Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 11412
Lurer på om jeg kan være avhengig av Subutex, Bruker ca rundt 16mg om dagen intraveøst om jeg får tak i det. Vist jeg ikke tar subutex på 2-3 dager begynner jeg og få veldig sterk / panikk angst og sosial angst, svetter mye og spiser dårlig. Legen min har gitt meg Stesolid for angsten men syntes disse ikke funket noe særlig. Er det noen måte jeg kan slutte med Subutex får å ikke få disse abstinsene?

Har brukt Subutex i ca 1 år.

EDIT: Kan nevnes at den angsten jeg får hindrer meg i og fungere i værdagen.

Har veldig stort ønske om å slutte med denna dritten nå, skal til legen og lurer på om det kan være noen medisiner jeg kan bruke MIDLERTIDIG for den panikk angsten jeg får.
Sist endret av imortaltech; 30. juni 2013 kl. 20:36.
Jeg vil påstå at du er avhengig av Subutex. Panikken/angst, svetting og at du spiser dårlig er abstinenssyptomer. Har selv gått på 16 mg og over det i perioder. Har også brukt det intravenøst. Det beste du kan gjøre er og trappe ned.
Er selv nede på 1 mg nå og det har tatt ca. 3 uker. Trikset for deg er en nedtrappingsplan over 3 uker eller mer i samarbeid med lege. Du kan også ringe rusakuttmotaket på Aker sykehus. Der vil du bli tatt seriøst og hvis du selv vil kan du legges inn til observasjon i 2-3 dager.

Håper det hjalp deg noe.
Prøv truxal. Det hjelper på matlyst, uro og kvalme. Og kombinerer du det med stesolid/diazepam, så vil du få en veldig god effekt. Lyrica hjelper også veldig godt mot både angst og abstinenser i seg selv.

Tar du de hver for seg, så vil du neppe merke så mye, siden du er avhengig av noe så vanedannende som subutex.
har du begynt å bruke det etter heroinavhengihet først eller?
for jeg bruker heroin, men har aldrig prøvd subutex eller noe før i det heletatt, er det noe rus å få på det i det heletatt egentlig?
jeg som er heroin avhengi, hvis jeg vil slutte å begynne med subutex eller lignende vil jeg da bli rusa også? trodde det var medesin som skal holde abstinnenser borte bare jeg, ossen er rusen egentlig da?
Sist endret av morsom vampyr; 1. juli 2013 kl. 22:18.
Rusen er som morfin uten særlig mye euforia. Man blir sløv, stein og trøtt. Litt euforia. Subutex alene er ikke noe særlig, men med litt trekk og kanskje litt benzodiazepiner, så blir du i grei form

Tidligere heroinmisbrukere derimot, kjenner ikke særlig rus-effekt av subutex. Der er den ment kun for å dempe abstinenser.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Rusen er som morfin uten særlig mye euforia. Man blir sløv, stein og trøtt. Litt euforia. Subutex alene er ikke noe særlig, men med litt trekk og kanskje litt benzodiazepiner, så blir du i grei form
Vis hele sitatet...
Når man er avhengig av subutex så blir man ikke sløv å trøtt når man tar det.Man blir litt pratesjuk å får energi.Kan være våken i flere døgn på sub uten problemer.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Når man er avhengig av subutex så blir man ikke sløv å trøtt når man tar det.Man blir litt pratesjuk å får energi.Kan være våken i flere døgn på sub uten problemer.
Vis hele sitatet...

Enig dær,man blir ikke sløv men heller litt pigg/oppkvikka.
Det er ikke noe å ruse seg på dersom du fra før av har brukt heroin.
Har ikke brukt Heroin før men andre medikamenter som f.eks Oxycontin / Oxycodone / Tramadol / Kodein.
Truxal har jeg prøvd før og syntes ikke det hjalp noe pluss at det er så jævlig hangover på dem.

Har vert hoss legen og forklart litt og har fått Xanor 2mg, Noen som vet om disse er bra når jeg skal slutte på subutex?
Sist endret av imortaltech; 2. juli 2013 kl. 20:46.
Sitat av imortaltech Vis innlegg
Har ikke brukt Heroin før men andre medikamenter som f.eks Oxycontin / Oxycodone / Tramadol / Kodein.
Truxal har jeg prøvd før og syntes ikke det hjalp noe pluss at det er så jævlig hangover på dem.

