Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  97 8329
Okay så, jeg vil fortelle om en liten episode som skjedde første året på vgs.
hvor jeg kom inn på en skole som ikke er kjent for og være så veldig "fredelig" kan man si, det som skjedde en dag var at jeg gikk på do i friminuttet, når jeg kom ut av doen var det en 3. klassing som angrep meg bakfra og dro meg ut til resten av kompisene sine, deretter prøvde han og få meg ned i bakken mens han sa "gi meg alle penga dine!" så alt jeg tenkte var "okay, jeg har 200 kr i lommeboka, det er ikke så mye". alt jeg sa var "slapp av, slapp av" og etter et par sekunder stoppet det, og alle begynte og le "hahaha, vi bare kødder med deg, har for lite og gjøre på skolen her"

okay tenkte jeg, det var da godt, og jeg lo med dem, før jeg gikk videre.

og greia er jo at jeg hele tiden går rundt og tenker "ja, hvis noen hadde slått meg, eller trua meg med kniv, eller gjort vennen min noe vondt, så hadde jeg tatt han, eller løpt (hvis noen trua meg med kniv)men jeg mener, en spinkel kar som meg, på 60 kilo, har ikke så mye og forsvare seg med. men jeg har ganske god selvtillit når det gjelder sånne ting, jeg er ikke "redd" for og gå forbi en gjeng som ser "farlig" ut elns, men jeg tenker, hva om det faktisk skjer en gang, jeg trur faktisk ikke jeg hadde turt og gjøre så mye, men jeg vet ikke..

noen som har opplevd noe lignende? eller som har noen tips?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Vel, hvis noen truer deg med kniv/våpen så syntes jeg at man bare skal gjøre som de ber om, bedre å miste 200kr en å miste livet. Når det gjelder å bli "tøffere" så har jeg funnet ut at det hjelper å bli "sint". Hiss deg opp.
Kjøp deg pepperspray..
Eller så kan du anmelde, hvertfall hvis det blir truing med kniv. Væpnet ran er alvorlig.
Sjansen for å komme i trøbbel er veldig liten, så lenge man passer på hva man sier og ikke henger med feil folk. Jeg vet om folk som kommer i slosskamp hver eneste gang de er på byen, og jeg tror ikke det er tilfeldig. Selvsagt foregår det en god del blind vold, men det meste kunne vært unngått ved å 1. holde kjeft og 2. gå.

Hvis du absolutt vil bli tøffere er det vel å begynne på kampsport som kick-boksing, taekwon-do eller lignende, men jeg ser ikke helt poenget om det er bare for å bli tøffere.
Sist endret av connubialis; 24. januar 2010 kl. 17:29.
Gjest
Trådstarter
Sitat av unify Vis innlegg
Sjansen for å komme i trøbbel er veldig liten, så lenge man passer på hva man sier og ikke henger med feil folk. Jeg vet om folk som kommer i slosskamp hver eneste gang de er på byen, og jeg tror ikke det er tilfeldig. Selvsagt foregår det en god del blind vold, men det meste kunne vært unngått ved å 1. holde kjeft og 2. gå.

Hvis du absolutt vil bli tøffere er det vel å begynne på kampsport som kick-boksing, taekwon-do eller lignende, men jeg ser ikke helt poenget om det er bare for å bli tøffere.
Vis hele sitatet...

neida jeg har det helt fint som jeg er nå, føler ikke selv at jeg trenger og bli "tøffere" selvom det hadde vært awesome og vært supertøff ^^

men ja, lurte egentlig bare på om noen hadde no erfaringer med dette :P
Kamp sport!!

Hjelper ekstremt, helsa blir betre og du får ein tryggare følelse i verdagen.
Men vist noen truer deg med kniv så ikkje prøv å nedkjempe dei/personen, bare spring!
Eller gi pengane


Skulle på byen ein random dag.
Så la eg merke til ein skiklig "badass" gjeng, men eg brydde meg ikkje.

