Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4493
Må bare opplyse at jeg egentlig skrev dette i en avisdebatt. http://www.varden.no/meninger/pa-dag...-tro-1.5425462

Jeg er egentlig ikke stor fan av å si at jeg har vært borti hasj, for det kan være så utrolig subjektivt negativt stempla av enkelte personer.

Men jeg vil dele dette alikevel:

Jeg husker av en rein tilfeldighet da jeg var i nyskjerrighets fasen min at jeg prøvde hasj. 18 år. Det ble veldig interessant med tanke på hvor mye mer kreativ jeg kunne bli med kombinert med noen interne meditasjons teknikker jeg brukte da. Med andre ord hadde jeg bare konstruktive hensikter med effekten man fikk.

Jeg drev altså med noe ulovlig, som jeg selv, hadde veldig sterke meninger mot før jeg faktisk prøvde det selv. Men det gikk bra, for jeg holdt det skjult, jeg var ikke stor fan av å ville blitt stemplet "stoner" blandt de som ikke har prøvd. Jeg kunne liksom ikke si til bestevennene som jeg hadde hasjdebatt med før "ja det skal vi aldri prøve det høres ut helt narkoman ut" til "øøh, ja, jeg prøvde tilfeldigvis hasj på en fest drita, men brukter det som verktøy til kreativitet" Tenk om en du kjenner som ALDRI gjør noe "galt". Hva om han ringte deg NÅ og skulle fortelle deg at han røyker en gang i blandt. Hadde ikke ditt "bilde" av han blitt endret? (veldig subjektivt fra person til person men jeg snakker om gjennomsnittelige reaksjoner hos de som ikke har vært borti hasj fra før)

Så etter et halvt år on-off med konstruktivt røyking var det på tide å gi seg med hasj med tanke på at jeg ville inn i millitæret som min retningslinje. Men rett før jeg skulle slutte med røykinga, ble jeg telfeldigvis tatt av sivil politiet for å røyke 1 gram på en parkeringsplass. Jeg var langt i fra kriminell fra før, hadde 100% rent rulleblad OG hadde faktisk tenkt å vurdere politiskolen i fremtiden.

Så da jeg ble arrestert for første gang, og fikk vite at "Tatt for narkotika" kom på rullebladet, gikk mye av fremtidsplanene i oppløsning. Jeg har aldri blitt så sur i helle mitt liv for jeg mente det var totalt urettferdig, at alle folk skulle nå få muligheten av å stemple meg som en kriminell uten at jeg "var det". Det å søke jobber der man må opplyse rullebladet ble helt uaktuelt for meg.

SÅ hva skjedde? Den dagen jeg ble tatt for å røyke ble den kriminelle jeg født. Nå, en periode etterpå har jeg slutta med kriminelle handliger. Men jeg ser hva som fikk meg til å begynne. Jaja, var synd det

Eksempel: (LEV DEG INN I DETTE)
La oss si at kaffe er nå ulovlig. KAFFE ER NÅ ULOVLIG!!!

http://2.bp.blogspot.com/_XimOh2AYlL8/Swr-IuFb9KI/AAAAAAAAExk/733uG8BezeQ/s1600/Banned.gif
Media opplyser om stor risk for nyresvikt og alt slags dill-dall, og du hører naturligvis etter. Loven følger etter. Bot/fengsel for kaffe bruk. "Kaffe? Nei!! skal jeg holde meg laaaaangt unna!!" tenker du.

SÅ kommer det en tilfeldig dag. En dag på en fest får du i deg litt mye alkohol, der logikk sansene svikter.
http://3.bp.blogspot.com/_P_I5V9LAbww/SJaU0Z_Z4ZI/AAAAAAAAADs/DWjdL1rdGIY/s400/Costume-party.jpg
En luring tar med kaffe på festen, drikker det, og spør om du skal ha. Flere rundt deg begynner å drikke det. "Men kaffe er jo farlig...? alle sier jo at --" tenkes det edru egentlig, men du er ikke edru. alkoholen gjør at du heller tenker på at "å, se, han har det enda kulere nå ved å drikke det der kaffe-greiene!!" "jaja OK da,får vel prøve det da, gi meg litt bare"

Oisann, der drakk du visste kaffe uten å ville gjøre det "egentlig".

Men OISANN, her ble du jo mer konsentrert og våken... hmmmm..