Har vert hoss legen og forklart litt og har fått Xanor 2mg, Noen som vet om disse er bra når jeg skal slutte på subutex?
Vis hele sitatet...
xanor 2mg er definitivt effektivt mot angst og kan hjelpe deg med å sove.
Når det gjelder subutex er legens anbefaling alltid og trappe ned over tid.
Har du ikke brukt opiatere veldig lenge er min anbefaling og isolere deg et sted du ikke har tilgang på rus til det er over. På subutex tar det litt lengre tid en heroin fordi abstinensene tar lengre tid på å komme ordentlig i gang. Dag 4-5 uten er dem verste også blir det bedre etter det. Sist jeg sluttet med 16mg sub 3 mnd bruk var jeg helt fysisk frisk etter 6 dager.
Har gått uten subutex i 4 dager nå og syntes det går relativt greit? Kan det være Xanorene som hjelper til her?
Er disse veldig vanedannendes ?

Fikk jo 100stk av disse, syntes det var litt mye.
Sist endret av imortaltech; 6. juli 2013 kl. 04:06.
Er det normalt og få ganske så sterk hukomelsestap av Xanor.. Har om dagen så tok jeg 1 tablett og 30 min seinere glemte jeg at jeg hadde tatt den og heiv inpå en til.

Det som skjedde var jo at jeg sovna på sofaen midt på dagen...
Sist endret av imortaltech; 9. juli 2013 kl. 12:40.
Sitat av imortaltech Vis innlegg
Har ikke brukt Heroin før men andre medikamenter som f.eks Oxycontin / Oxycodone / Tramadol / Kodein.
Truxal har jeg prøvd før og syntes ikke det hjalp noe pluss at det er så jævlig hangover på dem.

Har vert hoss legen og forklart litt og har fått Xanor 2mg, Noen som vet om disse er bra når jeg skal slutte på subutex?
Vis hele sitatet...
De vil absolutt hjelpe, men det kan fort bli vanskelig å holde seg fra å fikse mer om du er pillefjern når abstinensene melder sin ankomst.

Etter 16 mg subutex ED i et år kan du forvente deg en ganske hard uke når du først slutter. Tror du burde vurdere å få en nedtrappingsplan av legen din, dog jeg ikke vet sikkert hvor ille subutex alene er mtp abstinensene de induserer.
Sist endret av Tøffetom; 9. juli 2013 kl. 12:41.
Spurte legen ang. nedtrapping på Subutex men det var helt uaktuelt pga. jeg ikke har brukt heroin før
Sitat av imortaltech Vis innlegg
Spurte legen ang. nedtrapping på Subutex men det var helt uaktuelt pga. jeg ikke har brukt heroin før
Vis hele sitatet...
Da må jo legen din være totalt tilbakestående. Bytt lege. Du er nå faen meg avhengig av opiater enda du ikke har tatt heroin.
Sitat av imortaltech Vis innlegg
Spurte legen ang. nedtrapping på Subutex men det var helt uaktuelt pga. jeg ikke har brukt heroin før
Vis hele sitatet...
Bytt lege som sagt over, jeg får 200mg Dolcontin og 50mg Sobril om dagen i påvente om plass på avrusning i midten av August, og jeg er ikke med i fastlegeordningen engang.
Trådstarter
30 2
Har nå gått på Xanor siden jeg startet denne tråden og merker allerede rare bivirkninger, når effekten går ut av kroppen kan jeg plutselig begynne og grine i flere timer men vet ikke hva det er jeg griner over for, så blir jeg deprimert og får selvmordstanker av og til... med engang jeg tar en xanor når jeg får slike angst anfall blir jeg bedre med engang. kan dette vere et tegn på avhenghet eller er det subutexen? ganske bekymret nå...
Xanor alene kan gjøre dette, helt utrolig at legen din ikke ville ha deg på nedtrapping på subutex, burde mistet lisens.
Prøv å slapp av (letter sagt enn gjort, i know) og ta medisiner som foreskrevet og til ca samme tid. På den måten slipper du uregelmessig konsentrasjon i blodet som kan gjøre vondt verre.

Når du skal trappe ned på xanor ville jeg først byttet lege og så få ned en plan, du kommer sikkert til å bli byttet over til diazepam når du skal trappe ned.
Hvor lenge har du vært av subutex forresten?

