Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 12291
er det mulig å få fiksa til en stikkontakt til ett gatelys?

er nok mulig men om de som eier lysane kan se at det blir tappa strøm?

vist det blir sån at man sansynelig blir tatt med en gang, finnes det andre lette muligheter å få stjåle litt strøm på?
Sist endret av filla; 21. august 2009 kl. 11:00.
For noen år tilbake da mange drev med enkel vedhogst hjemme hadde noen en slik krok med en ledning som de kasta over ledningene for å stjele strøm. Ville nok ikke prøvd meg på det i des. tror jeg pæra hadde gått rimelig fort om du kobla direkte fra masta til et 230v uttak. Er vell noe i mellom der vil jeg tru.
Hvis ikke du vet om det går ann å koble en stikk-kontakt til ett gatelys, så trur jeg du bør glemme dette, for det høres ikke ut som du har så mye erfaring eller utdanning innen elektro.

For å få til slik så må du jobbe med spenningen på, AUS (Arbeid Under Spenning), dette er en meget risikabel jobb og du MÅ vite hva du gjør. Selv har jeg elektro GK og Elektro Sterkstrøm + sikkerhets kurs innen AUS. Og jeg vet hva dette arbeide innebærer og hvor mye sikkerhet det er rundt det.

I enkelte gatelys så finnes det sikringer, som man kan slå av, men da vil du slukke gate lys(et/ene).
Sitat av Masi Vis innlegg
For å få til slik så må du jobbe med spenningen på, AUS (Arbeid Under Spenning)
Vis hele sitatet...
Du kan jo jobbe om dagen når lyset er slått av
Jeg tror forsatt ikke du vil komme borti de ledningene selv om det er midt på dagen Du kan jo evt. prøve også poste en rapport her
Sitat av campod Vis innlegg
Du kan jo jobbe om dagen når lyset er slått av
Vis hele sitatet...
Haha det høres jo ikke dumt ut
Uansett så må du ha riktig verktøy til å åpne "boksen" som er festet nede på lykte stolpen. Jeg har sett brann folk åpne slike flere ganger og det ser ut til at de bruker en tang + vanlig skrujern.
Uansett så bruker elektrikere hansker som tåler 1000 volt om jeg ikke tar feil. Om du ikke har peiling på hva du gjør, så ikke engang tenk på det.
Får du strøm i deg så er du så og si ferdig.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du kan enkelt ta av dekselet på stolpen, vanligvis kan du bruke en umbraconøkkel eller en skrutrekker.
Når lykta ikke er på skal det ikke være noe spenning der, men mål for sikkerhets skyld med et multimeter.
Sørg for å måle ikke bare mellom fasene, men også mellom fase og metallet i stolpen.
Trådstarter
86 5
men finnes det andre alternativer til å få tatt litt strøm på. det jeg må ha strøm til er noe utstryr som trenger 1000W til å funke. er det noen som kan gi meg noen måter jeg kan få dette til på?
Nå har du spurt om solcellepanel, aggregat, vannkraftverk og å stjele strøm fra gatebelysning. Det virker som du har veldig liten greie på hva strøm er og hvordan ting fungerer, men får jeg spørre hva du skal med denne strømmen?

Jeg vil anbefale å kjøpe inn et aggregat som gir deg over 1kw, det koster ikke all verden.
Sist endret av mr_burn; 22. august 2009 kl. 19:44.
Han skal gro planter på hytta selvfølgelig.
Sitat av Mith Vis innlegg
Han skal gro planter på hytta selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Tenkte akkurat samme tanken .

Kjøp deg et aggregat, rimelig sikker på at dette vil fungere utmerket .
Vi kjøpte et brukt aggregat for 1-5 k for en stund siden, dette drar både ps3, 17" tv og pc oppladning uten problemer .

Eneste minuset er at vi må ut 1 - 2 ganger om dagen for å fylle på bensin .
Trådstarter
86 5
okei å gå vær dag blir litt stress. å ja planen var å dyrke til egent bruk. derfor jeg helst ville ha fått til noe jeg kunne ha klart dette på inne i skogen. så om jeg på en eller anna måte kunne ha klart å få tak på noe strøm. fra noen ledinger eller lyktestolper eller ett eleranna. men er ikke akurat elletriker. men vist jeg bare vet hva som er den beste måten å få tak på strøm på. som kansje noen andre har gjorte eller hørt om. så kan jeg heller bare lære meg åsen det skal utrføres.
Hvis du ikke vil fylle vær dag er det jo bare å lage en større tank
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå er det ganske mange år siden jeg så inni en lyktestolpe, men den gang er jeg ganske sikker på at jeg så stikk-kontakter inni den.

