Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 21202
Jeg vet de er ekle, men likevel måtte jeg bare se på det bildet forstørret.

Nå angrer jeg.
Haha,huff.. nå husket jeg de svære gråe jævlene som alltid lå i badekaret når jeg var liten. Nytta ikke å slå på vannet heller, i håp om at de skulle renne ned avløpet, fordi de var SVÆRE jævler.

Men har ikke sett noe som helst lignende på mange, mange år.
Heldigvis.
"Stor" edderkopp? Hva med husgjesten som kom tuslende inn på stuen vår for noen år tilbake? http://www.youtube.com/watch?v=Gnn9tjJSv2c

</offtopic>
fin tarantella har du den ennå ?
Har en sånn inne på rommet et sted atm :S Hilser på den nå og da..
▼ ... noen uker senere ... ▼
I dag hadde jeg meg en litt skrekkelig opplevelse i kjellerstua vår (den samme som Masclet hadde sin ubehagelige edderkoppepisode). Jeg satt på pcen og hørte på musikk. I det jeg så opp på gardinene kom det krabbende det jeg vil kalle et beist av et edderkopp som hadde krabbet inn vinduet.

Jeg er egentlig ikke redd edderkopper, men denne var så stor at jeg ble litt sjokka. Jeg fant frem kameraet og tok noen bilder av den før jeg smadra den med masse dopapir og en hanske.Tipper den var omtrent 6-7 cm i radius. Fra nå av kommer det vinduet til å være lukket alltid!

http://i38.tinypic.com/28mgutg.jpg

http://i33.tinypic.com/152g844.jpg
Sist endret av fedda1234; 28. september 2009 kl. 00:01.
haha hadde en enda større en som lå i hjørne på taket i badet, tok en titt på han nå og da, før han bare forsvant. Det var en SVÆR jævel, bare så det er sagt.

OT: Har forresten en kompis som er LIVREDD for edderkopper, og så har jeg en ganske stor gummi edderkopp som jeg lar ligge i sekken, og så legger jeg den stille ved siden av han når jeg får sjangs. Han blir livredd og stolen fyker bakover hver gang!
Har mange av dem her, har tilogmed hatt en som er større De er sykt ekle, drepte den siste etter en *hard* kamp med støvsugeren ved min side^^
Sitat av Kiy0shi Vis innlegg
Har mange av dem her, har tilogmed hatt en som er større De er sykt ekle, drepte den siste etter en *hard* kamp med støvsugeren ved min side^^
Vis hele sitatet...
Haha, har aldri helt skjøt det, men edderkopper er liksom litt ekle.. :S

Og jeg skulle vell i grunn aldri lest i denne tråden etersom ejg hadde tenkt og sove nå..


Jaja, får vell kanskje sove med " støvsugeren ved min side" ?

Noen som kan forklare hvorfor jeg blir freaket ut av dem..? :S
Vet liksom ikke helt selv..
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Noen som kan forklare hvorfor jeg blir freaket ut av dem..? :S
Vet liksom ikke helt selv..
Vis hele sitatet...
Jeg tipper: fordi tanken på at de kryper opp på deg mens du sover og du våkner med et hårete edderkoppben på vei inn i nesa er litt ekkel. Det er i hvertfall noe sånt jeg tenker når jeg drar frem alle møblene midt på natta med mord i blikket.
Forøvrig er det en del som mener vi har en medfødt angst for den type "farlige" dyr, men det er litt omstridt.
Hm. Vi hadde en slik i TV-studioet på skolen her forleden. Den ene jenta i klassa mi freaka helt ut. Satte til å skrike som faen.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Heisann, håper det er noen edderkoppfreaks der ute i dag.

Jeg hadde akkurat en kamp på liv og død med dette udyret for litt siden. Egentlig trodde jeg det var et stankelbein og tenkte ikke videre over den før den kom litt nærmere. Etter en kamp som varte i 0.5 sekunder måtte edderkoppen til slutt gi tapt mot death from above i form av en DVD-plate. Er det noen som har sett noe lignende? Jeg mistenker at det er en Tegenaria Atrica, men den lignet også på en smule på en Meta Menardi. Er det noen som har mer peil en meg?

