Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 7693
Leste i dagbladet at uro var hacket etter att VG hadde førpremiere på filmen i går.
Nå er Nrbits nede pga sikkerhets messige årsaker:P fraid?

Som sagt var det en førpremiere på filmen på stream og en bruker på Nrbits
klarte og laste ned filmen til tross for sprerre..

Les mer på Dagbladet ..VG har ikke skrevet noe om saken enda (er sikkert ikke alt for stolte :P )
Norbits er ikke nede. Og hva venter de egentlig når de har førvisning av en sånn film på web-tv?
frgz's Avatar
Trådstarter
ok norbits er ikke nede men hvis man går på siden får du følgene melding..(jeg får hvertfall det)

"NorBits.net er av sikkerhetsmessige grunner stengt inntill videre!!"

Enig med deg Mongeland..smart og vise på webtv
Er nok bare for de som ikke er logget inn eller noe. Siden fungerer på alle vis her.
frgz's Avatar
Trådstarter
Ja må være det......
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Dette var jo litt dumt ja, hehe.. Skulle ikke vert problem å fjærne VGweb eller hva som stod der ! Tror jeg de fleste kunne klart.

Men sånn kan det gå, får bare vente å se hva som skjer da håper både dagbladet og andre lærer av dette.
Hovedsiden er "nede", men direkte linker til forum osv funker fint :-)

Edit:

Og der var torrenten slettet..
Da var Uro borte fra norbits

edit: litt seint ute
I win! *kakle kakle*
Jeg gir den siden en uke til oppe.

Sikkert noen som sitter på fullstendig IP-liste av de som lastet opp noe i det hele tatt med tidspunkt, blir moro.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Goophy
Jeg gir den siden en uke til oppe.

Sikkert noen som sitter på fullstendig IP-liste av de som lastet opp noe i det hele tatt med tidspunkt, blir moro.
Vis hele sitatet...
Om du er her og har noia. Skaff deg en trådløs router sett opp åpent nett.
Så shredder du filen og overskriver den 15 ganger.

Om onkel kommer så sier du "It wazn me".

-----

Artig artikkel om det samme: http://bloggen.itavisen.no/index.php...=183&Itemid=14
Jeg har ikke noia, jeg ler.
Sikkerhetsklarert
Skjønner ikke hva fullvesjonen av den filmen hadde å gjøre på VG sine sider i første omgang....

Greit at de kan vise trailere der.. Men en hel film??
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Var noe konkuransegreier.

I alle fall. Det ligger jo ingen faktiske filer på norbits.net, bare .torrent filer, og serveren er i nederland eller noe så politiet må nok stresse litt for å få til noe. Tror ikke dette får så store konsekvenser at det gjør noe, og VG GAV jo så og si vekk filmen uansett
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Tias
Var noe konkuransegreier.

I alle fall. Det ligger jo ingen faktiske filer på norbits.net, bare .torrent filer, og serveren er i nederland eller noe så politiet må nok stresse litt for å få til noe. Tror ikke dette får så store konsekvenser at det gjør noe, og VG GAV jo så og si vekk filmen uansett
Vis hele sitatet...
Spiller ingen trille. De lenker til kilde hvor man kan laste ned filmen. Se napster.no-dommen.
Det er kun admins og uploader som trenger å være redd, om noen skal være det. Det er ikke noe vanskelig å finne ipn til de som er i svermen, man trenger kun å laste ned torrent filen og koble seg til trackeren så har man ipene til alle andre som er koblet til torrentfilen. Men sjangsen for at de går etter de som laster ned er ekstremt minimal.

For dere som klager over at dere ikke kommer seg inn, sjekk http://norbits.net/login.php.
Sist endret av voldern; 21. august 2006 kl. 14:19.
Hehe, de er superhårsåre nå. Bannet meg og greier.

Jaja, de får vel nok av problemer fremover uansett. =)
Sitat av Goophy
Hehe, de er superhårsåre nå. Bannet meg og greier.

