Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2692
hei.

bodde på Hotell i berlin i 3 netter. selve hotellet ble betalt via Hotels.com.

Når jeg sjekket inn på hotellet, ba de meg betale 50 euro (ca 430kr) i depositum.

Dette betalte jeg selvfølgelig.....

Når jeg nå kommer hjem fra turen, oppdager jeg at de har "reservert" ca 1600 kr fra kontoen min, og ikke bare de 430 kr som de skulle ha som depositum....

Er dette svindel? Vil bare forsikre meg her, før jeg evt kontakter hotels.com
Helt normalt. De fleste hoteller har dette med i vilkårene, reservere et beløp noen dager for å ha for å dekke opp minibar du ikke har sagt fra om, om du har lekt rockestjerne på rommet og hærpa det eller liknende. Reservasjonen oppheves normalt om noen dager.
Som Sjanten skriver så er det ikke uvanlig at dette blir gjort, selv om jeg vel og merke synes 1 600,- var et noe høyt beløp. I utgangspunktet høres det jo ut som det er de 50 euroene som er ment å være hotellet sin forsikring for minibar og evt. skadeverk. Men det kan jo muligens også ha skjedd en feil av et slag.

Som Sjanten nevner så skal denne reservasjonen oppheves av seg selv i løpet av noen dager, om dette ikke skulle skje så kan du ta kontakt direkte med hotellet.
50x3 ???

ved hotellophold pleier jeg og få reservere det reelle beløpet ++
hotellene reserverer et høyere beløp i tilfelle oppholdet skulle forlenges eller det kommer regninger fra bar eller restaurant. Hotell og leiebilselskap har blitt gitt anledning til å foreta en slik reservasjon gjennom de internasjonale kortselskapenes regelverk (Visa / MasterCard/ American Express).
Vis hele sitatet...
Kilde: http://reise.aftenposten.no/reise/De...ur--73090.html
Var selv på hotell som tok 50€ for hver natt, og jeg bodde der i 5 netter, så de reserverte 250€. Syntes selv det hørtes shabby ut og fryktet at de ville holde det tilbake urimelig.

Men beløpet var allerede tilbake noen dager etter jeg kom hjem. Nå var dette et 5 stjerners hotell, så finnes sikkert litt mer shabby hotell som kan være sleipe, så anbefaler og alltid(!) gi dem kredittkortet, for hvis det blir noe tull så er det kredittkortselskapet ditt som må ta smellen og ikke deg.

OP: De mente kanskje 50€ per natt? At enten du eller de har missforstått forklaringen. Det høres sannsynlig ut siden det er 1600kr i trekk på kortet ditt.
Sist endret av Deftones; 17. mars 2015 kl. 05:49.
Reservasjonen på kortet gjøres for å sikre at du har penger til å betale for deg. Den skal ikke bare dekke oppholdet, men også eventuell minibar, roomservice og andre kostnader. På mange hoteller krever de at det registreres et kort på hotellrommet selv om oppholdet er forhåndsbetalt slik at de har en sikkerhet.