Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 3946
Sitat av robhol Vis innlegg
Som sagt:

Filmen = Boka - mesteparten av historien - mye av humoren - mesteparten av sammenhengen - mye informasjon man får i bøkene + ting som er endret tilsynelatende uten noen som helst grunn + klisjéer + noe crappy skuespill til tider + AAAALT for mye fokus på kjærlighet vs. de delene av boka som faktisk driver historien framover. Deler av filmen er faktisk så overdrevet søt at jeg er redd det kan gi folk diabetes.
Vis hele sitatet...
synd men sant
Sitat av Genetic Vis innlegg
SÅ ille var den da ikke. Les heller boka først og se noen av de andre filmene, så gir den mer mening
Vis hele sitatet...
Den gir jo ikke så mye mening, filmen var jo fyllt av dårlige kjærlighets scener som man aldri hadde lest om i boka, og masse dårlig humor som folk flirer av med en falsk latter.
Og scener man aldri hadde lest om i boken, som feks. Julaften der egentlig Magiminnisteren skal komme og snakke med Harry, men neida der skulle jo så klart Bellatrix og Fenrir kommer og ødelegge huset til Weasleys.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Den gir jo ikke så mye mening, filmen var jo fyllt av dårlige kjærlighets scener som man aldri hadde lest om i boka, og masse dårlig humor som folk flirer av med en falsk latter.
Og scener man aldri hadde lest om i boken, som feks. Julaften der egentlig Magiminnisteren skal komme og snakke med Harry, men neida der skulle jo så klart Bellatrix og Fenrir kommer og ødelegge huset til Weasleys.
Vis hele sitatet...
sant i boka sier dem jo at magiministeren så ut så et piske reinskinn
åååå hater klapping på kino, kan sammenlignes med klapping i fly! GRØSS....
Min mening om filmen (Har ikke lest bøkene):

Langtrukken og veldig treg til tider, men til gjengjeld en meget bra gjennomført film rent teknisk og filmatisk.
Savner et skikkelig klimaks og sitter igjen med en følelse av å føle meg snytt, jeg hadde forventet mer og jeg vil ha mer.
Likte heller ikke alt det sukkersøte kjærlighetsvåset!
Men til gjengjeld øyner jeg et håp om at det kommer mer og at jeg får en skikkelig blodig oppvask med Voldemort(?).

Terningkast 3.
Hvis de skulle filmatisert all handlingen i boka ville filmet blitt på 4-5 timer tror jeg..
det blir for langt. Filmen var bra syns jeg. ville vel nesten gå så langt og kalle det en slags tenåringsfilm, masse tenåringsdilemmaer osv.
som jeg sa, jeg syns den var bra, men det er vel fordi jeg er tenåring ennå
Første filmen var bra. Jeg var 10-11 år da. Var jo noe nytt. Det var en god familiefilm.

syns film 1 til 4 var de beste. 5 og 6 var litt skuffende. var som om man har fått sett nok av disse folkene. Akkurat som Spider man, og transformers. enern er god, så ser man akkurat det samme i neste filmene. Håper den siste Harry Potter filmen gir oss en ordentlig god avsluttning
▼ ... noen uker senere ... ▼
Meir spenning å action ?
I et film interjuv blir det sagt att filmen Harry Potter og Halvblodsprinsen ikkje skal inneholde masse spenning å action, men meir å bli kjent med karakterane i historia. Syntest att filmen var overaskandes bra !
Om jeg skal vurdere filmen må jeg nesten vite om det er ift boka, eller selvstendig. Jeg har lest HP siden to år før de ble oversatt (jeg var vel elleve? like gammel som Harry er i første boka hvertfall), da tanta mi i Skottland sendte den første.. Og siden vært blodfan.

Nå er det en stund siden jeg leste boka, så jeg måtte hele tida spørre søsteren min om ting, fordi filmen jo er betraktelig vanskeligere å henge med i om man ikke har lest boka (på en stund). Noe av det første jeg la merke til var all humoren. Kan hende dette blir brukt for å kompensere litt for alt alvoret og de "voksne" scenene, og jeg vil si det fungerer. Videre har de lagt til en del nytt som ikke finnes i boka, som åpningsscenen hvor Harry flørter med en servitrise (muggle). Dette er veldig out-of-character synes jeg, men nok en gang funker det greit, om det så er litt for utypisk og føles som en hvilken som helst annen film. Men ja, I like.
Musikken ser ut til å forandre seg mye fra film til film, og nå var det nesten ingen sammenheng der fra de tidligere filmene. Jeg hadde satt pris på en gjennomgående rød tråd, noe denne filmen ikke bar preg av. Ja, det er episk og dramatisk og stemningsskapende, men det er da vel ikke nok om man ikke kan kjenne igjen melodien innimellom?

Det ble litt mye kliss kanskje, men atter, jeg tror dette var brukt som middel for å veie opp for all ondskapen. Savnet å se mer til Draco, som bare gikk rundt i dress og var alvorlig hele tida, ikke engang frekk. De barnslige småkranglene og sånt kunne det gjerne vært mer av. Han har en ganske stor rolle i historien, men det kommer ikke helt fram i filmen.

Jevnt over synes jeg dette var bra. Det skal mye til for å fange et eventyr av dette slaget på film, så det blir jo bare den lille brøkdelen.. Men jeg mener altså at de har lyktes greit. Effektene er selvsagt bra, og jeg både lo, grøsset, var redd og fikk såvidt tårer i øya. Scenen i liksjøen er spesielt flott; og jeg liker at Dumbledore er så dyp og filosofisk i hans siste kapittel.

Jeg var på premieren i Trondheim, og folka klappa som besatt der også, hele tida. Tror det er en premieregreie, og det suger. Klapp på slutten om dere må, men hold kjeft ellers..
Sist endret av Åndssvak_Form; 6. september 2009 kl. 02:50.