Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1029
Hei

Excel irriterer meg..

Når jeg slår inn 15000 så retter excel dette tallet automatisk til 150..
Taster jeg inn 10000 så rettes det auto til 100 osv osv..

10 til 0,1...

Har prøvd de fleste løsninger, men finner ikke den løsningen som gjør at excel dokumentet lar mine tall være som jeg taster de inn i utgangspunktet.

Håper på postivt svar
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Høres ut som den bestemmer seg for å behandle alt som prosent? Skjer det i et nytt regneark? Hva ser du hvis du høyreklikker ei celle og velger "formater celler"?
Forsøk å putt en apostrof (') i starten på cellen.
Hei

Ja er noe muffins her, får ikke formatert cellene heller. Og putter jeg en apostrof først så vil ikke cellen summere seg i regnestykket slik de er satt opp..

Hvordan retter jeg formateringen??

Og her kommer noe merkelig..

Når jeg fyller inn 16000 i en celle så retter excel denne til 160. Så går jeg på formater celle og ned til percentage. Da kommer 16000% opp igjen i cellen.

Desverre vil ingen av de andre formateringene vise det jeg orginalt fyller inn som er 16000.. Tallene retts automatisk..
Sist endret av vale_kaare; 16. august 2016 kl. 09:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil bare si en liten ting som egentlig ikke har noe med tråden å gjøre, men;
Personlig har jeg valgt å droppe å installere slike programmer på PC-en min, jeg bruker utelukkende Google Drive til slike ting. Google Drive har jo innebygd skriveprogram (Word), regneprogram (Excel), presentasjonsprogram (Power Point) og lignende
Kanskje noe du vil vurdere, dersom problemet ikke oppstår i regneprogrammet til Google Drive?
På papiret høres det flott ut ja, men i den virkelige verden så skal det ikke mye til før Google Drive ikke klarer jobben.

Her er noen få eksempler på Google Spreadsheets sine (helt latterlige) begrensinger:

Each Google Spreadsheet has a limit of 400,000 cells, with a maximum of 256 columns per sheet. There are also other limitations:

Number of Formulas: 40,000 cells containing formulas
Number of Tabs: 200 sheets per workbook
GoogleFinance formulas: 1,000 GoogleFinance formulas
GoogleLookup formulas: 1,000 GoogleLookup formulas
ImportRange formulas: 50 cross-workbook reference formulas
ImportData, ImportHtml, ImportFeed, or ImportXml formulas: 50 functions for external data
Vis hele sitatet...
Sist endret av bashfoo; 16. august 2016 kl. 12:49. Grunn: Edit: Begrensingene har visstnok økt littegrann, oppdatert for å vise dagens (fortsatt latterlige) begrensinger
Men, er det ingen av dere som har en løsning til meg?

Det viser seg nå at problemene mine gjelder alle excel dokumenter på pcen.. Uansett når de er lagret så vil all ny info komme opp hvor excel senker tallene jeg fyller inn.

Hjeel

Takker for svar som kan hjelpe
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar