Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1879
Fant ingen akkurat tråder om dette og google ga ingen svar, sikkert for fjern til og skjønne det atm!

Får høre begge veier , men mitt spørsmål er om det er lovlig å røyke i cristiana eller om det er ulovelig ? Er ikke innteresert om det er lovlig og røyke fordi det er christiana men vil vite fakta basert på om det er dekriminalisert der, eller ulovelig bare at de har tatt over mer kontroll en noen andre har gjort for og få gjøre sitt ?!

takk for all svar!
Sitat av Knask Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Disse faktaene er jo 3 år gamle. Kan jo hende ting har forandret seg(?). Lurer igrunn på litt av det samme. Så håper noen svarer på om det er noen endringer fra 2008.
Dansk lov gjelder i hele Danmark. Det er ikke egne lover for Christiania.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Dansk lov gjelder i hele Danmark. Det er ikke egne lover for Christiania.
Vis hele sitatet...
Men er det "godtatt" å røyke i Christiania? Eller står snuten på hvert hjørnet eller har 1000 spanere over alt der?
Det er godtatt der ja. Og politiet står ikke norn steder der inne, de blir ikke tatt i mot med åpne armer for å s idet sånn
Sist endret av fth; 26. oktober 2011 kl. 20:04.
Var der sist i juni i år, virket som det fortsatt er godtatt ja, kom en politipatrulje når vi satt på en benk med bag og pipe de smilte bare og gikk videre.
Sitat av kuritos Vis innlegg
Var der sist i juni i år, virket som det fortsatt er godtatt ja, kom en politipatrulje når vi satt på en benk med bag og pipe de smilte bare og gikk videre.
Vis hele sitatet...
Det hadde vel antageligvis blitt fullstendig kaos hvis de pågrep noen der for cannbis bruk :-D
Sist endret av fth; 26. oktober 2011 kl. 20:08.
Normalt sett så er det greit med en joint i Christania. Er du riktig uheldig så risikerer du bli tatt under en av politiets rassiaer. Men det skjer svært sjeldent.
Det er vedtatt på politisk nivå at Christiania skal normaliseres, og at det ikke skal være noe mer uformell slakk på narkotikalovgivningen der enn andre steder i landet. I praksis er det imidlertid et fristed fortsatt, med unntak av midt under politiaksjonene, som stagg påpeker her.
Sitat av stagg Vis innlegg
Normalt sett så er det greit med en joint i Christania. Er du riktig uheldig så risikerer du bli tatt under en av politiets rassiaer. Men det skjer svært sjeldent.
Vis hele sitatet...
Hadde nettopp tatt meg dagens første joint da jeg havnet i en stor politiaksjon i mai i år.
Jeg klarte å telle rett over 30 politifolk i min umiddelbare nærhet.

Så fort noen begynner å brøle "ost" så kaster man jointen og det man har på seg av stash.
Sitat av Knask Vis innlegg
Hadde nettopp tatt meg dagens første joint da jeg havnet i en stor politiaksjon i mai i år.
Jeg klarte å telle rett over 30 politifolk i min umiddelbare nærhet.

Så fort noen begynner å brøle "ost" så kaster man jointen og det man har på seg av stash.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde aldri i verden fattet at en danske hadde sagt "ost" om han brølte det. Sliter nok med dansken ut at de skal brøle ost i total desperasjon. hehe.

Men kjekt å vite Føler jeg har fått et bedre innblikk i hva/hvordan det som foregår der er.
Sitat av nimr0z Vis innlegg
Jeg hadde aldri i verden fattet at en danske hadde sagt "ost" om han brølte det. Sliter nok med dansken ut at de skal brøle ost i total desperasjon. hehe.

Men kjekt å vite Føler jeg har fått et bedre innblikk i hva/hvordan det som foregår der er.
Vis hele sitatet...
Du merker med en gang at noe er i luften når man ser søppelstonere som haster rundt i området for å spre informasjonen om at politiet er på vei.

Her ser du en film om hva man kan forvente seg i verste fall: http://www.youtube.com/watch?v=o2ydjpzFQ5k
Sitat av Knask Vis innlegg
Du merker med en gang at noe er i luften når man ser søppelstonere som haster rundt i området for å spre informasjonen om at politiet er på vei.