Dog var dette 15+ år siden i tromsø.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Hvis du ikke vil fylle vær dag er det jo bare å lage en større tank
Vis hele sitatet...
Den enkleste å billigeste måten for og unngå dyre innvisteringer og store bøter på er nok og handle det grønne på den tradisjonelle måten.
Trådstarter
86 5
er det ingen som vet åsen man kan gjøre det? =O
1000W er jo ingenting. Hvis du klatrer opp i en strømførende stolpe, så er du sikret mot å bli jordet. stikk en spiker el.lignende i hver av ledningene(2 av de), deretter kobler du på en kabel, som du fører ned til bakken, og setter på en 10A B-karakteristikk sikring...

Edit: det er lettere hvis du klatrer opp i en stolpe som er en forgreining på, for der er lederene litt bedre adskilt. Det er lurt å måle at du får 230V ned til bakken også=) Hvis det er et TNC-anlegg, så handler det bare om å finne de rette ledningene=)

Nei, det er ikke lovlig. ja, det kan være farlig hvis du kortslutter fasene, derfor kobler du en om gangen, og teiper.
Hvis du er forsiktig går dette helt fint.

Lykke til, dette klarer du helt fint=)

Hvis du vil ta den risken og stjele strøm, klarer du risken og få støt=) så lenge du ikke får fra arm til arm/arm til fot, så overlever du med å bli skremt=)

1-2-3, start flaming!
Sist endret av Rellativ; 23. august 2009 kl. 15:07.
vil bare si det at selv om lyset ikke er på så kan det godt hende at det er spenning på, det kan være en lys celle som slår lyset av og på
tja lærte på elektroen at kraftverk ofte måler strømmengde som blir konsumert, det vil er det unaturlig mye vil de undersøke det
Sitat av Muffayavel Vis innlegg
vil bare si det at selv om lyset ikke er på så kan det godt hende at det er spenning på, det kan være en lys celle som slår lyset av og på
Vis hele sitatet...
Tidsinnstilt. Har sett gatelys bli tent i lysere dager
Sitat av VLK Vis innlegg
Tidsinnstilt. Har sett gatelys bli tent i lysere dager
Vis hele sitatet...
Sånn er det ikke alle plasser... Her kan man lyse en plass på trafoen, så slår alle seg av
Skal da ikke være vanskelig å skaffe noe som gjør at du ikke blir eid av strømmen som kommer ut av kabelen om du tar på den.
F.eks... Gummihanske
Vel... I min mening vil vann generator ideen fra mythbusters være den beste ideen da de fikk 1000W trur æ det va og det e fullt lovlig, innebærer bare at du har et lite fjell eller en ås med en bekk ned langs siden i nærheten ^^
Men utenom det så forsto æ det sånn at det va ganske mange i USA som hadde begynt å grave ned store kobber coils eller lignende rundt høyspent ledning for å tappe strøm av tårnene (da altså ikke i kobtakt med tårnene).
Vet ikke helt kordan det fungerer eller kor lett det e å oppdage men det kan sikkert en her som har tatt elektro svare bedre på.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Rellativ Vis innlegg
1000W er jo ingenting. Hvis du klatrer opp i en strømførende stolpe, så er du sikret mot å bli jordet. stikk en spiker el.lignende i hver av ledningene(2 av de), deretter kobler du på en kabel, som du fører ned til bakken, og setter på en 10A B-karakteristikk sikring...

Edit: det er lettere hvis du klatrer opp i en stolpe som er en forgreining på, for der er lederene litt bedre adskilt. Det er lurt å måle at du får 230V ned til bakken også=) Hvis det er et TNC-anlegg, så handler det bare om å finne de rette ledningene=)

Nei, det er ikke lovlig. ja, det kan være farlig hvis du kortslutter fasene, derfor kobler du en om gangen, og teiper.
Hvis du er forsiktig går dette helt fint.

