Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1390
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Jeg har en Arizer Solo 2 som begynner å bli skitten så jeg ønsker å rense utstyret. Det sies at man må dyppe utstyret (tuben) i minst 91% isopropyl alcohol. Virker som at det heter Isopropanol på norsk, men etter noe googling klarer jeg fremdeles ikke å finne ut hvor jeg kan kjøpe det.

Noen her som har renset sine vaporizers, bonger og sånt før og har noen tips?
Det du ser etter kan også kalles blårens. Jeg har funnet det på byggevare-avdelingen til Coop Extra. Har aldri funnet det på Biltema eller Clas Ohlson.
pleier å rense mine vaporizers, bonger og piper med antibac 95% Instrumentdesinfeksjon, fåes på apoteket, 75% funker fint den å men 95en er best. hvis det kan demonteres så fyller jeg en pose med litt salt og 91% og rister, blir fint og rent det
antibac 95% er veldig bra. Ellers får du isopropanol på alle jerniabutikker. Glassdeler som blir forjævlige bruker jeg å legge i kokende vann med såpe til oppvaskmaskin. Funker veldig fort uansett hvor mye gørr det er.
På Arizer tror jeg det er lurt å bruke rist nederst for at det ikke skal bygge seg opp for mye dritt der varmen kommer i fra. Blir hvert fall enklere.
Har nettopp fått meg en arizer go og på den bruker jeg mest papir når røret er brukt og veldig varmt. Da får jeg bort 95% med det samme.
Du kan varme glassrøret i melk og lage kakao så skal du se du blir solid skækk. Vask det ned med iso etter koking så det blir helt rent til ny runde
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar alle sammen. Skal forsøke med begge deler faktisk (blårens og antibac).
Det med å varme glassrøret i melk hørtes interessant ut, så det skal jeg definitivt gjøre når all gørret bygger seg opp (har allerede fjernet mye og vapet det).

Ser også at jeg fucket opp anonymiteten ved å gi KP til alle, men shit happens
rødsprit og salt brukes her i huset..
Jo grovere saltet er jo bedre renser det etter min erfaring.

Shake et par ganger og det er clean..

Om noe sitter igjen etter det , må du til med en greit stor propanlighter så får du brent vekk alt..
men da må du sjekke at glasset tåler det såfall..
Sist endret av Incogn1to; 13. juli 2018 kl. 11:19.