Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 7348
Hei!

Jeg har dessverre et bilde tatt av meg som av mange grunner ikke bør finnes. Et veldig uheldig bildet som jeg tviler på verken familie eller arbeidsgiver blir veldig happy for.
Jeg har tatt dette opp med personen, noe han forsto. Den er nå slettet fra Iphonen, dog har denne personen Icloud. Vi er dog begge usikre på om den er å finne på Icloud?

Jeg har googlet en del, men blir dessverre ikke smartere av den grunn.

Anyone?
Om du sletter bildet fra Bildestrøm, eller Photo Stream skal det etter hva jeg vet være borte. Med mindre han har lagret det ett annet sted.
Visst du sletter bildene fra bildestrøm, vil dem forsvinne. men visst du har andre enheter med icloud og bildestrøm på så vil dem være lagret der, muligens. Det er bare å slette isåfall.
TZN
Trådstarter
Ok - takk for oppklarende svar!

Hvis de slettes fra kamerarullen(bildestrømmen?) - og denne personen ikke har flere enheter den ligger på, så forsvinner de også fra Icloud.
Den er god, takk takk! :-)
Kamerarull og bildestrøm er ikke det samme. De er tilgjengelig som to separate "seksjoner" i bilde-appen.
TZN
Trådstarter
Hva innebærer det? Denne personen har bare kamerarull, og den ble slettet derfra. Spørmsålet er da om bildet blir slettet fra kamerarull, forutsatt at denne personen ikke har bildestrøm, at det i tillegg forsvinner fra Icloud? Hatt litt angst de siste dagene. Tanken på at noe som kan ødelegge livet ditt er der ute, er en skremmende tanke.

Jeg har kamerarull og bildestrøm (Ipad og Iphone - forøvrig noe helvetes rot) men har aldri helt skjønt greia, må si at jeg dog ikke har satt meg inn i det.

Anyhu - alle svar jeg har fått til nå settes stor pris på. Hilsen han apple-elsker som ikke alltid forstår seg på eplet.
Da har han antakelig ikke bildestrøm påslått på telefonen. Så får vi håpe den ikke var på når bildet ble tatt, og slått av etterpå.
TZN
Trådstarter
Ja, så om bildet er slettet fra kamerarullen - så er det borte for godt?
Hvis ikke han har lagret det andre steder i mellomtiden, og ikke har bildestrøm ja.
TZN
Trådstarter
Ok, den er god, Fuzzy! Da har jeg i samme slengen forsått forskjellen på bildestrøm og kamerarull; der jeg ble litt forvirret. Ser ikke noe grunn til at han skulle ønske å ha bilde, men da er den saken ute av verden. Jeg har satt pris på alle innspill, så takk for gode svar.

Virkelig vært en klomp i magen disse dager, ekkelt å ha noe der ute som kan rase hele korthuset. Man står dessverre veldig svakt mot noe sånt, og rart hvor mye et bilde kan ødelegge for deg. Man skal passe seg i disse dager hvor alle har en smarttelefon med kamera tilgjengelig. Jeg skremmes bare av tanken på hvordan dette blir verre og verre, ikke kunne gjøre noe uten fare for å bli tatt bilde av. Det er noe å tenke på folkens - et bilde kan være svært uskyldig i øyeblikket med bare gode venner og en luring på deling. Så mitt tips til alle som leser dette; vær forsiktig...

Når google glasses kommer er det slutt på alt som heter ulovligheter! :-)

Takk for svar igjen!!!! :-)