Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 18665
Tenkte jeg bare skulle svare på hva kostnadene ville ligge på sånn cirka. Merk at prisene kan variere;

Listverk; 117 - 142,-
Karm; 400 - 700,-
Dør; 800 - 4000,-
Vegg; 70 - 110,-
Ringeklokke; 50 - 200,-

Om du gjør jobben selv kan du føye på omlag 200 - 500,- for sparkel, spiker, skruer til karmen osv, du kan eventuelt få lånt deg en spikerpistol Å få leid inn noen til å gjøre jobben vil koste noen tusen ekstra
Sist endret av SoppVandreren; 12. mars 2015 kl. 21:01.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Tenkte jeg bare skulle svare på hva kostnadene ville ligge på sånn cirka. Merk at prisene kan variere;

Listverk; 117 - 142,-
Karm; 400 - 700,-
Dør; 800 - 4000,-
Vegg; 70 - 110,-
Ringeklokke; 50 - 200,-

Om du gjør jobben selv kan du føye på omlag 200 - 500,- for sparkel, spiker, skruer til karmen osv, du kan eventuelt få lånt deg en spikerpistol Å få leid inn noen til å gjøre jobben vil koste noen tusen ekstra
Vis hele sitatet...
Politiet gjør opp, men takk for info tho.

Fikk med et brev jeg skulle gi til huseier, så sender hun det inn og får dekt kostnadene.

Pakningene på den døra var uansett rimelige slitt allikevel, ringeklokka har aldri fungert, og håndtaket på døra har mye slark

Ekstrem oppussing - Razzia edition
Sitat av Deftones Vis innlegg
Politiet gjør opp, men takk for info tho.

Fikk med et brev jeg skulle gi til huseier, så sender hun det inn og får dekt kostnadene.

Pakningene på den døra var uansett rimelige slitt allikevel, ringeklokka har aldri fungert, og håndtaket på døra har mye slark

Ekstrem oppussing - Razzia edition
Vis hele sitatet...
Så flott å høre, håper du ikke fikk traumer fra episoden Den sisten der tok knekken på meg
Sist endret av SoppVandreren; 12. mars 2015 kl. 22:38.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Så flott å høre, håper du ikke fikk traumer fra episoden Den sisten der tok knekken på meg
Vis hele sitatet...
Sov utrolig dårlig forrige natt, hadde mareritt eller mer søvnparalyse der det kom en mann med noe knust medisin i ei skje med syltetøy og sa "Her kommer jeg med medisinen din!" Ropte hjeeeeelp som faen, for det kjentes ut som jeg var bindt fast i sengen, fikk ikke til å røre meg.

Uansett...
Godt å vite at jeg ikke skal betale en drit, og det var godt å høre politibetjenten si SELVSAGT så skal du ikke betale! Hadde vært jævlig kjipt hvis jeg måtte ha funnet håndverker, lagt ut penga, så sendt inn kvitteringer etc.

Men ellers er jeg bare veldig spent på hvordan det blir i konfliktrådet, hva legen har å si, og til hvordan han reagerer til det jeg har å si, og hvordan forholdet blir i ettertid, om vi fortsatt blir venner igjen, eller om enten jeg eller fastlegen finner ut at vi parter samarbeidet.
Det er veldig kjedelig å starte på nytt med en fastlege, så jeg håper at det ordner seg, men ikke på urimelige krav.
Greit. Men det ligger likevel i menneskets natur å reagere sånn (om ikke akkurat sånn, så ganske likt) Galt, eller riktig. Sånn er det å sånn blir det.

Forrige post. @ hemmeligegreier

Bra jobba Deftones. Godt de svina tok til fornuften. Grattis (Y)
Sist endret av BrewGrow; 13. mars 2015 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Greit. Men det ligger likevel i menneskets natur å reagere sånn (om ikke akkurat sånn, så ganske likt) Galt, eller riktig. Sånn er det å sånn blir det.

Forrige post. @ hemmeligegreier

Bra jobba Deftones. Godt de svina tok til fornuften. Grattis (Y)
Vis hele sitatet...
Politibetjenten var aldri i tvil ang. hvem som skulle ta kostnadene, og at våpnene var ulovlig beslaglagt, og det var våpen med tilbehør verdt nesten 5k.

En annen ting, historien til "invitasjonen" til avhøret var litt spesiell.

Ringte politiet for å avtale time kl 19:00 for å anmelde legen for maktovergrep og ansvarsfraskrivelse, og når tiden kom, noen timer før rundt 16:00, så måtte jeg bare avbestille timen fordi jeg ikke hadde fått tak i brevene og klarte heller ikke å huske noe fra brevene, så jeg var der og da usikker på hva som var skrevet, og jeg ville ikke risikere å lyve i en anmeldelse. Jeg husket bare noen små ord, så jeg ville heller få utskriftene fra legekontoret først for å lese i gjennom.

Men i det jeg ringte å skulle avbestille så sa hun "Jo, kom allikevel, for du skal uansett avhøres ifm. at fastlegen din har anmeldt deg".

Shit tenkte jeg, og vurderte å nekte avhør, men her kunne det være bevis, her var det ikke ord mot ord, her kunne det stå på svart og hvitt.

Så sa at jeg ikke ville avhøres av nettopp den grunn at jeg ikke hadde fått tak i brevene selv, "men vi har dem" - "ok, jeg avhøres hvis jeg får lese i gjennom brevene før vi begynner" - "avtale".

Tenkte at det ble av typen good cop, bad cop avhør. Men var en trivelig kar innpå et kontor, og jeg fikk ikke følelsen av at han var ute etter å ta meg, men å heller hjelpe meg.
Jeg fikk omformulere på ting jeg hadde skrevet, forklare hva dèt og dèt betydde, og fikk info om politiet betaler og at våpnene får jeg henta ut på dagtid dagen etter.

