Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6233
Jeg ble dømt for en situasjon for to år tilbake i tid, får så høre at politiets "saksbehandlingstid" for å få godkjent vandel er opptil tre måneder. Har de lov til å gjøre dette da dommen sier at jeg er fradømt kortet i to år? Ikke to år, og tre måneder?
Det må du nok regne med.
Ja sånn er det
Unlicensed Surgeon
Ja, du burde søkt for 3 mndr siden da hadde du nok fått det innvilget fra korrekt dato. Byrokrati tar tid.
Har vært i en lignende situasjon, det vil si at jeg måtte ha papirer fra politiet før jeg kunne kjøre opp igjen. Heldigvis var jeg føre var (ivrig etter å få den tilbake), og begynte prosessen i god tid, noe som den gang gikk fint. Det er en god del år siden, og politiet blir vel bare mer og mer presset på ressurser.

Oppkjøringen dog, var det som utsatte at jeg fikk selv kjøre igjen, for der var det ikke snakk om å løfte en finger før karantenetiden hadde gått ut, til tross for lang kø for oppkjøring. Men men, sånn er det nå engang.
Sist endret av rogerrask; 25. mai 2019 kl. 06:46. Grunn: Korrigering.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg driver med det samme nå, og det jeg vet er att du kan starte søknadsprosses og lignende når det er under 2 mnd igjen. Dette var hvertfall beskjeden jeg fikk når jeg ringte til statens vegvesen...