Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1470
Hei dere.

Noen som har anledning til å lage macro / script for meg? Betaler om det er lov på freak. Ønsker pris.

Det jeg trenger:


Vill ha en macro/ script ( det det heter?) som henter ut info fra statens vegvesen sin side. Det jeg vill vite er feltet for " Sist eu godkjent " og "neste frist for eu godkjenning"

Eks: Bil med skilt nr BT78422. Linken blir da " https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/kjoretoyopplysninger?registreringsnummer=bt78422"

Hvordan kan jeg få en skript til å søke opp de bilene jeg ønsker og lagre infoen i Excel skjema? Må kunne oppdateres. Ønsker å legge inn flere biler.

Vanskelig å forklare. Kan dessverre ikke data.
Dette kunne vært rimelig fort gjort med Python eller faktisk PHP (om du godtar et Google regneark da dette har er API). Hvordan tenker du å gi scriptet bilnumrene den skal søke opp? Send meg gjerne detaljer på PM