Han skrev til og med malen som huseieren skulle fylle inn navn etc. og sende inn, for jeg var clueless på hva som skulle skrives.

Kom også en fra nabokontoret som spurte hva jeg hadde i boksen (battery), "Hjemmebrent, 96%, tømte ut innholdet for å fylle på ekte vare" - "Nei, hadde det vært 96% hadde jeg kjent det. Det lages ikke like bra heimert som før i tida lengre." - "Nei, dere har smaksløkene klar på sånt dere politi"
Begynte å le, så prata vi om diverse episoder med heimbrent en liten stund."

Men etter litt så spurte han litt random spørsmål "Har du penger så du klarer deg? Du sliter ikke økonomisk?" - "Har så jeg klarer meg ja..." - "Bra"

Så endrer han tonefall kraftig, "Men du skjønner alvoret i det her? Du skjønner at folk blir redd? Var jeg for alvorlig nå?" - *Stirrer tilbake med mongoalvorlig tryne* Ja, men håper legen skjønner at jeg sliter også".

"Du er en trivelig kar, ønsker deg lykke til og håper det ordner seg" Så drar han tilbake siden han som avhører meg kom tilbake.

Så begynte han å spørre om hva jeg får utbetalt i måneden, hva jeg har i formue, gjeld, alt mulig om økonomi. Svarer på alt utenom formue, der sier jeg at jeg ikke vil svare.
Jeg har 300k, og vil helst ikke forklare hvordan jeg har spart opp det med AAP-ytelse.

Spurte om hvorfor jeg ble spurt om slike spørsmål "Vanlig prosedyrer på slutten under avhør" - "Hvorfor spør dere?" - "Er ifm. straffeutmåling på bøter utifra inntekt og formue" - "Men du sa jeg ikke skulle få bøter?" - "Nei, men jeg må fylle det ut allikevel"

Der og da var jeg usikker på om jeg hadde blitt rundlurt under avhøret, og at han løy om både erstatning for skadene, få tilbake våpen, og at jeg skulle få bot...

Noen som kan bekrefte at dette er vanlig å spørre om inntekt på slutten av avhør?

Fikk nå tilbake våpnene, så da tipper/håper jeg alt det andre er sant også.

Men ser at folk alltid sier "nekt avhør - ALLTID!" (mest på rusforumet da )
Men her hjalp det virkelig å møte opp på avhør, såå mye løste seg.

(Ble langt dette, men får ikke sove )
Sist endret av Deftones; 14. mars 2015 kl. 09:58.
Jeg har blitt spurt om det også i forbindelse med en narkosak. Spurte om hvordan det gikk med meg osv. Mange hyggelige politifolk

Angående å nekte avhør er det ofte i forbindelse med innførselssaker. I din sak ville det vært dumt å nekte avhør..
Sist endret av TrippyKing; 14. mars 2015 kl. 12:48.
Det er ganske/veldig vanlig å spørre om inntekt under avhør ja.

Det er ikke noe good cop/bad cop i Norge. Eller skal ikke være. Norsk politi gjennomfører avhør etter KREATIV-metoden, som blant annet går ut på å få fram sakens fakta og ikke har som mål å "ta" noen som sådan. Man får forklare seg med egne ord, og så får man eventuelle spørsmål rundt ting som må utdypes, og så er man ferdig.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er ganske/veldig vanlig å spørre om inntekt under avhør ja.

Det er ikke noe good cop/bad cop i Norge. Eller skal ikke være. Norsk politi gjennomfører avhør etter KREATIV-metoden, som blant annet går ut på å få fram sakens fakta og ikke har som mål å "ta" noen som sådan. Man får forklare seg med egne ord, og så får man eventuelle spørsmål rundt ting som må utdypes, og så er man ferdig.
Vis hele sitatet...
Joda de prøver seg på cood/bad cop :P Om de lykkes er en annen ting..

Et eksempel:

Jeg satt i et nokså rolig avhør, ingen alvorlig sak. Plutselig kommer enda en politibetjent inn og nærmest roper at jeg er rusa og de skal ta prøver. Og "kommer aldri ut herfra før alt er på bordet!".

Jeg tror de forstod at jeg forstod, for det ble litt awkward silence og ingen urinprøve.
Sitat av Deftones Vis innlegg
... og samtidig nettopp fått beskjed om at smertene i ryggen og kroppen må man gå med livet ut (bektrevs).
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at bekhterevs er en god diagnose, selv om det ikke virker slik når man står midt oppe i det og har vondt.
Jeg har selv hatt bekhterevs i flere år, og det er en kronisk revmatisk lidelse du må slite med resten av livet.

Samtidig så er det en lidelse du helt fint kan leve med, og det er en av de bedre formene for revmatisme, det finnes mange former for revmatisme som er betydelig verre, for å ikke snakke om andre sykdommer.

Bekhterevs er også til dels en "livsstilssykdom", og med det mener jeg at den kan bedres betydelig med den rette livsstilen, altså kosthold og fysisk aktivitet.

Det er også en lidelse du kan fungere helt fint med, Jens Stoltenberg har for eksempel hatt bekhterevs siden ungdommen, det samme har veldig mange andre, og selv om det finnes ulike grader er ikke dette en sykdom du vil bli totalt handlingslammet av, men du må regne med smerter i perioder.

