Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3661
Heisann. Har inntatt 4mg Rivotril og sirka 3mg subotex. Lurer vel egentlig på om det er godt innenfor grensen til å være forsvarlig? Og om det er trygt å ta ett par mg til av suben?

Erfaringer og innspill tas godt i mot!
Jeg vil si det er helt safe.
Subutex eller subuxone? Uansett, etter inntak av enten eller vil ingen kunne kalles forsvarlig.
Om du har fått det på resept, må lege i tillegg godkjenne for at du skal ha gyldig førerkort.

Og nei, det er ikke trygt siden du blander to ekstremt farlige medikamenter. Om du rører alkohol eller andre piller etter inntak av Buprenorfin, vil dødeligheten øke med opptil 80%.

Et eksempel på dette er at Subutex sjelden alene gir fare for overdosering og pustestans. Det er imidlertid beskrevet ganske mange dødsfall hos personer som tar Subutex sammen med dempende midler, særlig sovemidler og spesielt om man bruker sprøyter. En person som bruker Subutex vil antakelig bli tydelig påvirket etter inntak av lavere mengde alkohol enn en – alt annet likt – som ikke bruker.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Unnskyld meg men nå synes jeg du skremmer meg litt unødvendig. Mener du(dere) jeg kan få hjertestans??
Folk har dødd av mindre, og folk har overlevd på større doser så alt er individuelt. Samme med bivirkninger og andre negative konsekvenser under/etter rusen.
Var ikke meningen å skremme deg Ment som en tankevekker, ikke skremselspropaganda, beklager om det kom ut feil!
Er relativt ny her men klarer ikke la være å legge merke til alle trådene som omhandler spørsmål om farer ved kombinering av div. piller/rusmidler der man ALLEREDE har inntatt stoff/ene. Hvis man er usikker på om kombinasjonen av det som er inntatt kan være potensielt helsefarlig, hvorfor ikke forsikre seg om at dette er noenlunde safe FØR dere ruser dere? Dog, bedre sent enn aldri.

At dette kommer fra erfarne freak-brukere som har vært her inne å loka i lang tid stiller jeg enda mer spørsmål til, use common sense.

Beklager hvis jeg fremstår som en wise-ass, har ingen nevneverdig personlig erfaring med piller.
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Vel grunnen til det er at jeg hadde en erfaren venn ved siden av meg når jeg tok det og han var veldig bestemt på det ikke er noe farlig i det hele tatt med tanke på fatal overdose. Men jeg skjønner godt poenget ditt. Er veldig døsig nå, men rusen er vel over om en 4 timers tid?
For å si det sånn, "din erfarne venn" har tatt livet av mange av mine venner opp gjennom åra..
Nettopp for h*n var erfaren og (BURDE) visste bedre enn alle andre, ergo visse mennesker stoler blindt på disse såkalt erfarne rus(mis)brukere og fører til tidlig død. Det var ikke til verken deg eller vennen din personlig, men det er dessverre ofte sånn det skjer med nybegynnere på hardere stoffer kombinert.

Døsig = godt tegn
Pustevansker og zombie = drikk vann/juice/saft og prøv å spis noe helst litt sunt, ring en venn
Men du er nok over "kneika".


OT: Ja, 4-5 timer på 12-15mg Buprenorfin (subutex o.l)
Rivotril 30-40 timer derimot, rimelig sterkt og vanedannende benzo (clonazepam)
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Disigheten er over så tar det som et tegn at jeg er over "kneika" ja. Takk for alle innspill folkens!
Unbalanced
ZionRoad's Avatar
Trådstarter
Jeg lurte litt på hvor fort man kan føle fysiske ubehag etter noen dager med subutex? Kan man ta det i 2-3 dager for så og slutte helt uten avhengighet osv? Eller snakker vi om en 7-dagers bruk?

Mener en bruker uten opiat-opiod toleranse.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg lurte litt på hvor fort man kan føle fysiske ubehag etter noen dager med subutex? Kan man ta det i 2-3 dager for så og slutte helt uten avhengighet osv? Eller snakker vi om en 7-dagers bruk?

Mener en bruker uten opiat-opiod toleranse.
Vis hele sitatet...
Første gangene kan man gå av og på i noen dager uten å oppleve abstinenser, men når man har blitt litt innspist, la oss si i mitt tilfelle gå av og på i 2 år, så er det et helvete å slutte etter kun noen dagers bruk.

Jeg har perioder der jeg må slutte på Sub, og da hjelper Rivotril, eller helst Lyrica best mot abstinensene.

Edit: Er forresten rusa på Riv og Sub selv nå
Sist endret av Deftones; 18. juni 2014 kl. 16:02.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg lurte litt på hvor fort man kan føle fysiske ubehag etter noen dager med subutex? Kan man ta det i 2-3 dager for så og slutte helt uten avhengighet osv? Eller snakker vi om en 7-dagers bruk?

Mener en bruker uten opiat-opiod toleranse.
Vis hele sitatet...
Det tar nok en måned før du opplever ordentlig ubehag. Litt søvnløshet, løs mage kan nok skje etter en uke. Husk at pga subutex sin lange halverinstid hjelper det ikke å ta 3 dagers pause. Du har såvidt fått halvert mengden sub i systemet på den tiden.
Sist endret av bloodshotEyes; 18. juni 2014 kl. 16:31.
fysisk ubehag kan forekomme etter 4-5 dagers bruk og alt etter, (min erfaring).

symptomene er da såpass milde og som oftest: øm i muskler, snørrete, en generell følelse av å være små syk, nedstemt osv. Helt fin igjen etter 3-4 dager.
Dette går helt fint.

Du vil ikke få abstinenser heller.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg lurte litt på hvor fort man kan føle fysiske ubehag etter noen dager med subutex? Kan man ta det i 2-3 dager for så og slutte helt uten avhengighet osv? Eller snakker vi om en 7-dagers bruk?

Mener en bruker uten opiat-opiod toleranse.
Vis hele sitatet...
Jada det kan du,Men dersom du ikke tidligere har vært avhengig av opiat så tipper jeg du får en rusvirkning du merker godt..
Subutex er jo ment for Heroin-brukere som vil slutte og for disse inkludert meg selv så føles ingen rus,absolutt ingen rus,bare normal-følelse.
det tar ei stund å bli avhengig av de fleste stoffer,men dersom du liker subutex og virkninga du får så er det akkurat det som er farlig.Du får etterhvert vansker med å la være å ta det fordi du liker det og da blir du jo tilslutt hekta etter som dagene flyr avsted. Bare finn deg noe annet som f.eks cannabis,benzoer er enda værre ,alle blir hekta om man bruker subutex ei stund,det er naturlig å like opiater men vi mennesker blir for svake imot Heroin,subutex,oxy..m fl.