Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 868
Noen som vet hvordan jeg fjerner oppstart passordet paa en compaq armada 1575D? Skrur den opp og drar ut minne batteriet, men det hjelper liksom ingeting, er der naar jeg starter den opp igjen.
Var en thread om dette før, tror det var xaff som postet om en gammel 486.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Mener du denne?
Ja, jeg tror nok det er den.
Kan jo hende det ikke funker på xnid's compaq like bra som det funka på xaff's gamle 486, men det var jo kode tips der, så hvorfor ikke? Jeg er bare usikker på om det er slik at det ikke funker på alle nye/mellomgamle bios'er? Eller driter jeg meg ut nå?
xnid's Avatar
Trådstarter
Pcen er vel en 200Mhz, så den er vel "mellomgammel". Problemet er at jeg har skrudd opp hele jævelskapet og jeg finner ingenting reset cmos ting. Har også prøvd å la batteriet være lenge ute. Er åpen for forslag, er bare å begynne med brainstorming :P
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av xnid
Har også prøvd å la batteriet være lenge ute.
Vis hele sitatet...
Har du huska å slå den på igjen uten batteriet også da? Jeg skjønnte det ikke sånn utifra det du skriver så.. prøv det. Jeg har en følelse av at det er en... viktig detalj.
xnid's Avatar
Trådstarter
MalbOlGiA: Jeg har nok desverre prøvd det.
Jeg tror egentlig ikke dette har noe med biosen å gjøre. Tror det lagres et anna sted, er jo en compaq så. Har egentlig prøvd det meste. Jeg finner heller ingen måte å gå inn i biosen på, så jeg begynner å lure på om det virkelig er bios i den.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
tror vi skal si med sikkerhet at det finnes en form for bios på den =P
xnid's Avatar
Trådstarter
Joa.. men har du noen formeninger om hvordan jeg skal komme med inn i den? Har bruker manual til den, men det står ingeting om bios/cmos
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sliter med akkuratt det samme
når du starter opp uten bios batteri så får du opp en feil hvor du kan gå til bios.
prøv og gå inn i bios og fjerne passordet.
det funka på min compaq armanda pc.
ellers så prøv og ta ut bios og starte opp pc uten bios for ofg sette den inn når pc går.

hiomas