Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 6222
hei. jeg har begynt på vg1, og jeg har blitt kalt dum av min kontaktlæreren min. har også blitt spurt om jeg er dum, fordi at jeg har spurt om ting, eller at jeg ikke klarer ting.


er dette lov? hvilke konsekvenser kan dette isåfall få for læreren?

det skal også nevnes at jeg aldri verken har vært frekk eller spydig imot denne læreren.

vet ikke om dette har blitt spurt om tidligere, jeg fant ihvertfal ikke noen tråd om dette.

sorry skriveleif.
Bare send inn en klage om atferden til læreren til skolens overordnede (rektor) det er uakseptabelt at en lærer sier noe slikt til en elev.
Har noen kalt deg dum? Dette er jo helt forferdelig! Hvordan skulle det gått i verden, hvis alle bare skulle gått rundt og sagt sånt!

Seriøst. Du kan jo melde det til skoleledelsen, lenger kommer du ikke med den saken.. Uansett er det ikke noen stor greie, "er du dum eller" er ikke akkurat mobbing i samme sjanger som å stemple negre.
Gå til media, de liker sånt.
det at en lærer slenger et utsagn som "er du dum eller?" fordi en elev stiller et spørsmål, er i mine øyne å gå litt for langt.

god natt, kan ikke være dum på skolen imorgen
Jeg ville også konfrontert læreren med at det. Etter egen erfaring funker det langt bedre. Vi hadde lærere som fikk 12 anmerkninger pr. semester, men som fortsatt hadde samme atferd mot elevene.

Men vi har også bare din versjon å forholde oss til. Den er nok ikke helt upartisk.
Sist endret av Keyser Söze; 28. januar 2010 kl. 00:18.
Sitat av excubated Vis innlegg
Har noen kalt deg dum? Dette er jo helt forferdelig! Hvordan skulle det gått i verden, hvis alle bare skulle gått rundt og sagt sånt!

Seriøst. Du kan jo melde det til skoleledelsen, lenger kommer du ikke med den saken.. Uansett er det ikke noen stor greie, "er du dum eller" er ikke akkurat mobbing i samme sjanger som å stemple negre.
Vis hele sitatet...

ganske forferdelig ja.

stempling av negre er jo langt ifra like galt som å kalle folk dumme da?!
Sist endret av GROVløs; 28. januar 2010 kl. 00:20.
Er det virkelig folkets syn på lærere? Jeg har da hatt lærere i alle år som har sagt jeg aldri kommer til å lykkes, at jeg bare kan sette meg i kassa på rimi og at "utdanningsløpet du har valgt deg kunne ikke sønnen MIN fulgt en gang!"

Min erfaring med lærere er uansett at man er heldig hvis man finner en man liker som person.
Sitat av Mushy Vis innlegg
Jeg ville også konfrontert læreren med at det. Etter egen erfaring funker det langt bedre. Vi hadde lærere som fikk 12 anmerkninger pr. semester, men som fortsatt hadde samme atferd mot elevene.

Men vi har også bare din versjon å forholde oss til. Den er nok ikke helt upartisk.
Vis hele sitatet...

er ikke typen som man konfrontere noe som helst med. han svarer bare svada uansett.

har flere vitner på at det jeg sier er helt upartisk.
Kjør på med anmeldelse. Sannsynlig får læreren fyken og du får erstatning på ca 500.000. Samtidig blir du sikret et dritbra vitnemål fylt med 6ere og 5ere og God.

Nei, seriøst. Hvorfor lurer du på hvilke konsekvenser og straffer du kan påføre læreren? Tåler du ikke språkbruk som er blitt omtrent dagligtale i Norge i dag? Vil du ødelegge denne lærerens karriere på grunn av din hårsårhet? Er du helt dum eller?
Sist endret av Realist1; 28. januar 2010 kl. 00:24.
Er ledig for nye oppdrag
Sitat av excubated Vis innlegg
Har noen kalt deg dum? Dette er jo helt forferdelig! Hvordan skulle det gått i verden, hvis alle bare skulle gått rundt og sagt sånt!