Lykke til, dette klarer du helt fint=)

Hvis du vil ta den risken og stjele strøm, klarer du risken og få støt=) så lenge du ikke får fra arm til arm/arm til fot, så overlever du med å bli skremt=)

1-2-3, start flaming!
Vis hele sitatet...
Jeg vet nå ikke hvor sikret du er mot å bli jordet uansett om man klarter opp i stolpen, hvis det er ett tnc anlegg og det er litt fuktig/regn ute så kan det fort være at stolpen har lav nok resistans til lede strøm. Samme gjelder jo IT anlegg å, men der er spenningen mellom fase og jord bare 110-120v.

Hvorfor skal han sette på en B-10A sikring? Hensikten med sikring er jo å beskytte anlegget mot overbelastning, i dette tilfelle så er det jo kabel tykkelsen/type/lengde som avgjør hvilken type sikring han skal bruke. Og i tillegg så må han jo ta hensyn til at det er en spiker også inni bildet.

Jeg vet ikke om du er klar over det men en 10A sikring tåler 2300W ved 230V, så det er ikke så mye mer enn 1000W. Hvis den skal brukes til varme belysning for planer så må du nok ganske mye høyere opp, kommer ann på hvor mange planter som skal belyses. Men da må du også opp i kabeltykkelse.

Og en annen ting jeg også tenkte på, hva om trådstartern ikke vet forskjell på lavspent og høyspent nett? Og klatrer oppi en stolpe med 23Kv eller 123Kv for den saks skyld?

Sitat av spelley Vis innlegg
Skal da ikke være vanskelig å skaffe noe som gjør at du ikke blir eid av strømmen som kommer ut av kabelen om du tar på den.
F.eks... Gummihanske
Vis hele sitatet...
Haha, gummihansker? Jeg tror ikke det beskytter serlig mot spenningen over 50V, kanskje ikke så mye engang. Hvis du har lyst å prøve det ut så kan du jo ta på deg gummihansker å prøve å stikke noe i kontakten hjemme, men jeg tar ikke ansvar for det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
86 5
er det ingen som har en god oppskrift på åssen man kan rappe til seg strøm? finnes nok noen muligheter som ikke trengs å ta så store sjangser på?
måle er bare å få takk på noe strøm, som ikke er så lett synlig
Stikk på butikken og stjel noen batteripakker. Helst de store runde batteriene, de har mest strøm i seg. Liten sjangse for å bli tatt, umulig å få strøm i seg - bare fordeler i forhold til de andre ideene her. Lykke til! =)
Sist endret av emphi; 28. januar 2010 kl. 21:23.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Et gammelt triks er jo å få seg en relativt sterk magnet, for å sette den på strømmåleren du har i sikringsskapet. Da stopper det "hjulet" som går rundt og du kan bruke så mye du vil:P
Fungerer selvfølgelig ikke på de nye som bare har "trippteller".

Kan forresten ikke bekrefte at dette fungerer, men er sånt man hører om (likt stjele strøm fra høyspentledninger)
Sitat av emphi Vis innlegg
Stikk på butikken og stjel noen batteripakker. Helst de store runde batteriene, de har mest strøm i seg. Liten sjangse for å bli tatt, umulig å få strøm i seg - bare fordeler i forhold til de andre ideene her. Lykke til! =)
Vis hele sitatet...
Gjør du det slik hjemme til deg og eller?
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Gjør du det slik hjemme til deg og eller?
Vis hele sitatet...
Ja jeg dyrker i skapet, bruker batterier til lampa. 6 x de tykke runde jævlene holder i et par dager, i alle fall. Nå skal det sies at alt jeg eier går på batterier. Og ja jeg stjeler disse fra den lokale rema'n.
her er en måte og stjele strøm på
http://sondred.info/hoyspent.htm
Svar til WWW2. God ide men, sitat fra linken: man må ha en antenne på ca.68 kvadratmeter

