Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 15451
Prøvde nettopp å søke opp Flunipam på felleskatalogen der jeg til min store overraskelse får se at det er utgått.
Hva betyr dette?
Er medikamentet tatt av markedet? Hvorfor i såfall?
[quote=Addiction;2681439]Prøvde nettopp å søke opp Flunipam på felleskatalogen der jeg til min store overraskelse får se at det er utgått.
Hva betyr dette?

Flunipam er utgått og skal erstattes med Rohypnol (den grønne varianten) i nærmeste framtid. Jeg går sjølv å venter på disse fordi har en resept på 30 Flunipam 1mg,fikk de 20siste 0,5mg Flunipam som var på apotekene i Tromsø onsdag i forrige uke

Men hvorfor de gjør dette vet jeg ikke. Æ e ikke særlig begeistra for det akkurat,kunstigt blåfarge,tippe det har nokka me det latterlige voldtekts-rykte denne medisinen fikk i starten av dette århundre.Flunitrazepam blei jo forbudt i USA i 2004 tror jeg,det var ihvertfall da Norge gikk over til Flunipam og nå skal altså Roche(tror det er Roche) produsere Rohypnol igjen og disse skal så komme tilbake på markedet hær.
Jeg ble også forbauset over at Flunipam er avregistrert. Finnes sporadisk noen 10 pakninger her og der. Var heldig å få vite dette i begynnelsen av juni og klarte derfor å få tak i 180 tableBtter. Nå prøver jeg i samarbeid med min lege en nedtrappingsplan, men det er ikke lett. Blir også overrasket å lese at Rohypnol kommer tilbake. Hvor mye hold er det i dette ?

[quote=Baltasar;2681454]
Sitat av Addiction Vis innlegg
Prøvde nettopp å søke opp Flunipam på felleskatalogen der jeg til min store overraskelse får se at det er utgått.
Hva betyr dette?

Flunipam er utgått og skal erstattes med Rohypnol (den grønne varianten) i nærmeste framtid. Jeg går sjølv å venter på disse fordi har en resept på 30 Flunipam 1mg,fikk de 20siste 0,5mg Flunipam som var på apotekene i Tromsø onsdag i forrige uke

Men hvorfor de gjør dette vet jeg ikke. Æ e ikke særlig begeistra for det akkurat,kunstigt blåfarge,tippe det har nokka me det latterlige voldtekts-rykte denne medisinen fikk i starten av dette århundre.Flunitrazepam blei jo forbudt i USA i 2004 tror jeg,det var ihvertfall da Norge gikk over til Flunipam og nå skal altså Roche(tror det er Roche) produsere Rohypnol igjen og disse skal så komme tilbake på markedet hær.
Vis hele sitatet...
Hvor har du denne info fra. Synes det er merkelig at Rohypnol kommer tilbake for salg i Norge, så mye oppstyr det har vært rundt dette legemiddelet. Håper imidlertid at det er sant i og med Flunipam nå er avregistrert.
er vel bare firmaet Actavis som i tillegg å ha tatt tilbake apodorm nå tar tilbake flunipam. Men tankegangen er vel at "de grønne" har det fargestoffet i dem slik at "date-rape" hystriet blir litt nedtrykket. Bare så lenge man ikke bestiller seg blå drinker av fremmede så:P..
Årsaken til at Flunipam forsvinner, er fordi en underleverandør av Actavis gikk konkurs. Snakket med Actavis på telefon.
Rohypnol tilbake framfor flunipam? Man blir aldri klok på legemiddelindustrien. Håper legene blir litt mer rundhåndede. Flunitrazepam er vanskelig å få tak i.
Sitat av Brute Goatshag Vis innlegg
Rohypnol tilbake framfor flunipam? Man blir aldri klok på legemiddelindustrien. Håper legene blir litt mer rundhåndede. Flunitrazepam er vanskelig å få tak i.
Vis hele sitatet...
Enig, men kommer Rohypnol tilbake ?
Sitat av Maggis Vis innlegg
Enig, men kommer Rohypnol tilbake ?
Vis hele sitatet...
Riktig, roofies blir om en stund markedsført. Du kan be legen søke Statens Legemiddelverk om å få Rohypnol på registreringsfritak inntil de kommer, men da vil en 30 stk koste langt over kr. 200.-. Vent til de kommer på apotek med normal pris. Brukte selv 3 mg med Flunipam vesp. til de ble avregistrert 20/6-12. Det gikk fint med 10 mg Mogadon.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ksm61 Vis innlegg
Riktig, roofies blir om en stund markedsført. Du kan be legen søke Statens Legemiddelverk om å få Rohypnol på registreringsfritak inntil de kommer, men da vil en 30 stk koste langt over kr. 200.-. Vent til de kommer på apotek med normal pris. Brukte selv 3 mg med Flunipam vesp. til de ble avregistrert 20/6-12. Det gikk fint med 10 mg Mogadon.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer, du må ha en lege som gidder og ta seg "bryet" og søke legemiddelverket om fritak så får du de grønne Roche rohypnolene.
Har 3venner som har fått dette allerede. noe så meningsløst fjerne en ting og lage ett sabla oppstyr rundt det, for så og fjerne det de erstattet det første med.
Det er jo helt vannvittig og gjøre det FØR det "nye" medikamentet har kommet på plass. Det er snakk om masse veldig syke folk som er avhengig av Flunipam, skal de bare vente de da til det dukker opp noe som kan måle seg med flun
Fy faen det gjør meg så forbanna. det er fint lite man blir så abstinent på som benzodiasepiner og flunitriasepam, men for all del la folk vente noen mnd går nok fint det

