Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 10006
Dette er første gang jeg skal skye xanor og jeg bare lurer på hvordan er effekten?
dosering?
også lest at folk pleier og koke det før d skytes ?

Det er en 1mg
Det var faktisk en bedre ide enn å skyte dritten. Ja, altså, med mindre man vil ha alle bindemidlene sprøytet inn i blodårene. Men da må du ta med blodårer med forkalkning, verkebyller m.m i risikoen. Ikke får du noe rush heller, og selv om det skulle virke kraftigere vil det uten tvil vare mye kortere. Hvorfor kaste bort tiden på slikt tull når biotilgjengelighet ligger på 16-94% (gjennomsnitt 50%) ved sublingual administrasjon? Jeg ville puttet dem under tunga eller svelget dem. Å stappe det opp i rumpa er i bunn og grunn heller ikke noe vits da dette fungerer best for stikkpiller. Du vil jo ikke at det skal renne ut igjen, akkurat.

Om du skulle gjort det burde det blitt ekstrahert. Hvordan du gjør det kan du finne raskt gjennom google.
Sist endret av Lucy In The Sky; 26. april 2013 kl. 21:49.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av piratenpyro Vis innlegg
Dette er første gang jeg skal skye xanor og jeg bare lurer på hvordan er effekten?
dosering?
også lest at folk pleier og koke det før d skytes ?

Det er en 1mg
Vis hele sitatet...
Tror at 2mg ,såkalte hundebein er best og mest brukt til intravenøst bruk,kokes og filtreres i bomull,blandes med heroin,subutex og/eller amfetamin
Jeg kunne ønske slikt ikke ble skrevet, engang. Ikke ment spydig, Baltasar. Men verden er virkelig trist. Subutex er søppel for en misbruker, heroin stjeler livet ditt og blir som et forhold og amfetamin vil gjøre deg om til et tomt skall av deg selv. Radmager, paranoid, ødelagt. Så kommer kanskje psykosen om man drar den for langt. Nei, faen. Det er trist at vi mennesker kan være så destruktive. Alt for sin grunn.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg kunne ønske slikt ikke ble skrevet, engang. Ikke ment spydig, Baltasar. Men verden er virkelig trist. Subutex er søppel for en misbruker, heroin stjeler livet ditt og blir som et forhold og amfetamin vil gjøre deg om til et tomt skall av deg selv. Radmager, paranoid, ødelagt. Så kommer kanskje psykosen om man drar den for langt. Nei, faen. Det er trist at vi mennesker kan være så destruktive. Alt for sin grunn.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at du er kritisk til mitt innspill,men jeg tenker sånn at dette er jo folk som vil ruse seg uansett. Litt uenig i det du sier om at subutex er søppel for en misbruker.. en misbruker som fra før har vært på kjøret på heroin i flere år så kan subutex berge livet til vedkommende. MEN Subutex er ikke noe man skal bruke som rusmiddel om man ikke har opiat-toleranse fra før av fordi man klarer ikke slutte med subutex etter noen års bruk(min egen erfaring)

Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Jeg kunne ønske slikt ikke ble skrevet, engang. ikke ment spydig, Baltasar. Men verden er virkelig trist. Subutex er søppel for en misbruker, heroin stjeler livet ditt og blir som et forhold og amfetamin vil gjøre deg om til et tomt skall av deg selv. Radmager, paranoid, ødelagt. Så kommer kanskje psykosen om man drar den for langt. Nei, faen. Det er trist at vi mennesker kan være så destruktive. Alt for sin grunn.
Vis hele sitatet...
Verden er trist for mange..,noen lever en dag av gangen(inkl.meg selv)og noen sliter med nerver,komplekser,depresjoner,savn,sorg,pengemangel,matmange l,ensomhet,selvmordstanker,mistet livslyst/gnist m.m Hva skal man gjøre da, dersom man føler seg ille og er alene i dette samfunnet vi har..? Noen tyr til selvmedisinering eller går til legen sin å ber om hjelp,mens andre tar sitt eget liv
Det jeg egentlig mente var at de som misbruker Subutex uten LAR eller i det hele tatt i å ha prøvd noe opiat noen sinne roter seg inn i bare tull og søppel.
Jeg tror ikke du trenger å snakke mye med meg for å forstå at jeg vet veldig godt hva både depreson, angst og suicidale tanker er. Vi trenger ikke gå i dybden her men tro du meg, jeg sitter ikke på en høy hest uten å vite noe om hva du prater om. I assure you.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Det jeg egentlig mente var at de som misbruker Subutex uten LAR eller i det hele tatt i å ha prøvd noe opiat noen sinne roter seg inn i bare tull og søppel.
Jeg tror ikke du trenger å snakke mye med meg for å forstå at jeg vet veldig godt hva både depreson, angst og suicidale tanker er. Vi trenger ikke gå i dybden her men tro du meg, jeg sitter ikke på en høy hest uten å vite noe om hva du prater om. I assure you.
Vis hele sitatet...
Skjønner! Og jeg er helt enig i at folk uten tidligere opiat-avhengighet burde holde seg langt unna Subutex. Jeg har selv slitt med H-avhengighet og begynte med subutex for å komme meg av H`en,men etter ca.2års bruk av sub. har jeg nå 4ganger prøvd å trappe ned i sammarbeid med min fastlege uten å lykkes.Jeg vil advare spesielt unge mennesker i å ikke leke seg med subutex for å oppnå rusvirkning,dette fordi det tar så lang tid å komme seg av dette farlige og spesielle stoffet,det overtar reseptorer og lager endringer i hjernen(kanskje varige) som tar flere år å få rettet opp,dersom det idet hele tatt lar seg gjøre.. Jeg bruker nå Temgesic 0,4mg(4stk pr.dag) og kompiser av meg i LAR får fra 20 til 40 ganger mer Buprenorfin i mg enn jeg bruker nå.
8mg Subutex = 20stk Temgesic 0,4mg, det er vanlig i LAR at man får 16-24mg subutex pr.dag,huttetu!
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Helt enig med Baltasar når det kommer til subutex. Brukte det i over 1 måned nesten hver dag, sammen med masse valium, rivotril og lyrica. Og gjerne litt alkohol av og til. Å komme seg av subutex bare ved 1 måneds bruk var slitsomt som faen. Kunne bruke over 8mg om dagen. La meg frivilig inn på akuttposten for å slutte. Fikk lyrica, imovane og truxal for å dempe abstinenser, men det var alikevel hardt. Da kan dere tenke dere hvor ille det er å komme seg av subutex ved f.eks flere års bruk.

