Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1647
Disse to øyene var tidligere en del av det nasjonale festningsverket og var viktige i den første tiden under invasjonen i Norge. Nå i dag er Oscarsborg blitt ett flott friareal og Museeum mens Håøya bare forfaller. Antagelig fordi det er sumpig, tett, langt å gå og mye flått, og kanskje litt lite å se.

Jeg har vært begge steder før, og planlegger en tur til først og fremst til Håøya. Men jeg lurer på, har dere noen info, bilder, kart el. som vi andre ikke har? Er det noe spennende å se bortsett fra de gamle fortene? Eller kanskje det er noen historier dere vil dele fra da dere var der?

Bring it on!
gentleman #1
ViceR's Avatar
Husker ikke så veldig mye fra mitt opphold... siden det var i 3. klasse, men husker jo en god del gamle hus og sånt
Og på den sivile (les: kjedelige) delen.
Håøya ved Oscarsborg er det ikke lov og være på pga er sånn fugle som har hekke greier der.

Oscarsborg er det museum og du kan gå guide turer.

MASSE bilder her : http://www.kystfort.com/forum/topic2689.html
Sist endret av ranvik; 16. april 2010 kl. 01:14.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
Håøya ved Oscarsborg er det ikke lov og være på pga er sånn fugle som har hekke greier der.

Oscarsborg er det museum og du kan gå guide turer.

MASSE bilder her : http://www.kystfort.com/forum/topic2689.html
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det lov til å være på Håøya. Det er KANSKJE en periode det ikke er lov men det er lov å ferdes der utenom hekkeperioden ihvertfall.
Var på speiderleir der i 2007, da hadde vi en utflukt med overnatting ved noe bunkeraktige greier.
Litt stilig var det, men ikke så mye å se såvidt jeg husker.
Oppdaget også en liten "hall" (sånn buet) av bølgeblikk i skogen der.
Også fant jeg en tom grandsjenever flaske(ikke helt sikker på åssen det staves) som jeg tok med hjem.