Her er ihvertfall bildene av beistet:








Klikk for full størrelse.
Vis hele sitatet...
Jeg er heldig nok til å ha masse sånne på rommet, i ny og ne våkner jeg med en sånn ikke langt unna hodet mitt. Tro det elelr ei men jeg bor i litt mer enn gjennomsnittelig hus i Norge. Uansett de er ikke farlige og jeg har faktisk fanga mange og limt dem fast på en blyant så når det er noen som er redd edder kopper tar jeg fram blyanten med 3 edderkopper limt fast til tuppen.
Skvatt voldsomt for ca. en uke siden, da en av disse type gigantisk kom labbende over armen min mens jeg konsentrerte meg om noe som skjedde på pcen. Jeg tok livet av den på refleks fordi den skremte meg. Jeg tar vanligvis ikke livet av edderkopper som ikke er i sofaen eller i senga mi

Jeg har forresten hatt ett par "encounters" av tredje grad med disse skapningene, der jeg bodde før var det nemlig lufteanlegg i huset med inntak ved bakken i en busk. Lufterøret kom selvfølgelig inn rett over senga mi, og rett som det var våknet jeg av å ha svelga ett og annet insekt eller at noe gikk på ansiktet mitt.

Kombiner edderkopp i ansiktet med søvnparalyse og man får ett rimelig traumatisk resultat.
Fant et slikt beist på gangen utenfor hybelen min for 2 uker siden. Siden jeg kun har jentenaboer plukket jeg den opp med et ark og kastet den inn i dusjen. Hørte ingen skriking, men dagen etter lå det strødd med sjampoflasker overalt og dusjforhenget var delvis revet ned.
Er minusgrader her nå Så edderjævlene er døde! MWHAHAW røykeplassen er min igjen!
Sitat av murloc Vis innlegg
Er minusgrader her nå Så edderjævlene er døde! MWHAHAW røykeplassen er min igjen!
Vis hele sitatet...
Neida, de har bare trukket innendørs. Sjekk under skapet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.dagbladet.no/2009/11/20/n...eptil/9128375/

Tenkte at denne artikkelen kunne komme godt med som dokumentasjon på at det trådstarter fant faktisk var en norsk husedderkopp.
Var interessant å lese litt mer om den syns jeg.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Søk på "camel spider" inne på youtube.
Later til at disse skapningene i tillegg til sin dimensjon er ekstremt aggresive.
Vis hele sitatet...
Nåååååh, jeg har nå vært en kontigent i Afghanistan, og har sett disse rakkerne på egen hånd. Veldig morsomt å ligge i sanda og grave etter miner (jeg var minerydder) så dukker disse jævlene opp ifra ulike hull og groper.. GROUSE!!! then again, så er det bildet der fake, det er 2 edderkopper som henger fast i hverandre. Men uten tvil, de er noen store jævler i sammenligning av hva man er vant til.

Og dem er ikke giftige, ihvertfall ikke for mennesker. Klarte å fange camelspider og en skorpion av et slag. For å si det sånn, edderkoppen tapte kampen når de møttes.
Jeg våknet opp en natt... Gikk på do, kom tilbake for så å se at det var en slik edderkopp sånn ca 5cm akkurat over der hodet mitt hadde vært for 30 sekunder siden...

Glad jeg ikke la merke til det da jeg våkna! Har nemlig fobi og hadde nok kasta meg ut av senga... Fikk putta den inn i ett pappkrus da
(Fant enda en i andre enden av rommet og..)
Sist endret av Opacus; 21. november 2009 kl. 15:34.
faen, husker i sommer. var en eddekopp som kom på hånda mi så knipsa den bort uten større tanker om det. Når den lander en halvmeter unna kommer det HUNDREVIS av små svarte kravlende flekker, mor med ungene som var på tur. skvatt som ei lita jente og sprang opp av sofaen i en fart du ikke skulle trodd var mulig. endte opp med å spraye rustfjerner på hele gjengen
Fikk heftige frysninger i kroppen, så nå tør jeg i hvert fall ikke gå ned kjelleren for å hente noe stuff...
Nå fikk jeg en sykelig trang til å støvsuge rommet mitt...
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Nå fikk jeg en sykelig trang til å støvsuge rommet mitt...
Vis hele sitatet...
du er ikke den eneste
lommeboken blir raskt tynn vis jeg kjøper meg hagle for å si det sånn
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Har sett større i Norge. var livredd å måtte manne meg veldig opp for å støvsuge de opp.
Vis hele sitatet...