DU våkner opp neste dag med litt igjen i koppen. Du husker også noe av kvelden før. Du drikker resten av det for å "bekrefe" spørsmålet "ble man virkelig mer konsentret og våken av dette her?" Ja det er kanskje farlig, men dette passer perfekt til når du skal stå opp ekstra tidlig noen morninger i uka i en periode. En risk for nyresvikt ja, men du skal ikke bruke dette ofte. DU har god selvkontroll, og begrenser bruket til da det kun skal gjelde.

Men kaffe folk er jo kriminelle!!! Jaja, du får heller holde på med det, med yttest få som vet om. Da gjør det vel ikke noe. Du vil jo ikke bli stempla som de andre kaffe-huene som bare drikker det hele tiden uten særlig konstruktiv hensikt?

http://zinnamindatter.vgb.no/files/2009/07/321717-2-1238004292068-n400.jpg

En dag må du tidlig opp, men er hjemme hos Ola Normann som ikke drikker kaffe. Ola Normann liker ikke de menneksene som drikker kaffe. Han hater de for strenge livet. Du må da naturligvis ut for å drikke det, herr. Normann må jo ikke vite at du driver med dette.

Du går da ut, finner en parkeringsplass som virker øde, og tar ut kaffen. DU blir også litt paranoid om det skulle komme noen for å avsløre det du driver med. Ut av det blå, kommer det sivilpoliti, med øyne rett på deg. De ser hva du gjør, og griper selvfølgelig inn.
http://oitblog.files.wordpress.com/2009/10/cloud-question-mark-cloud-computing.jpg
Oisann, der fikk plutselig DU merknad på rulleblad med bestikkelse for narkotika.

Hadde du rent rullebland fra før?
..Vel, det har du ikke nå lenger.
http://www.costaricapages.com/panama/blog/wp-content/uploads/2008/03/criminal.jpg

Det var "bare en kaffekopp ja", men dine forklaringer om at det var bare brukt konstruktivt hjelper ikke en smule. 4000 kr i bot.

Dårlig med penger? ja, hva skal du gjøre nå for å få tak i disse pengene?
Ble du sur nå? ja hva kan du gjøre for å utløse denne energien? Wanna try being a badass motherfucker?? Need cash yeah???
Føler du deg ikke mer "fri" nå til å være kriminell? For du er jo det, er du ikke?
http://www.freewebs.com/foofylooloo/scoobyvader.jpg

Poenget mitt er vel egentlig så flere skjønner at det ikke bare nødvendigvis er kriminelle som driver med hasj, men ulovligheten som gjør dem det =)


"Du hadde jo et valg om å bli kriminell uansett"

http://www.blogtalkradio.com/pics/hostpics/7665_evil_grin.jpg

Hevn kan være en skummel partner, for de som føler seg urettferdig behandla/stempla av dagens lover.
Skjønner frustrasjonen din og hvor du vil hen, men kaffe er lovlig, det er ikke hasj. Du vet konsekvensene av det, men "bryr deg ikke".

Sinnssykt irriterende fordi det kan være karriere ødeleggende og det er en forskjell på folk. Men hey, flytt til Nederland hvis du ikke er smart nok til å røyke andre plasser enn på offentlige parkeringsplasser. Det finnes mange muligheter for dem som røyker hasj i Norge til å ikke bli tatt, men man må bruke noen av de hjernecellene man har opparbeidet seg.

Men som det relativt rettferdige landet vi bor i, så skjønner jeg virkelig ikke at dette er ulovlig. "The war on drugs" tror jeg skal få mye av skylda for det.

Legaliser
Bra innlegg!
Og dere andre: han bruker kaffe som et eksempel, kunne like godt vært tobakk som var eksempelet("dette funka jo greit til å stresse ned, med").
Jeez la veez peppercheese...
Eller alkohol for den saks skyld...
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Bra innlegg!
Og dere andre: han bruker kaffe som et eksempel, kunne like godt vært tobakk som var eksempelet("dette funka jo greit til å stresse ned, med").
Jeez la veez peppercheese...
Vis hele sitatet...
Skjønner ikkje kva som er bra med det innlegget. Han gjorde noko som var ulovleg og blei tatt for det. Om ein skal legalisere eller ikkje er ikkje relevant i denne tråden, IMO.