Er det noen som vet når de grønne kommer tilbake for fullt?
Hentet fra magasinet Økonomi
flunipam fungerer bedre, men er ute det også nå, men men kan søke fordi rohypnol er det samme og det er tilbake i norge i uke 37

Nå er vi i uke 37 men de er ikke tilbake. Hvor har man disse opplysningene fra.. Jeg har søkt overalt på nett, men kan ikke finne noen sikker informasjon om at Rohypnol blir markedsført igjen. Noen som har en sikker kilde ?
Sist endret av Maggis; 16. september 2012 kl. 14:04. Grunn: Avsnitt
Jeg har nå fått følgende svar fra Roche. Norge. Da har vi fått en endelig avklaring:

Rohypnol ble avregistrert i Norge i 2004, og det er INGEN planer om å registrere det på nytt i Norge. Vi kan ikke svare for Flunipam, da dette ikke er vårt produkt, men selges av Actavis. Rohypnol er tilgjengelig på registreringsfritak

Noen som har erfaring om med registreringsfritak. Er det strengt om fastlegen søker ?
Sær slabbedask
Atal's Avatar
Sitat av Atal Vis innlegg
Det er leveringsproblemer på landsbasis.
Info fra legemiddelverket om avregistreringer og legemiddelmangel.


Dersom siste restlager av Flunipam nå er tomt hos grossistene,
kan fastlegene deres søke om at det importeres annen medisin med virkestoffet flunitrazepam
til de som trenger det på såkalt godkjenningsfritak/spesielt godkjenningsfritak.

