Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 8335
Hei! Har en semi-planlagt første-trip nå i påsken, semi fordi det ikke er annskaffet enda.

Jeg har leste meg opp på det i noen måneder nå, men det jeg trenger er rett og slett tips fra dere til før, under og etter. Hva er viktig å tenke på og å ha med (som ved MDMA: vann)? Personlige erfaringer? Moroheter under trippen? osv.

Settingen er hos en venn, alene hjemme selvfølgelig. Med 2 kanskje 3 venner.

Har ikke prøvd noe annet en weed før, så det blir nok en sjukt bra opplevelse!
Sitat av Mesias Vis innlegg
Hei! Har en semi-planlagt første-trip nå i påsken, semi fordi det ikke er annskaffet enda.

Jeg har leste meg opp på det i noen måneder nå, men det jeg trenger er rett og slett tips fra dere til før, under og etter. Hva er viktig å tenke på og å ha med (som ved MDMA: vann)? Personlige erfaringer? Moroheter under trippen? osv.

Settingen er hos en venn, alene hjemme selvfølgelig. Med 2 kanskje 3 venner.

Har ikke prøvd noe annet en weed før, så det blir nok en sjukt bra opplevelse!
Vis hele sitatet...
Kjøp inn noe digg å spise (potetgull, smågodt osv), siggaretter(vist dere røyker, gjerne litt cannabis også.
Er ikke noe som kan gå fysisk galt på LSD, så bare drikk normale menger med vann.
Ikke overdriv doseringen, men ikke ta for lite heller, 100-140ug anser jeg som en grei dose å starte på.
Har du lest Den store LSD-tråden? Der er det masse nyttig info
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Kjøp inn noe digg å spise (potetgull, smågodt osv), siggaretter(vist dere røyker, gjerne litt cannabis også.
Er ikke noe som kan gå fysisk galt på LSD, så bare drikk normale menger med vann.
Ikke overdriv doseringen, men ikke ta for lite heller, 100-140ug anser jeg som en grei dose å starte på.
Vis hele sitatet...
Notert! Snacks skal kjøpes inn! Alltid litt vannskelig med dosering har jeg hørt, mange som foreslår forskjellig, alt fra 70-150..

Sitat av randomize Vis innlegg
Har du lest Den store LSD-tråden? Der er det masse nyttig info
Vis hele sitatet...
Vært innom endel ganger de siste ukene Men takk, skal se om det er noen nye innlegg nå

Hm, det med "bad-trippen" var nesten slik at man burde ønske den en gang i blandt (neida), nesten som en gratis psykolog. Graver opp alt det dårlige i deg og får det ut. Gode poster tho! Takker!
Sist endret av Mesias; 10. april 2014 kl. 20:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk ut naturen, for guds skyld! Trenger ikke være store greiene, men en liten gåtur i solen eller månelyset kan tilføre mye til tripen din.
Kjerlighet på pinne er alltid helt konge på lsd!

Anbefaler å ta det med ro og slappe av. Og gjør dere enig om alt på forhånd.
Vær forsiktig med å gå ut helt i starten, folk kan fort tro du er litt rar.
Kan være greit å rulle jointer og sånn før man begynner, for det er ikke alltid det er så kult å drive med det.
et tips, ha en fantastisk dag og innstillning når du skal innta slike stoffer, ellers kan det fort gå galt. Skjønner du ikke hva jeg mener så kan jeg forklare bedre !

Instillning er alt med slike substanser.
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Sitat av tyrontheunicorn Vis innlegg
Sjekk ut naturen, for guds skyld! Trenger ikke være store greiene, men en liten gåtur i solen eller månelyset kan tilføre mye til tripen din.
Vis hele sitatet...
Naturen høres bra ut! Tenker det kanskje blir litt ekstra krydder å gå ut, enn å bare være inne?

Sitat av Odd Vis innlegg
Kjerlighet på pinne er alltid helt konge på lsd!

Anbefaler å ta det med ro og slappe av. Og gjør dere enig om alt på forhånd.
Vær forsiktig med å gå ut helt i starten, folk kan fort tro du er litt rar.
Kan være greit å rulle jointer og sånn før man begynner, for det er ikke alltid det er så kult å drive med det.
Vis hele sitatet...
Hmm, får håpe noen har tilbud (tuller, de koster hva, 3kr stk?). Rulling skjer helt klart før inntak, vil ikke streve med det under.

Sitat av freaktz Vis innlegg
et tips, ha en fantastisk dag og innstillning når du skal innta slike stoffer, ellers kan det fort gå galt. Skjønner du ikke hva jeg mener så kan jeg forklare bedre !

Instillning er alt med slike substanser.
Vis hele sitatet...
Tror det skal funke! Humøret er godt i skyene om dagen!
Sist endret av Mesias; 12. april 2014 kl. 15:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finn noe deilig musikk å høre på, jeg forelska meg helt i Pink Floyd. Jeg og noen kompiser hadde et eget rom en gang med kun en seng, svak nattbordslampe og musikk. Hvis vi følte for det kunne vi gå inn der om det ble for mye som skjedde ute i stua.

Ellers vil jeg nevne at jeg synes vann ser helt fantastisk spennende ut på lsd. Prøv å ta en dusj eller lek med såpebobler. Prøv å tegne på papir, se på blekket som suges inn i papiret. Hvis noen av dere spiller et instrument (eventuelt bare tromme på gryter og alt annet du finner) kan det gi veldig god stemning. Ellers ta hensyn til de du tripper med og kun gjør de tingene dere føler for så blir opplevelsen bra. Ikke noe poeng i å tvinge seg selv eller andre ut feks om man ikke ønsker (enda det er fantastisk å ligge ute og se på stjernene osv.)

Lykke til
Mitt tips er å ikke spise noe særlig! Ikke bruk tid på å spis! Ha noe banan eller noe jævla enkelt klart i tilfelle du blir sulten, ellers drit i det. Kjøtt smaker helt føkka f.eks.
Jeg vil påstå at det er umulig å være 100% klar for LSD første gang, med mindre du er vandt med det dype tankekjøret. Et godt, og sikkert ganske åpenbart tips er å bli ferdig med alle gjøremål før du tripper (de man kan). Dette er helt sikkert noe som du vet. Tingen med LSD, og forsåvidt andre psykadelika er at det kan ha en tendens til å fange deg i en "tanke-loop". Du kommer foreksempel på en ting som plager deg, og da kan dette gå om og om igjen i huet ditt og kan til slutt bli utrolig frustrerende hvor du føler at du ikke kommer ut av det. Er virkelig "mental tortur". For all del, noen håndterer dette helt fint, og dette er sikkert ikke noe alle opplever.

Annet enn det, så foreslår jeg å ligge i et helt mørkt rom med god musikk, og noe "glow" greier om du har Det kan man ha det mye gøy med. Lykke til!
Lest deg opp i noen måneder nå?.. Har du lest alt om den generelle informasjonen om lsd da? Jeg har lest litt om lsd og noen tripp rapporter. Er det slik at man bør lese skikkelig mye om lsd før man tar det? Jeg har tenkt litt å prøve og vil ikke lese "for mye" om det fordi da blir det ikke så spennende og det vil være mye mer overaskende. Er det en dårlig ide av meg?
Viktigste førstetipset er det kjedeligste, men også det som har størst sannsynlighet for å gjøre det til en bedre tripp; doser veldig moderat!
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
Lest deg opp i noen måneder nå?.. Har du lest alt om den generelle informasjonen om lsd da? Jeg har lest litt om lsd og noen tripp rapporter. Er det slik at man bør lese skikkelig mye om lsd før man tar det? Jeg har tenkt litt å prøve og vil ikke lese "for mye" om det fordi da blir det ikke så spennende og det vil være mye mer overaskende. Er det en dårlig ide av meg?
Vis hele sitatet...
Lønner seg å lese litt, tror ikke du trenger å lese i mange timer liksom. Bare vær litt forsiktig med dosering første gang, ha en positiv innstilling og en bra setting.

Jeg mener at hele greia med badtrip er veldig overdrevet, har du det bra med deg selv og ikke sliter psykisk så er sjangsen minimal for at du ender opp med en trip du blir og slite med i ettertid.

