Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4265
God dag.
Har en mid2012 MacBook Pro Retina, kjøpt brukt, som har ganske bæd image retention. Trenger bare ett minutt på f.eks facebook eller youtube før det er ganske synlig på halvmørke farger. Tar ikke lang tid før det går bort igjen, men like fullt plagsomt å se det forrige jeg var på i alt annet.

Så, nå er den jo snart 5 år gammel, så jeg lurer på om noen har peil på om det er noe jeg kan prøve å få fiksa på reklamasjon?
Ja, så lenge den er under fem år så har du fremdeles reklamasjon. Det er godt mulig de forsøker å krangle ved å si at du ikke har garanti lenger (i håp om at du ikke vet forskjellen), men her må du bare stå på ditt ang. reklamajon. Mener å huske det var slik at rMBP mid-2012 enten kom med panel fra Samsung eller fra LG, mens det var de fra LG som skapte problemer.

Reklamer i vei, før det er for sent
Trådstarter
2 0
Takker! Da burde jeg vel finne ut om den er kjøpt rett fra apple eller på eplehuset, da..
Jeg har tidligere fått utbedret feil på Apple-produkter som var kjøpt rett fra Apple, på Eplehuset, tror det skal gå så lenge de er «Authorised Service Partner».

Mener det var på reklamasjon også, ikke bare garanti.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Mener å huske det var slik at rMBP mid-2012 enten kom med panel fra Samsung eller fra LG, mens det var de fra LG som skapte problemer.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Jeg hadde tilsvarende modell med LG-display, men aldri så stort problem med image retention at jeg opplevde det som plagsomt. Det var litt av grunnen til at jeg solgte den billig til en kollega istedet for å reklamere og styre med finn.no-tards.

For å sjekke hvilket display man har skulle denne kommandoen fungere:

Kode

 ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6
Jeg får ikke noe output tilbake, men usikker på om det er fordi jeg har en 2016-modell, eller fordi jeg bruker macOS Sierra