Så plutseleg bang, det smeller skiklig høgt, og ikkje så langt unna meg heller. 20m kanskje.
Og gjett kem som fekk skylda? Eg, eg fekk skylda, bare for eg er høg:P...

...Så å holde seg unna trøbbel på desse tider, er ikkje lett!:P
Sist endret av Fyllingz; 24. januar 2010 kl. 17:36.
Dette har kanskje ikke så mye relevans, men jeg tror det kan hjelpe, det har hvertfall hjulpet meg.

Mange av klassekameratene mine bruker å lekesloss med meg, og jeg bruker stort sett alltid tape da jeg er så slapp at jeg nesten ikke gidder å bruke energien min til å vinne. En kompis av meg fortalte meg at måten han alltid vinner på er at han virkelig får det til å "klikke" for seg, han flyger på den andre og hiver han i bakken, roper gjerne som en sint ape og bruker all energi han har (uten å slå hardt såklart, da det bare er lekeslossing). Har begynt å gjøre dette selv, og nå vinner jeg ofte, folk blir alltid overraska når du flyger på de og brøler. Jeg oppfordrer aldri til en lekeslosskamp selv engang, men når folk gjør det er det gøy å kunne vinne det.

Så å være en helt rolig kar for så å klikke mongo kan nok overraske motstanderen litt, men om du vil basere deg på dette når det kommer til liv og død er kanskje ikke så lurt. Ellers kan du vel kjøpe deg en tattoovering og begynne å gå med tanktops? Eventuelt starte å trene.
Sitat av unify Vis innlegg
det meste kunne vært unngått ved å 1. holde kjeft og 2. gå.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke ha vært mer enig.

Men om du virkelig skulle være skikkelig uheldig og det står tre-fire stykker og skal ta deg, så hjelper det ikke å bare vise at du er sint. Da må du bare gå etter den største og bite han i trynet eller noe i den duren. Altså sette en støkk i de andre. Tror nok de hadde tenkt seg om en gang til hvis kompisen deres hadde sprella på bakken med et stort høl midt i ansiktet.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Casanova Vis innlegg
Dette har kanskje ikke så mye relevans, men jeg tror det kan hjelpe, det har hvertfall hjulpet meg.

Mange av klassekameratene mine bruker å lekesloss med meg, og jeg bruker stort sett alltid tape da jeg er så slapp at jeg nesten ikke gidder å bruke energien min til å vinne. En kompis av meg fortalte meg at måten han alltid vinner på er at han virkelig får det til å "klikke" for seg, han flyger på den andre og hiver han i bakken, roper gjerne som en sint ape og bruker all energi han har (uten å slå hardt såklart, da det bare er lekeslossing). Har begynt å gjøre dette selv, og nå vinner jeg ofte, folk blir alltid overraska når du flyger på de og brøler. Jeg oppfordrer aldri til en lekeslosskamp selv engang, men når folk gjør det er det gøy å kunne vinne det.

Så å være en helt rolig kar for så å klikke mongo kan nok overraske motstanderen litt, men om du vil basere deg på dette når det kommer til liv og død er kanskje ikke så lurt. Ellers kan du vel kjøpe deg en tattoovering og begynne å gå med tanktops? Eventuelt starte å trene.
Vis hele sitatet...
hehe, høres ut som en heftig lekeslosskamp :P

men ja, har en tattovering, som jeg tok pga et veddemål, jeg vant, men er ikke så stolt over det nå akkurat

har prøvd trening, og jeg syns det var utrolig kjederlig, selvom jeg merket at det forandret hverdagen helt, og jeg merket forskjell på kroppen, det var liksom ikke gøy i det hele tatt
Sist endret av random36598; 24. januar 2010 kl. 17:39.
Part time ninja
locked65's Avatar
Om det blir bråk så er det alltid lurest og gå etter den største. for da vil resten av "gjengen" stå og lure på hva som skjer, eller evt. respektere deg litt som er så "tøff" og går etter en som er større. og jeg oppfordrer selfølgelig ikke til og lage bråk eller bråke istedenfor og bare gå vekk. noe som er det smarteste.
Gjest
Trådstarter
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Kunne ikke ha vært mer enig.

