Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1384
Noen her som spiller Dwarf Fortress? Meget bra spill når man har lært seg det, men det tar tid! Og selv om grafikken ikke er best, så er det definitivt verdt å lære seg og prøve!
Godt å se at finnes flere nordmenn som spiller DF!

Jeg har spilt det sida 2007, tror jeg. Spillet var i alle fall i "2D" da, altså det fantes ikke noen "z-axe".
Ikke for å være spydig men det der kan ikke kalles grafikk
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Ikke for å være spydig men det der kan ikke kalles grafikk
Vis hele sitatet...
The term graphic design can refer to a number of artistic and professional disciplines which focus on visual communication and presentation. Various methods are used to create and combine symbols, images and/or words to create a visual representation of ideas and messages.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Graphic_design
Sitat av prenix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
noen her trenger å komme ut i den virkelige verdenen skjønner jeg?
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
noen her trenger å komme ut i den virkelige verdenen skjønner jeg?
Vis hele sitatet...
Fordi? Jeg tar gjerne imot en begrunnelse.
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Ikke for å være spydig men det der kan ikke kalles grafikk
Vis hele sitatet...
Hvorfor bryr du deg med å skrive den kommentaren? Grafikken er tydeligvis ikke fokuset i spillet..
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Ikke for å være spydig men det der kan ikke kalles grafikk
Vis hele sitatet...
Å? Kan være enig med at grafikken ikke er fantastisk, men man kan faktisk få en god spillopplevelse selv med denne grafikken!
Hvis du klager over grafikken, kan denne brukes.

Zelda blir reddet av hvem?
Ah, tusen takk! Kvalitetspoeng til deg!
Dwarf Fortress må vel være et av verdens mest unforgiving spill. Har hatt et ønske om å sette meg inn i spillet, etter å ha observert utallige DF-tråder på /v/, men jeg blir bare aggressiv av det.
Dwarf fortress er et av de beste spillene jeg noen gang har spilt. Det er et relativt slitsomt interface, men det tar ikke noe lenger tid å lære seg det enn for eksempel å lære seg å bli flink til å skyte folk i hodet på skytespill, micromanage i starcraft, eller raide i wow. Det er bare at man får alt servert på en gang, derfor kan det være fint å lese på dwarffortresswiki.net

Å bruke grafikktilesets er i min mening dumt, fordi det gjør det vanskeligere å se hva som er hva. Man har brukt den bedre delen av livet på å lære å kjapt kjenne igjen tegn og bokstaver, så du for lettere oversikt enn masse bittesmå tegninger. Sånn her ser det ut med et square tegnsett og det liker jeg mye bedre.

Spillet er det mest detaljerte og gjennomførte spillet som finnes. Ingen diskusjon. Det går så langt til å behandle sverdslag ut i fra metallets massetetthet, angriperens muskelmasse, forsvarerens hudtykkelse, etc. for å sjekke om det går igjennom huden, fettlag, muskler, splinter bein, punkterer en lunge, etc. Hver eneste dverg i hele fortet ditt (og alle sivilisasjonene og historien bak hele verdenen som blir generert på starten) er mer detaljert enn du finner i noe annet spill.

Og så er det ingenting som er mer badass enn å se en topptrent wreslingdverg fly på 8 goblins i full rustning, rive hodet av den ene, kaste to inn i veggen, slå fire i svime med interne blødninger og deretter brekke hvert bein i begge armene på den siste, for så å kaste ham gode 20 meter unna ut i en elv hvor han dør av drukning fordi han er bevisstløs på grunn av smertene.
Sist endret av Pantheon; 21. januar 2010 kl. 15:58.