Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 11891
vurderer å kjøpe alkohol på matbutikken men er bare 16. skal ikke bruke "fake" lag, for det er ekte, bare ikke mitt, hihi. På legitimasjonen står det 25år. bildet lingner ganske, med tanke på at det er en i familien. har tenkt til å dra i en matbutikk jeg aldri handler i, men tror dere den som sitter i kassa bryr seg så veldg, som foreksepel å inndra kortet eller noe i den duren hvis han/hun er i tvil. Om de hadde sagt noe på det så har jeg bare tenkt til å si at det går greit og at jeg bare trenger å kjøpe de andre varene. Ser ikke ut som en drittunge altså, blir tatt for å være dama til faren min så det sier jo litt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du risikerer jo rimeleg åpenbart å bli anmeldt for det, og få det på rullebladet. I tillegg risikerer jo personen som lånte ut legitimasjonen straff.
Sist endret av vidarlo; 29. juli 2017 kl. 01:05.
At dere ser noenlunde lik ut, samt at du ser voksen ut for alderen er et godt utgangspunkt.
Repeter kortinformasjonen, navn og personnummer, i tilfelle kontrollspørsmål. Sørg også for at ID kortet er gyldig (utløpsdato). Still deg i kassen til en vikar, så har du oddsene på din side.

Om vikaren i kassen tilkaller assistanse fra butikksjef eller lignende går du direkte ut av butikken og blander deg med folkemengden. Å bruke andres identitet er straffbart og ikke noe du vil ha på deg.

Lykke til
kommer til å fungere helt fint om du ser gammel nok ut + har et legg som ligner.
Trådstarter
3 0
det er førerkort om det har noe å si
Bare dropp det, kjipt å bli tatt for dok.forfalskning for en sixpack. Hvis du ser så gammel ut som du sier, bare gå inn i butikken, finn det du skal ha, gå til kassa og betal. Hvis du blir spurt om legitimasjon bare hvis dem bankkortet ditt/annen id, ofte ser ikke personen på fødselsdatoen din engang, de regner bare med at siden du viser legg så er du gammel nok.

Dette var min go-to metode før jeg ble 18, funket nesten 100% av gangene! Bare ikke gå til en kasse der det sitter en person som ser kjip ut, jo yngre personen i kassa er jo større sjangs for at de er mer chill har hvertfal jeg erfart! Lykke til!
kiwi er i så fall de som skal være strengest på legg sjekk av det jeg har hørt. Det har alltid mest å si på hva den personen som sitter i kassa velger å gjøre. Har venner som har jobbet/jobber i Kiwi, Rema, Spar, og Coop. Hadde prøvd på en Rema butikk.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Tror dere politiet har ressurser nok til å bruke tid på at en 16-åring prøvde å kjøpe pils med førerkortet han rappa med seg av noen i familien? haha
Sist endret av Adeith; 29. juli 2017 kl. 02:15.
Sitat av Adeith Vis innlegg
Tror dere politiet har ressurser nok til å bruke tid på at en 16-åring prøvde å kjøpe pils med førerkortet han rappa med seg av noen i familien? haha
Vis hele sitatet...
Kan jeg love deg at de bruker tid på. Nå er det lett å bare løpe fra butikken, så finner de aldri personen. Og han som lånte bort leg nekter bare. Saken blir nok henlagt.

Når det kommer til å kjøpe, kan jeg har blitt spurt om leg ca 15-20% av gangene jeg har kjøpt etter jeg ble 18. Før jeg ble 18 kjøpe jeg snus og rlyk med stor suksee bare ved på vise mitt ekte legg. Mange orker ikke regne ut, men noen gjør det såklart (husk yngre ansatte vet at 00/01 er under 18, så har ofte best resultat med personer rundt 25-30 år). Flaut å bli tatt, men går man innom nok butikker får du garantert kjøpt til slutt.
Trådstarter
3 0
Folkens en ting til, kan jeg holde førerkortet i hånden når jeg skal vise det frem eller må jeg gi det fra meg?
Sitat av 12345abcef Vis innlegg
Folkens en ting til, kan jeg holde førerkortet i hånden når jeg skal vise det frem eller må jeg gi det fra meg?
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på hvem som sitter i kassen, jeg pleier bare å holde det og vise det frem. Men det hender at de rekker ut hånden for å se på begge sider.