Seriøst. Du kan jo melde det til skoleledelsen, lenger kommer du ikke med den saken.. Uansett er det ikke noen stor greie, "er du dum eller" er ikke akkurat mobbing i samme sjanger som å stemple negre.
Vis hele sitatet...
En jeg kjenner ble kaldt dum etter å ha spurt et spørsmål i timen, ble aldri flere spørsmål etter det. For enkelte personer så kan så unødvendige utsagn gjøre stor skade, tro det eller ei.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Kjør på med anmeldelse. Sannsynlig får læreren fyken og du får erstatning på ca 500.000. Samtidig blir du sikret et dritbra vitnemål fylt med 6ere og 5ere og God.

Nei, seriøst. Hvorfor lurer du på hvilke konsekvenser og straffer du kan påføre læreren? Tåler du ikke språkbruk som er blitt omtrent dagligtale i Norge i dag? Vil du ødelegge denne lærerens karriere på grunn av din hårsårhet? Er du helt dum eller?
Vis hele sitatet...

morsom du ja

jeg synes at jobben til en lærer er og oppmuntre elevene. IKKE å kalle dem dumme.
Sitat av spelley Vis innlegg
En jeg kjenner ble kaldt dum etter å ha spurt et spørsmål i timen, ble aldri flere spørsmål etter det. For enkelte personer så kan så unødvendige utsagn gjøre stor skade, tro det eller ei.
Vis hele sitatet...
Skal svelge ordene mine litt, og bøyer meg for den

Omspissformulerer meg litt - OP: Hvis du tar deg nær av det læreren sier, kan du ta det videre. Bare ikke overdriv eller vær usaklig Personlig hadde jeg ikke brydd meg..
Sitat av excubated Vis innlegg
Skal svelge ordene mine litt, og bøyer meg for den

Omspissformulerer meg litt - OP: Hvis du tar deg nær av det læreren sier, kan du ta det videre. Bare ikke overdriv eller vær usaklig Personlig hadde jeg ikke brydd meg..
Vis hele sitatet...
overdriver aldri, og er bestandig saklig
Les opplæringslovens paragraf 9a-3

Der har du alt du trenger for å back up at du ikke liker at han "mobber" deg.

Liker ikke holdningen til læreren din, men det virker som du er veldig hårsår.
Men les 9a-3 så blir du litt klokere =)
Herregud, skal du lage en sag av en slik filleting?
Snakk med læreren i stedenfor, konfronter h*n.
Sitat av GROVløs Vis innlegg
jeg synes at jobben til en lærer er og oppmuntre elevene. IKKE å kalle dem dumme.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig! Men ble du virkelig såret?

Jeg har en del politisk korrekte lærere som er plettfrie og uklanderlige i oppførselen, og gjør jobben sin slavisk, noe man ikke kan laste dem for. Men til gjengjeld er det kjeeeedeeeliig. Jeg har også heldigvis en del lærere som heldigvis har glimt i øyet, og har et svært uformelt syn på klassen. Nå består klassen min stort sett av fine folk med det samme glimtet i øyet, og en selvtillit som ikke rakner fullstendig hen av at en lærer kaller dem dum. Jeg har selv blitt kalt ting som evneveik, døv, sløkkas, håpløst tilfelle, resultatet av en sprukket kondom, en kvise på samfunnets rumpe, og så videre, og så videre. Og det har de fleste andre i klassen min også. Og vi ler så tårene spruter. Jeg er glad jeg er i et uhøytidelig miljø der vi kan spøke med hverandre mye, og likevel med en dyp underliggende respekt, noe som gjør det mulig. Alle respekterer læreren, og læreren respekterer oss - det er vi alle klar over. Men du verden så mye morsommere verden og skoledagen blir når man har glimt i øyet og tåler slike fillebemerkninger som det bare er til å overse dersom man skulle ta seg nær av det.
Sist endret av Realist1; 28. januar 2010 kl. 00:36.
Har hørt det der mange ganger. Er ikke noe å bry seg om i det heletatt, med mindre du blir lei deg av å høre det, og våkner hver da og IKKE vil gå på skolen...
Sitat av spelley Vis innlegg
En jeg kjenner ble kaldt dum etter å ha spurt et spørsmål i timen, ble aldri flere spørsmål etter det. For enkelte personer så kan så unødvendige utsagn gjøre stor skade, tro det eller ei.
Vis hele sitatet...
Jepp, fortell en person at han er dum mange nok ganger så vil han til slutt tro han at han er det også. Og i noen tilfeller som det du nevner der så trenger vedkommende bare høre det en gang før skaden er gjort.