Å støvsuge opp edderkopper er litt som å kaste pinne med hunder... De blir borte litt og så kommer de bare tilbake samme vei.
Sitat av Techd Vis innlegg
Å støvsuge opp edderkopper er litt som å kaste pinne med hunder... De blir borte litt og så kommer de bare tilbake samme vei.
Vis hele sitatet...
Med mindre hunden du kaster pinne med kommer tilbake helt maltraktert, dekket av lo og støv i en søppelsekk holder ikke hypotesen din mål.
Det er nok vanlig norsk husedderkopp. Vi har slike i leiligheten vår, de er visstnok vanlige i kjellerleiligheter i Oslo... Men du kan trygt si at vi skal ikke bo i kjeller neste gang vi flytter!
Det er så bra at generasjonen unge idag er så tøffe og barske og klarer å kvitte seg med slike trussler mot samfunnet

Blir selv helt nazi når det kommer til edderkopper ass!

Bodde i en ekkel og billig kjellerleilighet ifjor og vi måtte flere ganger knekke en boks med insektsspray i et av rommene :O
Dette er nok en stor norsk husedderkopp.
har hatt endel av disse på besøk nedi kjelleren , har gitt den ene navnet Leif Arne.
Det er min gode venn som tar fluer og unyttige kryp.

Saape
Medlem

Registreringsdato: apr 2002
Innlegg: 865
Kvalitetspoeng: 112

Bare jeg som ikke får opp bildet?

Og vegetarianeren i meg blir litt frustrert når jeg leser om folk som dreper små innsekter. Hvor vanskelig kan det være å fange det og slippe det ut i hagen? De er her av en grunn, og det er utrolig korttenkt og usympatisk å drepe uskyldige vesner.
Vis hele sitatet...
Den eneste grunnen jeg ser er vel at de er kjent for og leve lenge , og det har blitt registrert at noen av de lever opptil 7-8 år.
De kan også bite noe som gir en svie i rundt 2 timer.
Ikke noe farlig tho.


http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...1:5570:2:::0:0
Sist endret av Incogn1to; 22. november 2009 kl. 18:27. Grunn: kilde
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kom over en slik husedderkopp i dag =p

http://knutness.com/wp-content/uploads/edderkopp900.jpg
http://knutness.com/wp-content/uploads/edderkopp900_02.jpg

Syntes i grunn de er flotte skapninger jeg ^^.
Hvorfor drepte du Frank ???
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Hvorfor drepte du Frank ???
Vis hele sitatet...
Frank? Er det en edderkopp tidligere i tråden som jeg ikke har fått med meg? ^^.

Mitt flotte eksemplar ble sluppet tilbake der jeg fant den etter at jeg var ferdig med den... dvs. i gangen.

Den sto stille en stund... som om den var overrasket over at det var alt. Så ruslet den fredelig avgårde, før den etterhvert tok fart og pilte opp på veggen og ble stående der ^^. Dens nåværende lokasjon er ukjent. For både min kjæreste sin skyld og edderkoppen så håper jeg på at den ikke har funnet veien tilbake inn i leiligheten ;-).
Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Frank? Er det en edderkopp tidligere i tråden som jeg ikke har fått med meg? ^^.
Vis hele sitatet...
Neida, jeg kaller alle edderkopper Frank
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Neida, jeg kaller alle edderkopper Frank
Vis hele sitatet...
A-ha! Vel den første Franken her led i hvert fall en trist skjebne. Min Frank ble som sagt sendt tilbake til sine rette omgivelser, det norske huset ^^.
Jeg har en jævla fobi mot edderkopper. Kan ikke fordra dem :/ Sitter med bena på skrivebordet for ikke å få de på føttene -.-
Har nok av de forvokste hus-edderkoppene inne på rommet :P
Sist endret av mar10an; 26. februar 2010 kl. 21:24.
Hvordan klarer du å sitte inne på et rom fullt av forvokste husedderkopper? Det hadde jeg aldri klart
Er nok en Tegenaria Atrica.

Har dritmange av de i huset til pappa, hvilket gjør det oppholdet de skjeldene gangen jeg er der til et mareritt.
Det stygge er at de er faen meg større en den lille-pusen her.