Kan du ikke bare få broren din til å kjøpe til deg istedenfor å risikere å bli tatt? Hvis du blir tatt (Noe som er ca 50% sjanse) suger det sykt - det er virkelig ikke hvert det, ikke rasistisk - men hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje tatt en tur i en utenlandsk butikk, tror det er lettere der.
Det Beste er bare å møte i kassa ikke kledd som en fjortis med ditt eget bank kort i lomma og se selv sikker ut. Spør dem om legg så bare gi dem det. Mange som aldrig ser på det. Å skulle dem studere det å se at du ikke er gammel nok så sier dem bare at du ikke er gammel nok. Du får bank kort tilbake varene blir i kassa å du går uten å ha brutt en eneste regel. Og vandrer videre til neste butikk og prøver igjen.

Å litt tips ikke prøv og kjøp for hele venne gjengen. Ikke kle deg i baggy 14s klær skulle du få kjøpt gå til samme person igjen. Neste gang du handler ikke 2 ganger samme dag uansett hvor mye du vill imponere kompiser. Kommer du til samme person som har solgt før til deg i en halv stor by så si takk for sist vær hyggelig. Mest sannsynlig så husker han deg ikke men vil ikke virke dum så han/hun Sier jo takk for sist går det bra mens du betaler og slipper å vise legg.
Sitat av 12345abcef
men tror dere den som sitter i kassa bryr seg så veldg
Vis hele sitatet...
Jeg jobber i butikk, og kan si deg at vi bryr oss veldig om folk er gamle nok. Det har seg nemlig slik at dersom vi selger alkohol til en mindreårig, og arbeidsgiver finner ut av dette, så får vi en "anmerkning", og det skal bare et par til av disse før en mister jobben. En kan også miste jobben etter ett tilfelle om det er alvorlig nok.

Jeg bryr meg ikke om du drikker alkohol i en alder av 16, for det har jeg også gjort, men ikke bruk andres leg. La heller noen kjøpe for deg, og for guds skyld, ikke bli med i butikken da, for det er vanlig å sjekke begges leg dersom det forekommer mistanke om langing.
Sist endret av Deadlock Radium; 29. juli 2017 kl. 08:06.
Kanskje Vinmonopolet er et bedre sted ? Har aldri blitt spurt om leg der. Handlet der fra jeg var 18.
Sitat av dggr Vis innlegg
Kanskje Vinmonopolet er et bedre sted ? Har aldri blitt spurt om leg der. Handlet der fra jeg var 18.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor du bor, men av min erfaring er Vinmonopolet, uansett hvor man er, det strengeste stedet det går ann å kjøpe alkohol med tanke på å vise legitimasjon.