En lærer burde forholde seg til å gi konstruktiv kritikk til sine elever, ikke kalle de for dumme, etc. Men, nå er vel lærere mennesker som resten av oss de også og kan vel gjøre sine feil.

Til TS : Ikke ta slike utsagn til deg. Om ikke læreren klarer å forholde seg til å gi konstruktiv kritikk så er det en god evne å lære seg å kun ta til seg konstruktiv kritikk og luke vekk meningsløs kritikk og utsagn som dette. Si det gjerne rett til læreren at dette er noe du har tenkt på, og at du ikke setter pris på denne typen utsagn - læreren har bare godt av å høre det. Jeg tror ikke det har noe for seg å ta dette opp med skoleledelse med mindre det er snakk om et vedvarende problem.
Sist endret av Ezukiel; 28. januar 2010 kl. 00:39.
Greit nok at mange her er så tøffe og selvsikre å ikke bryr seg om slike bemerkninger slengt etter seg. Men at en lærer skal komme med nedsettende kommentarer til elever som ikke forstår en ting eller kommer med et spørsmål, er jo bare helt feil. Som trådstarter sier så inngår det i jobben til en (god) lærer å oppmuntre elevene til å gjøre det bra på skolen. Og tvert i mot oppfordre elevene til å stille spørsmål, slik at alle i klassen forstår hva læreren prøver å lære fra seg.

Si i fra til rådgiver/rektor du, så får de ta de skritt de føler er nødvendig. Ikke regn med det får særlig konsekvenser for han da, men han bør bli kalt inn til en samtale med rektor der han får gjort det klart for seg at det er ikke slik opptreden skolen forventer av lærerne sine.
Jeg er interessert i å høre hva du har spurt læreren om i tilfellene han har kalt deg dum. Hvis du har spurt om sylteagurk inneholder agurk så kan jeg på nogenlunde forstå at læreren kommer med spørsmålet. Hvis det er snakk om noe faglig som det ville vært helt naturlig å spørre om så er det en annen situasjon. Lærere er utrolig nok mennesker (noen ganger forferdelige mennesker) de og så å gå inn for full krig er ikke nødvendigvis den riktige løsningen. Lyst til å dele?
Sist endret av compurhythm; 28. januar 2010 kl. 00:47.
Sitat av excubated Vis innlegg
Er det virkelig folkets syn på lærere? Jeg har da hatt lærere i alle år som har sagt jeg aldri kommer til å lykkes, at jeg bare kan sette meg i kassa på rimi og at "utdanningsløpet du har valgt deg kunne ikke sønnen MIN fulgt en gang!"

Min erfaring med lærere er uansett at man er heldig hvis man finner en man liker som person.
Vis hele sitatet...
Hehe, føler meg ganske truffet der, er nå snart 19 og har blitt kalt dum og fått slengt etter meg at det ikke er noe sjans for at jeg kommer til å lykkes i livet
Men vel, ingen stor krise er det det? Føler du deg veldig krenket kan du jo ta deg en tur til rektor eller avdelingsleder.

Største konsekvensen lærern får er et lite klaps på hendene og en pekefinger regner jeg med.
Jeg er enig i mye av det dere sier. En lærer skal være en autoritetsperson som man skal kunne stole på og som ikke ler av deg dersom du er usikker på deg selv. Samtidig så rent digger jeg lærere som har glimt i øyet der det passer seg, selv om noen drar det ekstremt langt, så sitter vi og gapskratter alle sammen og elsker å være i timene. Når det er sagt så må læreren ha gode sosiale antenner for å se om tiden er rett til å dra en spøk som det der. De lærerne som slenger med leppa til meg og de andre i klassen, er samtidig utrolig forsiktige med den stille gjengen som sitter for seg selv. Dette er et eksempel på gode antenner. Denne stille, rolige, kanskje usikre gjengen, drar på smilebåndet, og ler til og med, når f.eks. jeg får en tirade på flere minutter der jeg blir skjelt ut og hånet etter alle kunstens regler. Jeg selv ler av det, og læreren står kanskje og smiler mens han kjefter, og rundt meg sitter kompisene mine med magekramper og hikster og ler så de gråter. Men selv om denne stille gjengen ler når vi får kjeft, så blir de skjelvne og nervøse bare læreren snakker helt normalt til dem. I slike tilfeller er det viktig å ikke si noe galt. En lærer med gode antenner fikser dette fint. En lærer med manglende antenner må ikke prøve seg på noe slikt, da ender det galt - som i trådstarters, og mange andres, tilfelle.