Men om du virkelig skulle være skikkelig uheldig og det står tre-fire stykker og skal ta deg, så hjelper det ikke å bare vise at du er sint. Da må du bare gå etter den største og bite han i trynet eller noe i den duren. Altså sette en støkk i de andre. Tror nok de hadde tenkt seg om en gang til hvis kompisen deres hadde sprella på bakken med et stort høl midt i ansiktet.
Vis hele sitatet...
men det som er spørsmålet er om man FAKTISK hadde gjort noe sånt, når man først står der med de 4 rundt seg :P
Om du tenker på å få litt bedre utgangspunkt for å forsvare deg i tilfelle det skulle skje noe, så er vel kampsport et greit alternativ. Jeg har lekt litt med tanken om å prøve meg på Krav Maga; der fokuseres det mest på teknikk overfor ren styrke, etter hva jeg har forstått. Ikke egentlig så mye for selvforsvar eller slåssingen sin skyld for min del, men fordi jeg trenger å komme meg av den feite ræva mi nå og da.
Though, det skal visst være ganske effektivt hva selvforsvar gjelder.
I ditt tilfelle ville jeg nok startet med å endre nicket mitt.
Gjest
Trådstarter
Sitat av sqrt Vis innlegg
Om du tenker på å få litt bedre utgangspunkt for å forsvare deg i tilfelle det skulle skje noe, så er vel kampsport et greit alternativ. Jeg har lekt litt med tanken om å prøve meg på Krav Maga; der fokuseres det mest på teknikk overfor ren styrke, etter hva jeg har forstått. Ikke egentlig så mye for selvforsvar eller slåssingen sin skyld for min del, men fordi jeg trenger å komme meg av den feite ræva mi nå og da.
Though, det skal visst være ganske effektivt hva selvforsvar gjelder.
Vis hele sitatet...
jeg har en kamerat som driver med det, og jeg kan si at man blir ganske så hard av og drive på med det, føler meg alltid trygg når jeg er med han, men ja, jeg har ikke så lyst til og drive med kampsport lenger (prøvde 1 år med taekwondo)
Sitat av hellotitty Vis innlegg
men det som er spørsmålet er om man FAKTISK hadde gjort noe sånt, når man først står der med de 4 rundt seg :P
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har noe valg, så har du ikke noe valg?
Gjest
Trådstarter
Sitat av Kalakov Vis innlegg
I ditt tilfelle ville jeg nok startet med å endre nicket mitt.
Vis hele sitatet...
vel, jeg er en nerd, som synes hellotitty lyder bra, og vil ha fred i verden :P

Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Hvis du ikke har noe valg, så har du ikke noe valg?
Vis hele sitatet...
joda, sant nok det
Vel, når du kommer i ''bråk'' husk og bruk stemmen. Vis du ikke redd. Skrik høyt!
Da viser du at du ikke er redd og er klar til kamp!

Dette er noe jeg lærte kampsport. Å det har fungert noen ganger
Lykke til!
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Vel, når du kommer i ''bråk'' husk og bruk stemmen. Vis du ikke redd. Skrik høyt!
Da viser du at du ikke er redd og er klar til kamp!

Dette er noe jeg lærte kampsport. Å det har fungert noen ganger
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, men vil det virkelig hjelpe hvis du er alene mot 2-3-4 andre? Jeg vet ikke helt.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Skjønner hva du mener, men vil det virkelig hjelpe hvis du er alene mot 2-3-4 andre? Jeg vet ikke helt.
Vis hele sitatet...
Joda. Alle er ikke så tøffe som dem skal ha det til
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Joda. Alle er ikke så tøffe som dem skal ha det til
Vis hele sitatet...
Personlig så tror jeg at jeg bare hadde flira litt før jeg klasker han ned i bakken, men. Om han hadde stått og brøla.
Sitat av Casanova Vis innlegg
Ellers kan du vel kjøpe deg en tattoovering og begynne å gå med tanktops? Eventuelt starte å trene.
Vis hele sitatet...
Hva skal en tatovering og en tanktop hjelpe med i en slåsskamp? -.-

