Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4457
Jeg og dama har tenkt oss en tur til Oslo i helga for og gå ut og spise. Men er ikke så kjent med spisestedene der, så lurte på om det var noen her som har no forslag. Prismessig ikke dyrere enn ca 300,- tallerken. Gjerne i gangavstand fra togstasjonen. På forhånd takk (:
Brasserie France er ikke langt unna togstasjonen.
Oppunder 300 for en hovedrett.
Arakataka ftw.
Eventuelt LaBenjamin.
Trådstarter
Takker for svar. Kan også legge til at vi ikke er spesielt glad i thai, kinesisk og sushi. Og at kjøtt alltid er en god ting (:
Kjøtt: Trancher
Sist endret av moret; 18. oktober 2011 kl. 20:22.
Trådstarter
Moret: virket kjempebra. Skal ikke se bort ifra at det blir denne.
Staggere: Bislett kebab er bra den, men drar ikke til Oslo for og spise kebab når det ligger en bedre sjappe her hjemme. Snappy's FTW!
Hardrock Cafe er alltid en must når jeg er i Oslo. ^^
Jeromes er et koselig spisested som løftet seg ganske kraftig opp etter at det var med på hellstrøm rydder opp. Var der selv med dama for litt over et halvt år siden og maten var både god og billig, med en dessert som er i verdensklasse (laget av en prisvinnende fransk konditor). 3-retters måltid for 199kr.

http://www.chocolat.no/ - Link til hjemmesiden.
Sist endret av koqftw; 18. oktober 2011 kl. 20:46.
Illegal burger i møllergata! Beste burgern i byen!
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Hardrock Cafe er alltid en must når jeg er i Oslo. ^^
Vis hele sitatet...
Ohhhh gawd no!
Heftig overpriset, til de grader
Kjip mat
Enda kjipere stemning

Jeg synes synd på turister som lures inn i Friday's, Egon, Hard Rock Cafè, Sir Winstons og lignende. Det finnes så mange andre steder og spise/drikke som faktisk er hyggelig, er bra priset og serverer VELDIG mye bedre mat.

Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Illegal burger i møllergata! Beste burgern i byen!
Vis hele sitatet...
Støttes!
Og så er det bra fester der også dobbeltbra!
Yaya's: Thai resturant hvor det er mer thailandsk en i thailand, skikkelig syden-følelse og veldig god mat til en billig penge (120 ish for hovedrett)
Fantastisk dekorasjon med bambusmøbler og jungel, reggeamusikken passer også bra

*Edit: hold deg langt unna bislett kebab som nevnt over.
-For det første tar man ikke med dama på kebab.
-For det andre er masseprodusert søppelkebab som kun smaker godt når man er skikkelig wasted.
Sist endret av Cheese; 18. oktober 2011 kl. 21:19.
Sitat av Cheese Vis innlegg
*Edit: hold deg langt unna bislett kebab som nevnt over.
-For det første tar man ikke med dama på kebab.
-For det andre er masseprodusert søppelkebab som kun smaker godt når man er skikkelig wasted.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det er masseprodusert er nettopp fordi det ikke er søppel, smarten.

Hva slags dame dømmer etter lommeboka til en dude? Stemning er det man gjør det til sjøl!