Med tiden blir du som de fleste andre vant til å leve med dette, og vil innse at det går helt fint, det er ingen grunn til å gi opp på grunn av en forholdsvis godartet sykdom som bekhterevs som du kan leve godt med resten av livet, selv om alle selvfølgelig gjerne skulle vært foruten en slik sykdom, man må bare gjøre det beste ut av det.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av adeneo Vis innlegg
Nå skal det sies at bekhterevs er en god diagnose, selv om det ikke virker slik når man står midt oppe i det og har vondt.
Jeg har selv hatt bekhterevs i flere år, og det er en kronisk revmatisk lidelse du må slite med resten av livet.

Samtidig så er det en lidelse du helt fint kan leve med, og det er en av de bedre formene for revmatisme, det finnes mange former for revmatisme som er betydelig verre, for å ikke snakke om andre sykdommer.

Bekhterevs er også til dels en "livsstilssykdom", og med det mener jeg at den kan bedres betydelig med den rette livsstilen, altså kosthold og fysisk aktivitet.

Det er også en lidelse du kan fungere helt fint med, Jens Stoltenberg har for eksempel hatt bekhterevs siden ungdommen, det samme har veldig mange andre, og selv om det finnes ulike grader er ikke dette en sykdom du vil bli totalt handlingslammet av, men du må regne med smerter i perioder.

Med tiden blir du som de fleste andre vant til å leve med dette, og vil innse at det går helt fint, det er ingen grunn til å gi opp på grunn av en forholdsvis godartet sykdom som bekhterevs som du kan leve godt med resten av livet, selv om alle selvfølgelig gjerne skulle vært foruten en slik sykdom, man må bare gjøre det beste ut av det.
Vis hele sitatet...
At Stoltenberg har bektrevs (jeg orker ikke skrive det riktig, never will), var vel en av de første tingene legen fortalte når det var misstanke om det.

Men når man har nettopp fullført en utdanning der man trives og bruker kroppen mye før man ble sykmeldt for 4 år siden, og får beskjed at det beste vil være å omskolere seg, så mister man mye av gløden, om det ikke var svart nok fra før av med alt det andre jeg går med på skuldrene.

Fra å alltid ha vært frisk fysisk, til å gå på butikken 200m bort i gata, og må ha en nøye planlagt handleliste så ting går raskt for å ikke kollapse på veien hjem. Ei kan jeg handle mye om gangen, for da streiker ryggen fortere enn F på vei hjem.
Og uansett når jeg kommer hjem, er til og med en hettegenser uten noe under helt gjennomsvett på vinters tid, og jeg trenger 15 min for å samle meg før har krefter nok igjen til å begynne å stable varer i kjøleskapet.

Venner som inviterer meg ut til å gå i byen en lørdagstur må jeg takke nei til. Å gå rundt på det lokale kjøpesenteret tørr jeg ikke i rushtid for jeg er redd for at alle benkene er opptatt når jeg trenger time-out (latterlig ja?)... Så er det den piplende svetten jeg får angst for at folk skal legge merke til.

Smertene har vært slik siden de oppsto i Mai 14", og de har vært stabile, hverken bedre eller verre.
Og jeg går til fysioterapi 1-2 ganger i uka der det går mest i benpress og nedtrekk, tredemølla som jeg elsket før må jeg bare vinke hade til for fysion sier det blir for harde støt til ryggen, noe som stemmer fint med livets hverdag.

Det siste jeg husket fra jeg var frisk var at jeg sprang over lengre distanse med sekken full av våpen og ammo og var på ferie i Brønnøysund og dro opp på fjellet for å skyte i ekte rambo-stil.

Så fra å gå fra en semi-aktivt liv, til å grue seg til handleturen, er et jævla hardt fall. Og folk sier det blir bedre, men når blir det bedre til tross man gjør alt legen/fysion ber om over så lang tid?...

Jeg går på 400mg Tramadol LR, 2 PF, 600-900mg Lyrica og Naproxen 500mg, og jeg tørr ikke å gå ut en gang uten å ha tatt medisinene. Uten de så vil jeg ikke tenke på hvor kort jeg klarer å gå før time-out da.
Og toleransen øker stadig mot smertestillende/opiater, så hva skjer da til slutt?

Og nå snakker sykehuset om at jeg skal begynne på biologisk-medisin med ukentlige til månedlige injeksjoner avhengig av hvilken type, men jeg vet virkelig ikke hvor langt jeg gidder å slite mer, men jeg er villig til å prøve det.

Kall meg feig, viljesvak etc... Men dette er bare et av mange problemer, tross kun det ene fysiske problemet, men psykiske har jeg mer enn nok å ta av.

Så når fastlegen gjør seg vanskelig i en så tung periode om en simpel pakke Valium etter en tur hjem fra sykehuset med diagnosen, så tenner pluggene.

Vis meg null empati fra en lege i en slik stund, og jeg skal ikke holde igjen på gloseboka.
Sist endret av Deftones; 15. mars 2015 kl. 03:37.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Deftones's Avatar
Trådstarter
Fikk brev fra legen som valgte i dag å avslutte forholdet.
Han trakk seg fra konfliktråd og ville heller ikke snakke om det på en vanlig legetime.

Det var vel egentlig siste update i denne saken jeg kommer med, synd at folk ikke vil prate om problemer/missforståelser og heller skyve de bort. Spessielt fra en lege sitt ståsted som skal være åpen for vanskeligstillte pasienter.
Sist endret av Deftones; 27. mars 2015 kl. 12:02.
Du fremstår gjennomgående arrogant og lite forståelsesfulle her. Alt handler om deg og dine problemer, men det er helt åpenbart at dette ikke har vært lett for legen heller, og måte du har behandlet ham på er alt annet enn akseptabelt.