Trådstartar verkar som ein oppegåande person, så det overraskar meg at han valte å gjere det han gjor når framtidsplanane hans krevde reint rulleblad. Skal ein først drive på med handlingar som per dags dato ikkje er lovleg, så må ein skjønne at det er konsekvensar av å bli tatt. Går an å tenkje lenger enn sinn eigen nase istaden for å klandre samfunnet for at han blei "kriminell" etterpå.
Synes forsåvidt det var et godt innlegg, morsomt, og selvfølgelig satt på spissen.

Ble litt tynt skrevet, usammenhengende og jævla mange store bilder, krymp dem litt, for de gjorde susen

Skjønner din frustrasjon, og er like frustrert selv, kansje mer forbannet på folk flest sin uvitenhet og trangsynthet.
Forresten er det ekstremt viktig å ikke være trangsynt selv, og ikke gi cannabis en glorie, men også fokusere på baksidene ved stoffet, for å få en sunn debatt rundt problemet.
Dette er jo et eksempel på hvordan loven gjør deg kriminell, noe du i utgangspunktet ikke er. Veldig synn i grunn. Jeg synes det er bra at du skriver dette innlegget, og er noe å tenke på for andre som vil at cannabis skal bli avkriminalisert/lovlig. I politikken fungerer "the waiting game" meget dårlig, det er protest slik som dette innlegget som fører oss til legalisering. Jeg tror faktisk at noia er en av grunnene til at cannabis fortsatt er ulovlig, folk tørr ikke å protestere, da blir dem som protesterer stemplet. Problemet ligger selvfølgelig i samfunnets oppfattelse av planten, men også stonerenes latskap .

KP for kaffemetaforen !
Hvis du vurderte å gå politihøgskolen, så tipper jeg politiet er glad for at de tok deg. De ønsker neppe å ha aspiranter med et såpass nonchalant forhold til norsk lov som deg du og jeg og alle andre som nyter illegale rusmidler har.

Sitat av Egget Vis innlegg
Poenget mitt er vel egentlig så flere skjønner at det ikke bare nødvendigvis er kriminelle som driver med hasj, men ulovligheten som gjør dem det =)
Vis hele sitatet...
De er ikke kriminelle, men ulovligheten gjør dem kriminelle? Altså de er kriminelle allikevel? Eller..?

Bryter du loven jevnlig, så er du per definisjon kriminell. Man kan jo selvsagt hevde at det er loven som gjør deg kriminell, og ikke handlingene du utfører, men sannheten er jo faktisk at det er en salig kombinasjon.

Jeg synes også det er for galt at mennesker som velger andre rusalternativer enn alkohol blir straffeforfulgt på denne måten, men når jeg velger å bryte loven, så er jeg fullt klar over at jeg gjør det, og kan således ikke komme sutrende med at det er dårlig gjort hvis det skulle få juridiske konsekvenser for meg senere.


For å sitere Hunter S. Thompson:
Sitat av Raoul Duke
Yeah, I know. I'm guilty. I understand that. I knew it was a crime, and I did it anyways. Shit, why argue? I'm a fucking criminal, look at me.
Vis hele sitatet...

For øvrig tror jeg denne illustrerte historien din preker til koret her på freakforum. De aller fleste her, og jeg tror de aller fleste norske borgere generelt sett er klar over at man ikke trenger å være yrkeskriminell selv om man røyker hasj.
Sist endret av mentalmelt; 8. juli 2010 kl. 00:06. Grunn: leif
Greit nok at det er kjedelig å bli stemplet som kriminell når man er tatt for noe som ikke angår andre enn deg selv, men det å "unnskylde" eller forklare videre kriminelle handlinger som f.eks. tyveri eller vold fordi man har blitt pågrepet for bruk av hasj, er bare totalt idiotisk.

"Dårlig med penger? ja, hva skal du gjøre nå for å få tak i disse pengene?
Ble du sur nå? ja hva kan du gjøre for å utløse denne energien? Wanna try being a badass motherfucker?? Need cash yeah???
Føler du deg ikke mer "fri" nå til å være kriminell?"