Info og fremgangsmåte her.
Vis hele sitatet...
Har ikke brukt denne type medikamenter, men har fått innvilget søknad om godkjenningsfritak på Somadril uten problemer.
Tar vanligvis ca en uke å få svar på søknaden.
Sist endret av Atal; 19. september 2012 kl. 20:46.
Sitat av Atal Vis innlegg
Har ikke brukt denne type medikamenter, men har fått innvilget søknad om godkjenningsfritak på Somadril uten problemer.
Tar vanligvis ca en uke å få svar på søknaden.
Vis hele sitatet...
Det var godt å høre. Da senker jeg skuldrene og håper og tror fastlegen vil søke for meg.
Sist endret av Maggis; 19. september 2012 kl. 21:22.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Flunipam er tilbake ca 1. desember fikk jeg info om fra et Oslo apotek i går. Ny leverandør.
Da er det å håpe på på at det blir enklere å få tak i for oss som bor grissgrendt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Maggis Vis innlegg
Flunipam er tilbake ca 1. desember fikk jeg info om fra et Oslo apotek i går. Ny leverandør.
Vis hele sitatet...
Jeg håper Flunipam kommer tilbake 1 Desember,men nå sier de på apoteket at det for Rohypnol heretter kreves en spesial-søknad fra legen itillegg til A-resepten,apoteket må deretter bestille medisinen og sende inn søknaden fra legen.
Visstnokk er det pga høy tendens til misbruk av flunitrazepam som er årsaken til at preparatet er gått ut.
Jeg har nøyd meg med Mogadon 5mg ,men jeg synes at dette er en langt mere sløvende og en medisin som kunn har negative sider iforhold til Flunipam. Mogadon tar mye lengre tid før den virker,den sitter lengre i og jeg føler meg i hangover dagen etterpå,den er trasig til intravenøst bruk og den er ikke særlig mye verdt på gata heller.
Saken er den at medisinen Flunipam/Rohypnol med virkestoffet Flunitrazepam er den mest effektive medisinen mot søvnproblemer,den har minst bivirkninger og var den aller mest brukte i Norge på 80-og 90tallet,da den etterhvert fikk rykte på seg som "date rape drug" fra bl.a USA ble den endret fra reseptgruppe B over til reseptgruppe A .
Jeg må nå få min fastlege til å skrive denne søknaden for meg slik at jeg slipper å bruke andre medisiner som har flere bivirkninger og større ulemper,som f.eks Mogadon,Xanor,z-hypnotika(stillnoct,zoplikone)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Rohypnol ble avregistert i 2004 av Roche, men du har kunnet fått dem lovlig i Norge hele tiden, da som uregistrert preperat. Som "ksm 61" nevnte, kan du få Rohypnol hvis fastlegen din søker Statens Legemiddelverk om tillatelse. Da Flunipam gikk ut av markedet, ordnet legen min tillatelse. Tror jeg betaler 217 eller 218 kr for 30 stk, kontra 66 kr for 30 Flunipam. Søknaden må gå gjennom et apotek. Du kan kun henten Rohypnolene (og andre uregisterte preperater) på et apotek som du selv velger ut. Søknaden som legen sender, må også hå en tidsperiode. Jeg fikk for et år, men i følge legen min er det bare en formalitet å få den fornyet. Det vanskeligste er å få legen til å sende søknad den første gangen. Jeg leverte en resept på apoteket i dag. Da spurte jeg farmasøyten, om Rohypnol hadde vært lovlig i Norge, på denne måten siden den ble avregistert i 2004. Svaret var ja. Apoteket mitt har ikke Rohypnol liggende fast der. Men de får varer 2 ganger i uken (inkludert) i morgen. Da ligger pakningen klar. Grunnen til at den er så dyr er at den er fordi man kun kan få den uregistert. Pakningen er helt ulik de gamle, og innholdfortegnelsen er på mange språk, men ikke norsk. Har en bekjent som får Somadril på samme måten.
Sist endret av zero the hero; 14. februar 2013 kl. 22:12.
Sitat av Maggis Vis innlegg
Flunipam er tilbake ca 1. desember fikk jeg info om fra et Oslo apotek i går. Ny leverandør.
Vis hele sitatet...
Fortsatt ikke noe Flunipam på apotekene.
Det virker som om Flunipam er avregistrert for godt i Norge.
Tror aldri at de grønne kommer tilbake for fullt. Etter at det ble A-preparat, solgte Roche så lite Rohypnol i Norge, at de ble avregistert i 2004, og siden da har man, som jeg tidligere har nevnt kun fått dem som uregistrert preparat på apoteker i Norge.
En av grunnene til at Actavis fortsatte å ha Flunipam på det norske markedet i 2004, var at både 10-pakningene og 30-pakningene var 5-15 kr billigere for Flunipam enn Rohypnol. Dermed solgte de sannsynligvis flere Flunipam.
Du kan ikke få Flunipam uregistrert nå. Eneste muligheten for at Roche begynner å selger Rohypnol (dette er ren gjetning), som de gjorde i/før 2004, er at Flunipam ikke kommer tilbake i det hele tatt. Da tar kanskje Roche og registerer preperatet igjen. Det hele kommer ned til inntjening.
Da jeg hentet en 30-pakning med Rohypnol for 2 dager siden, fant jeg ut at prisen er 218 kr. En ting jeg glemte å nevne for 3 dager siden, var at resepter for Rohypnol, og andre uregisterte preparater, kun kan leveres på den gamle måten (ikke elektronisk).