Personer som faktisk liker å sloss er tragiske. Hvis noen bøffer med deg, så bare går du, det er alltid det beste. Jeg har blitt ranet og banket flere ganger, det er aldri noe gøy. Flere ganger kunne jeg sikkert vunnet slåsskamper også, men jeg bryr meg liksom ikke. Hvis jeg ikke gjør noe, så får jeg kanskje et slag i ansiktet, men hvis faktisk prøver å gjøre igjen så baler bare problemene på seg. ^^

Hvorfor kan ikke alle bare være venner liksom...? xD
you got to give respect to get respect, you know!
masta ace...
@unify : Angående å komme i trøbbel. Jeg er verdensmester i det. Selv om jeg er ute på byen med gode venner, og bare har det gøy, er aldri frekk, eller dytter til folk på dansegulvet. Stort sett en koselig gutt. Men, som regel kommer det en eller annen idiot eller fler og prøver seg. Kan ikke stå i kø i kinoen engang før en eller annen jævel skal komme bort og prøve å sloss. Tror det ligger i genene, pappa hadde det også på samme måte. Så jeg er veldig uenig i at bråk kan unngås med å holde kjeft eller gå. Har aldri merket at det har funket i hvertfall.. Som regel trengs det en del "underkastelse", et par slag utvekslet eller reddning av et par venninner..

Til Topic:
Sånn jeg tenker på det da, hvis noen er interresert i å rane meg for penger så trenger de sem sikkert mer enn meg. Så, bare å gi det fra seg, bedre det enn alternativet som regel. Så er det bare å anmelde senere. Siden de går på samme skole så vet du jo hvem det er også.
Nå er det ikke bare bare å bli tøffere også, men å trene kampsport kan hjelpe på selvtilitten. Kickboxing, MMA et eller annet der du slår og sparker litt. Vet om mange "små" karer som kan sparke hodet av deg hvis dem vil, da spiller det ingen rolle om dem er 100 eller 60 kg. Så, det er vel mitt beste tips. Prøv en kampsport eller fler, etter litt trening så føler man seg litt tøffere i hvertfall. Du er sikkert litt "farligere" også Og så er det jo bra for kroppen også.
Men, før eller siden så får man seg en liten trøkk, det hører med i livet.. Bare å være forberedt på det.

Ble litt lang, og kanskje rotete post dette. Sorry for den.
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Personlig så tror jeg at jeg bare hadde flira litt før jeg klasker han ned i bakken, men. Om han hadde stått og brøla.
Vis hele sitatet...
Jepp. Men nå er jo du gærn.
Sitat av moret Vis innlegg
@unify : Angående å komme i trøbbel. Jeg er verdensmester i det. Selv om jeg er ute på byen med gode venner, og bare har det gøy, er aldri frekk, eller dytter til folk på dansegulvet. Stort sett en koselig gutt. Men, som regel kommer det en eller annen idiot eller fler og prøver seg. Kan ikke stå i kø i kinoen engang før en eller annen jævel skal komme bort og prøve å sloss. Tror det ligger i genene, pappa hadde det også på samme måte. Så jeg er veldig uenig i at bråk kan unngås med å holde kjeft eller gå.
Vis hele sitatet...
Tull. Hvis det tilfeldigvis skulle komme en random fyr bort til deg og vil sloss, så trenger ikke du å gjøre noe annet enn å være hyggelig, eller bare gå din vei for å slippe den slosskampen. Du er ikke noe mindre idiot enn de som prøver seg hvis du faktisk gjør igjen.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jepp. Men nå er jo du gærn.
Vis hele sitatet...
Altså, det kom ut litt feil..