Dersom du på død og liv skal kjøpe alkoholen selv, vil jeg tro du har størst sjanse på en restaurant, hvor du bestiller deg en øl helt casual og selvsikkert. Du vil endog få en literspris på 150kr og må drikke ølen der, samt du risikerer sjenkebevillingen til restauranten og du kan jo alltids bli kastet ut uten å få spist opp maten din eller drukket opp ølen din før du er ferdig dersom de skulle finne på å sjekke legitimasjon på deg.
Sist endret av Relevant; 29. juli 2017 kl. 14:03.
Etter min erfaring er vinmonopolet de strengeste på det, blir spurt om legg hver gang jeg er der og det gjør forsovidt de fleste andre jeg kjenner og. Vi er 20+.
Da jeg var under 18 fikk jeg enten andre til å kjøpe for meg, kjøpte smuggler varer eller lagde min egen vin hjemme på badet(kunne bli full for 4kr, ikke selig godt men ok blandet med brus).
Gå på en butikk, kle deg sikkelig og bare vær selvsikker. Enten gir du fra deg legitimasjonen, eller så gjemmer du den i lomma ikke hold den synlig slik at den er veldig lett tilgjengelig for deg å gi til kasserer. Ofte når de sjekker så ser de ikke på datoen engang, for de antar når noen gir legitimasjonen så har du lov å kjøpe. Ikke bruk falsk leg, men heller bruk ditt eget. I værstefall får du ingen straff, men heller blir truffet litt i stoltheten din. Snakker om tidligere erfaringer som kasserer her. Gjerne også gå til en du ser er ung, og uerfaren ut, eller en chill type. E
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Ofte når de sjekker så ser de ikke på datoen engang, for de antar når noen gir legitimasjonen så har du lov å kjøpe.
Vis hele sitatet...
Dette varierer svært mye fra sted til sted.
Alle mine kolleger, samt meg selv sjekker alltid bildet først for å se om det stemmer overens med vedkommende. Deretter ser vi på fødselsår, og dersom dette viser 98 eller tidligere (Ergo 19 år eller eldre), og vi er overbevist om at bildet og personen er samme, så selger vi den aldersbestemte varen.
Dersom det står 99, og vedkommende dermed fyller 18 samme året som han eller hun kjøper, sjekker vi fødselsdato opp mot dagens dato.
Hvis det hersker noen tvil, så ber vi dem om å lese opp personnr. sitt, og noen ganger har jeg bedt dem om å lese det opp baklengs for å sette dem mer på spotten og se om reaksjonen er naturlig. Dersom det er snakk om et bankkort, så spør jeg også ofte om hva CV2'en eller siste 4 siffer på kortet er for å være sikker. Dersom det er et førerkort, så har jeg tidligere spurt om datoen de tok lappen på en tilfeldig kjøretøy-klasse som er listet opp (Som oftest AM eller B).

Ja, jeg vet at jeg er jævlig, men jeg tar alkohol- og tobakks-salget i min butikk svært seriøst. Som nevnt lengre oppe kan ansatte miste jobben av å selge alkohol til mindreårige, og ved gjentatte tilfeller, kan butikken miste bevilningen til å selge alkohol om jeg husker helt rett.
Sist endret av Deadlock Radium; 29. juli 2017 kl. 22:57.
Hvis du ikke vil gjøre noe du kan bli tatt på kan du bare dra innom alle matbutikker og prøve å kjøpe øl, å hvis de ber om legg sier du at du ikke har det og går. Får du kjøpt = instant win
Dårlig kompis av meg kjøpte sin første bruktbil da han var 15-16
Parkerte den ikke hjemme og lot aldri foreldrene vite at han kjørte sporadisk omkring i nærmiljøet flere år før han fylte 18
Trikset hans var å kjøre til en nærbutikk hvor kassereren såg han kjøre og parkere rett utenfor vinduet hans
Når han så gikk inn og handlet øl ble det ALDRI spurt om legg - fordi den sjølsikre gutjævelen var tross alt åpenbart gammel nok til å kjøre bil... ;-)
Enig med de som sier bare gå inn og kjøp med din egen leg. Sett av en time og sykle en runde med mange butikker og så ender du nok med en pose Ringnes til slutt. Teit å bli tatt for en sånn lusen ting som leg, bedre å bare girl up og rawdogge ølkjøpet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg jobber i butikk, og kan si deg at vi bryr oss veldig om folk er gamle nok. Det har seg nemlig slik at dersom vi selger alkohol til en mindreårig, og arbeidsgiver finner ut av dette, så får vi en "anmerkning", og det skal bare et par til av disse før en mister jobben. En kan også miste jobben etter ett tilfelle om det er alvorlig nok.
Vis hele sitatet...
Riktig dette, men en som sitter i kassa på Kiwi er ikke trent til å se om en person bruker fake legg osv. Man skal se på bildet og sjekke dato ja, men om det ser helt likt ut på bildet så kan jo ikke den stakkars kassereren noe for det. Jeg har selv jobbet i kassen, og så lenge du ikke går til feil person når du handler så skal det gå helt fint.
Men så er det jo det at du er ganske mye yngre enn personen du låner sertifikatet til, så det spørs om noen går på det da. Og som sagt over, det er dritkjipt for deg om du blir tatt for dette. Får du det på rullebladet følger det deg videre i livet, og du kommer til å angre veeeeldig på om noen år når du skjønner hvor dumt og unødvendig det er
Få noen andre til å kjøpe, det er tryggest. Jeg er snart 27 åt, og blir fortsatt legget 75% av tiden på Vinmonopolet og ca 40% av tiden på butikken.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Etter min erfaring er vinmonopolet de strengeste på det, blir spurt om legg hver gang jeg er der og det gjør forsovidt de fleste andre jeg kjenner og. Vi er 20+.
Da jeg var under 18 fikk jeg enten andre til å kjøpe for meg, kjøpte smuggler varer eller lagde min egen vin hjemme på badet(kunne bli full for 4kr, ikke selig godt men ok blandet med brus).
Vis hele sitatet...
Sitat av Relevant Vis innlegg
Nå vet ikke jeg hvor du bor, men av min erfaring er Vinmonopolet, uansett hvor man er, det strengeste stedet det går ann å kjøpe alkohol med tanke på å vise legitimasjon.

