Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1651
Hei,



Jeg har en snart 5 år gammel PC som jeg merker begynner å slite litt med nyere spill.

Informasjon om nåværende PC:

Prosessor: Intel LGA1150 Core i5 - 4440
Minne(RAM): 8 gb

Systemtype: 64bit

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 650TI 2GB

500W PSU

Har SSD med 120 GB





Det jeg lurte på om var om jeg muligens kunne oppgradere nåværende PC og på den måten spare noen kroner eller om det er best å kjøpe helt ny? Eller om det finnes andre løsninger for å øke prestasjonen til PC'en.





Takker for svar.
Jeg vil tro at en i5 - 4440 vil være bottleneck i nesten alle moderne spill. Da tenker jeg at det er best å investere i en ny PC
Du trenger isåfall uansett bedre CPU, skjermkort, helst litt mer ram & et nytt skjermkort er et must.
Du trenger ny prosessor, grafikkort og mer lagringsplass, pass på at strømforsyningen din takler de nye komponentene hvis ikke trenger du ny strømforsyning. Jeg har selv 8gb ram og det funker fint, når jeg kjører veldig krevende spill må jeg til tider lukke andre programmer som nettleser eller spotify. Jeg ville prioritert grafikkort, prosessor og lagringsmedier før minne.
Husk at med ny prosessor må du også bytte ut hovedkort og ram
Du får bedre ytelse av å bytte gpu så her går det fint an å kjøpe seg f.eks ett 1060 kort og se om en blir fornøyd med oppgraderingen. Her er det bare å handle skjermkortet først for det taper du ingenting på.