Jeg hadde aldri kommet til å starta et slagsmål uansett, mente mersom at en fyr som skal ta deg; _HAN_ ville nok bare ha flira litt av deg før han måka deg over kjeften.
Hvis du klarer å gjøre redsel om til aggresjon har du kommet langt.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Tull. Hvis det tilfeldigvis skulle komme en random fyr bort til deg og vil sloss, så trenger ikke du å gjøre noe annet enn å være hyggelig, eller bare gå din vei for å slippe den slosskampen. Du er ikke noe mindre idiot enn de som prøver seg hvis du faktisk gjør igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg gidder ikke være superhyggelig, det blir teit. Men, jeg prøver da å prate meg unna. Og det hender det hjelper, men noen ganger hører ikke folk på fornuft.
Og jeg lover deg at jeg aldri slår først, eller er frekk mot noen, uansett hvor idioter folk kan være. Jeg prater til folk helt normalt, og oppfører meg ikke truende eller er kjepphøy mot noen.
Se og lær av vår selveste Chuch Norris!
eller steven seagal.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
1. 50 armhevninger vær dag.
2. Ene handa bak på nakken, andre handa under haka. Dra nakken mot deg og press haka opp mot taket. Kroppen hans vil kjempe imot, og gå bakover og ned mot bakken. Viss du vil, så kan du gi han hard medfart når han ligger så langt bak at han går ned. Dette kan være farlig om det er hardt under. Når dette steget er gjort, kan du stikke ut øynene eller lett brekke nesa viss det er ønskelig. Grepet fungerer på folk mye større enn deg, og er bra mot store karer om man er liten som meg selv(jeg er dog 65 råsterke kilo), hvis de står med ansiktet mot deg, som om de tar tak i genseren din og presser deg mot en vegg eller noe.
Selv har jeg prøvd ut en del kampsporter som trening, i tillegg "pumpa jønn" som vi kaller det her. Har erfart at det eneste som hjelper i en slosskamp er faktisk å være smidig, ha gode reflekser, tåle ett slag og være rask som faen.

Hvis du skal kunne bruke en teknikk så må du pugge pugge pugge og atter pugge på den ene teknikken for at du i det hele tatt skal kunne bruke det i en slosskamp. Det må kunne komme automatisk om du skal kunne gjøre det riktig.

Ellers for å virke tøff er den beste teknikken og vise at du faktisk driter litt i det meste, tørre å gå aleine og for all del ikke vis frykt.

Gå rett forbi og vis at hvor skapet skal stå, og om du legger til et lite hint at blunkeleken med tøffingen så kan det hende han ikke gjør noe neste gang.

Men om noen står å truer deg med kniv eller whatsoever slags våpen, gjør som de sier eller løp som satan skulle bitt deg i hælen.
Er vel bare å ta et valg. Vil du ta imot dritt fra andre eller vil du ikke? Mest sannsynlig velger du det siste siden du tok opp det i denne topicen.

Hvis du går å brygger på innvendig hat uten å få blåst ut over veldig lang tid kommer du til å eksplodere en dag eller utvikle en dårlig psyke eller depresjon.

Either way, så er ingen av tingene å foretrekke, derfor er du nødt til å ta i et tak. Og det er nok ekstremt uvandt i starten og du vil føle dårlig samvittighet og stort ubehag de første tilfellene, men dette går over - uansett. Bare ikke la hjernen din dra deg mot dårlig samvittighet. Ignorer den følelsen hvis den skulle komme og walk away med stein ansikt.

Hvordan du velger å utrykke deg må du nesten bare finne ut selv.

Trening på dette er noe du må igjennom uansett. Finnes ikke noe konkret fasit svar. Som nevnt over at du plutselig klikker mongo når du er en helt rolig person til vanlig er ekstremt oppsiktsvekkende og vil sjokkere mange.
Er du like aggressiv som han hær, skal jeg love deg det ikke er noen som tørr å røre deg. Begynn å trene, å vis det sku skje noe med deg, så bare bevis at du er født å oppvokst i jungelen.