Jeg vil faktisk tørre å påstå at subutex er mer vanedannende enn f.eks dolcontin og metadon.
Har selv skutt Xanor (de lilla). Syntes ikke det funket, Ville heller spist disse
▼ ... flere år senere ... ▼
wow.....her er det jammen utrolig mye feil informasjon om stort sett det meste.

Kunne skrivet så mye om hva dere påstår er sannheter og er faktisk bare tull.

Lover å lage en profil og gi rett info og backe det opp med forskning. For mye synser og rykter folk har hørt og tar det for sannhet.


Mye av det folk sier på denne siden er livsfarlig og feil, noen kan endel må det sies. Jeg har 30 års efraring, både som hard rusbruker og som arbeider innen feltet rus og psykiatri.
Skyte Xanor??? fyf glad jeg aldri gikk så langt inni rus bare slutt med den driten om du vil redde livet ditt fordi sånt dreper
Ikke noe vits, trust me.
Du ødelegger vener. Stopp de i mun og skyt heller kokain eller heroin, Mdma eller LSD: noe som gir IV kick. Xanor IV gir ikke kick engang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Mexxy Vis innlegg

Jeg vil faktisk tørre å påstå at subutex er mer vanedannende enn f.eks dolcontin og metadon.
Vis hele sitatet...
Ingen opioider er i nærheten så fysisk avhengighetsskapende av hva metadon er, ikke engang heroin.
Mange blir ikke friske av heroin engang om de avslutter metadon uten nedtrapping.
Jeg regner hvert år med metadon som 3 år på heroin i fysisk avhengighet.

Jeg har vært i LAR i 9 år, 5 år på metadon og 4 år på subutex.

Å slutte med metadon er det verste jeg har vært med på og det tok ett år før jeg ble "halv-frisk" med subutex, nå etter 4 år tar det de meste av fysiske abstinenser men jar fortsatt sug etter metadon, morfin og andre opioider jeg blir rolig av, selv om jeg står på 12.5mg valium, 50mg sobril, 5mg apodorm og 450mg lyrica.
Hadde nesten like mye hjelp av bare 10mg valium + 7.5mg imovane sammen med metadon.

Har klart å trappe meg av subutex to ganger, men sprekt igjen på grunn av total utmattelse selv etter 3mnd.
Metadon hadde jeg ikke sjanse i havet til å trappe meg helt ned (ute av stand til å gå over 100 meter på 20mg, fra 90mg) og byttet til subutex (+ valium) og var likevel ganske sengeliggende i starten.

Jeg er enig i at subutex lager de mest langvarige abstinensene, men de er langt ifra de mest intense og merkbart mildere enn både heroin og morfin (som til gjengjeld har svært kortvarige abstinenser).
Metadon synes jeg har nesten like langvarige abstinenser som subutex, men er 10-20 ganger så intense og med betydelig fare for hjertestans uten nedtrapping.
Klimafiendtlig troll
On topic:

Som flere skriver, ikke finn på å injisere Xanor tabletter. Massevis av hjelpestoffer og annen snacks som ikke er spesielt sunt for årer og kan være livsfarlig.

Xanor og de fleste andre benzodiazepiner har utmerket opptak gjennom munnen din og ikke hensiktsmessig å injisere.
Enig med Taert.
Alprazolam er heller ikke særlig vannløselig.
Det du da får av effekt er det filteret ikke klarte å ta vekk.
Ved bruk av et skikkelig wheel filter vil du trolig ikke få effekt i det hele tatt.
Sist endret av SkammeligNykter; 20. juli 2020 kl. 18:11.