Kjenner du trippen blir ubehagelig/stressende så er det bare å puste rolig, bytt setting og slapp av. Vist ingenting fungerer så kan du trøste deg med at det er over om en 8-9 timer, og du har lært til neste gang du skal ut på tur!
OT: Ikke gjør det om du er under 20, just saying.

Til Topic: Bare ha en positiv innstilling, og gjør det med gode venner. Ikke ha noen du er litt usikre eller ukomfortable med, da er det best å vente. Siterer EyesWideShut over;
Lønner seg å lese litt, tror ikke du trenger å lese i mange timer liksom. Bare vær litt forsiktig med dosering første gang, ha en positiv innstilling og en bra setting.
Vis hele sitatet...
[quote=Relevant;3111413]OT: Ikke gjør det om du er under 20, just saying.


hvorfor det?
jeg ville tatt dobbel dose siden det er første gang, med mindre det er sterke lapper 200ug+-
Sitat av qwop10 Vis innlegg
jeg ville tatt dobbel dose siden det er første gang, med mindre det er sterke lapper 200ug+-
Vis hele sitatet...
Er du dum?
Ut i naturen er en sikker vinner. Gjerne pakk en liten sekk.. Og gi deg i vei inn i naturen.. På LSD får man ofte lyst til å begi seg ut på eventyr-tur som om man var et lite barn igjen. Og det er ofte digg å bevege seg i deler av turen (under peaken blir man ofte værende på samme sted).

Selv om man ikke er natur-elsker til vanlig, så er det den absolutt beste trippe-settingen, som nærmest garanterer at ingenting rundt deg skal få deg ut av fatning iallfall.. Snarere tvert imot.. Trær og natur virker å sende ut primale levende godvibber som støtter deg når egoet smelter bort..

Mennesker, dyr, planter, insekter og fugler blir enda mere levende.. Og man senser stemninger klarere enn ved hverdagsbevisthet..

Og vann. Vann er fanatsisk fascinerende og beoligende under psykedelisk påvirkning. Skyer kan også være svært trippi å se på. Prøv å gå barbent.

Vær forsiktig med cannabis. Ville ha ventet med dette til man er på vei ned fra tripp.. Den klare våkne følelsen som LSD kan gi - kan fort bli forkludret av for mye cannabis.

ville også tatt det tidlig på dagen.. Før klokken 12.. LSD varer veldig lenge, og man blir fort sliten på slutten av turen. Mitt tips er å dra inn i naturen.. Tidlig på dagen. OGså heller komme tilbake til huset til vennen din senere på kvelden. Spise et bedre måltid etc.
Sist endret av Bearass; 15. april 2014 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er du dum?
Vis hele sitatet...
hørt fra flere at første gang burde man ta 2 med mindre det er sterke lapper, la oss si 2 110ug lapper, fordi det er nesten som cannabis for første gang, man kjenner eller forstår det ikke helt
skyt meg vis jeg tar feil
Sitat av qwop10 Vis innlegg
hørt fra flere at første gang burde man ta 2 med mindre det er sterke lapper, la oss si 2 110ug lapper, fordi det er nesten som cannabis for første gang, man kjenner eller forstår det ikke helt
skyt meg vis jeg tar feil
Vis hele sitatet...

*BANG* *BANG*

Kan være vist man er uheldig med styrken på lappene.
Er ofte lappene er litt svakere en dealeren oppgir, siden det ikke har blitt oppbevart på riktig måte.
Sist endret av EyesWideShut; 15. april 2014 kl. 21:14.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
*BANG* *BANG*

Kan være vist man er uheldig med styrken på lappene.
Er ofte lappene er litt svakere en dealeren oppgir, siden det ikke har blitt oppbevart på riktig måte.
Vis hele sitatet...
så hva om dealeren har oppbevart de riktig? lønner det seg å ta dobbel dose med lapper første gang som vist de er svak altså under 150ug per lapp? trenger ikke å være dårlig lapper bare mindre dose
Sitat av qwop10 Vis innlegg
så hva om dealeren har oppbevart de riktig? lønner det seg å ta dobbel dose med lapper første gang som vist de er svak altså under 150ug per lapp? trenger ikke å være dårlig lapper bare mindre dose
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hvor hardt du vil trippe, men en nybegynner burde holde seg på 100-140ug første gang.
Er ikke sånn som med cannabis at man risikerer og ikke merke noe første gangen.
Sist endret av EyesWideShut; 15. april 2014 kl. 22:24.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Kommer helt ann på hvor hardt du vil trippe, men en nybegynner burde holde seg på 100-140ug første gang.
Er ikke sånn som med cannabis at det er en sjangse for at man ikke merker noe første gangen.
Vis hele sitatet...
sant nok.
men jeg står enda fast på mitt første tips, vil man trippe mener jeg man burde ta dobbel dose første gang så lenge lappene ikke er så sterk at det ikke er nødvendig

