Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2616
Heisan.

Mulig dette er off topic, men har et par spørsmål, og tror dette kan være forumet som kan hjelpe meg.

Min gamle telefon (Samsung galaxy mini s4) er blitt stjålet, og den var full av informasjon, bilder, sms (whatsapp), og mail. Både privat og jobb. Og jeg er bekymret for hva som er mulig å finne ut av. Den som har stjålet telefon kan være interessert nok til å legge litt innsats i å finne ut av det også.

Saken er at skjermen på telefonen var knust, og hele telefonen hadde fått seg en sikkelig trykk for en stund siden. Og den var uten sim kort.
Jeg har aktivert sletting av alle data om internett eller wifi blir slått på.
Når jeg slo den på måtte jeg trykke inn pin, men vet ikke om det var på sim kort eller telefon...

Så det jeg lurer på er, hva er mulig å finne ut av fra en telefon uten sim? Er det mulig å koble den opp mot en data og hente ut bilder? Kan man hente whatsapp og sms meldinger og kontakter? Og så videre.

Ville vært svært takknemelig for svar!
Folk må slutte å tro.. Det gjør man i kirken.

Alt på SD kort kan personen hente ut, uten noe teknisk kompetanse.

Innholdet på en Android er kun kryptert som standard på Nexus mobiler, da produsenter aktivt slår av denne funksjonen. Personen får kun hentet ut informasjon om han låser opp mobilen med kode. Om han dog tar ut det interne minnekortet er en annenting.. Ingen gidder nok det.
Sitat av gaaltrommen Vis innlegg
Hva med Whatssapp? Vil det fungere eller mulig å komme seg innpå når SIM kortet er tatt ut?
Vis hele sitatet...
WhatsApp er registrert på ditt mobilnr og uten simkort tviler jeg på at dem kan se meldinger da en ikke vil kunne få logget seg inn. Men bilder ligger på tlfminne eller minnekort.
Hvilken versjon av android?
Hvilke type passord hadde du for å låse opp skjermen? PIN? Lock-screen pattern?
ville ikke tyvene kunne sette microsim i en data? er vell ikke noe automatisk kryptering der, om man ikke har satt det selv.