Forresten, sannsynligvis følte læreren seg litt "ungdommelig", litt på bølgelengde med dere, når han spurte om du var dum. Hvorfor sa han egentlig dette? Kan det være at spørsmålet ditt rett og slett var så dumt at han trodde du tullet deg eller lignende, og ville svare litt på samme måte? Det er ikke sikkert at læreren din er en drittsekk som hater deg - det kan være så enkelt som at det er en normal fyr som dessverre mangler antenner og kommunikasjonsevner. Ta deg en prat med ham under fire øyne og forklar ditt syn, og se hvordan han reagerer. Da finner du fort ut hva som er tilfelle her.
Om du bare spurte et spørsmål(et aktuelt ett sådan) og fikk det til svar har læreren din helt feil innstilling. De skal være såpass vant til litt dummere spørsmål at de sparer seg sånne kommentarer. Ikke alt faller like naturlig og forstå for en 16 åring som en fullt voksen lærer. Mange har også prestasjonspress på skolen. Da kan sånne kommentarer påvirke syken ganske drastisk.

Skriv klage til avdelingslederen så blir det tatt opp med læreren din om du føler det nødvendig.
Selvsagt kan alle spøke med hverandre, men en lærer bør tenke over hvem de sier hva til. Mange ungdommer er usikre, deprimerte, sosialt utenfor, føler seg mobbet fra før av, osv osv. Dette er jo helt vanlige problemer for mange ungdommer. En lærer er ikke god i jobben sin hvis han ikke tenker over hvem han vil komme med "morsomme" kommentarer til, selv om det kanskje også er helt uskyldig fra hans side. Selv om eleven kanskje overdriver, så bør uansett en god lærer ha respekt for det, og vise skjønn med sine morsomheter.
Sitat av excubated Vis innlegg
Er det virkelig folkets syn på lærere? Jeg har da hatt lærere i alle år som har sagt jeg aldri kommer til å lykkes, at jeg bare kan sette meg i kassa på rimi og at "utdanningsløpet du har valgt deg kunne ikke sønnen MIN fulgt en gang!"

Min erfaring med lærere er uansett at man er heldig hvis man finner en man liker som person.
Vis hele sitatet...
åh! jeg forstår! Du er den klassiske dørmatte i klassen du!
en lærer jeg hadde på vg1 elektro var helt ubrukelig i å lære bort.
å når jeg sa" jeg skjønte ikke det du forklarte på tavla, kan du hjelpe meg?" så sa han bare " Er ikke noe å skjønne vettu gutter det er bare å gjøre det " så tok han faktisk med seg oppgave arket mitt å gikk opp med det.

vi medlte fra til rådgiver lr no, å skjedde ikke noe spes med det tror jeg men. var ikke bare den episoden.

Men om du misliker at lærern din kaller deg DUM rett ut foran hele klassen så be om en samtale med lærern å si at det gir du fan i. Jeg liker ikke når du henger meg ut på den måten foran alle osvosv. om han da fortsetter å kalle deg dum å inkompetent osv så sier du fra til rektor. å si at du har sagt i fra om det. da må de nesten ta litt tak i det.
Det blir det samme som i et kaserer / kunde forhold på rimi. Jeg som kaserer kan ikke kalle en gammel dame treig pga ho fikler i lomma etter femti øringer å lager kø.
Sist endret av mizfitnilz; 28. januar 2010 kl. 01:50.
Når det gjelder trashtalking deler jeg selv mentalt elevene mine opp i tre grupper:

De få jeg må være forsiktig med.
De aller fleste som tåler at det renner hva som helst ut av skjeften min, og som aksepterer en unnskyldning uten å lage noe mer stress.
De sytete jævlene som griper tak i ethvert fuckings halmstrå de kan sutre over, og som mener det er helt andre regler for hvordan sosial interaksjon skal foregå mot lærere enn absolutt alle andre. De skal kunne stille krav, klage og kalle oss hva enn faen, og vi skal si tusen takk og hjelpe til med å bygge opp selvtilliten dems.