Vær takknemlig for at han trekker saken og dersom han er villig til å beholde deg som pasient så går han "above and beond" for yrker så det bør du også sette pris på. Om han henviser deg til en annen lege er det verdens mest naturlige ting...
Finn en ny lege og be han om å sende en rekvisisjon til Sunnaas om du kan få et opphold på Cato Senteret.
Terapautene der har meget god erfaring om Bekhterev og andre revmatiske sykdommer.

Har selv nettopp vært der inne på et 4 ukers rehabiliteringprogram og kan ikke få skrytt nok om menneskene som jobber der.
Jeg gikk ut derifra med en langt bedre tankegang og mindre lidelser, men du må uansett være forbredt på at det må også mye egentrening til.

https://www.catosenteret.no/
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Du fremstår gjennomgående arrogant og lite forståelsesfulle her. Alt handler om deg og dine problemer, men det er helt åpenbart at dette ikke har vært lett for legen heller, og måte du har behandlet ham på er alt annet enn akseptabelt.

Vær takknemlig for at han trekker saken og dersom han er villig til å beholde deg som pasient så går han "above and beond" for yrker så det bør du også sette pris på. Om han henviser deg til en annen lege er det verdens mest naturlige ting...
Vis hele sitatet...
Hvis jeg får nok av en vanskeligstilt pasient på psykeriatrisk eller et gamlehjem, så kan ikke jeg bare gå til sjefen å si at jeg vil ditche den pasienten fordi h*n er vanskelig og krevende.

Eller er det bare et privilegum for leger fordi de har høyere utdanning og fremstår som "viktigere" enn andre? Skal ikke ansvarsløse leger få tåle berettiget kritikk fordi de er laget av porselen mener du?

Er vel du som er arrogant her.
Sist endret av Deftones; 27. mars 2015 kl. 14:33.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Skal ikke ansvarsløse leger få tåle berettiget kritikk fordi de er laget av porselen mener du?
Vis hele sitatet...
Kritikk? Jeg hadde tolket det som trusler og hadde selvsagt rapportert inn vedkommende. Jeg ville jo heller aldri hatt noe å gjøre med han etter dette. Mener du at fastlegen skal finne seg i alt?
Deftones's Avatar
Trådstarter
Og hadde du lest saken så hadde du sett at det er ikke noe "sak" han kan trekke, jeg har ikke gjort noe ulovlig, og jeg har forklart meg og missforståelser har blitt oppklart. Allikevel velger legen å trekke seg før i det hele tatt har pratet med meg.

Han fremstår som feig og trekker seg fordi han høyst sannsynlig vet det er mye rundt saken min som han ikke gidder å sitte med.

Sitat av caperno Vis innlegg
Kritikk? Jeg hadde tolket det som trusler og hadde selvsagt rapportert inn vedkommende. Jeg ville jo heller aldri hatt noe å gjøre med han etter dette. Mener du at fastlegen skal finne seg i alt?
Vis hele sitatet...
Når ting er oppklart allerede dagen derpå på stasjonen, og han har missforstått 90% av brevet som jeg har omformulert på, så burde saken være ute av verden, men igjen, jeg refererer til det over.

Leger er ikke automatisk fritatt for psykiatri, men det velger enkelte av dere å se helt bort i fra, altså at det er et sykdomsbilde og ikke en normal person.
Sist endret av Deftones; 27. mars 2015 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Og hadde du lest saken så hadde du sett at det er ikke noe "sak" han kan trekke, jeg har ikke gjort noe ulovlig, og jeg har forklart meg og missforståelser har blitt oppklart. Allikevel velger legen å trekke seg før i det hele tatt har pratet med meg.

Han fremstår som feig og trekker seg fordi han høyst sannsynlig vet det er mye rundt saken min som han ikke gidder å sitte med.
Vis hele sitatet...
Du har kanskje ikke gjort noe ulovlig, men det er jo ikke sikkert han tror på at du har vært helt ærlig eller at politiet sine beviser har vært gode nok. Hvordan skal han kunne ha deg som en pasient når han er redd for deg? Dette burde du strengt tatt forstå. Med mindre det er svært viktig for deg å ha han som fastlege så kan du jo enkelt bytte til en annen.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Du har kanskje ikke gjort noe ulovlig, men det er jo ikke sikkert han tror på at du har vært helt ærlig eller at politiet sine beviser har vært gode nok. Hvordan skal han kunne ha deg som en pasient når han er redd for deg? Dette burde du strengt tatt forstå. Med mindre det er svært viktig for deg å ha han som fastlege så kan du jo enkelt bytte til en annen.
Vis hele sitatet...
Som utdannet hjelpepleier selv som har jobbet på psykiatrisk så har jeg vært redd utallige pasienter, men det hører til jobben å jobbe med syke mennesker, men jeg går ikke til sjefen å griner av den grunn, spesielt ikke hvis pasienten har oppklart en evt. missforståelse rettet mot meg som i dette tilfellet med legen.

Enkelte leger har ikke baller for fem flate øre og føler de skal ha spesialbehandling fordi de er så høyt utdannet og over alle.
Sist endret av Deftones; 27. mars 2015 kl. 15:00.
Da er vel ikke alle like tøffe som deg da. Personer som trenger psykiatrisk hjelp blir som oftest henvist til en psykolog, så det er kanskje ikke så mye annet han kan hjelpe deg med enn å skrive ut medisiner?
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Da er vel ikke alle like tøffe som deg da. Personer som trenger psykiatrisk hjelp blir som oftest henvist til en psykolog, så det er kanskje ikke så mye annet han kan hjelpe deg med enn å skrive ut medisiner?
Vis hele sitatet...
Jeg har bedt utallige ganger om å bli henvist til psykeriater som kan sette diagnose og styre medisiner, men jeg blir bare sendt til psykologer som ikke kan hverken av delene, og slik behandling har ikke fungert som både jeg, og DPS klinikken selv skriver i siste brev.