Kanskje for dum og rebelsk ungdom.
Sitat av Egget Vis innlegg
Så etter et halvt år on-off med konstruktivt røyking var det på tide å gi seg med hasj med tanke på at jeg ville inn i millitæret som min retningslinje. Men rett før jeg skulle slutte med røykinga, ble jeg telfeldigvis tatt av sivil politiet for å røyke 1 gram på en parkeringsplass. Jeg var langt i fra kriminell fra før, hadde 100% rent rulleblad OG hadde faktisk tenkt å vurdere politiskolen i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Synes bare det er rett og rimelig at du ikke kommer inn på f.eks. politiskolen eller får andre jobber som krever plettfri vandel. At du blir tatt 1 gang og det var første gangen du prøvde hasj, eller om du ble tatt 1 gang selv om det var 100 gang du prøvde hasj forandrer ingenting. DU BLE TATT. Opptakskravene til Politihøgskolen sier ingenting om at du ikke skal være dophode eller ikke, det sier bare at du skal ha plettfri vandel. Ferdig med det. For det andre var du idiot nok til å røyke på offentlig sted, og ba nærmest om å bli tatt. Er veldig glad du faktisk ble det, slik at det ikke er du som rykker ut dersom jeg ringer Politiet og sier at noen står utenfor huset mitt en sen lørdagskveld og røyker hasj.

Jeg forstår derimot frustrasjonen du opplever, og at du føler deg uheldig som ble tatt. Men det er en del av spillet, og du deltok. Jeg tviler også på at en "Tatt for narkotika"-dom var den eneste faktoren som fikk deg til å gå den kriminelle veien. Er mange andre faktorer som teller inn.
Du mener du er urettferdig behandler, men dersom sivilpolitiet hadde sett deg røyke hasj på en parkeringsplass og IKKE grepet inn, det ville jeg kalle urettferdighetens høyborg. Selvsagt må de gripe inn.
Sitat av illuSiOn^ Vis innlegg
Er veldig glad du faktisk ble det, slik at det ikke er du som rykker ut dersom jeg ringer Politiet og sier at noen står utenfor huset mitt en sen lørdagskveld og røyker hasj.
Vis hele sitatet...
Og jeg er veldig glad for at sjangsene for at jeg bor i nærheten av deg er små, slik at det ikke er du som skal bry deg om hva jeg gjør hvis jeg tilfeldigvis tripper forbi huset ditt med noe skummelt i munn en sen lørdagskveld.
Er inne på samme tankegang. Det eneste kriminelle jeg har gjort noensinne er å ta noen spanske (som regel på nattetid) og kjøre over fartsgrensa.

Det er helt sinnsykt at man her til lands skal bli fengslet for noe som i en god del (og heldigvis stadig flere) land er lov.

Jeg er lovlydig, har høye moralske verdier og bidrar mye til en bedre hverdag gjennom diverse organisasjoner men jeg skal si det at at får jeg først et rulleblad - spesielt for noe tøv, gir jeg blanke. Da blir det "føkk samfunnet" etc.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Og jeg er veldig glad for at sjangsene for at jeg bor i nærheten av deg er små, slik at det ikke er du som skal bry deg om hva jeg gjør hvis jeg tilfeldigvis tripper forbi huset ditt med noe skummelt i munn en sen lørdagskveld.
Vis hele sitatet...
Jeg var kanskje litt uklar. Jeg mener ikke dersom noen passerer huset mitt, jeg mener dersom noen _henger utenfor_ huset mitt. Er to vidt forskjellige ting.
Egget's Avatar
Trådstarter
jeg forventet en del folk som ville mislike det jeg delte her, men det er alikevel digg å bare stå fram og å være ærlig og fortelle sin personlig grunn som forandra, noe vel stort, i livet. Cleaning up my closet'ish.

skulle gjerne hørt andres fortids kriminell "grunner" som dette. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til de som ikke har erfart noe sånn selv, for det er dere som gir meg kritikk?
Jeg har faktisk en lignende historie fra mine egne ungdomsår. Jeg var også interessert i psykoaktiver som verktøy for personlig utvikling, og tullet meg inn i kriminalitet gjennom kontakt med diverse miljøer som distribuerte det som jeg var interessert i. Så jeg forstår på mange måter hva du føler, men jeg synes det blir alt for enkelt å koke hele historien ned til en enkelt hendelse, og legge skylden på systemet eller lovverket slik du tilsynelatende gjør.

Å drive med for eksempel narkotikarelatert vinningskriminalitet er noe som krever en del bevisst planlegging og våken tilstedeværelse, ihvertfall hvis man skal få noe ut av det. Det er klart at lovverket er en vesentlig faktor å ta i betraktning som utgangspunkt for en slik utvikling, men lovverket alene oppmuntrer jo ingen til å automatisk gå fra simple brudd på legemiddelloven, til mer alvorlige brudd på straffeloven. Med mindre man er rusavhengig eller har andre psykiske problemer, så er det en utvikling jeg mener man må stå til ansvar for selv i ganske stor grad.

