Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1269
God formiddag!

Er det noen av dere som sitter på en god/brukbar kalkulator, som viser utrekning?

F.eks av andregradslikninger og annen algebra.

Jeg vet at skolerelaterte ting ikke skal postes på dette forumet, men en kalkulator har man jo bruk for utenfor skolen også. Derfor ber jeg admins ikke slette denne posten, selv om det kan være forståelig at denne posten tolkes i den retning at det blir brukt i skolesammenheng.

Takk!
gå på norli.no, søk på CASIO FX-82ES-S KALKULATOR
den kan det du etterlyser
Sist endret av Sot-Jo; 7. mai 2006 kl. 14:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ikkje direkte nei, men HP 48G/49G har innebygd formelstøtte, kan vise ein god del utrekningar, har bibliotek over ulike formlar, viser Simpson-metoden for bestemte integral og slikt noko. Kostar ca. 1500,- på elfa. Finst også på ebay.

Haken er at den ikkje er lov på eksamen i VGS...

Og personleg har eg ikkje funne kalkulator eg likar betre enn HP 48. HP49 er litt betre, men der dett tastane lett av etter eit par års bruk
mainer's Avatar
Trådstarter
Nå tror jeg dere har misforstått det jeg spørsmålet mitt, en kalkulator for å ha på PC'n var det jeg mente
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det skreiv du ikkje i posten... så då kan du ikkje rekne med å få eit svar på det. Sjå på freshmeat.net
Sitat av slashdot
Sjå på freshmeat.net
Vis hele sitatet...
Det der er jo som å henvise til biblioteket når noen spesifikt spør etter en god bok. Går vel an å være litt hyggelig å finne frem til riktig program?
Sist endret av milo9000; 7. mai 2006 kl. 15:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hjelp til sjølvhjelp kallar eg det. Freshmeat er betre enn meg til å finne slikt, sidan eg nyttar python til mine kalkuleringsformål på pc.