Men det er mye med NAV, arbeidsgiver, søknader om blåresept og div. ting han ikke gidder å bli med på, eller å søke om.

Jeg betaler 1500kr måneden for en medisin som jeg lett kunne fått på blå resept, men han søkte ikke fordi han "trodde ikke jeg kom til å få det".
(Kilde: har en nettvenn med bektrevs som får samme medisin på blå resept)

Dette er bare få ting som har eskalert over tid med utallige purringer og klager uten at han har tatt tak i ting, så da til slutt sendte jeg et brev der jeg "hevet" stemmen.

Så jeg ler av folk som "føler med" legen her...
Sist endret av Deftones; 27. mars 2015 kl. 15:16.
Men dette er jo gode grunner til å bytte fastlege!?
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Men dette er jo gode grunner til å bytte fastlege!?
Vis hele sitatet...
Problemet er at han kjenner meg, og jeg orker ikke å begynne på nytt med en annen fastlege. Det tar laang tid å bli kjent med pas/lege.

Jeg er også redd for at ny lege skal bytte medisiner eller kødde med de, for jeg liker de slik som de står nå, skulle bare likt helst å unngå å betale 1500kr for Lyrica i måneden når jeg kvalifiserer meg til å få den på blå resept.

Jeg har også trua på han innerst inne, siden det var han som endelig fant ut hva som feilte ryggen min, men han er en noob på psykiatri, men en plass må han begynne.

Og jeg tror mye løser seg med en samtale face2face, for det har vi ikke hadd siden episoden med politiet, og det er det siste jeg har sendt han melding i dag om, om at han i det minste kan ha en samtale med meg før han kaster meg ut, såpass fortjener jeg imo.
Igjen så høres du bare ut som en sutrete lyrica junkie, som har blitt anmeldt etter å true legen sin, siden han ikke gir etter å fyller på medisin skapet ditt. Det at du selv-kvalifisert deg til å få den på blå resept er likegyldig, legen din mener tydeligvis at du ikke er kvalifisert og du er redd for å bytte lege for du antageligvis for samme resultat.

Beste behandling mot Bekhterev er fysisk aktivitet, ikke sitte hjemme i sofaen og knaske lyrica. Da blir du bare verre i ryggen og fucked up i hodet.

Det at du har brent bruene dine til legen din og han ikke vil ha noe mer med deg å gjøre forstår jeg godt med den holdningen din. Finn deg en ny fastlege og prøv å hør på hva han sier og anbefaler i stede for å gi deg selv både diagnosene og behandlingen mens du bruker legen kun som et verktøy til å få fylt på avhengigheten din.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Igjen så høres du bare ut som en sutrete lyrica junkie, som har blitt anmeldt etter å true legen sin, siden han ikke gir etter å fyller på medisin skapet ditt. Det at du selv-kvalifisert deg til å få den på blå resept er likegyldig, legen din mener tydeligvis at du ikke er kvalifisert og du er redd for å bytte lege for du antageligvis for samme resultat.

Beste behandling mot Bekhterev er fysisk aktivitet, ikke sitte hjemme i sofaen og knaske lyrica. Da blir du bare verre i ryggen og fucked up i hodet.

Det at du har brent bruene dine til legen din og han ikke vil ha noe mer med deg å gjøre forstår jeg godt med den holdningen din. Finn deg en ny fastlege og prøv å hør på hva han sier og anbefaler i stede for å gi deg selv både diagnosene og behandlingen mens du bruker legen kun som et verktøy til å få fylt på avhengigheten din.
Vis hele sitatet...
Labert forsøk på personangrep med å påstå at jeg gir meg selv diagnosene der jeg nylig skriver at jeg har spurt etter henvisning til psykeriater for å få diagnosene.
Jeg får nok Lyrica og medisiner, og jeg går til fysio hadde du gidda å lest før du posta. Du har allerede skrevet en post nr. 39 her i tråden der du prøver å leke lege, og enda en gang gjør du det. Det er derfor jeg mer eller mindre ignorerte deg til å begynne med. Jeg klarer ikke å ta en person som deg seriøst som ikke har annet enn personangrep og løse konklusjoner til å tilføye tråden mens du leker liksomlege.
Sist endret av Deftones; 27. mars 2015 kl. 16:09.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Og vi hadd en muntlig avtale i ca. November i fjor når jeg valgte selv å slutte på Valium, at jeg skulle få begynne på det igjen hvis jeg følte behov for det, så situasjonen kunne vært unngått - ikke bare av meg.
Vis hele sitatet...
Du møtte litt motgang i hverdagen og ønsket da en "enkel" vei ut, via valium. Jeg har som utenforstående ingen problemer med å se at legen ikke ønsket å gi deg dette.

Du virker ganske satt i din tankegang om hva som vil hjelpe og hva som er bortkastet. Dette antar jeg kommer av noen runder i apperatet. Det er lett å miste tilliten når en blir kastet fra person til person i nav og helse.
Du sier selv at denne legen kjenner deg, da må du og legge litt bak det han mener. Jeg tror ikke legen vil deg vondt.

Prøv å se dette fra legens synspunkt. Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet fastlege, det er åpenbart at du og denne fastlegen ikke deler syn på hva som er best for deg.
Deftones's Avatar
Trådstarter
Sitat av Don P Vis innlegg
Du møtte litt motgang i hverdagen og ønsket da en "enkel" vei ut, via valium. Jeg har som utenforstående ingen problemer med å se at legen ikke ønsket å gi deg dette.

