Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2913
Hei, jeg ønsker å lage forskjellige apper og programmer med aner ikke hvilke apper jeg vil lage!
Noen tips? Helst noe som ikke er lagd før som dere savner, noe dere savner på ios eller android?
Andre tips til programmer og softwares som er greie å kode med?
Hei. Jeg vil ha en app som regner ut hvor mye jeg tjener i året på å drite på jobb
Det finnes

Lag en app til å regne ut arealer, omkrets og div ved bruk av gps.
Sist endret av Trenbro600; 8. april 2019 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Det finnes

Lag en app til å regne ut arealer, omkrets og div ved bruk av gps.
Vis hele sitatet...
Finnes flere slike..
Du kan lage en bilteori app. Hent inn alle mulige spørsmål fra teoritentamen og lagre det i en database, og plukk ut 45 av de til en test.
Jeg er noob, men jeg valgte androidprogrammering som et valgfag på mitt 3. år. Thenewboston har noen greie tutorials.

Sorry, men hvis du vil ha en millionidè, så tror jeg de aller fleste kommer til å lage den appen selv, eller selge idèen
Og bli saksøkt for plagiat
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Og bli saksøkt for plagiat
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hva hensikten er. Går helt fint å lage en slik app for å lære seg programmering. Trenger ikke legge den ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Og bli saksøkt for plagiat
Vis hele sitatet...
Nøyaktig kva regelverk meiner du den saka skal verte ført på grunnlag av?
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Og bli saksøkt for plagiat
Vis hele sitatet...
Vet du hva plagiat er for noe?
ønsker å lage en app som ikke 100 andre har laget, men ikke en million ide haha, ønsker en ide til en app jeg kan prøve å lage for å lære meg å kode
Sitat av brennesle Vis innlegg
Vet du hva plagiat er for noe?
Vis hele sitatet...
Å kopiere andres åndsverk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trenbro600 Vis innlegg
Å kopiere andres åndsverk.
Vis hele sitatet...
Ja.

Korleis vil det å lage noko som liknar på det andre har laga sei å kopiere andre sitt åndsverk?

FYI: Du har opphavsrett på programkode. Du har opphavsrett på litteratur. Du har opphavsrett på programvare. Du har ikkje opphavsrett på ideer eller måtar å gjere ting på.

Eit quizprogram er så generelt at ingen kan ha einerett på det. Trafikkreglane er forskrift, og ergo ikkje underlagt alminneleg opphavsrett. Korleis kan då resultatet, ein quiz om trafikkreglar, vere underlagt opphavsretten?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja.

Korleis vil det å lage noko som liknar på det andre har laga sei å kopiere andre sitt åndsverk?

FYI: Du har opphavsrett på programkode. Du har opphavsrett på litteratur. Du har opphavsrett på programvare. Du har ikkje opphavsrett på ideer eller måtar å gjere ting på.

Eit quizprogram er så generelt at ingen kan ha einerett på det. Trafikkreglane er forskrift, og ergo ikkje underlagt alminneleg opphavsrett. Korleis kan då resultatet, ein quiz om trafikkreglar, vere underlagt opphavsretten?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det siktes til at en nevnte å kopiere selve spørsmålene som blir brukt på tentamen.
Dette kan vel gå under åndsverk iom at noen har skrevet spørsmålene.

Du kan lage en bilteori app. Hent inn alle mulige spørsmål fra teoritentamen og lagre det i en database, og plukk ut 45 av de til en test.
Vis hele sitatet...
Hmm. Tolker det slik at du ikke kan å programmere. Stemmer det? Isåfall vil jeg ikke anbefale å begynne med apputvikling.
Hva kan du?
Sitat av LilleHoff Vis innlegg
ønsker å lage en app som ikke 100 andre har laget, men ikke en million ide haha, ønsker en ide til en app jeg kan prøve å lage for å lære meg å kode
Vis hele sitatet...
Du kan lage en variant av Conways Game Of Life.