Vi diskuterte for øvrig dette med rusmisbruk i en annen tråd nylig, og hvor jeg så meg nødt til å argumentere i en annen retning enn jeg gjør her. Bare nevner det for å illustrere hvor jeg mener grensen går for hva man bør kunne stilles til ansvar for.
▼ ... over en måned senere ... ▼
må bare si at jeg syntes dette var genialt formulert, kjenner meg igjen. ble busta av fadern som med engang ringte rundt til hele slekta og fortalte at jeg var avhengig av hasj... så nå blir jeg uglesett av hele familien, som tenker akkurat slikt du beskrev.
Sorry mac, men her er det lite sympati å få.

Du hadde valg. Flere valg. I tillegg hadde du kunnskap. Tilsynelatende.

Du ville ha en karriere innen et yrke som satte krav til rulleblad og vandel. Samtidig visste du at å røyke hasj var ulovlig, og at det dermed ville havne på rullebladet om du ble tatt. Så selv om du ville noe med livet så tok du et aktivt valg som hindrer deg i å nå disse målene.

Når du så først var tatt for besittelse av hasj så tok du igjen valget rundt hvordan du skaffet pengene til bota. Politiet sto ikke utenfor døra og presset deg til å skaffe pengene på ulovlig vis, det gjorde du helt selv. Nok et valg.

Ta ansvar for livet ditt og valgene du tar. Ikke skyld på andre eller tilfeldigheter. Grow a pair...

Eg ser for øvrig ikke ned på de som røyker. Det er galt fordi det er ulovlig. Og det bør være grunn nok til å holde seg unna. Evnt så får man ta konsekvensene uten å sutre.
Gjorde også en liten feil når jeg var mindre. Fikk rulleblad, og tenkte; faen heller. Nå har jeg fått rulleblad, så nå har jeg ikke lenger noe å "holde reint".

Så gikk det bare nedover..
Sist endret av Mint; 16. august 2010 kl. 15:01.
Det at du var alkoholpåvirket, og røyket det fordi alle andre gjorde det og du ikke klarer å ta smartevalg i fylla er desverre ingen unnskyldning. Det er ulovelig, du er klar over det - og du får ta konsekvensene for det.

Om stoffer skal legaliseres eller ikke er en annen debatt
Eg skal ikke nødvendigvis stille meg i mot legalisering, men eg stiller meg definitivt i mot disse ansvarsfraskrivelsene som blir gjort her.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Fun Vis innlegg
Dette er jo et eksempel på hvordan loven gjør deg kriminell, noe du i utgangspunktet ikke er.
Vis hele sitatet...
Ånei.
...
Jo, han har begått en kriminell handling, brutt loven. Akkurat som mange folk som bryter loven mtp. fildeling av opphavsrettsbeskyttet materiale uten tillatelse. Dette er også kriminelt. (Det finnes forskjellige definisjoner av ordet "kriminalitet", og om du ønsker kan du begynne å snakke om sivil ulydighet. Etter at du har lest litt. Ikke begynn som tullingene som arrangerer den såkalte "Marihuana marsjen")
Sitat av yzzyx Vis innlegg
Det er helt sinnsykt at man her til lands skal bli fengslet for noe som i en god del (og heldigvis stadig flere) land er lov.
Vis hele sitatet...
Ja. Enig ass. Tenk at vi har lover de ikke har i andre land lizm! Helt på trynet. I Norge får ikke staten lov til å myrde ("henrette") kriminelle heller, men dette er lov i mange andre land. Teit ikke sant?
Jeg er lovlydig, har høye moralske verdier
Vis hele sitatet...
Haha, "jeg har høye moralske verdier". Litt som når webmastere skriver "dette er en bra webside"
får jeg først et rulleblad - spesielt for noe tøv, gir jeg blanke. Da blir det "føkk samfunnet" etc.
Vis hele sitatet...
Det er såpass høye moralske verdier du har?
Poenget mitt er vel egentlig så flere skjønner at det ikke bare nødvendigvis er kriminelle som driver med hasj, men ulovligheten som gjør dem det =)
Vis hele sitatet...
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De er ikke kriminelle, men ulovligheten gjør dem kriminelle? Altså de er kriminelle allikevel? Eller..?