Ikke glem å få med deg 2:17 i videoen : )
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Er du like aggressiv som han hær, skal jeg love deg det ikke er noen som tørr å røre deg. Begynn å trene, å vis det sku skje noe med deg, så bare bevis at du er født å oppvokst i jungelen.

Ikke glem å få med deg 2:17 i videoen : )
Vis hele sitatet...
Så kan vi snu situasjonen HELT, å oppfordre trådstarter til å være den med kniv
Hvis han som spinkel kar er så agressiv med 3-4 karer 50% så tunge som han, så vil det få MEGET dårlig utfall.

Men noe som fungerer bra, er å være iskald, mystisk og uberegnelig. Eventuelle pøbler skal ikke vite hva de får om de "åpner pakken". Med andre ord, ukjent farvann... Skummelt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Up Vis innlegg
Så kan vi snu situasjonen HELT, å oppfordre trådstarter til å være den med kniv
Vis hele sitatet...
Et smilefjes er vel noe av det siste jeg ville satt der, heldigvis mente du det sarkastisk. Å bære våpen ja; garanterer deg at du ikke har peiling på hvordan man bruker det, uansett hvor mange actionfilmer og -spill du har drasset hjernen din gjennom. Våpen høyner innsatsen betraktelig, og folk blir irrasjonelle og redde. Tullskap er det.
Hvis han som spinkel kar er så agressiv med 3-4 karer 50% så tunge som han, så vil det få MEGET dårlig utfall.
Vis hele sitatet...
Tipper du mener 200% så tunge?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Et smilefjes er vel noe av det siste jeg ville satt der, heldigvis mente du det sarkastisk. Å bære våpen ja; garanterer deg at du ikke har peiling på hvordan man bruker det, uansett hvor mange actionfilmer og -spill du har drasset hjernen din gjennom. Våpen høyner innsatsen betraktelig, og folk blir irrasjonelle og redde. Tullskap er det.Tipper du mener 200% så tunge?
Vis hele sitatet...
Eller kanskje han mente hans vekt + 50 % av sin egen vekt ?

Uansett, trener du kampsport høyner du ihvertfall sjansen til og vinne et slagsmål eller generelt bli litt tøffere.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av staM Vis innlegg
Eller kanskje han mente hans vekt + 50 % av sin egen vekt ?
Vis hele sitatet...
Sure, whatever. Tyngre hvertfall.
Uansett, trener du kampsport høyner du ihvertfall sjansen til og vinne et slagsmål eller generelt bli litt tøffere.
Vis hele sitatet...
Hvertfall for selvkontroll. Noe fyren Sixpounder lenker til tydeligvis kunne hatt litt ekstra med.
Sitat av Up Vis innlegg
Så kan vi snu situasjonen HELT, å oppfordre trådstarter til å være den med kniv
Hvis han som spinkel kar er så agressiv med 3-4 karer 50% så tunge som han, så vil det få MEGET dårlig utfall.

Men noe som fungerer bra, er å være iskald, mystisk og uberegnelig. Eventuelle pøbler skal ikke vite hva de får om de "åpner pakken". Med andre ord, ukjent farvann... Skummelt.
Vis hele sitatet...
Trådstarter legger seg så klart i trening.

Kid veier bare 65 kg men han kan sloss, han vet teknikker, agressiv, og en god del sterk ++.
Jeg tørr å gjette på at kniven bare er for å få deg til å bli redd/psyke deg ut, og vise hvem som har kontroll osv.
Folk flest skal vel være presset rimelig langt oppi ett hjørne før den blir tatt i skikkelig bruk?

Nei, jeg prøver ikke å si at vis det står en kar å peiver med kniv i handa, så er det en lett sak å håndtere.

btw , Er dem så stor å tung er det vel bare å løpe fra dem ?
Så sant du er flink til fots da : )
Slenge dritt på face, nettby ol. Mange blir fort mye tøffere av dette
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
btw , Er dem så stor å tung er det vel bare å løpe fra dem ?
Så sant du er flink til fots da : )
Vis hele sitatet...
Hehe, angående det med å løpe: Taekwon-do-gradering jeg så på for en del år siden, teoribit: En får spørsmålet "Hva er poenget med Taekwon-do?". Masse mumling om selvforsvar, selvkontroll, kroppsbeherskelse osv.

