Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  887 145857
Kjenner igjen mye av det dere nevner på 2c-b.
Blir selv varm i toppen, og kan lett begynne å småfryse og slikt. Tror kanskje kroppstemperaturen stiger littegrann og at en derfor blir mer sensitiv mot kulde og varme. Føles som å ha litt feber.

Har også lagt merke til at selv om det er flere timer siden jeg spise sist (pleier å la være å spise en 4-5timer før jeg begynner å ture, raskere opptur og kanskje litt bedre effekt), så blir magen litt urolig når 2c-b'n får fritt spillerom der nede.
Selv om jeg så absolutt ikke måtte på dass før jeg tok stoffet, føler jeg ofte at det kunne vært digg å ha bajset litt. Dog, det ikke er alltid det faktisk kommer noe ut...

Noen sammenligner bodyloaden på 2c-b med mdma, men selv synes jeg faktisk ikke at bodyloaden på 2c-b er så fantastisk digg. Ikke ubehagelig, men heller ikke så mye bedre enn slik jeg føler meg til vanlig...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har tidligere røyket hasj hver eneste dag i 3 år, nå hadde jeg hatt en pause på 2 år før jeg røyket igjen for et år siden....
det siste året har hver eneste gang jeg har røyket meg en bønne vært spesiell, jeg kjenner det helt annerledes enn det jeg gjorde tidligere, og nesten hver eneste gang jeg røyker meg en bønne får jeg tripoy effekter som en meget mild sopptur...
jeg syns det er helt herlig! føler at jeg bruker hasjen som et verktøy nå og har det supert
noen andre med like erfaringer?
Jeg syntes det er utrolig mye diggere etter kanskje en ukes pause, så tviler ikke et sekund når du sier 2 år!
Jeg er helt enig. Opphold som det du sier kan gi magiske resultater. De to første årene jeg røyka, røyka jeg hektisk, av og til flere ganger i uka, noen ganger flere uker sammenhengende. Etter en stund sa huet omtrentelig-bokstavelig-talt: stopp! Jeg tok en pause på noen måneder.

Når jeg vendte tilbake, opplevde jeg noen helt spesielle, herlige effekter, gjennomført spirituelle for min del - noe som var mitt personlige ønske, og som derfor sikkert ikke gjelder alle. Fellesnevneren er vel uansettt at pauser fører til bedre opplevelser!

Holder meg kun til helgene nå, noe som funker veldig bra. Da får jeg ladet opp energi i løpet av uka, og også satt et skille mellom en aktiv, kroppssunn, pengeinntjenende arbeidsuke og en eller to spirituelle/psykedeliske/kreativtstimulerende-avslappende kvelder i løpet av helgen
Dette er da tatt opp mange ganger før, og ja, det er selvfølgelig helt normalt, og håper at du tolker dette riktig.