Dersom du på død og liv skal kjøpe alkoholen selv,
vil jeg tro du har størst sjanse på en restaurant, hvor du bestiller deg en øl helt casual og selvsikkert. Du vil endog få en literspris på 150kr og må drikke ølen der, samt du risikerer sjenkebevillingen til
restauranten og du kan jo alltids bli kastet ut uten å få spist opp maten din eller drukket opp ølen din før du er ferdig dersom de skulle finne på å sjekke legitimasjon på deg.
Vis hele sitatet...
Hvordan lagde du den vinen kan du forklare alt
Hei, jeg jobber selv på Kiwi.

Kiwi er den butikk skjeden som har minst salg av alkohol til mindreårige i norge kun slått av vinmonopolet. Jeg ville ha gått på rema eller coop helt der de har mange kunder igjennom dagen.

Gå til en kasserer som er ung/vikar. Fra mine erfaringer og det vi har drøftet mellom kolleger har ekspeditører en tendens til og sjekke legitimasjon relativt kjapt og ikke så veldig i detalj. Innemellom ser jeg selv kun på fødsels dato.

Ha i bakhodet at alle butikker blir "testet" av sikkerhets selskaper opptil flere ganger i året, så sjangses for at kaserer spør om legg er nesten garantert.

Om vi tar det så alvorlig ang bruk av andres leg feks storerbror og lignende kan jeg ikke gi et klart svar på. Meg selv ville vell bare si no deal og gi tilbake legitimasjonen. Men jeg vet ikke med andre.


EDIT: skrivefeil pga mobil
Sist endret av K-9; 21. oktober 2018 kl. 03:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Dette varierer svært mye fra sted til sted.
Alle mine kolleger, samt meg selv sjekker alltid bildet først for å se om det stemmer overens med vedkommende. Deretter ser vi på fødselsår, og dersom dette viser 98 eller tidligere (Ergo 19 år eller eldre), og vi er overbevist om at bildet og personen er samme, så selger vi den aldersbestemte varen.
Dersom det står 99, og vedkommende dermed fyller 18 samme året som han eller hun kjøper, sjekker vi fødselsdato opp mot dagens dato.
Hvis det hersker noen tvil, så ber vi dem om å lese opp personnr. sitt, og noen ganger har jeg bedt dem om å lese det opp baklengs for å sette dem mer på spotten og se om reaksjonen er naturlig. Dersom det er snakk om et bankkort, så spør jeg også ofte om hva CV2'en eller siste 4 siffer på kortet er for å være sikker. Dersom det er et førerkort, så har jeg tidligere spurt om datoen de tok lappen på en tilfeldig kjøretøy-klasse som er listet opp (Som oftest AM eller B).

Ja, jeg vet at jeg er jævlig, men jeg tar alkohol- og tobakks-salget i min butikk svært seriøst. Som nevnt lengre oppe kan ansatte miste jobben av å selge alkohol til mindreårige, og ved gjentatte tilfeller, kan butikken miste bevilningen til å selge alkohol om jeg husker helt rett.
Vis hele sitatet...