for å få ut 1 W og 4080 kvadratmeter for å drive en 60W lyspære.
Sist endret av lygra; 28. januar 2010 kl. 21:48.
Digital nomade
trippy's Avatar
Det er større kjangs for å bli tatt når du stjeler strøm. Men hvis du er redd for å bli tatt kan du se litt på dette:http://www.gydasveivel.org/id77.htm Mange som tror at hvis en har noen lys så blir du fort tatt, men det er oftest de som stjeler strømen som blir tatt.
Sitat av filla Vis innlegg
er det ingen som har en god oppskrift på åssen man kan rappe til seg strøm? finnes nok noen muligheter som ikke trengs å ta så store sjangser på?
måle er bare å få takk på noe strøm, som ikke er så lett synlig
Vis hele sitatet...
hvis man skal gro, og bare forhindre at strømregninga ikke blir så høy, kan man splitte strømmen før sikringsboksen, og legge opp egen kurs til grooperasjonen. er en fordel hvis man f.eks har en kompis som er elektriker som kan hjelpe til
Sitat av trippy Vis innlegg
Det er større kjangs for å bli tatt når du stjeler strøm. Men hvis du er redd for å bli tatt kan du se litt på dette:http://www.gydasveivel.org/id77.htm Mange som tror at hvis en har noen lys så blir du fort tatt, men det er oftest de som stjeler strømen som blir tatt.
Vis hele sitatet...
http://www.gydasveivel.org/id77.htm er liksom bare snitt belasting regnet ut fra ta du har regning på 25kWh/år , ved strøm pris på 51øre og 53øre.

alså du kune like godt linket til http://www.ssb.no/ det hadde vært bedre, men totalt urelevant.

veldig ofte blir folk tatt ved at dem eks har 200m2 hus som bruke har 5kWh/år og da skjønner dem det er noe feil når forsje eier hadde 25kWh/år
er faktisk flest pr år som blir tatt for å "skyve" på tallen på målern, vil si skrive mer om sommern og mindre om vintern.

normalt så får du 30dags varsel at dem kommer på døra, har du "brutt"/kuttet kabel og du ikke kan reparer det, så er du fuckt. siden har du skrevet "feil" av målern så ser dem det med enn gang.
Sist endret av ranvik; 29. januar 2010 kl. 05:45.
Har du en gammel måler så kan du snu den opp ned,og hjulet vil stoppe opp.
Hvis ikke så kan du skru av dekselet å sette en papirlapp under hjulet,da stopper hjulet.
Vil ikke strømselskapene merke det rimelig fort hvis et hus "plutselig" bruker 0 strøm?
Må jo selvfølgelig ikke la den stå stille hele måneden,men stoppe den kanskje en 14 dager hver måned.
Passe på at det blir brukt litt strøm hver måned.

Om en 3-4 år så går ikke det lenger heller,da blir det slutt på at en leser av måleren selv.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Må jo selvfølgelig ikke la den stå stille hele måneden,men stoppe den kanskje en 14 dager hver måned.
Passe på at det blir brukt litt strøm hver måned.

Om en 3-4 år så går ikke det lenger heller,da blir det slutt på at en leser av måleren selv.
Vis hele sitatet...
hvis du snur måler så ofte som vær 14 dag vil kablen løsnne inne i måler for det er ikke noe strekkavlasning på dem, 50 Amper eller 63amper kabeler smeller/brenner godt.

Det som gjøres er og stoppe målern i perioden fra agust frem til feb/mars, for rundt april/mai så starter dem kontrol av folk som har "skrevet" feil på målern mellom vintern. du må self lage statestik så du ligger foran skjemma helle tiden.

Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Vil ikke strømselskapene merke det rimelig fort hvis et hus "plutselig" bruker 0 strøm?
Vis hele sitatet...
hvis du skrive rett i følge statestiken vil dem ikke merke noe dem får advalsel av pc'en hvis forbruker er mer enn 10+/- av fjord i denne månden. (alså dem som har vært flinke til å spare strøm blir terorisert ved at dem får oftere elsjekk kontrol)

Sitat av hypphypp Vis innlegg
Har du en gammel måler så kan du snu den opp ned,og hjulet vil stoppe opp.
Hvis ikke så kan du skru av dekselet å sette en papirlapp under hjulet,da stopper hjulet.
Vis hele sitatet...
hvis du snur den opp ned og du bruker veldig mye strøm kan du lage litt brunt merke på skiva.