Svar: Unngå kamp.
Hva for noe tull er det dere skriver?? Gå etter ''lederen'' hjelper svært lite. Med engang du prøver å bite eller slå lederen så slår eller sparker de deg. Så får du ekstra juling av lederen. Kommer du opp mot en sånn ''gjeng'' så får du bare holde kjeft å være ydmyk for å ungå juling å gi penger hvis du har det. Men man kan jo se ann situasjonen. Er det bare snakk om litt juling hadde jeg gitt faen, men er det snakk om kniv truing og litt mer ''tøffere'' karer hadde jeg bare gitt hva de ville ha så jeg kunne gått.
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Få deg mange tøffe og store venner. Mange TROR dette gjør dem tøffere.

^^
Jeg begynte på kick boxing fordi jeg ville lære meg å forsvare meg. Funka bra gjorde det også. Har testa det meste, men på kick boxing så lærte jeg mye etter bare et par uker. Vær kjapp. Løp om du kan og vær feig som faen. Et spark i balla eller leggen så har du fort tjent noen sekunder som du kan utnytte da du tar beina fatt. Treneren min sier altid at det beste selvforsvar er å ha på seg joggesko og joggebukser.

Er du på et utested så ikke stå utenfor å heng, irriterte folk bruker altid å gå ut for å trekke litt frisk pust eller for å finne en stakkar de kan slå. De fleste slagsmål skjer somregel etter stengetid, eller rett før.
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Få deg mange tøffe og store venner. Mange TROR dette gjør dem tøffere.

^^
Vis hele sitatet...
Havnet selv i bråk med en gjeng på 3 stk. uten å ha utvekslet et ord med dem.. heldigvis hadde jeg en kompisgjeng i ryggen i løpet av noen sekunder, og uten dem hadde jeg garantert hatt ett par stygge arr i dag.. vil bare fram til at det skader ikke å ha venner
I mange tilfeller er de fleste som menger seg med en "gjeng" som oftest de mest usikre, og baserer seg på sammen-er-vi-sterke prinsippet. Ikke for å være den generaliserende drittsekken her, men har du noen gang sett en pakistaner sloss alene? Neppe, for de kommer fra en kultur der det er de som er mange som rår.

Personlig så mener jeg dette er den veikeste veien å gå, og viser null karakter og individualisme.

For en del år siden, da jeg var rundt 15-16, var jeg og min svenske kompis på en spill/internettkafé i Uddevalla, som for øvrig sliter med et integreringsproblem. Uddevalla altså. Vi spilte CS på LAN og gjorde de lokale gutta mer og mer sinna etter som vi vant flere runder (fortsatt uvirkelig for meg at noen kan bli så amper av et spill, men det meg).

De skjønte det var oss som ga de pixeljuling, og tror du ikke de ventet på oss vi kom ut for å dra hjem. Kan ikke påstå jeg følte meg høy i hatten da 10 tyrkere sto og truet oss og det som var.
Nå har det seg slik at jeg og min venn har trent taekwondo sammen siden vi var 10, og da vi to alene sto mot denne kjempesinna og høyst stusslige gjengen, kjørte vi opp guarden og jeg sa noe så cheesy som "hvem er først til å få juling" eller hva det var jeg kom ut med. Hva skjedde? Ingenting. For denne gruppen manglet baller, spesielt da de så at 2 våget å ikke falle for antallet deres. Hadde de tatt oss? Kanskje, siden de var mange. Men, på den andre siden så er ikke tap i CS noen særlig viljemotivasjon.