Oh my. I overkant nidkjær vel? Om bildet ser greit ut og årstall stemmer - move on og slå inn varene. Du har gjort jobben din og har ryggdekning. Mer kan ingen forlange. Utover det blir fremstår du som nidkjær imho.
Sist endret av random67489; 21. oktober 2018 kl. 04:31.
Få noen til å kjøpe heller, bedre enn å bli tatt for dokumentforfalskning.
Sitat av Zezima Vis innlegg
Få noen til å kjøpe heller, bedre enn å bli tatt for dokumentforfalskning.
Vis hele sitatet...
TS er vel omtrent gammel nok selv nå, mtp datoen på tråden.

Det sagt, det her;
" 4 siffer på kortet er for å være sikker. Dersom det er et førerkort, så har jeg tidligere spurt om datoen de tok lappen på en tilfeldig kjøretøy-klasse som er listet opp" var jo latterlig.
Kunne ikke svart på slikt selv engang og både kort og sertifikat er mitt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kjøp av en som er eldre, du trenger ikke å gå inn i en butikk for å få tak i alko.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan fortelle om hva som ikke fungerer hvertfall. Å være en kvisete, kvapsete femtenåring med hettegenser, sæggebukser og bleier i handlekurva, med en påfallende høylytt telefonsamtale gjennom køen hvor jeg gratulerer "en kompis" med forlovelsen og nesten roper noe som "da må vi jo feire med et par øl!" før jeg halvløper som en idiot inn i butikken igjen og henter to sixpacks. Den ansatte bare rista på hodet og jeg vugga kjapt ut med varene liggende på båndet. Både over- og undertenkte den, gitt.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ah, livet før 18, det var tider. Personlig kjørte jeg lett motorsykkel som så ut som en tungsykkel (Honda shadow). Handlet på butikkene der kassa lå ved vindu til parkering. Parkerte der, rus sykkelen litt for å bli lagt merke til, gikk inn i mc-klær og kjøpte øl som jeg la i en sekk, og gikk rett ut. Ble ALDRI spurt om leg med den taktikken. Hadde tidlig skjeggvekst også da skal sies, og lot det gjerne gro litt rundt haka i den alderen.
Gode minner.
Men seriøst, eldre kompiser fikser dette, ikke bli tatt for falsk leg, du angrer det bittert om noen år.
Leser her at folk skriver at du kan bli tatt for dokumentforfalskning ved bruk av en annen persons kort, det stemmer IKKE det er ikke dokumentforfalskning å bruke legg som ikke er ditt, er usikker på hva straffen for å bruke andres legg men det riktige blir å ta på deg all skyld å si du stjal kortet, videre kler du deg bare litt oppegående å kjøper det du skal ha + noe annet som f, eks en grandi for å få det til å virke litt mer legit
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er snakk om identitetstyveri / identitetskrenkelse. Har jobbet på kiwi i noen år og sitti i kassa - vi er veldig strenge med legitimasjon og sjekker uansett om det skulle være noen tvil. Har flere ganger stilt kontrollspørsmål til kids som tenker de skal skaffe noen pils før de er 18. Ender med at de ikke får tilbake legitimasjonen før politiet er på stedet, så tar de det derifra.
Sitat av freebird Vis innlegg
Leser her at folk skriver at du kan bli tatt for dokumentforfalskning ved bruk av en annen persons kort, det stemmer IKKE det er ikke dokumentforfalskning å bruke legg som ikke er ditt, er usikker på hva straffen for å bruke andres legg men det riktige blir å ta på deg all skyld å si du stjal kortet, videre kler du deg bare litt oppegående å kjøper det du skal ha + noe annet som f, eks en grandi for å få det til å virke litt mer legit
Vis hele sitatet...
Hvor har du dette fra?

