Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 945
Hey Freaks, jeg er på jakt etter en ganske så kraftig bærbar gaming pc. Siden jeg reiser mye og er mye borte men gamer også en del trenger jeg en bærbar. Budsjette mitt er vel rundt 11-13000. Kom gjerne med forslag
Bygge bærbar selv er fryktelig knokete. Anbefaler å kjøpe en ferdig da.
Sitat av Muffenhands Vis innlegg
Bygge bærbar selv er fryktelig knokete. Anbefaler å kjøpe en ferdig da.
Vis hele sitatet...
Ser ikke at det står noe at han tenker å bygge?
Sitat av trygve Vis innlegg
Ser ikke at det står noe at han tenker å bygge?
Vis hele sitatet...
Jeg bare sier det, siden han var åpen for forslag. Mitt forslag er å ikke bygge.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Multicom er en drittside.
Ikke Værst På PC
Sitat av Muffenhands Vis innlegg
Multicom er en drittside.
Vis hele sitatet...
Men varene er jo gode! Hva har siden med saken å gjøre?
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Men varene er jo gode! Hva har siden med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
De leverer treigt, sier de har ting på lager som de ikke har, og har en support like bra som politikken til Nord-Korea.
Ikke Værst På PC
Sitat av Muffenhands Vis innlegg
De leverer treigt, sier de har ting på lager som de ikke har, og har en support like bra som politikken til Nord-Korea.
Vis hele sitatet...
Leverer tregt: Kan man jo leve med!
Sier de har ting som de ikke har: Kan man jo også leve med! De bestiller jo straks de får forespørsel
Support: Har du egen erfaring?

Og til slutt: Hva slags representativt grunnlag har du for å hevde dine utsagn?
Tittelen fikk meg til og tenke på en tjukk gamer, og om han kunne bæres.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Leverer tregt: Kan man jo leve med!
Sier de har ting som de ikke har: Kan man jo også leve med! De bestiller jo straks de får forespørsel
Support: Har du egen erfaring?

Og til slutt: Hva slags representativt grunnlag har du for å hevde dine utsagn?
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å bestille en pc der, og det var rett og slett pain in the ass. Jeg betalte, men de sendte ikke varen før fem uker etterpå. Da tok det tre uker å få den. Det er åtte uker. Klagde til support, og de sa at at de hadde den på lager og at det måtte være noe feil. Klagde igjen, og de anklaget meg for å lyve. Andre deler også erfaringene mine. Spar tid og krefter og bruk komplett.
Sist endret av Muffenhands; 28. desember 2012 kl. 21:17.
Sitat av Muffenhands Vis innlegg
Jeg bare sier det, siden han var åpen for forslag. Mitt forslag er å ikke bygge.
Vis hele sitatet...
det er ikke et forslag, det er en anbefaling

Sitat av Muffenhands Vis innlegg
Multicom er en drittside.
Vis hele sitatet...
har du ikke tatt hormon pillene dine idag eller? multicom har veldig bra produkter og service.

Sitat av Muffenhands Vis innlegg
De leverer treigt, sier de har ting på lager som de ikke har, og har en support like bra som politikken til Nord-Korea.
Vis hele sitatet...
om du bruker den arrogante tonen der når du ringer kundeservice skjønner jeg at den ikke behander deg så bra!
Sitat av koalafant Vis innlegg
det er ikke et forslag, det er en anbefaling
Vis hele sitatet...
Jeg foreslo jo at han skulle kjøpe ferdig?


Sitat av koalafant Vis innlegg
har du ikke tatt hormon pillene dine idag eller? multicom har veldig bra produkter og service.
Vis hele sitatet...
Ikke etter min erfaring



Sitat av koalafant Vis innlegg
om du bruker den arrogante tonen der når du ringer kundeservice skjønner jeg at den ikke behander deg så bra!
Vis hele sitatet...
Ikke ta meg feil, jeg bruker faktisk en saklig tone til normale selskaper som holder det de lover. Men hva hadde du gjort, om du hadde betalt 9000 for en pc, og den var ikke sendt før fem uker etterpå? Hvis jeg hadde bestilt fra komplett hadde jeg sikkert allerede rukket å innstalere windows 8 tusen ganger før jeg fikk den.
La nå ikke tråden handle om Multicom.