du får ikke skrud av loket uten og ta av blomba, hvis du prøver å lirke en pappir bit mellom og den blir sitten fast er du fuckt.


hvorfor kobler ikke folk heller kabel mellom hoved sikring en kurs sikringe å dritter å tukle med måler/blomber/snu osv, som er stor mulighet for brann/skade.

kobler du kabel mellom som er diameter på 10 mm (IKKE bruk 1,5mm den brenne opp) koster liksom 100-150kr hoss lokale elsjappa.
normalt så holder liksom 1m kabel mer enn nok.
Er mange det ikke er noen plombe hos. Hvis det er en plombe der,så er det jo bare å ta den av.. Hvis det skulle bli noen spørsmål,så er det jo bare å si at det ikke har vært noen plombe der,hvis du leier så er i hvert fall ikke det noe problem!

Man må jo passe på å brette papiret så det sitter godt fast undet hjulet,da detter det ikke nedi..

Er ikke noe brannfare ved det. Også er det mye mindre risiko enn å surre med kabler i sikringsskapet..

Vet om folk som har snudd den i i hvert fall i 20 år uten at det har skapt noe problem..
Er alle hasjrøykere like paranoide?
Hvem bryr seg vel om om du har et vanlig lys et vanlig sted? Er mye mindre mistenkelig det enn et lys midt inn i skogen.
Og du kan kjøpe deg rimelig mye hasj for de pengene du bruker på solcellepanel, vannkraftverk (haha, mest hjerneløse idêen jeg har lest her på lenge, som om ikke DET hadde blitt dyrt og mistenkelig), atomkraftverk og Gud vet hva du har spurt om. Jeg tviler på du er så veldig gammel, men 1000w strøm koster ikke så mange kronene i måneden, så du kan sikkert trygt ha den lampa hjemme. Ser noen en tjuvkobla lyktestolpe osv er det nok stor sjanse for at du blir tatt, jeg tipper noen tusen ganger høyere sjans enn viss du dyrker hjemme.

Haha, du nevnte et "vannkraftverk" du ville lage med 1 m fall på vannet... Haha! Du er jo litt morsom, det skal du ha. Sikkert røyka mye kult du. Automatisk teppe spør du om også. Hva med vanlig taljesystem kobla på en el.motor med tidsbryter?

"Gratis strøm" som attpåtil ingen ser at du har tjuvkobla, er nok vanskelig med mindre du finner et lurt sted å ta strøm fra, f.eks et skur med vanlig stikkontakt langt uti skogen. men dette er det nok noen som ser. nei, gå på finn.no, der er det mange som gir vekk gamle campingvogner, få deg en vogn, koble den på strøm, dyrk varene inni vogna og lås døra etter deg. sikkert det enkleste en handymann som deg kan gjøre bortsett fra å dyrke det under senga
På TG07 hadde vi ei campingvogn stående på den plassen der det er..campingvogner! Vi (altså en kompis av meg som kan sånt :P) kobla en strømforgrener til lyktestolpen så vi fikk strøm i vogna, da var han 16 år og hadde gått et halvt år på elektro, så jeg tviler på at det var så veldig vanskelig.
Ble riktignok noe dunkel belysning etter at ørten andre vogner kobla forgrenere inn på den forgreneren igjen men :P
Sitat av filla Vis innlegg
okei å gå vær dag blir litt stress. å ja planen var å dyrke til egent bruk. derfor jeg helst ville ha fått til noe jeg kunne ha klart dette på inne i skogen. så om jeg på en eller anna måte kunne ha klart å få tak på noe strøm. fra noen ledinger eller lyktestolper eller ett eleranna. men er ikke akurat elletriker. men vist jeg bare vet hva som er den beste måten å få tak på strøm på. som kansje noen andre har gjorte eller hørt om. så kan jeg heller bare lære meg åsen det skal utrføres.
Vis hele sitatet...
90% av svarene her inne om å snu måleren, koble seg forbi måleren osv. er vel egentlig ikke til så veldig mye hjelp for denne karen, ettersom han skal dyrke uti skauen hvor det for det første sikkert ikke finnes noe sikringsskap.