Trådstarter mistenker jeg er sistnevnte.
Læreren var nok veldig frustrert og gikk litt over streken. Men hva så? Hadde jeg stått 40 min og forklart et emne, for så å finne ut at en person ikke har brukt en eneste hjernecelle på å følge med, så hadde jeg blitt det selv.

Man kan ikke tvinge lærere til å gå rundt som smilende nikkedukker når de tar så mye piss som de faktisk gjør på tross av at de gjør en (ofte) strålende jobb.
Piss preik Elefanten...
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Læreren var nok veldig frustrert og gikk litt over streken. Men hva så? Hadde jeg stått 40 min og forklart et emne, for så å finne ut at en person ikke har brukt en eneste hjernecelle på å følge med, så hadde jeg blitt det selv.

Man kan ikke tvinge lærere til å gå rundt som smilende nikkedukker når de tar så mye piss som de faktisk gjør på tross av at de gjør en (ofte) strålende jobb.
Vis hele sitatet...
hva om eleven har sitti og fulgt med å gjort alt han kan for å forstå emnet men likevel ikke klarer det. for så å få en frekk komentar i som svar på et spørsmål.. alle skjønner ikke alt og alle leremetoder fungerer ikke for alle... ikke greit å kalle folk dum for det!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
hva er det egentlig som skjer med å skal anmelde alt og alle for tiden her inne?

ja, det er feil av læreren.
ja, det er kjipt å bli kalt dum av en overordnet.

nei, det er ingen grunn til å anmelde noe som helst med mindre det eskalerer.

hva med å...VILLT forslag fra meg her... snakke med læreren på en voksen måte å si at du ikke setter pris på det?
For å bringe opp et eksempel på hva en lærer hos oss har sagt.

Han sa til en elev som tydeligvis bråket men faktisk ikke sa noe som helst hele timen: Hvis jeg ikke hadde vært lærer nå skulle du fått en skikkelig omgang juling.

Eleven sa ifra til skoleledelsen, ingenting skjedde.

Men prøv for sikkerhetskyld uansett, mobbing av elever fra lærere burde bli tatt ganske alvorlig.
Sitat av excubated Vis innlegg
Min erfaring med lærere er uansett at man er heldig hvis man finner en man liker som person.
Vis hele sitatet...

Det sier vel kanskje mer om deg enn deg gjør om norske lærere?


Jeg kan telle på en hånd de lærerne jeg ikke har likt i løpet av 13 år.


Dvergen
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Læreren var nok veldig frustrert og gikk litt over streken. Men hva så? Hadde jeg stått 40 min og forklart et emne, for så å finne ut at en person ikke har brukt en eneste hjernecelle på å følge med, så hadde jeg blitt det selv.

Man kan ikke tvinge lærere til å gå rundt som smilende nikkedukker når de tar så mye piss som de faktisk gjør på tross av at de gjør en (ofte) strålende jobb.
Vis hele sitatet...
Om du ikke takler det, kan du bare droppe å være lærer. Det er jo hele poenget. Du skal være en sindig, forståelsesfull og tålmodig person. Om du kaller eleven dum fordi han ikke forstår har du ingenting i læreryrke å gjøre.
Dude, seriøst get over it. Læreren kalte deg dum?! OH NO! Verden går under!
Hva er så big deal med det? jeg ser ikke hva som er så farlig med det, noen kallte deg dum døde du? Fikk du noen skader? Ble du emo og vill henge deg selv? I dont think so.