Ser at det er en sier jeg at han tror Rohypnol ble forbudt i USA i 2004. Da jeg var i USA i 2002 var de allerede forbudt. Fikk beskjed av legen i Norge å ta med Xanor i stedet for. Kunne ikke ta med Flunipam heller. Alt med det narkotiske virkestoffet Fluntitrazepam var forbudt i USA da.
Da jeg besøkte en lege i USA, for å få et glass med Xanor (Xanax), visste han ikke når Roofies ble forbudt. Men han var temmelig sikker på at det var før år 2000. Jeg skulle selvfølgelig ha spurt en farmasøyt i Amerika, for å fått svaret, men kom ikke på det da.
Sist endret av zero the hero; 17. februar 2013 kl. 01:22. Grunn: Faktafeil
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noe nytt ??
Var inne her : http://www.felleskatalogen.no/medisi...itak/atc-liste

Der står Flunipam og Rohypnol oppført på lista, alså går det ann å få Flunipam i dag da med/ved søknad fra legen da eller.
Har fått Rohypnol siden det var slutt på Flunipam..
Å har savna Flunipam siden =) Jada de fleste foretrekker vel rohypnol men jeg liker nå Flunipam best(føler att det gir meg mest medesinsk sett). Men det kan jo hende att det er andelededes i dag i å me att det er en stund siden jeg fikk det. Har gitt opp å ruse meg på piller(kan jo skje men), er best å bruke som medesin.
Etter å sett på felleskatalogen sin side så ser det ut som både Rohypnol og Flunipam er nå avregistrert, men kan søkes om godkjenningsfritak gjennom lege. Hadde det vært paknings størrelser som manglet hadde det vært en egen link.
Sitat av Elvis87 Vis innlegg
Noe nytt ??
Var inne her : http://www.felleskatalogen.no/medisi...itak/atc-liste

Der står Flunipam og Rohypnol oppført på lista, alså går det ann å få Flunipam i dag da med/ved søknad fra legen da eller.
Har fått Rohypnol siden det var slutt på Flunipam..
Å har savna Flunipam siden =) Jada de fleste foretrekker vel rohypnol men jeg liker nå Flunipam best(føler att det gir meg mest medesinsk sett). Men det kan jo hende att det er anderlededes i dag i å me att det er en stund siden jeg fikk det. Har gitt opp å ruse meg på piller(kan jo skje men), er best å bruke som medesin.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Flunipam føltes sterkere enn disse nye grønne Rohypnolene ..,før itida da Rohypnol var hvite og runde var det generel enighet blant brukere at disse var sterkest. Flunipam var den mest effektive sovemedisinen og med minst bivirkninger av alle medisinene i denne gruppen,men siden den var så populær å misbruke havnet den på ei såkalt "negativliste"og det ble bestemt å herme etter USA og etterpå Sverige m.fl
Det vil bestandig være slik at de aller beste,sterkeste og mest effektive medisinene vil også være de som er høyest priset og best verdsatt på gata og/eller i narkomiljøet. Er medisinen populær blant misbrukere så er medisinen antagelig også god
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ey.. Ja, noen som har hørt noe om når eksakt dem kommer på markedet igjen(apotek) ?
Jeg mener det skal gå ann å få tak i på apotek men ikke Boots..
Men man får jo så mye forskjellig info da så.
Sitat av veritassss Vis innlegg
Ey.. Ja, noen som har hørt noe om når eksakt dem kommer på markedet igjen(apotek) ?
Vis hele sitatet...
Rohypnol har vært på markedet i snart ett år nå,men legen må fortsatt skrive søknad om godkjenningsfritak som skal sendes til legemiddeltilsynet itillegg til resepten, de apotekene som ikke har rohypnol på lager har ikke enda fått kunder med resept og søknad for å hente ut denne medisinen så derfor har ikke apoteket lov å bestille det inn på lager.Flunipam kommer neppe tilbake ever