Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2658
er det noen som vet hva de berømte anime seriene som f. eks. DNAngel, Inu Yasha, og Last Exile handler om?

fortell gjerne om andre morsomme anime-serier dere digger og kan anbefale å laste ned(helst med english subs)...
http://animenfo.com
finner det nokk der

Jeg anbefaler evagelion.
Hellsing var ganske tøft, mener jeg. tok ganske så av.. ikke så morsomt, men det er da lettkledde damer og tøffe vampyrer.. Burde se mer enn en episode, og helst starte på nr 1.
Better than thou.
Fruits Basket!!! Love Hina er også kul, men seriøst, ingenting slår Fruits Basket! Beste serien ever. Døvt at det bare ble laget 26 episoder..
En på hybelfelleskapet mitt er animefrelst, og jeg har sett et par serier med ham... Syntes spesielt Earth Maiden Arjuna var jævlig bra, men Noir var også fet...
La Blue Girl er jo fett... men vil jo ikke akkurat kalle det anime da =)
hva handler Fruit Basket om?
Opprinnelig postet av frd
http://animenfo.com
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Ba'alzamon
hva handler Fruit Basket om?
Vis hele sitatet...
http://animenfo.com/animetitle,165,f...ts_basket.html
til alle manga/anime fans! Dere vet at vi har fått norges første manga blad eller? Manga Mania? 2. blad ute nå... selges i de fleste vanlige matbutikker / bladkiosker! helt konge!
anbefales sterkt for alle Anime fans
Better than thou.
Har ikke funnet nr. 2 enda selv, men nr. 1 var hvertfall genialt. Love Hina m.m. Rågøy!
Ja.. Love Hina var bare genialt!

Chobits var ikke så værst den heller!

panda historien derimot var helt ræva!
Har ikke sett mye anime, men så filmen Akira... den kan anbefales
Opprinnelig postet av m0nTaNa
La Blue Girl er jo fett... men vil jo ikke akkurat kalle det anime da =)
Vis hele sitatet...
Kalles 'hentai' til informasjon.

Fav seriene mine finner dere her: http://www.home.no/kleevah/stats/animestats.html (ser kun bra ut i IE )
DBZ 4 evah!
Chobits er jo litt artig, menneh

FLCL, (Ranma), Now And Then, Here And There ++ (!)

Cowboy Bebop
jeg synes akira var kjempe bra

naruto er jo en fet serie
Jeg prøver å liste opp anime jeg har sett her...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
selv kan jeg ramse opp ett par brae serier rangert i en top10 liste:
1. Hunter X Hunter
2. Naruto
3. Exile
4. Full Metal Alchemist
5. Wolfs Rain
6. Rurouni Kenshin (Samurai X)
7. Scryed
8. Melody of Oblivion
9. One Piece
10. Get Backers
Er det ingen her som har sett Goldenboy? Den er jo så sinnsykt genial
Anbefalses på det sterkeste for folk som liker humoristiske anime!


Her er et review av en av DvD'ene.
Sist endret av FotSopp; 8. juli 2004 kl. 02:16.
naruto pwner
Naruto (MÅ sees)
One piece (MÅ også sees) Seriøst, den serien er så bra.
Rurouni Kenshin (husk å se OVAene først )
Narutaru (skjønte jeg ikke en dritt av, men den var underholdende)
Grand teacher Onizuka (gto)

www.kaizoku-fansubs.com (One Piece)
www.animesuki.com
www.boxtorrents.com (nede for tiden ser det ut som, men god side når den er oppe)

Har sett mer anime, men orker ikke ramse opp alt jeg har sett

De jeg nevnte er musts bortsett fra narutaru.
One piece blir fremdeles lagd/subbet, samme med naruto. De er ikke ferdige enda.

Skrive mer senere om noen er interessert, nå skal man legge seg (om det er noen feil, skyt meg, jeg gir blanke, nå er det lalletid)
Naruto er bare helt genialt, har nå alle 89 episodene, og de anbefales på det STERKESTE..!
Jeg har ikke sett noen eps av Naruto, men jeg har hørt at det er veldig mye gjentakelser i serien, det liksom "ikke noe nytt" å finne på lenger.

Jeg anbefaler Goldenboy --> Herlig pervers humor, du kommer til le deg skakk i hjel

Noe som ikke har blitt nevnt:
Vandread, start med Stage 1 (første sesong): Foregår i fremtiden med flygende mecha i verdensrommet, der det er "krig" mellom menn og kvinner. Lettere pervers humor samtidig fylt med action.