Bislett for life, elsker den kebaben. Digg og ikke for dyr, kort ventetid, man ser stuffet blir laget etc.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Yaya's: Thai resturant hvor det er mer thailandsk en i thailand, skikkelig syden-følelse og veldig god mat til en billig penge (120 ish for hovedrett)
Fantastisk dekorasjon med bambusmøbler og jungel, reggeamusikken passer også bra
Vis hele sitatet...
Det ble nevnt at de IKKE satte pris på thai, kinesisk eller sushi.
Synes forresten selv yaya's er kult, dog sykt sterk mat til tider; man trenger mye øl og pina colada'er
Trådstarter
Er ikke noe glad i thai så blir ikke det. Og Bislett kebab er bra det, men ikke det jeg er ute etter. Noe ala et steakhouse faller i smak.
Vil sterkt anbefale Olympen, også kjent som "Lompa"! Koselig og lunt lokale med bra priser, får blandt annet komplett tre retters til 330 kroner! Ellers ligger hovedrettene på rundt 200 kroner, da ville jeg anbefalt entrecôten om du liker kjøtt
Sist endret av Sigøynerblod; 18. oktober 2011 kl. 21:35.
HABIBI CAFE. Veldig koselig sted, ring og bestill et rom som heter "Heisen". Da er det en gammel heis, som har blitt omgjort til et bord inni der. VELDIG god mat fra midøsten, hyggelige folk og 3 min å gå fra Oslo s. Er i tillegg magedans der hver fredag og lørdag, lover deg at du ikke vil angre om du liker denne type mat, hvis du ikke er fornøyd skal jeg overføre pengene du har brukt der. Er en skjult liten perle som har så mye energi!!!!
Hvis du vil ha kjempegod mat og hyggelig, komfortabel stemning, drar du lett til Theater Cafèen. Ellers er den itialienske restauranten Ruffino veldig koselig, check it out!
Friday's ! på Aker brygge helt nydelig mat der, anbefaler det sterkt hvis du skal spise kjøtt!
Trådstarter
Mange bra forslag her hittil. Men noen som har flere forslag i kategorien steakhouse?
Sitat av Nemoas Vis innlegg
Mange bra forslag her hittil. Men noen som har flere forslag i kategorien steakhouse?
Vis hele sitatet...
På grunn av prisnivået på kjøtt i Norge finnes det ikke virkelige gode steakhouse her.
Selv liker jeg People's ved sentrum scene
Jaipur rett ved Stortinget T-Bane, etasjen over Max Burger, beste indiske maten jeg har spist i Norge .
Trancher er best på biff, ferdig snakket. Steak Housene som finnes i Norge er kjipe og ikke noe jeg anbefaler å besøke.
De serverer veldig bra greier på Trattoria Populare, anbefales på det varmeste! De skifter meny ganske ofte, men du finner garantert noe du liker og alt er veldig godt.
Sitat av 001 Vis innlegg
På grunn av prisnivået på kjøtt i Norge finnes det ikke virkelige gode steakhouse her.
Vis hele sitatet...
Du har virkelig ikke spist biff i Norge.

Mange plasser som har skikkelig biff.
Sitat av moret Vis innlegg
Trancher er best på biff, ferdig snakket.
Vis hele sitatet...
Ta deg en tur på Borggården, kom tilbake og se om du vil si det samme. =)
Sitat av Goophy Vis innlegg
Ta deg en tur på Borggården, kom tilbake og se om du vil si det samme. =)
Vis hele sitatet...
Will do
*masse tegn*
Trådstarter
Ser ut til at det blir Trancher foreløpig. Virker lovende med entrecote og god øl
Ring og bestill bord imorgen om dere skal spise der.
Funker aldri å bare stikke innom.

Det er ekstremt få bord der.
Sist endret av Goophy; 18. oktober 2011 kl. 23:54.
Trådstarter
Will do. Titegn
Statholdergården (eventuelt kjelleren, sinnsykt god mat!!), ligger 2 min unna oslo s.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Statholdergården (eventuelt kjelleren, sinnsykt god mat!!), ligger 2 min unna oslo s.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at Statholdergaarden er bra, men leste du førstepost? Det sto et eller annet om pris der.
Forøverig er Palace Grill kulere enne Statholdergaarden og Restaurant Oscarsgate er bedre og mer innovativt så ville heller anbefalt å dra til et av de stedene om det er første gang man drar på¨gourmet restaurant
ville heller betalt 350,- retten for noe romantisk og fint istedenfor svær feitings burger til 280 + cola til 40... statholdergården er dog en fin restaurant med flest 50+ gjennomsnittsalder
Sitat av lettlurt96 Vis innlegg
Friday's ! på Aker brygge helt nydelig mat der, anbefaler det sterkt hvis du skal spise kjøtt!
Vis hele sitatet...
Dette er faktisk kulinarisk ukorrekt. Friday's er trash.
@ Moret? Vært på Hereford steakehouse nede ved jernbanetorget? Jeg er noob i Oslo men googlet opp "oslo's beste spareribs" en dag jeg hadde lyst på det og syntes det var veldig god mat ^^
Sist endret av Mr.Bukse; 19. oktober 2011 kl. 01:24.
Sitat av Nemoas Vis innlegg
Ser ut til at det blir Trancher foreløpig. Virker lovende med entrecote og god øl
Vis hele sitatet...
Det vil du ikke angre på. Hver gang mine britiske eller amerikanske kolleger er i Oslo anbefaler jeg dem å droppe turistfellene på Karl Johan eller på Aker Brygge (som jo ser ut til å være de to eneste stedene i Oslo utlendinger på forretningsreise drar ut på) og heller dra til Trancher. Alle som én har vært fornøyde med anbefalingen min.