Bryter du loven jevnlig, så er du per definisjon kriminell. Man kan jo selvsagt hevde at det er loven som gjør deg kriminell, og ikke handlingene du utfører, men sannheten er jo faktisk at det er en salig kombinasjon.
Vis hele sitatet...
Problemet er vel egentlig ikke at "hasj er ulovlig derfor blir man per definisjon kriminell om man driver med det". Det er jo helt logisk, og i og for seg greit nok.

Det som er verre er at hvis man først blir tatt, og dermed skaffer seg rulleblad og en heftig bot, så kan det drive mange inn i hardere kriminalitet. I worst case scenario for å dekke boten. Man har jo allerede rulleblad, drømmen om å bli pilot/politi/taxisjåfør/whatever har gått i dass uansett. I så fall virker ulovligheten ærlig talt mot sin hensikt.

Selvfølgelig er det en kalkulert risiko som man selv må vurdere om man vil ta, og jeg mener ikke at det er urettferdig at man blir straffet for noe som strengt tatt er ulovlig, selv om det garantert føles temmelig bedritent når man VET med seg selv at det ikke går ut over en selv, familien, samfunnet, NOEN, at man tar seg en tjall på en lørdag. Det samme kan en si om å kjøre seksti i femtisona klokka tre på natta når det ikke er en bil ute: Det er kanskje helt trygt og skader ingen, men det er fortsatt ulovlig, og man kan fortsatt bli tatt, og da må man ta straffen for å gjøre noe ulovlig.

Bra med lover og regler, jeg er ikke for noe anarki heller. Men jeg synes nok kanskje at noen av reglene vi har burde tas opp til ny revidering, at ressursene kanskje burde fordeles annerledes og at enkelte saker burde vurderes på en annen måte.

Det er jo noe dritt om lovene faktisk bidrar til å ødelegge for folk. Det aller meste av dop kan man slutte med, komme bort fra og bygge seg det livet man vil ha, men et rulleblad har man for alltid.
Rosie; jeg føler mye av innlegget ditt handler om at du mener vi skal legalisere cannabis. og når det kommer til det så er jeg ganske enig selv om jeg aldri har, og heller aldri vil prøve cannabis. Men per dags dato er det ulovelig, og han som alle andre er klar over det - og når han bryter loven så vil han bli straffet. Slik er det, og slik må det være. Så får vi heller regulere lovverket.

Ja jeg mener selv man burde ha bedre oppfølging av folk som har rusproblemer. Og at vi her f.eks. oftere burde tilby folk som blir tatt første gang at de skal ta pisseprøve i en lengre periode i mot at de slipper å betale boten. På denne måten gir man folk en sjanse og i tillegg oppfordrer dette til å faktisk slutte og. Jeg vet det i brukes litt i dag, men jeg mener det kan bli litt mer utbredt. Men nå vil jeg si at ruspolitikken generelt i Norge mener jeg er dårlig - spesielt for de tyngre narkomane. Det er jo til og med problemer å få delt ut gratis rene sprøyter og sprøytespisser til narkomane i dag; fordi folk mener det oppfordrer og hjelper de til å ruse seg (men dette blir en stor avsporing så stopper her)
Sitat av motleycrue Vis innlegg
må bare si at jeg syntes dette var genialt formulert, kjenner meg igjen. ble busta av fadern som med engang ringte rundt til hele slekta og fortalte at jeg var avhengig av hasj... så nå blir jeg uglesett av hele familien, som tenker akkurat slikt du beskrev.
Vis hele sitatet...
Hehe, kjenner den. Ble busta av muttern og fattern, de fant den lille hasjklumpen som lå i skuffen min. Dette skjedde da på ungdomskolen. Muttern gikk jo helt bananas og sa at det er kort vei fra hasj til helvete og snart er det heroin og greier. Hun ringte rundt til ALLE vennene mine sine foreldre og sa at jeg røyket hasj. Foreldrene til vennene mine likte ikke at jeg ble med dem hjem fordi de var redde for at jeg skulle dra dem inn i et dårlig miljø. Var ikke veldig gøy å bli stemplet som narkis på skolen. Fikk dårlig rykte og ble hentet ut av timen nesten hver dag for og "tyste" på folk som solgte hasj på skolen, selvom ingen gjorde det. Gikk glipp av mange timer og det ble stress med skole. Nå, en del år senere, har jeg fortsatt litt stoner stempel noe jeg synes er synd siden jeg langt ifra er noen stoner.