Du virker ganske satt i din tankegang om hva som vil hjelpe og hva som er bortkastet. Dette antar jeg kommer av noen runder i apperatet. Det er lett å miste tilliten når en blir kastet fra person til person i nav og helse.
Du sier selv at denne legen kjenner deg, da må du og legge litt bak det han mener. Jeg tror ikke legen vil deg vondt.

Prøv å se dette fra legens synspunkt. Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet fastlege, det er åpenbart at du og denne fastlegen ikke deler syn på hva som er best for deg.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se problemet med å skrive ut en medisin som jeg allerede har blitt kasta etter av han, og tidligere fastlege gjennom mine 4 år i psykiatrien, men ting ble som det ble da.

Ble oppringt av legen nå, og det var uaktuelt å fortsette, og ifølge han hadde han aldri sagt at han ble med i forliksrådet, så politiet har kommet med feilinfo her.

Han sa også at han aldri følte seg truet, men at det var hans sekretærer som følte seg truet fordi de måtte lese alle meldingene og de følte et ubehag.
Så hvorfor han da anmeldte meg er fordi HAN følte seg truet er meg et under...
Så har byttet fastlege nå, men legen sa han skal følge meg med meds frem til jeg får møtt den nye.
Er nok til det beste at vi parter vei, fikk en annen oppfatning av han i negativ retning etter den lengre telefonsamtalen, så nå gleder jeg meg til ny fastlege.
Sitat av Deftones Vis innlegg
...et rasjonelt brev jeg skrev til fastlege der jeg ga han saklig kritikk for det jeg mener er ansvarsfraskrivelse.

"Hvis pasienter/personer gjentatte ganger blir ignorert og fradømt rettighetene sine på en uverdig måte, samt. blir ignorert av et samfunn, så kan dette blomstre frem ekstrem sinne, og slike folk som f.eks Anders Behring Breivik kan oppstå i ekstremtilfeller, og sinne vil rettes mot det samme samfunn"
Vis hele sitatet...
Legen har oppfattet dette som en personlig trussel.
Jeg mener fastlegen har brukt maktmissbruk i denne saken.
Vis hele sitatet...
Sitat av Deftones Vis innlegg
Jeg informerte legen om at psykisk syke kan bli veldig ustabile når de blir nektet hjelp. Skrev på aldri noen måte at jeg skulle "ta en Breivik", men skrev det fordi legen er ung og han er tydeligvis uerfaren, og velger heller å ignorere problemer han ikke kan løse enn å spørre andre leger om hjelp.
Så det var mer en advarsel mot at han skal ikke leke med, og ta forgitt psykisk syke, for det kan komme tilbake hardt på han en dag hvis han treffer på feil pasient.
Vis hele sitatet...
Sitat av Deftones Vis innlegg
Og jeg blir ikke friskere med tiden kjenner jeg, og føler meg selv som en tikkende bombe og frykter at det kommer en dag jeg kan finne på å gjøre noe jeg ellers ville ha angret på (Selvmord, angrep etc.). Dette er noe jeg har skrevet gjentatte ganger i tidligere brev uten at noe har blitt gjort etter at han fikk avslag fra DPS.

Det jeg klager på legen om, er manglende/ingen medisinering av problemet for å få bukt med angsten/uroen. Det har vært flere "snille" klagebrev i lengre tid, men til slutt brukte jeg min sinte stemme for å prøve å få han til å skjønne alvorligheten av problematikken (for han gjør tydeligvis ikke det).

Jeg tror, at legen har oppfattet dette som at han er et bestemt mål, når jeg bare ville informere at jeg vil ha hjelp mot psyken min før jeg mister min evne til å ta rasjonelle valg.

Brevene har vært et rop om hjelp uten å bli hørt over lengre tid, og legen har fått i snitt et brev i uken de siste ca. 2 måndene, så da til slutt så sendte jeg et siste brev der jeg var på offensiven, men på aldri noen måte truende, dette var jeg bevisst på at ikke ville føre godt med seg.

Og jeg ser folk trekker en sterk kritisk tråd mellom meg og ABB bare fordi jeg nevnte han i brevet. Som jeg sa tidligere i enten 1. eller 2. posten så var dette et eksempel på hvordan folk kan f.eks ende opp i værstefall om de ikke får hjelp psykisk, og at legen kunne ikke ignorere problemer hvis de ble for komplisert for han.
Vis hele sitatet...
Sitat av Deftones Vis innlegg
Jeg vil gjerne beholde legen, jeg prøver bare å få han til å forstå at psykiske problemer skal taes like alvorlige som somatiske.
Mangler han kompetanse, så får han spørre andre leger om hjelp, eller henvise til rett instans, og ikke ignorere problemet/pasienten.
Vis hele sitatet...
Sitat av Deftones Vis innlegg
Fikk brev fra legen som valgte i dag å avslutte forholdet.
Vis hele sitatet...
Ut i fra det lille du har skrevet i denne tråden så er det liten tvil om du trenger hjelp, og burde få den hjelpen du trenger.

Jeg har også full forståelse for legen din, og at han trekker seg.
Ut i fra det du skriver så har du mentale lidelser du trenger hjelp til å takle, men det fremstår også som du har omtrent null tillit til legen din, samt at du sannsynligvis har en alvorlig narsissistisk personlighetsforstyrrelse, altså at du er ekstremt opptatt av deg selv og mener du vet best selv.