Pappa har tilogmed navngitt de, Oscar, jævlen som aldri døde, og resten er familien hans. En dag fant vi heldigvis Oscar hengendes under en stikkontakt, det værste var at han selvdaua, hjerteinfarkt eller noe, vi jakta på han i evigheter, umulig å få tak i.

Og ja, som jeg leste tidlig i tråden her, man hører de går over gulvet.
Hører du at de går over gulvet? trodde ¨Anders¨ var stor jeg
Ja, pappa sa alltid før at "Det er bare en edderkopp din pingle!"
Men en dag skreik han til i stua hørte jeg, så løp jeg opp for å se, og der stod han og hadde hoppa 3 ganger med tøffler på Onkel til Oscar Han fortalte at han hadde hørt den gå. Han trodde ikke på meg da jeg sa at jeg hørte de gå rundt :P Men etter det trodde han meg.
Vi fant noe lignende under senga på huseby. Den dekka en snusboks :O Skal se om jeg finner bilde..



Dårlig bilde, men ganske ufin faen!
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Neida, jeg kaller alle edderkopper Frank
Vis hele sitatet...

hver gang jeg ser ei husflue så sier jeg ''Se, her kommer Børre!'' ..
ekle krüp det der... Jeg kommer til å granske hver millimeter av rommet før jeg tar kvelden
Mulig det er nevnt før, men et menneske spiser x antall edderkopper i søvne, gjennom et liv. Dette fordi edderkopper liker mørke og fuktige hulrom (som en åpen munn). For de som måtte lure, den overlever ikke.
Sist endret av Veggen; 27. februar 2010 kl. 01:44.
Skulle ikke ha begynt å lese her nei, nå får jeg aldri sove
Sitat av ok86 Vis innlegg
Vi fant noe lignende under senga på huseby. Den dekka en snusboks :O Skal se om jeg finner bilde..



Dårlig bilde, men ganske ufin faen!
Vis hele sitatet...
den dekka en bruskork ikke en snusboks eller?
Sist endret av L☮L; 27. februar 2010 kl. 02:26.
AAAH HELVETTE. Jeg tror jeg har araknofobi.
Sitat av methewall Vis innlegg
Mulig det er nevnt før, men et menneske spiser x antall edderkopper i søvne, gjennom et liv. Dette fordi edderkopper liker mørke og fuktige hulrom (som en åpen munn). For de som måtte lure, den overlever ikke.
Vis hele sitatet...
Er det sant eller er det en urban myth??? Har alltid hørt den historien, så så mange edderkopper/fluer/ræl tyller du i deg i søvne i løpet av et liv... men er det fakta? Kjenner en som pleide å teipe igjen kjeften sin (seriøst) hver natt fordi noen fortalte han dette.
Det er bare tøvprat. Kan ikke folk lære seg å benytte Snopes før de spyr ut absurdheter de har fått formidlet gjennom en eller annen tufs?

http://www.snopes.com/science/stats/spiders.asp
husker jeg og noen venner fant en sånnen levende i en murvegg ute en gang. Vi symtes dette var spenende og se hvor stor vi kunne få den så vi drev og fanget små insekter og kastet inn i nettet dens. vi holdt på med dette husker ikke hvor lenge men over en lang periode og den edderkoppen var gedigen etter en stund.

En ting som er greit og vite om dem er at med edderkopper er det veldig ofte de minste som er farligst( ikke det at vi har noen farlige i norge men) men som i norge vil lage de mest smertefulle bittene, mens de store som ikke er like farlige dette har med at det er de små edderkoppene som trenger fårsvar av gift. er bare et fåtall av edderkopper som ikke er giftige btw håper det hjelper på natte søvnen
Sitat av L☮L Vis innlegg
den dekka en bruskork ikke en snusboks eller?
Vis hele sitatet...
Den dekka en snusboks når "armene" ikke var tett inntil kroppen.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det er bare tøvprat. Kan ikke folk lære seg å benytte Snopes før de spyr ut absurdheter de har fått formidlet gjennom en eller annen tufs?

http://www.snopes.com/science/stats/spiders.asp
Vis hele sitatet...
Vil bare si at jeg ikke hørte om det første gangen via internett og jeg trodde faktisk at det var delvis sant, men det viser bare nok en gang at jeg kan ta feil.