Jaja, de får vel nok av problemer fremover uansett. =)
Vis hele sitatet...
Dunno vi får se.. Om de skulle klare å få stengt siden kommer nok miljøet tilbake raskere en svint.. "Superhårsåre" ?? Du tipset jo avisene med lenker til norbits etc?!? *tosk*
Sitat av 1337psycho
Du tipset jo avisene med lenker til norbits etc?!? *tosk*
Vis hele sitatet...
Gjorde jeg?
Sett pengene jeg skulle ha fått for det inn på kontoen min da, jeg savner de. =)
hmm, filmen var iallefall bra!
Jeg håper bare ikke at noe skjer med norbits...Når VG er så dumme å legge ut en film for folk før premieren kan de bare takke seg selv...Han düden som lagde filmen sier jo også at han har lastet ned musikk, hva faen er forskjellen på musikk og film når det kommer til dette punktet? Og, men det var jo over ett halvt år siden elns...herregud så usakelig.

Håper bare at alt fortsetter som før, kripos carer, VG nett lærer til neste gang, og at produsenten er positiv for all den gratis PR'en han har fått siden Dagbladet er så søte å blåse småting til helvete opp..

Jeg seeder som ett helvete på alt mulig til norbits, og hvis de skal anholde over 300 stykker får de faenmeg en jobb...tards..
Sist endret av Spar; 21. august 2006 kl. 17:44.
Helt ening! seed som faen! :P

kos

kolly
Den ligger på TPB^^(20 tegn:-D)

Edit: Dæng.. Det sto på den Dagbladet linken

Har noen lastet den ned? Jeg drøyern

Nei, jeg droppærn
Sist endret av _Joachim_; 21. august 2006 kl. 17:53.
hvorfor drøye den!? Vist du laster den ned i fra TPB så er det vell minimal kjanse for at du vil bli "busted", ser bare ikke hvordan de skal klare å ta så mange =/
Sitat av wkd?
hvorfor drøye den!? Vist du laster den ned i fra TPB så er det vell minimal kjanse for at du vil bli "busted", ser bare ikke hvordan de skal klare å ta så mange =/
Vis hele sitatet...
det mener jeg og. ossen ska de greie og ta alle ??
Ingen som seeder på tpb...

Edit: http://www.freakforum.nu/forum/showt...&highlight=uro

Var det noen her fra som "IKKE" la den ut?
Sist endret av kinaputt; 21. august 2006 kl. 18:14.
blir nesten som å ta inn 2 personer i midtøsten inn til avhør etter et mord i et stort demostrantoppgjør

synd at ingen seeder filmen da =/

ED; skulle ha likt å sett alle som har lastet ned filmen fått en bot sendt i posten (inkludert meg ja ;D) Det hadde bare vært for komisk
Sist endret av wkd?; 21. august 2006 kl. 18:17.
Det ville vert for dumt:P
Har filmen blitt fjernet hos Norbits?
Sitat av ZerBox
Har filmen blitt fjernet hos Norbits?
Vis hele sitatet...
Torrenten er fjernet, ja.
Sitat av Spar
hva faen er forskjellen på musikk og film når det kommer til dette punktet? Og, men det var jo over ett halvt år siden elns...herregud så usakelig.
Vis hele sitatet...
Det ligger mye mer arbeid bak en film en en sang. Du må også huske på at dette er en norsk film og derfor appelerer til et mye mindre publikum en hollywood filmer, og produsenten trenger all den inntekten han kan få.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av voldern
Det ligger mye mer arbeid bak en film en en sang. Du må også huske på at dette er en norsk film og derfor appelerer til et mye mindre publikum en hollywood filmer, og produsenten trenger all den inntekten han kan få.
Vis hele sitatet...
Lovmessig er forskjellen nada. I mine auge er forskjellen nada.
Sitat av voldern
Det ligger mye mer arbeid bak en film en en sang. Du må også huske på at dette er en norsk film og derfor appelerer til et mye mindre publikum en hollywood filmer, og produsenten trenger all den inntekten han kan få.
Vis hele sitatet...
Og som Slashdot så pent sier det:

Sitat av slashdot
Lovmessig er forskjellen nada. I mine auge er forskjellen nada.
Vis hele sitatet...
Men han er selvfølgelig en angrende synder. Stakkar mann viste jo ikke bedre, men han tok et moralsk valg. Nå som han skal lage noe som han er avhengig av at selger så kan han jo ikke laste ned ting fra nettet, det ville jo gi et dårlig signal til folket.