Ha en fin dag!
Sist endret av monoxide; 16. juli 2013 kl. 19:12.
Trådstarter
30 2
Har gått på det i 1 år ca 16mg om dagen...
Sitat av imortaltech Vis innlegg
Har gått på det i 1 år ca 16mg om dagen...
Vis hele sitatet...
Så du tar 16mg subutex til dagen + xanor ?

Jeg ville tatt turen til legen og forklart hvor avhengi du er blitt og hvor mye du tar hver dag. Tror ikke legen hadde nektet deg nedtrapping på subutex om han hadde visst hvor alvorlig rusmisbruket ditt var.

Når du er oppe i så høye doser og har tatt det såpass lenge, så vil du trenge hjelp. Hjelp får du av lege, hvis han ikke gir deg hjelpen du føler du har behov for, så ring psykiatrien i fylket du bor i. De vet hva det går i.

Subutex er laget for eks heroinmisbrukere som skal bruke subutex som et alternativ RESTEN AV LIVET.

Xanor er laget for folk med panikkangst som ellers ikke har andre valg enn å ta sterke preperater for å fungere normalt.

Last resort medisiner er farlige greier og bør vises YTTERST respekt, slik som med alt av legemidler og rusmidler.

Håper du har tunga beint i munnen fremover og fokuserer på å komme deg av subutex, dette er et utrolig farlig undervurdert rusmiddel. Som med mye annet..

Fortsett gjerne å skriv hvordan det går dag for dag eller om du har problemer å dele. Vi er her ikke bare for å kjefte, men for å hjelpe

Ha en fin dag !
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med deg?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av imortaltech Vis innlegg
Har gått uten subutex i 4 dager nå og syntes det går relativt greit? Kan det være Xanorene som hjelper til her?
Er disse veldig vanedannendes ?

Fikk jo 100stk av disse, syntes det var litt mye.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er helt utrulig at legen din skreiv ut 100stk 2mg xanor.. ,disse er sterke benzoer som man blir veldig fort avhengig av. Det er nesten verre å bli hekta på xanor enn subutex,begge disse medisinene er særdeles vanskelig å slutte med,subutex er nesten helt umulig å komme seg av etter noen års bruk
Enkelte leger tenker ikke lengre enn at de skal ta symptomene fra det ene med å bruke det andre. Det som desverre skjer tislutt er at mange blir avhenging av både 3 og 4 medikamenter istedenfor ett
▼ ... noen uker senere ... ▼
Begynner og bli ganske lenge siden jeg oprettet denne tråden men ville bare si at ting går mye bedre, ingen angst og ingen subutex eller xanor, Kan merke at jeg ikke anbefaler xanor til noen, ble fort hekta på dem og ble bare værre og slutte.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Prøv truxal. Det hjelper på matlyst, uro og kvalme. Og kombinerer du det med stesolid/diazepam, så vil du få en veldig god effekt. Lyrica hjelper også veldig godt mot både angst og abstinenser i seg selv.

Tar du de hver for seg, så vil du neppe merke så mye, siden du er avhengig av noe så vanedannende som subutex.
Vis hele sitatet...

Nei,så enkelt er det ikke dessverre.Dersom du har brukt subutex såpass lenge som 1år må du trappe ned først og heller ta ibruk benzodiazepiner til hjelp når du etterhvert nærmer deg ned mot 2->0mg subutex.Benzodiazepiner hjelper lite når du er oppe i 16mg sub.pr.dag,det eneste som hjelper er subutex eller andre sterke opiater,truxal er jo ett c-preparat og har ingen betydning i denne sammenheng
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva gjør man når man ønsker å slutte med subutex på egenhånd (illegal bruk i over 2 år, ca en kvart 8 mg sub daglig) og legen nekter å skrive ut noe som helst for hjelp? Totalnekt på B- preparater. Det gjorde han helt klart såfort jeg kom innpå tema om noe å sove på og det her uten at jeg hadde fortalt at jeg er avhengig av sub. Har prøvd flere ganger å slutte cold turkey men har ikke sjans da jeg feiger ut hver gang det har gått max tre dager og beina kribler så jeg ikke får sove

Kan forresten nevne at jeg har klart å slutte to ganger de siste to årene. Ved soning av to fengselsdommer, èn på 1 mnd og den andre på 2 mnd. Der inne hadde jeg ikke annet valg men her ute viser det seg vanskelig siden jeg har tilgang på det.