Det hadde vært fint om du kunne komme med litt mer info om stedet også. Regner vel nesten med at det er i en hytte, men kan du bekrefte det? Og hvor langt er det til nærmeste lyktestolpe? Er dette her LANGT uti marka eller rett ved siden av en eller annen gangvei i ett boligstrøk? En liten beskrivelse av omgivelsene hadde vært fint

Er du ikke så altfor langt unna en lyktestolpe og du bare skal ha ut ett par tusen watt skal det ikke være noe problem få lagt noe kabel derifra og inn i denne hytta^^ Er det trafikkert område, så kan du jo drille deg inn på bunn på baksiden av stopla, og stikke kabelen opp der. Resten av lengden opp til hytta graver du ned.
Kan jo også hende at disse stolpene er styrt av noen tidsur/fotoceller som er montert ved transformatoren da, da har du ett lite problem.


Sitat av Jåttålf Vis innlegg
Haha, du nevnte et "vannkraftverk" du ville lage med 1 m fall på vannet... Haha! Du er jo litt morsom, det skal du ha. Sikkert røyka mye kult du.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke husker helt feil så kunne det vannkraftverket de lagde lett transporteres av en mann, så FULLT så innrøyka er han nok ikke
Visst du tenker på å koble deg opp mot strøm nettet langt ut i ødemarka for å stjele strøm vil jeg fraråde deg dette med tanke på at strøm leverandøren kan sjekke hvor mye som blir trekkt ifra den lokale tranformatoren, (der høyspent blir lavspent) og visst du er eier av en av det få bebyggelsene i området, vil du nok uten tvil bli sjekket visst du planlegger å trekke nok strøm til en effektiv "grow operation".
Et bedre alternativ vil være å lage en kurs som går utenom måleren ( i sikringskapet) i et tettbebygd strøk, der det da vil være umulig for strøm-leverandøren å sjekke (uten at de kommer og sjekker sikringsskapet til alle i området) hvem som bruker uten å betale. Det er også en del strøm som går til spille i spenningstap i kabler o.l så jo flere som bruker i området, jo mer svinn og mindre sjangse for at de oppdager tapet.
Så han skal legge kabel fra sikringsskapet sitt og langt ut i helvete i skauen hvor han gror stasjet sitt?
Sitat av mannamanna Vis innlegg
Så han skal legge kabel fra sikringsskapet sitt og langt ut i helvete i skauen hvor han gror stasjet sitt?
Vis hele sitatet...
Hehe.. Nei, det jeg foreslo var å flytte "grow operation" fra skauen til et tettbygd strøk. Leilighet e.l.

Men har du ikke slike fasiliteter til disposisjon vil jeg foreslå og dyrke det ute, som denne karen her f.eks. - http://freak.no/forum/showthread.php...ght=utend%F8rs
Trådstarter
86 5
gro stede er ikke planlakt. kommer ikke til å gro noen plass der det kan spores opp til meg. grunen til å stjele strøm er at man kan dyrke en plass som ikke tilhører seg selv. å dyrke i skauen med "gratis strøm" er at man kan bygge noe under jorda feks. så om det noen gang skulle ha blitt oppdaga så er jeg sannsynelig ikke til stede
Sitat av filla Vis innlegg
gro stede er ikke planlakt. kommer ikke til å gro noen plass der det kan spores opp til meg. grunen til å stjele strøm er at man kan dyrke en plass som ikke tilhører seg selv. å dyrke i skauen med "gratis strøm" er at man kan bygge noe under jorda feks. så om det noen gang skulle ha blitt oppdaga så er jeg sannsynelig ikke til stede
Vis hele sitatet...
Haha, har sittet fjern og lest denne tråden i en time nå. Må innrømme at utgangspunktet ditt er helt annerledes enn hva jeg forstod det som Husk å være litt mer spesifikk der du har mulighet til det.
Ville ikke prøvd meg på det, du kan jo ende opp som denne mannen på videoen.

http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80653712/
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Ville ikke prøvd meg på det, du kan jo ende opp som denne mannen på videoen.

http://www.ebaumsworld.com/video/watch/80653712/
Vis hele sitatet...
o'deval, ja barn man leker ikke med spenning
Sitat av xhacktly Vis innlegg
o'deval, ja barn man leker ikke med spenning
Vis hele sitatet...
Haha, er nok snakk om litt andre spenningsnivåer her da.