Her ser du en film om hva man kan forvente seg i verste fall: http://www.youtube.com/watch?v=o2ydjpzFQ5k
Vis hele sitatet...
Alt det oppstyret av politiet bare pga. hasj og weed. lol sier jeg bare
Sitat av fth Vis innlegg
Alt det oppstyret av politiet bare pga. hasj og weed. lol sier jeg bare
Vis hele sitatet...
Joda, det er greit nok, men lovverket er gjeldende uansett om man er enig eller ikke.
Det hjelper lite å sitte LOL'e i arresten i DK.
Jeg var der i sommer, tente en jay med gutta der, slo av en prat. Og fortsatt runden rundt i denne lille såkalte byen, alltid med en jay i hånden.
Sitat av Knask Vis innlegg
Joda, det er greit nok, men lovverket er gjeldende uansett om man er enig eller ikke.
Det hjelper lite å sitte LOL'e i arresten i DK.
Vis hele sitatet...
Derfor man burde legalisere det så kan man faktisk gå rundt å LOL'e i gatene uten å bli skutt på med tåregass.
Sitat av fth Vis innlegg
Derfor man burde legalisere det så kan man faktisk gå rundt å LOL'e i gatene uten å bli skutt på med tåregass.
Vis hele sitatet...
Man blir ikke skutt på med tåregass dersom man ikke oppfører seg som en flokk med idioter, men legaliseringen høres ikke feil ut.
Sitat av Knask Vis innlegg
Hadde nettopp tatt meg dagens første joint da jeg havnet i en stor politiaksjon i mai i år.
Jeg klarte å telle rett over 30 politifolk i min umiddelbare nærhet.

Så fort noen begynner å brøle "ost" så kaster man jointen og det man har på seg av stash.
Vis hele sitatet...
Ost :P den har jeg ikke hørt på lenge, Men joda, sier meg enig der.
En liten digresjon.
Jeg var en gang på et såkalt 'narkokurs' i regi av jobben,
hvor to spanere fra narkotika avsnittet foreleste en hel dag.

Det var i og for seg et informativ og artig kurs hvor disse lærte oss å avsløre narkomane ved å se etter tegn som: 'slepende unormal gange, full uten å lukte alkohol, alle narkomane har brune håndflater fordi dem brenner narkotikaen der(!) osv osv.'

De hadde derimot en historie jeg lo godt av, og det var at de skulle til Christiania på studietur.
For å gjøre en lang historie kort, så hadde dem blitt fulle på ferja, og dagen derpå når dem skulle besøke fristaden,
så var dem så fyllesjuke at de hadde sitti og halvsovet på en benk da det ble politi rassia (ost..)
De så så slitne ut at de ble innbragt, ID kort har dem aldri med når dem er i C, så det tok visst en stund (timer) før de ble løslatt med stor munterhet og liten forståelse fra det danske politi.

Hvor sant dette er, må gudene vite
men tenkte det kunne være av interesse.

'-ost for fanden!'
Hva slags jobb er dette? :P
Og var det snakk om at de som røyker hasj/weed har en slepende unormal gange, full og dette her. Eller heroin missbrukere o.l?
Sist endret av fth; 26. oktober 2011 kl. 22:03.
Sitat av fth Vis innlegg
Hva slags jobb er dette? :P
Og var det snakk om at de som røyker hasj/weed har en slepende unormal gange, full og dette her. Eller heroin missbrukere o.l?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så unormalt at politifolk foreleser om drugs for resturantbransjen, helsevesenet, lærere osv.

Har vært på et par stykker og de er flinke til å generalisere og fyre opp under gamle myter.
For politiets del får du stempel som 'narkoman' uansett om du fyrer spiff, eller skyter H.

Hederlige unntak finnes, men de er sjeldne :P
Sitat av Mr Smoch Vis innlegg
Det er ikke så unormalt at politifolk foreleser om drugs for resturantbransjen, helsevesenet, lærere osv.

Har vært på et par stykker og de er flinke til å generalisere og fyre opp under gamle myter.
For politiets del får du stempel som 'narkoman' uansett om du fyrer spiff, eller skyter H.

Hederlige unntak finnes, men de er sjeldne :P
Vis hele sitatet...
Aha, visste ikke at de gjorde det i resturantbransjen Men da vet jeg det også!
Det er jeg klar over, fikk inntrykk av at det var din oppfattelse og at du så på folk som røyker seg en rev er narkomaner :P