Mvh. Zorro
Hva med Djengis Khan i Strøget? Mongolsk restaurant med spis så mye du vil for 169 kroner.

Det er faktisk veldig koselig der. Man henter seg en tallerken, og lesser på akkurat hva man vil ha av grønnsaker som f.eks minimais, løs, bambus osv før man går til kokken som spør deg hvordan kjøtt en vil ha. Kan velge mellom det meste, lam, gris, storfe, kylling. Når du har valgt kastes dette oppå grillen mens du kan stå å se på hvordan retten din blir stekt. Etterpå veger du ris eller bakt potet, og mellom flere forskjellige sauser.

Er i allefall et av de stedene jeg liker best.
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
@ Moret? Vært på Hereford steakehouse nede ved jernbanetorget? Jeg er noob i Oslo men googlet opp "oslo's beste spareribs" en dag jeg hadde lyst på det og syntes det var veldig god mat ^^
Vis hele sitatet...
Ikke dra dit. Det var helt ok tidligere, men det er lenge siden nå. Nå er det totalt jævlig der. Overpriset mat, og de kokkene mishandler kjøttet på det groveste. Tenk å ha så lite selvrespekt at man ødelegger BRA kjøtt på den måten de gjør der nede.
Nei huff...
Bruk heller pengene dine på smågodt og cola, da får du mer value for money.
Djengis Khan skal prøves ut i løpet av uka.
Kan legge til at The Crossroads Club som akkurat åpnet ser lovende ut med tanke på spareribs. Jeg har ikke vært der selv enda så kan ikke si det helt 100%sikkert men i følge jungeltelegrafen virker stedet lovende.
Jeg anbefaler New Orleans som ligger litt lengre ned mot slottet.
De har en fantastisk koselig bakgård, ofte med live new orleans jazz. Det kanskje ikke passer nå når det begynner å bli kaldt, men..uansett fabelaktig om dere drar dit på rett tidspunkt.

Menyen er sinnsykt variert og de har alt fra Gumbo, Laks (Blackened Salmon som er litt sterk men kan med hånda på hjertet si at det var noe av det beste jeg noen gang har smakt) til oksestek... its all good.
Prisene er litt stive (220-350kr) men absolutt verdt det om du kan unne deg å bruke litt ekstra penger.

Link til siden/menyen dems:
http://www.neworleans.no/default.asp?pageid=17058

Kart til restauranten:
http://g.co/maps/c4598 (google maps)

Ellers anbefaler jeg slik som flere over meg: Hereford (steakhouse), New Anarkali (indisk, anbefales på det høyeste, slår alt jeg har spist av indisk mat i oslo), Peoples (billig og kjempegod mat og øl), Djengis Khan (mongolsk buffet, relativt billig), Mr Hong (omtrent samme bare enda billigere om du drar dit før kl17)

tror jeg har masse på lager men...gå på New Orleans, har ikke hatt en så god middags opplevelse på lenge!
Happy eating!
Sist endret av el_larso; 19. oktober 2011 kl. 19:58.
Sitat av lettlurt96 Vis innlegg
Friday's ! på Aker brygge helt nydelig mat der, anbefaler det sterkt hvis du skal spise kjøtt!
Vis hele sitatet...
Elsker å spise der. De har kjempe digge retter, hvertfall den ene med pasta. Sikkelig nam! og er vel mye som er under 300 pr. tallerken.

Desserten der, Oreo madness er også himmelsk god.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er et spisestedet som heter ''spisestedet''. Ligger ikke langt unna bogstad veien, serverer Oslos beste traktkantarellsuppe.