For de som liker romantik anime:
Kimi Ga Gozomu Eien - Faktisk veldig bra for å være i den sjangeren, jeg likte nå den.
Onegai Teacher
Onegai Twins - Romantikk/Drama, ok anime
Evangelion er fantastisk, men man har også andre genialiteter som Chobits, FLCL (sære sære serien), Serial Experiments Lain, Love Hina (siste to episodene er fryktelig rørende), Ah! Megami sama og for ikke å glemme Rurouni Kenshin.

Generellt sett det er sinnsykt mye bra anime der ute..
er ikke FLCL den med fyrn som trekker gitarer ut av skallen å sånt?
Anbefaler:
Helsing
Cowboy Bebop (Seriøst den råeste animen som er!)
Berserk har jeg hørt mye bra om
Hikaru!
Last ned Hikaru, er på litt over 70 episoder og er den beste anime`n noensinne

Hikaru <3
De animene jeg har sett (alle episodene av) og kan anbefale:
- Naruto (må ha det, bare må ha det!)
- Ghost in the shell (blir litt kjedelig etterhvert)
- Hellsing
- FMA

Ikke så mange, men orker ikke begynne på en ny serie hvis ikke jeg er "ferdig" med de andre.

Edit: glemte "Full Metal Panic? Fumoffu!", serriøst en av de morsomste anime seriene jeg noensinne har sett!
Sist endret av NoRemorse; 9. juli 2004 kl. 11:52.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ba'alzamon's Avatar
Trådstarter
Huff a meg, Jeg skjønner ikke hvorfor folk egentlig synes Manga Mania er genialt; 6 blader i året; det vil ta over 20 år før f. eks. Love Hina blir ferdig.

Men, men; jeg synes iallefall at Manga Mania passer bra som en spreder av manga og anime, slik at flere får vite om den geniale japanske tegneserie-kulten. Hvis man virkelig liker den, Da bør man begynne å kjøpe de tykkere pocket-utgavene.

Selv synes jeg at Love Hina, Dragonball seriene, Chobits, Ranma 1/2 og Naruto, er nokså "nybegynner"-serier. -de er jo morsomme, selvsagt, men de er for "amatørene", og passer bra som oppstart.
Selv så jeg Pokemon, Digimon, Transformers og Shaman King som mine første animeer.

Nå ser jeg på (av animeer)Ranma 1/2(klassiker, kan'ke misse den!), Shaman King, Chobits og X TV(den beste jeg har sett hittil!). Manga blir d mindre av, ettersom jeg ofte er nokså raka fant. -men jeg har tatt meg friheten til å begynne å samle bra Dragonball, og jeg får lest hele Ranma 1/2 serien hos en kompis som samler på den. (han samler forresten på MM og.)

Favoritter:
X TV
Neon Genesis Evangelion
Noir
Chobits

Jeg vil anbefale disse Norske anime/manga -forumene:
Denne er helt nyoppstartet
Denne er eldre, fra 2001, antar jeg; med mange erfarne folk

Og mens jeg husker det: Love Hina animeen sux hardcore, mangaen er best! -selv om koseptet til hele serien er nokså tvilsom... -men jeg synes den er verdt å se likevel, en god latter trengs en gang i blant.

Forresten vil jeg også anbefale buttikkene Avalon og Outland for folk som ønsker å kjøpe manga og anime. -de er desverre ganske dyre, men billigere alternativer finnes kun hos nettbutikker. -og forhåpentligvis kommer også norke serieforlag til å satse stort på manga, DB, Ramna og MM er jo kommet ut. (jeg regner ikke med beyblade, for d SUX )

Håper at det blir no skikkelig av denne threaden.

P.S. Beyblade, Pokemon og Digimon SUX.
P.P.S Jeg hadde håpet på at jeg skulle bli mer erfaren i Mangaen og animeens store flotte verden( ved bla annet MASSE nedlasting) på kortere tid, men med en ofte tom lommebok, et par konservative foreldre, en sugen pc midt i stua og ISDN dial-up connection har satt ben råstans for den planen.
Sist endret av Ba'alzamon; 22. juli 2004 kl. 16:17.
se naruto eller dragonball z! det er knall!
▼ ... flere år senere ... ▼
Som sagt før her så er Naruto helt genialt! Men jeg ville anbefalt katekyo hitman reborn hvis du liker humor/ action (sort of) eller kuroshitsuji (black butler) men den er litt screwed up på sin egen måte men fortsatt genial. Ellers så ville jeg anbefale Hetlia. Den er ganske ny og full av humor, den er dritbra :3
8 år gammel tråd ... GJENNOPPSTÅ! http://encode.ru/images/smilies/os_haha.gif