Til TS: Hvilken skjermstørrelse ser du for deg? Legger du vekt på tyngde f.eks? Skal du dra deg med deg mye? Hva type spill er det du ser for deg å spille? Kom gjerne med litt flere detaljer rundt ditt fremtidige kjøp så vi kan komme med forslag som treffer dine kriterier bedre.
Ikke Værst På PC
Sitat av Muffenhands Vis innlegg
Jeg prøvde å bestille en pc der, og det var rett og slett pain in the ass. Jeg betalte, men de sendte ikke varen før fem uker etterpå. Da tok det tre uker å få den. Det er åtte uker. Klagde til support, og de sa at at de hadde den på lager og at det måtte være noe feil. Klagde igjen, og de anklaget meg for å lyve. Andre deler også erfaringene mine. Spar tid og krefter og bruk komplett.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er sant, skjønner jeg virkelig hva du mener! Da anbefaler jeg TS en av disse:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761556
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761698
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=762369
Sitat av Muffenhands Vis innlegg
Jeg prøvde å bestille en pc der, og det var rett og slett pain in the ass. Jeg betalte, men de sendte ikke varen før fem uker etterpå. Da tok det tre uker å få den. Det er åtte uker. Klagde til support, og de sa at at de hadde den på lager og at det måtte være noe feil. Klagde igjen, og de anklaget meg for å lyve. Andre deler også erfaringene mine. Spar tid og krefter og bruk komplett.
Vis hele sitatet...
Samme skjedde hos meg når jeg bestillte fra komplett for et par år siden, tok 6 uker før de leverte og alt var "På lager".

Kjøpte nettopp gaming laptop fra Multicom,tok vel ei god uke før den var fremme,mye av grunnen til dette var pga jeg kjøpte en SSD utenom og ba dem montere og innstalere windows på denne.

Kjøpte den som var hakket billigere enn den som blir linka over og er strålende fornøyd, kjører 2xWow med høy oppløsning uten noe lagg.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
OT til muffenhands:
Må si at det at du har hatt dårlig erfaring med multicom er nokk ganske tilfeldig, og sånt som uheldig vis skjer av og til og gjør at man gjerne velger andre plasser. Har selv ikke hatt noen dårlig eller bra erfaring med dem. Med tanke på at du synes at komplett er mye bedre så hadde de veldig lang leveringstid for meg, og dårlig service/support. Det tok 3 måneder før jeg fikk varen og måtte gjennom lange samtaler med supporten, om at de hadde skrivd feil på produktet om lagerstatus, som endte opp med at de endelig sendte varen etter 2 og en halv måned.

Det som er dumt med at man har en dårlig erfaring med en butikk, er at da vil man gjerne ikke kjøpe der, selvom det er lite sannsynlig at det samme skjer igjen. Etter min erfaring vil jeg ikke anbefale komplett, selvom du gjør det. Men jeg har ikke noe imot å anbefale multicom, fordi jeg ikke har hatt noe dårlig erfaring med dem.

Til TS:
Dette er en veldig bra en http://cdon.no/elektronikk/17-inch_a....3_w8-21871192
Vet ikke om det er den du får mest for pengene med, men den kjører alle nye spill på fullt. En venn av meg har den og han er veldig fornøyd, den blilr ikke varm. Eneste som kan være litt dumt er at laderen er gankse stor i forhold til mange andre. Det finnes også andre versioner av denne, med annerledes grafikkkort, lagringskapasitet og prossesor. Dette er den eneste jeg har erfaring med derfor jeg anbefaler den. Den er litt tjukk helt bak med viftene, og veier 4,5kg.
Vet ikke om de har den en annen plass enn cdon. Men linker til cdon fordi jeg har bra erfaring med dem.