Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 791
Hei!
Har aldri funnet en grei løsning på hvordan jeg skal lagre og escape en nyhet på en nettside.

Jeg må escape input og output.

Jeg har lyst at det skal være muligheter for å bruke BBKoder.
Når jeg outputter nyheten bruker jeg nl2br() Men den gir alt for mange linjeskift når jeg konverterer BBKodene.

Noen tips anyone? Tror jeg bare begynner fra scratch på denne biten

Gi meg litt teskje. Evt spiseskje
Sist endret av fulloggal; 5. juli 2010 kl. 02:31.
Okei, hvis jeg skjønnte dette rett: nl2br() konverter vel bare \r\n til <br />, så om det blir for mange linjeskift, er vel det bare fordi BBKodene dine tydeligvis genererer linjeskift? Hvilken kode bruker du til å konvertere BBKoder til HTML?
str_replace("[p]", "<p>", $tekst);

Ikke verre enn det. BAre at jeg har array med tagger i stedet.
Istedenfor nl2br kan du jo legge til følgende i arrayet ditt. Eller bruke en ferdig BBkode-klasse/funksjon.

"\r\n" => "\n" // I tilfelle du har forskjellige newlines.
"\n" => "<br />"
Sist endret av Ozma; 5. juli 2010 kl. 03:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bump

Bare lager alt helt fra bunnen av igjen, men tips er ikke å forakte.

Hva er beste måten å gjøre tingene på. Alt annet med skribent, dato og sånne ting har jeg snøring på, men det er det med masse tekst som forvirrer meg litt Finner aldri en god måte på det.