jeg tok iallefall dobbel dose første gang, det lønte seg for min del
Sitat av qwop10 Vis innlegg
sant nok.
men jeg står enda fast på mitt første tips, vil man trippe mener jeg man burde ta dobbel dose første gang så lenge lappene ikke er så sterk at det ikke er nødvendig

jeg tok iallefall dobbel dose første gang, det lønte seg for min del
Vis hele sitatet...
Det er veldig dumt å råde noen til å gjøre dette, fordi personen som tar rådet ditt kan sitte på lapper med dobbel, kanskje 3 ganger styrken på de lappene du fikk når du prøvde første gangen.

Prøv lappen først, oppnår du ikke ønsket effekt første gangen så får du muligheten igjen. Utolmodighet og uforsiktighet er uheldig i kobinasjon med skikkelig syre.
Sist endret av random42099; 15. april 2014 kl. 23:57.
Sitat av qwop10 Vis innlegg
sant nok.
men jeg står enda fast på mitt første tips, vil man trippe mener jeg man burde ta dobbel dose første gang så lenge lappene ikke er så sterk at det ikke er nødvendig

jeg tok iallefall dobbel dose første gang, det lønte seg for min del
Vis hele sitatet...
Det det er noe av det latterligste jeg har hørt og du burde passe deg for å spre slik feilinfo rundt om kring.

Skal du anbefale dose, så anbefal i microgram, ikke i "antall lapper". Styrken på lapper varierer fra parti til parti, det er altså ikke noe fasit på hvor sterk en lapp er. 2 lapper fra et parti kan være svakere enn 1 lapp fra et annet parti, 4 lapper fra et parti kan tilsvare 2 lapper fra et annet parti, osv.

"Dobbel dose" betyr altså ingen verdens ting.


Her er en fin doseringsguide:
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml
Som nybegynner bør man starte lavt, og da altså holde seg et sted innenfor light eller common.
Jeg tok 250 ug første gangen, var rimelig crazy kan du si. Var utendørs ved en innsjø nær byen da det kicka og på peaken, var på randen til bad trip. Ville halliser, tankeloops av negativ type. Slet veldig med å komme oss hjem, sykkelstien og trærne ble til en labyrint vi såvidt klarte å komme oss gjennom. Men da vi kom oss inn løste alt seg, og er den beste opplevelsen jeg har hatt noen gang. Så hvis man skal kjøre 200ug + første gang, så vær forsiktig, for da kan det gå galt. Men hvis du klarer å styre det til noe postivt (god musikk, setting) så kommer du ikke til å angre.

Musikktips: Shpongle, dette albumet: http://open.spotify.com/album/0LldNjLoRY8cdmh6yfxYiD , og generell gladmusikk og musikk med mange instrumenter, feks Earth, wind & fire - September.

Jeg synes ikke mat er spesielt givende, smaker liksom ikke så mye. Men ha noe som er lett å innta, feks proteinshake, frukt etc. Tenn stearinlys, gjør det hyggelig for dere med tepper, puter osv. Gjerne lag en seng av puter foran stereoanlegget feks, der ble jeg liggende en god stund hvertfall.Naturfilm i HD kan være litt spennende og, men ikke på toppen av peaken.
Sist endret av Nichotin; 16. april 2014 kl. 21:27. Grunn: Innlegg fikset etter ønske fra brukeren.
Nyfødt
Mesias's Avatar
Trådstarter
Update: Kompis som skulle fikse i dag, ble hustla. Så det skjer nok ikke i påsken alikevel, desverre.