Så bare ta det med ett smil og prøv ikke vær dum så er saken over ingen vits å whine over noe slikt eller snakke med rektor eller media eller noe, bare get over it and that's it.
Sitat av GROVløs Vis innlegg
hei. jeg har begynt på vg1, og jeg har blitt kalt dum av min kontaktlæreren min. har også blitt spurt om jeg er dum, fordi at jeg har spurt om ting, eller at jeg ikke klarer ting.


er dette lov? hvilke konsekvenser kan dette isåfall få for læreren?

det skal også nevnes at jeg aldri verken har vært frekk eller spydig imot denne læreren.

vet ikke om dette har blitt spurt om tidligere, jeg fant ihvertfal ikke noen tråd om dette.

sorry skriveleif.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg hadde jeg vært deg hadde jeg mååkt til han/hun som kalte deg dum
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Grov some balls man. Enten så er du retarded, eller så er læreren retared. Hadde læreren kalt meg dum, hadde jeg ledd.
Vis hele sitatet...
Du høres i grunn ut som om du er på nivå med denne læreren, for med det du vet så har du har vel ikke grunnlag til å kalle noen for retarded i denne saken har du vel?

Folk er forskjellige og reagerer forskjellig til denne typen utsagn, det er ikke alle som er supermann slik som deg.

Grow staves forøvrig med w og ikke v.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Dude, seriøst get over it. Læreren kalte deg dum?! OH NO! Verden går under!
Hva er så big deal med det? jeg ser ikke hva som er så farlig med det, noen kallte deg dum døde du? Fikk du noen skader? Ble du emo og vill henge deg selv? I dont think so.

Så bare ta det med ett smil og prøv ikke vær dum så er saken over ingen vits å whine over noe slikt eller snakke med rektor eller media eller noe, bare get over it and that's it.
Vis hele sitatet...
Det kan være en big deal for noen, tenkt deg at alle hadde kalt deg dum gjennom
lengre tider også kommer en lærer og sier det til deg, hva tror du skjer med folk som blir kalt noe de ikke liker over lengre tider?

De får depresjoner og angst for å kanskje gå på skolen + at det er veldig uprofesjonelt på læreren sin side ved mindre læreren bare tullet.

Også en annen ting å tenkte på er kanskje det at du sikkert må gå gjennom 4 forskjellige lærere for å få et svar hvor du kan sende en klage også må du skrive og levere det til den og den læreren osv osv det er rett og slett drit vanskelig å levere en klage nå tildags.
Sist endret av Rest1Peace; 28. januar 2010 kl. 09:32.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Når det gjelder trashtalking deler jeg selv mentalt elevene mine opp i tre grupper:

De få jeg må være forsiktig med.
De aller fleste som tåler at det renner hva som helst ut av skjeften min, og som aksepterer en unnskyldning uten å lage noe mer stress.
De sytete jævlene som griper tak i ethvert fuckings halmstrå de kan sutre over, og som mener det er helt andre regler for hvordan sosial interaksjon skal foregå mot lærere enn absolutt alle andre. De skal kunne stille krav, klage og kalle oss hva enn faen, og vi skal si tusen takk og hjelpe til med å bygge opp selvtilliten dems.

Trådstarter mistenker jeg er sistnevnte.
Vis hele sitatet...
Flott syn du har på dine elever der. Fint du kan ta hensyn til de ved å dele de opp i gruppene dine, men hva med å respektere de også? Ikke se på de som sytete jævler som griper tak i ethvert halmstrå. Kanskje du hadde fått litt respekt i retur ^^.
Sist endret av Ezukiel; 28. januar 2010 kl. 09:35.
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Flott syn du har på dine elever der. Fint du kan ta hensyn til de ved å dele de opp i gruppene dine, men hva med å respektere de også? Ikke se på de som sytete jævler som griper tak i ethvert halmstrå. Kanskje du hadde fått litt respekt i retur ^^.
Vis hele sitatet...
Han er sikkert ungdomsskole lærer eller rett og slett en ny utdannet 50 åring som ikke har noe erfaring
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Det kan være en big deal for noen, tenkt deg at alle hadde kalt deg dum gjennom
lengre tider også kommer en lærer og sier det til deg, hva tror du skjer med folk som blir kalt noe de ikke liker over lengre tider?

De får depresjoner og angst for å kanskje gå på skolen + at det er veldig uprofesjonelt på læreren sin side ved mindre læreren bare tullet.