Det må selvfølgelig være opp til legen din hvilke medisiner han ønsker å behandle deg med, hvilke spesialister han sender til deg og så videre, ikke deg.
Det er også legen din som må stå inne for en søknad om indivudell refusjon, og det er svært spesifikke og strenge krav for å få dette innvilget.
Det er i første instans fastlegen som vurderer om slik stønad kan gis og om det bør søkes, deretter søkes det eventuelt til NAV som avgjør om fastlegen har rett eller ikke og om du kan få refusjon. Det er altså legen din som avgjør om det bør søkes, og som tar seg av søknaden, ikke du, og dersom legen mener det ikke bør søkes, så er han selvfølgelig i sin fulle rett til det.
Det er ingen automatikk i at du kan få refusjon selv om du kjenner noen andre som har fått det, det er en individuell vurdering ettersom refusjon for Lyrica ikke er forhåndsgodkjent for dine lidelser.

Når man leser det du skriver her, og vet at du har skrevet brev til legen hver uke, så må det sies at du har hatt en svært tålmodig lege.
Det er også slik at en del av det du skriver får det til å virke som om du kan være en fare for deg selv eller andre, og det er kun min uprofesjonelle vurdering ut i fra noen innlegg på et forum, legen din har sannsynligvis lest langt mer av det du har skrevet i dine ukentlige brev.
Alt helsepersonell har varslingsplikt i slike saker, og dersom legen ikke varslet politiet ville han ha brutt sin plikt til å varsle om slike saker.

Forhåpentligvis har legen din også varslet helsemyndighetene, slik at du kan bli innlagt snarest for en psykiatrisk vurdering og få den hjelpen du trenger.

Når det kommer til Bekhterevs så oppfører du deg som om dette nærmest er døden og at du ikke kan leve med dette.
Det er selvfølgelig individuelt hvordan man opplever en slik diagnose, dine mentale lidelser gjør det sikkert ikke bedre, men Bekhterevs er som tidligere nevnt generelt sett en god diagnose. Blant revmatisme må det være en av de bedre sykdommene man kan diagnostiseres med, ettersom livsstilsendringer ofte kan kurere mange av symptomene.

Bekhterevs er en sykdom du kan leve helt fint med, og rundt 40 000 mennesker i Norge gjør nettopp det, de lever helt fint med en forholdsvis vanlig sykdom i vårt land, og de aller fleste av de er i jobb og fungerer helt normalt, selv om det følger med en del smerter og dårlige perioder (jeg har for ordens skyld selv Bekhterevs, og har hatt det i mange år).

Jeg regner med at diagnosen er satt at revmatolog og at du følges av opp av revmatologisk på nærmeste sykehus, dersom det ikke er tilfelle bør du snarest be din nye fastlege om dette. Blodprøver alene er ikke sikker diagnose på Bekhterevs, kun en indikasjon.

Videre bør du snarest også be din nye fastlege om henvisning til nærmeste sykehus og psykiatrisk avdeling.
Enkelte steder finnes det psykiatrisk legevakt du kan henvende deg til direkte, og de fleste sykehus vil ta deg i mot dersom du velger å møte opp selv og mener du trenger hjelp. Henvend deg i såfall til nærmeste akuttmottak snarest.

Nå er du vel allerede innunder psykiatrien, og det høres derfor rart ut at de ikke følger deg opp, særlig etter denne hendelsen med den forrige fastlegen din burde de snarest ta deg inn på en vurdering for å finne ut av om de skal legge deg inn eller ikke ?

Det vil selvfølgelig fremdeles være opp til behandlende psykiater hvilke medisiner du bør behandles med, og hva som bør gjøres for deg.
Du virker til å være svært forutinntatt i forhold til hva du selv mener må gjøres og hvilke medisiner du bør ta og hva legen bør gjøre, dette bør du nok også nevne for den som behandler deg slik at du kan få hjelp med narsissismen din og skepsisen du helt tydelig har ovenfor helsevesenet.

Det skal strengt tatt ikke være nødvendig å sende brev til legen hver uke, dersom du mener du trenger akutt hjelp, så henvender du deg snarest til sykehuset og ber selv om å bli innlagt ved psykiatrisk avdeling til observasjon og eventuell behandling.
Sitat av adeneo Vis innlegg
Ut i fra det lille du har skrevet i denne tråden så er det liten tvil om du trenger hjelp, og burde få den hjelpen du trenger.

Jeg har også full forståelse for legen din, og at han trekker seg.
Ut i fra det du skriver så har du mentale lidelser du trenger hjelp til å takle, men det fremstår også som du har omtrent null tillit til legen din, samt at du sannsynligvis har en alvorlig narsissistisk personlighetsforstyrrelse, altså at du er ekstremt opptatt av deg selv og mener du vet best selv.

bla bla
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at TS trenger behandling osv. osv. Men har vi nok data, til å diagnostisere han som narsissistisk personlighetsforstyrrelse? Den er vel drøy synes jeg. Og angst og depresjoner kan også lett gjøre at en "glemmer" andre, og kanskje lettere kan gjøre uigjennomtenkte ting.
Sist endret av aluminiumfluorid; 27. mars 2015 kl. 20:32.
Det var et forsøkt på å skrive det på en litt hyggelig måte, og tilskrive det de mentale lidelsene, i stedet for å skrive rett ut at trådstarter virker temmelig selvopptatt (som fremdeles er en svært hyggelig ordlegging).

