Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 774
Hallais

Min mor har fått et virus på pcen, det gjør at det gjemmer alle ikonene o.l på skrivebordet. det eneste som viser er et vindu med en "data recovery" som liksom skal fikse pcen. Noe det selvfølgelig ikke gjør, men som du betaler penger for Selv hvor mye jeg bare har lyst å rive av hodet på de som laget dette vil jeg finne en løsning på problemet. Har aldri før vert plaget av virus på mine pcer, så er relativt fersk innen det, føler også at det meste av virus protector/removere jeg har prøvd før bare er scam..

Søkte opp dette litt på google, og etter å ha prøvd et par guider der det eneste jeg ble ledet til var å vente på hele viruscannen for så å måtte betale for å fjerne det, med andre ord noe helvetes piss.

Så jeg lurer da på om du kan hjelpe meg med å få vekk dette uten så alt for mye knoting Takk
Malwarebytes Anti Malware og Microsoft Security Essentials burde gjøre susen.
Fjerning:

Du trenger:
• Combofix
• Malwarebytes
• Unhide.exe



1. Åpne min datamaskin via å endre innstillinger på startmenyen slik at du får igjen ikonet til min datamaskin, eller ved å starte Task manager og starte «explorer.exe»

2. Innstallèr combofix fra en USB-stick.

3. Kjør en scan, og restart maskinen. Dette fjerner deler av viruset og unhider de fleste ikoner på startmenyen og «Min datamaskin»

4. Innstallèr Malwarebytes og kjør en scan. Dette fjerner siste rest av trojaneren som ligger skjult rundt om kring på harddisken.

5. Går for sikkerhetsskyld igjennom msconfig etter startup kommandoer for trojaneren.

6. Kjør Unhide.exe og la det kjøre ferdig.

Skrev originalt guiden til kolleger, så om det er litt merkelig formulert eller kort beskrevet er det fordi det er copy paste
Sist endret av fetter; 21. mai 2012 kl. 16:24.
Om dette ikke hjelper kan du alltids prøve recovery firmaer som ibas eller Ahlberg data.

Ahlberg data er det billigste på markedet og de kan helt garantert få tilbake dataene selv om det sikkert koster litt.

http://www.ahlbergdata.no

Lykke til uansett!
Sitat av superlangbein Vis innlegg
Om dette ikke hjelper kan du alltids prøve recovery firmaer som ibas eller Ahlberg data.

Ahlberg data er det billigste på markedet og de kan helt garantert få tilbake dataene selv om det sikkert koster litt.

http://www.ahlbergdata.no

Lykke til uansett!
Vis hele sitatet...
Kan til tider være digg å skyte spurv med kanon, ja, men jeg tror guiden av fetter bør gjøre susen..
Sitat av superlangbein Vis innlegg
Om dette ikke hjelper kan du alltids prøve recovery firmaer som ibas eller Ahlberg data.

Ahlberg data er det billigste på markedet og de kan helt garantert få tilbake dataene selv om det sikkert koster litt.

http://www.ahlbergdata.no

Lykke til uansett!
Vis hele sitatet...
Disk error feilmeldingen er bare en avledning for å prøve å selge bogus disk recovery verktøy. Det eneste den endrer er registeret, ingen filer eller sektorer er egentlig skadet.
Start i sikkerhets modus, slik at maskinen bare laster inn windows filer.
Last ned MBAM og ad-aware og scan pcen, da burde du finne viruset.