Også en annen ting å tenkte på er kanskje det at du sikkert må gå gjennom 4 forskjellige lærere for å få et svar hvor du kan sende en klage også må du skrive og levere det til den og den læreren osv osv det er rett og slett drit vanskelig å levere en klage nå tildags.
Vis hele sitatet...
Trukke det du. Han sier at han ikke får til ting osv så for meg høres det ut som om han er lazy eller at han bare ikke gjør det han skal jeg skjønner noe, hadde jeg vært læreren så hadde jeg sikert gjort det. pluss at jeg tror ikke han har blitt kalt det gjenom årene så .
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Trukke det du. Han sier at han ikke får til ting osv så for meg høres det ut som om han er lazy eller at han bare ikke gjør det han skal jeg skjønner noe, hadde jeg vært læreren så hadde jeg sikert gjort det. pluss at jeg tror ikke han har blitt kalt det gjenom årene så .
Vis hele sitatet...
Hvis han ikke får til ting så er det desto mere grunn for at han ikke skal kalle han dum, tror du må gå et par år til på skolen før du kan svare på dette temaet
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Hvis han ikke får til ting så er det desto mere grunn for at han ikke skal kalle han dum, tror du må gå et par år til på skolen før du kan svare på dette temaet
Vis hele sitatet...
Sorry mate jeg har gått på skolen lenge nok til å kunne svare på dette, men jeg syns du skal slappe av litt og forstå at her er det freakforum ikke stortinget. Så slapp av og til tråd startern get over it ikke vær en liten unge, seriøst!
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Sorry mate jeg har gått på skolen lenge nok til å kunne svare på dette, men jeg syns du skal slappe av litt og forstå at her er det freakforum ikke stortinget. Så slapp av og til tråd startern get over it ikke vær en liten unge, seriøst!
Vis hele sitatet...
Det er du som ikke forstår alvoret i dette temaet så kanskje du bør slutte å være en unge?
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Det er du som ikke forstår alvoret i dette temaet så kanskje du bør slutte å være en unge?
Vis hele sitatet...
Calm down dude, Det her er ikke alvorlig når man blir kalt dum en gang vel? Ingen dør eller blir skada av dette
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Calm down dude, Det her er ikke alvorlig når man blir kalt dum en gang vel? Ingen dør eller blir skada av dette
Vis hele sitatet...
Der tar du nok feil, du trenger ikke gå lengre enn denne posten for å finne et eksempel på at noen har tatt skade av nøyaktig samme handlingen i et annet tilfelle :

Sitat av spelley Vis innlegg
En jeg kjenner ble kaldt dum etter å ha spurt et spørsmål i timen, ble aldri flere spørsmål etter det. For enkelte personer så kan så unødvendige utsagn gjøre stor skade, tro det eller ei.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Ezukiel; 28. januar 2010 kl. 10:20.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Haha nå må jeg bare le
Vis hele sitatet...
Flott det, fint du kan kose deg på andres bekostning.

Personlig hadde jeg aldri hatt noen problem om noen hadde kalt meg dum, det hadde jeg gitt blanke f'n i - men hadde jeg gått i en klasse og noen hadde kalt en av mine medelever for dum og eleven tydelig reagerte negativt på dette så hadde jeg ikke nølt med å reagere. Noen elever tåler fint å høre dette, noen elever syntes bare det er moro å bli gjort litt narr av, og noen elever reagerer negativt i forskjellige grader av slike utsagn. Som skrevet før, folk er forskjellige og det skal en lærer kunne respektere og ta hensyn til!
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Flott syn du har på dine elever der. Fint du kan ta hensyn til de ved å dele de opp i gruppene dine, men hva med å respektere de også? Ikke se på de som sytete jævler som griper tak i ethvert halmstrå. Kanskje du hadde fått litt respekt i retur ^^.
Vis hele sitatet...
Jeg går i en klasse som stort sett består av sytete jævler, og jeg kan fortelle deg at de fortjener faen ikke en lærers respekt! Det har før vært oppe forslag om å bytte mange forskjellige lærere, han ene fordi nesten hele klassen mente at han var homo, og vi kunne da umulig ha en homofil lærer. Hvis ikke lærerne våre lar oss se på film i timen minst en gang i måneden, så syns resten av klassen min at de er noen "jævla idioter".
Og jeg kjenner også godt til dette fenomenet hvor alt en lærer foretar seg er galt og skal rapporteres alle veier. Et håndtrykk blir plutselig til antasting osv..

Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Det er du som ikke forstår alvoret i dette temaet så kanskje du bør slutte å være en unge?
Vis hele sitatet...
Voksent.. *titegn*