Det er selvfølgelig som du sier, at depresjoner kan føre til at man blir sykelig opptatt av hvor ille alt er, og da vil selvfølgelig all motgang bare forsterke det bildet, og enkelte trenger hjelp til å komme ut av et slikt tankesett og innse at de egentlig har det bedre enn de aller fleste.
Sist endret av adeneo; 27. mars 2015 kl. 21:56.
Det er åpenbart at flere av de som svarer her ikke har vært i en tøff situasjon uten å få hjelp, det å ikke få hjelp når man sliter kan drive et hvert menneske til desperasjon. Jeg forstår veldig godt at brevet kan tolkes som en trussel, samtidig så forstår jeg også at trådstarter føler behov for å understreke alvorligheten i den situasjonen han er i, nettopp ved å bruke det mest ekstreme konkrete eksempelet man kan bruke. Desperasjon i ord er naturlig.

Personlig så synes jeg verken lege, politi eller trådstarter kan klandres nevneverdig for utfallet av denne konkrete hendelsen. Trådstarter tar selvfølgelig lærdom av dette, men det å bruke et ekstremt eksempel for å understreke et poeng er jo ikke akkurat uvanlig.

Mangel på oppfølging/behandling driver mennesker til desperasjon, hvordan hvert enkelt individ får utløp for desperasjonen kan man bare trille terningen på. Hver uke har man gjennomsnittlig 10 selvmord her i Norge, så å sitte her å kjefte på trådstarter for det brevet synes jeg er ganske egoistisk.
La nå det menneske få leve i sin egen trygghet, ved å tro at politiet klarer alt. Er ikke vår oppgave å skape dette mennesket en viss form for virkelighet. Men dessverre - ofte blir det sånn.

Fin fin Fredag $
Sitat av adeneo Vis innlegg
Det var et forsøkt på å skrive det på en litt hyggelig måte, og tilskrive det de mentale lidelsene, i stedet for å skrive rett ut at trådstarter virker temmelig selvopptatt (som fremdeles er en svært hyggelig ordlegging).

Det er selvfølgelig som du sier, at depresjoner kan føre til at man blir sykelig opptatt av hvor ille alt er, og da vil selvfølgelig all motgang bare forsterke det bildet, og enkelte trenger hjelp til å komme ut av et slikt tankesett og innse at de egentlig har det bedre enn de aller fleste.
Vis hele sitatet...
For en naiv tankegang, hva vet du om bakgrunnen til folk om hvordan ting er blitt som det er blitt?
Det virker mer som du er kun ute å kaste drit mot TS, og du viser null forståelse hva psykiatri og depresjoner samt desperasjoner kan gjøre med en.

Så at du prøver å uttale deg om TS sitt sykdomsbilde, og psykiatri på generell basis er latterlig.

Sitat av simchris Vis innlegg
Det er åpenbart at flere av de som svarer her ikke har vært i en tøff situasjon uten å få hjelp, det å ikke få hjelp når man sliter kan drive et hvert menneske til desperasjon. Jeg forstår veldig godt at brevet kan tolkes som en trussel, samtidig så forstår jeg også at trådstarter føler behov for å understreke alvorligheten i den situasjonen han er i, nettopp ved å bruke det mest ekstreme konkrete eksempelet man kan bruke. Desperasjon i ord er naturlig.

Personlig så synes jeg verken lege, politi eller trådstarter kan klandres nevneverdig for utfallet av denne konkrete hendelsen. Trådstarter tar selvfølgelig lærdom av dette, men det å bruke et ekstremt eksempel for å understreke et poeng er jo ikke akkurat uvanlig.

Mangel på oppfølging/behandling driver mennesker til desperasjon, hvordan hvert enkelt individ får utløp for desperasjonen kan man bare trille terningen på. Hver uke har man gjennomsnittlig 10 selvmord her i Norge, så å sitte her å kjefte på trådstarter for det brevet synes jeg er ganske egoistisk.
Vis hele sitatet...
Som jeg skulle ha sagt det selv
Sist endret av Skyfx; 28. mars 2015 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det å ha vært i en tøff situasjon, hatt en vansklig tid eller møtt veggen i hjelpeapperatet er ingen unnskyldning for å ikke oppføre seg. Å ha en slik bakgrunn vil selvfølgelig farge valg av tiltak for å få assitanse eller hjelp. Det er ikke dermed sagt at en dermed kan gjøre som en vil og ikke få kritikk for sine valg når en velger å legge dette ut på et forum.
Nå startet TS med å spørre om erstatningsplikt ved skade på dør, men TS har også vært med på å styre samtalen hit vi er nå. Jeg har stor forståelse for hvorfor han gjorde som han gjorde og bakgrunnen for dette, jeg vil likevel si at dette ikke var bra gjort og burde vært løst på en annen måte. TS har også vist i sine svar en delvis evne til selvkritikk.
Dermed kan jeg også forstå den reaksjonen som enkelte har hatt mot TS. Dette har heller ikke bare vært positivt og enkelte bør og tenke på formuleringer før en poster.

Generellt: Legger en ut en tråd på forum må en forvente å få tilbakemeldinger fra personer som er for og fra personer som er imot. Det at TS (Generellt) eventuelt har lidelser, mentale utfordringer, politisk standpunkt,depresjon, har opplevd personlig sorg/tap, etc. er ikke et grunnlag for at TS skal skjermes og ikke utfordres.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
For en naiv tankegang, hva vet du om bakgrunnen til folk om hvordan ting er blitt som det er blitt?
Det virker mer som du er kun ute å kaste drit mot TS, og du viser null forståelse hva psykiatri og depresjoner samt desperasjoner kan gjøre med en.
Vis hele sitatet...
Jeg tok meg nå tid til å skrive et lengre innlegg i et forsøk på å hjelpe, og det kan være greit med en realitetssjekk enkelte ganger, særlig når man skriver som om en mild revmatisk sykdom og det å ikke få resept på Lyrica er slutten på livet.

Dersom du mener jeg kaster dritt på TS så trenger du ikke bekymre deg videre, dette blir det siste jeg skriver.