Hei


Straffen for å bruke falsk legitimasjonx/ andre sin legitimasjon er etter strl § 372 bøter eller fengsel inntil fem månder. Dette vil i utgangspunktet vises på en vanlig politiattest i to år.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahaha no way at noen vil tro på at en 16 åring er 25. Trodde jeg så eldre ut jeg også når jeg var 16, men når jeg ble 25 så jeg typ 20 år eldre ut enn da jeg var 16 sååå hahaha
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahaha no way at noen vil tro på at en 16 åring er 25. Trodde jeg så eldre ut jeg også når jeg var 16, men når jeg ble 25 så jeg typ 20 år eldre ut enn da jeg var 16 sååå hahaha
Vis hele sitatet...
Det er fordi du har babyface.
Noen ser faktisk ut som 25+ når de er 16. Jeg er 18 år og ser ut som 25+, samme gjorde jeg før når jeg var 16, så....
Brukte fake leg fra jeg var 15-18, og kun blitt tatt 2 ganger. Og dette kortet var i bruk daglig! Grunnen var at det var broren til en jeg gikk på skole med som satt i kassa! Rappet bare tilbake kortet og løp som bare det... skjedde ingenting. Kjøpte fra alt på polet til vanlige matbutikker, er null stress.

Brukte det også til byen,uten problemer. husker jeg ble tatt etter jeg kom inn.. fordi det var en fra samme sted som lurte på hvorfor de slapp inn 16 åringer på klubben, så ble ikke tatt i døra... straffen var 3200 kr i bot..

Dette legget var skrapet fra 6 til 0

Sitat av Husemann Vis innlegg
Hvor har du dette fra?

Hei


Straffen for å bruke falsk legitimasjonx/ andre sin legitimasjon er etter strl § 372 bøter eller fengsel inntil fem månder. Dette vil i utgangspunktet vises på en vanlig politiattest i to år.
Vis hele sitatet...


Spørsmålet er om de bryr seg... vanligvis så gjør man ikke det ...

Sitat av Husemann Vis innlegg
Hvor har du dette fra?

Hei


Straffen for å bruke falsk legitimasjonx/ andre sin legitimasjon er etter strl § 372 bøter eller fengsel inntil fem månder. Dette vil i utgangspunktet vises på en vanlig politiattest i to år.
Vis hele sitatet...

Skulle ikke sitere til deg hah
Sist endret av Duveitikkehvem; 23. oktober 2019 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahaha no way at noen vil tro på at en 16 åring er 25. Trodde jeg så eldre ut jeg også når jeg var 16, men når jeg ble 25 så jeg typ 20 år eldre ut enn da jeg var 16 sååå hahaha
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er fordi du har babyface.
Noen ser faktisk ut som 25+ når de er 16. Jeg er 18 år og ser ut som 25+, samme gjorde jeg før når jeg var 16, så....
Vis hele sitatet...
Tekstforståelse kommer kanskje også i årene etter man kan kjøpe alkohol. Kanskje ikke like sikkert hvis man genuint tror man ser ut som 25+ i en alder av 16
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er fordi du har babyface.
Noen ser faktisk ut som 25+ når de er 16. Jeg er 18 år og ser ut som 25+, samme gjorde jeg før når jeg var 16, så....
Vis hele sitatet...
Det er bare noe du innbiller deg. Vent til du er 25 å se du, så ser du hvor små 18 og 16 åringer ser ut. Og in before "nei andre sier det også", ja andre rundt samme alder som en selv tror også at det er sånn man ser ut når man er 25 men spør en på 45 hvor gammel han/hun tror en 16-18 åring er. De ville ALDRI trodd på 25 hvertfall det skal jeg love
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er bare noe du innbiller deg. Vent til du er 25 å se du, så ser du hvor små 18 og 16 åringer ser ut. Og in before "nei andre sier det også", ja andre rundt samme alder som en selv tror også at det er sånn man ser ut når man er 25 men spør en på 45 hvor gammel han/hun tror en 16-18 åring er. De ville ALDRI trodd på 25 hvertfall det skal jeg love
Vis hele sitatet...
Ingen regel uten unntak. Husker en kar jeg hengte med av og til. Han var 16 og så ut som 40. Har var feit som faen, ekstrem sjeggvelst og holdt på å mistae håret. Han fikk kjøpe alt av sprit på polet, og viste aldri leg.

Eneste gangene han måtte vise leg var på arrangament for ungdom under 18. Fordi de vokse ikke trodde han var 16.