Dersom man blir tatt er det jo bare å si at du angrer og er sluttet nå?

Og helt på tampen: Noen burde jo ha anmeldt ham, han innrømmer jo et lovbrudd.
nei off, hvordan han kan ha noe slikt på samvittigheten sin, det er forkastelig.
blir litt dobbelt moral ja
personlig har jeg aldri lastet ned noe, det er jo faktisk lovbrudd!!! :O
men filmen var som jeg sa tidligere i denne tråden temmelig bra den
Snart kommer politiet og slår inn døra mi med fullt utrykningsutstyr og beslaglegger pcen min
Seedes på bare det på piratebay. Sitter på naboen sitt trådløse nettverk. Så jeg frykter intet.
Sitat av lanze
Seedes på bare det på piratebay. Sitter på naboen sitt trådløse nettverk. Så jeg frykter intet.
Vis hele sitatet...
he he, pass på å fake mac adressen da Ingen kan føle seg trygg
Sitat av lanze
Seedes på bare det på piratebay. Sitter på naboen sitt trådløse nettverk. Så jeg frykter intet.
Vis hele sitatet...
Måtte le litt når jeg leste den ja
Sitat av nso
Spiller ingen trille. De lenker til kilde hvor man kan laste ned filmen. Se napster.no-dommen.
Vis hele sitatet...
Mja, men siden serveren står i nederland - hvordan er nederlandsk lovverk på dette feltet, og hvor holder eieren av domenet osv til?
▼ ... over et år senere ... ▼
uansett hvilken link jeg prøver å koble meg til norbits med, får jeg "problem loading page"...
Kan ikke se hvordan dette har noe med Uro som ble "hacket" og spredd -selvom det skjedde på NB.
Men siden er nede pga DDoS såvidt meg bekjent.
Norbis er nede pga at noen flinke hackere har DDoSet NB langt ned i støvlene.
Ingenting og frykte

tha.haCKcrew.WORLD.OF.HEL.666 som eide norbits

btw, gidd bump gammel topic
Sist endret av Evelen2; 8. oktober 2007 kl. 19:40.
Og denne tråden var ikke veldig gammel?

Edit; jeg er treig:P Men uansett har vel ikke denne tråden så mye med at norbits er nede idag
Sist endret av Popp; 8. oktober 2007 kl. 19:35.
norbits har blitt ddos'et uvisst når servern kommer opp igjen.

smart av vg da
Det sies at Norbits, Pre of Norway og Filmbits har blitt DDOS'et.
det som fakisk har skjedd er a serverleverandøren av de sidene (som er på samme server) har blit DDoSet
Sitat av Norbits IRC Kanal
''Utsatt for massiv Ddos. Host har blokkert all IP-trafikk for å finne utveier (derav vår egen), og vi vil returnere så fort dette har løst seg. ''
Vis hele sitatet...
Fair nothing, the darkness will fail upon time. De gode seirer alltid!!

og Ghouls: alle veit at VG bare dreit seg no jævlig ut angående det med URO.. De ba omtrent om det når de ikke brukte noen spessielle kopi-sperrer etc. Hørte det var dritlett, dessuten ble ikke filmen bare lekket ut på NB. Det var 3 andre folk som hadde gjort det samme, hvis jeg ikke tar feil. Den ble blant annet sluppet ut på DC++ nettverket også, og det var ikke samme greia som var fra NB. Hvorfor skulle VG gidde å gjøre noe slikt? De gidder ikke bruke tid og penger på piss.. ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://norbits.net/

Fremgang ;D
Serveren er oppe og de har installert apache.
Could not locate remote server


neh