Sum a sumarum:
- Du trenger ikke være noen supermann for å slippe bråk.
- Oppsøk ikke bråk. Trener du kampsport, og klubben får vite at du misbruker treningen, så er det på hue og ræva ut (hvis de er seriøse)
- Ikke la folk få pille deg på nesa uten at de blir konsekvenser. Alt annet er oppskrift på å bli mobbeoffer.
- Hvis du går forbi noen tilsynelatende skumme folk, men ikke viser noen frykt, pleier de som regel å ikke gjøre deg noe.

Og selvfølgelig til slutt: bråk kan gi deg større konsekvenser enn dårlig ordenskarakter; rulleblad, senskader, dårlige venner - ja, lista er lang. Vær snill, men ikke la folk tråkke på deg hvis de gjør noe provosert =)
Sist endret av HawoX; 24. januar 2010 kl. 21:06.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Tror HawoX traff spikeren rett på hodet.

Og ja Jonta, jeg mente +50%, altså 3 stykker på 90 kilo. Løpe kan jo fungere bra. Men det kan være et problem hvis det er sånn pluss 33%. Jeg husker de 2 raskeste i klassen på ungdomskolen. Meg og en på ca 80 kilo. En kraftig kar, og god kompis av meg. På konfirmasjonsundervisningsbrytinga, var altid jeg den som måtte ha flest folk for å holde meg nede og i ro. 8 stykker måtte til. Smidighet er gull verdt.
Sitat av HawoX Vis innlegg
Hva skjedde? Ingenting. For denne gruppen manglet baller, spesielt da de så at 2 våget å ikke falle for antallet deres. Hadde de tatt oss? Kanskje, siden de var mange.
Vis hele sitatet...

Dude... hadde du havna i slåsskamp 2 vs 10 burde du faen meg være Bruce Lee og Chuck Norris slått sammen til Bruche Norris, hvis du ikke skal få juling... Det er bare på film og i eventyr at "normale" folk på mystisk vis kan banke livshitten ut av 5 karer hver.

Forsåvidt er jeg enig i at å syke ut folk kan funke fint. Personlig har jeg egentlig aldri bråk med tyrkere, kurdere, staner etc, men ved flere anledninger er det wiggere fra bærum, eller klyser fra kollen. Heller ikke de er særlig glade i en fair fight, men er tøffe når de har et solid overtall..
Har du baller til det så kan du alltids nappe kniven ut av hånda til fyren for så å plante den resolutt i lysken på vedkommende og vri kniven rundt 17 ganger mens du skriker: "Ja, nå koser vi oss! Nå koser vi oss, Stanley! "

Fra spøk til alvor:

Når noen vifter vilt med en teppekniv i fjeset ditt og har forferdelig lyst på pengene dine så er det ikke så meget du kan gjøre.
Til og med erfarne instruktører med spesialfelt innen knivkamp råder folk til å bare gi raneren det han vil ha.

Gå med visa i lomma istedenfor cash.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Dude... hadde du havna i slåsskamp 2 vs 10 burde du faen meg være Bruce Lee og Chuck Norris slått sammen til Bruche Norris, hvis du ikke skal få juling... Det er bare på film og i eventyr at "normale" folk på mystisk vis kan banke livshitten ut av 5 karer hver.

Forsåvidt er jeg enig i at å syke ut folk kan funke fint. Personlig har jeg egentlig aldri bråk med tyrkere, kurdere, staner etc, men ved flere anledninger er det wiggere fra bærum, eller klyser fra kollen. Heller ikke de er særlig glade i en fair fight, men er tøffe når de har et solid overtall..
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke det, det er fullt mulig etter et liv som kampsportutøver og klare å bekjempe 5 menn alene. Når alle bevegelse du har øvd på i så mange år, alle stillingene, alle stegene, alle slagene, alle sparkene, hurtigheten og kraften blir til reflekser er du dødsfarlig.

Hvis alt ligger inne som reflekser er det fullt mulig, jeg har selv opplevd og sett en fyr tatt ned en hel gjeng. Som regel blir nummer 4 og 5 ganske usikker når du har tatt ned nummer en, to og tre.