Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1263
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Inspirert av Thoryllos og Pyrotecnicans tråder, tenkte jeg at jeg skulle lage min egen prosjekttråd.

Rommet er på 2,8 x 3,8 meter, med takhøyde på litt over 2 meter. To inngangsdører, den ene leder kun til et roterom. Ikke innlagt strøm eller vann, men det er både en 10A-kurs og en 16A-kurs i naborommene og roterommet har også en servant som det bare er å koble seg på. Rommet har et hull som leder ut hvor jeg skal montere en enkel baderomsvifte, til bruk når krevende ventilasjon ikke er nødvendig. Hyllene på bildene sto her fra før, noe som er et pluss. Veggene var ikke malte fra før, det er mitt verk.

Planen er å ha 60 cm benk langs den ene siden, servant i det ene hjørnet og et 120 cm avtreksskap i det andre hjørnet. Avtrekksskapet blir nok den største utfordringen. Jeg skal ta av begge strømkursene og bruke 10A-kursen (som forøvrig deles av kjøkkenet i huset) til belysningen og ikke fullt så krevende bruksområder. 16A-kursen skal brukes på varmemantler, ovner, (det fremtidige) kjøleskapet og en eventuell varmtvannsbereder.
Hyllene skal brukes til oppbevaring av glass, utstyr, slanger etc. mens de to kjemikalieneskapene skal brukes til oppbevaring av kjemikalier. Tenker på å skaffe enda et skap til syrer og baser. Litt ommøblering av skapene trengs, som dere ser på bildene.

Bilder:

Fra inngangsdøra. Her kan du se det signaloransje brannskapet, diverse rot og en støvsuger fra før krigen en gang.





Utstyrshyllene. Inngangsdøra til venstre og et av kjemikalieskapene til høyre. Ikke ferdigmalte.





Kjemikalieskapene. Holder for øyeblikket på med å fjerne rust i brannskapet. Er jo tross alt en grunn til at jeg fikk det gratis...





Veggen hvor jeg skal bygge benkene. Vasken vil være mot den andre veggen til venstre, mens avtrekksskapet skal være langs langveggen til høyre i bildet.

Kult prosjekt Hold tråden oppdatert :]
Hehe, Har ikke et helt rom selv, men jeg driver ikke på så stor skala... Egentlig mest en sidegren av pyroen...
Kult prosjekt ja, gleder meg til å se hvordan det blir .

Men ett spørsmål: Blir ikke det litt lite med en benk på bare 60 cm bred? Eller mener du 60 cm dyp? Var det opp til meg, ville jeg hatt en benk på minst 2 meter lang eller noe i den dur.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Men ett spørsmål: Blir ikke det litt lite med en benk på bare 60 cm bred? Eller mener du 60 cm dyp? Var det opp til meg, ville jeg hatt en benk på minst 2 meter lang eller noe i den dur.
Vis hele sitatet...
60 cm dyp, ja. Ser at jeg kunne presisert det tydeligere. Benken skal gå langs hele langveggen og henge sammen med vasken og avtrekksskapet. Uten avtrekksskapet blir det ca 2,5 meter benkplass, mer enn nok.

Kommer til å holde tråden løpende oppdatert med bilder. Regner med å få bygd benken om ikke så lenge. Vannet og avtrekksskapet kommer nok til å ta lengre tid.