Og jeg får si, som jeg har sagt flere ganger før: Jeg røyker ikke en gang i måneden en gang - fyttihelvette så bra det smeller når jeg først gjør det Jeg kan ikke se noen benefits i å gjøre noe annet, mht til både psyke, lunger og lommebok. Og selve cannabisen utnyttes så ekstremt mye bedre!
Sist endret av Joachimsen; 30. september 2008 kl. 21:45.
Eneste noia jeg har hatt er vel det at jeg ikke kjente at jeg pusta. "Fikk ikke" pusta inn, og trudde jeg skulle dævve.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Ftnfw
Jeg tror at stemmen din blir ikke annerledes av og røyke hasj, men lydene blir. Så det kan høres ut som om stemmen din blir rar, eller i ditt tilfelle, mørk. Jeg har selv, og hørt om mange tilfeller, opplevd at min egen stemme høres annerledes ut når jeg er stein.
.
Vis hele sitatet...
Men tingen er at jeg har fått hørt av andre folk at jeg får mørkere stemme
Hvis man er skikkelig stein så høres det godt på stemmen ja. Mørkere og slappere i uttale osv. Morra mi merka alltid om jeg var stein eller ikke med en gang jeg åpna kjeften samma pokker hvor mye jeg prøvde å høres normal ut (gav opp det etterhvert:P).
Sitat av DeMenT
Hvis man er skikkelig stein så høres det godt på stemmen ja. Mørkere og slappere i uttale osv.
Vis hele sitatet...
Blir den så mye mørkere? Kan ikke si at jeg har lagt merke til det gjennom mine år som cannabisnyter.
Sitat av DeMenT
Morra mi merka alltid om jeg var stein eller ikke med en gang jeg åpna kjeften samma pokker hvor mye jeg prøvde å høres normal ut (gav opp det etterhvert:P).
Vis hele sitatet...
Det gjør moren min og. Helt ekstremt liksom. Endte opp med at jeg ikke stakk hjem før jeg var helt sikker på at jeg så og oppførte meg helt normalt. Om jeg ikke var så alt for rød i øynene så greide hun ofte å lese kroppsspråket mitt og måten jeg pratet på til å skjønne hva slags form jeg var i. Ettersom jeg kunne være litt nervøs av denne grunn da jeg kom hjem ble det hele en selvforsterkende negativ spiral. Hendte ofte at kvelden ble avsluttet mye tidligere enn planlagt og jeg måtte dra hjem fjern. Brukt mange timer på å vente på at rusen skal gi seg, for så å kun oppdage at de hadde lagt seg da jeg kom hjem. Det er kjipt å stå og vente 1 time ute om vinteren liksom. Anyways, better safe than sorry.
Sitat av Sinister
Blir den så mye mørkere? Kan ikke si at jeg har lagt merke til det gjennom mine år som cannabisnyter.
Det gjør moren min og. Helt ekstremt liksom. Endte opp med at jeg ikke stakk hjem før jeg var helt sikker på at jeg så og oppførte meg helt normalt. Om jeg ikke var så alt for rød i øynene så greide hun ofte å lese kroppsspråket mitt og måten jeg pratet på til å skjønne hva slags form jeg var i. Ettersom jeg kunne være litt nervøs av denne grunn da jeg kom hjem ble det hele en selvforsterkende negativ spiral. Hendte ofte at kvelden ble avsluttet mye tidligere enn planlagt og jeg måtte dra hjem fjern. Brukt mange timer på å vente på at rusen skal gi seg, for så å kun oppdage at de hadde lagt seg da jeg kom hjem. Det er kjipt å stå og vente 1 time ute om vinteren liksom. Anyways, better safe than sorry.
Vis hele sitatet...
Haha, kjenner meg så jævlig igjen der ja

Jeg begynnte gradvis å snakke med mørkere stemme i edru tilstand, så det ikke skulle bli så stor overgang, de gangene jeg ikke gjorde sånn som du sa, å stille seg ute å vente i mange timer.
Sist endret av Hasher; 14. oktober 2008 kl. 00:17.
Sitat av Sinister
Blir den så mye mørkere? Kan ikke si at jeg har lagt merke til det gjennom mine år som cannabisnyter.
Det gjør moren min og. Helt ekstremt liksom. Endte opp med at jeg ikke stakk hjem før jeg var helt sikker på at jeg så og oppførte meg helt normalt. Om jeg ikke var så alt for rød i øynene så greide hun ofte å lese kroppsspråket mitt og måten jeg pratet på til å skjønne hva slags form jeg var i. Ettersom jeg kunne være litt nervøs av denne grunn da jeg kom hjem ble det hele en selvforsterkende negativ spiral. Hendte ofte at kvelden ble avsluttet mye tidligere enn planlagt og jeg måtte dra hjem fjern. Brukt mange timer på å vente på at rusen skal gi seg, for så å kun oppdage at de hadde lagt seg da jeg kom hjem. Det er kjipt å stå og vente 1 time ute om vinteren liksom. Anyways, better safe than sorry.
Vis hele sitatet...
Mørkere og mørkere.. Mer bass liksom hehe. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, og er ikke sikkert det gjelder alle heller. Jeg har litt dyp mumlete stemme til vanlig så når jeg er helt baked blir den enda værre. Må nesten konse litt for å snakke høyt/tydelig ellers er det ingen som hører hva jeg sier hehe

Har heldigvis ikke trengt å skule det så veldig for foreldre så nervøsitet osv har ikke spilt inn for min del hvertfall. Ikke det at foreldra mine egentlig er så liberale sånn sett, de likte det jo ikke, men jeg orka ikke skjule det mer når de allerede visste det, og jeg har alltid hatt kontroll på skole/jobb osv, og hatt et åpent forhold om det, så det gikk greit. Men det vanka selvfølelig en "Er du stein igjen nå?" når jeg kom hjem eller kom ut fra rommet. Hatt mang en "pratis" med morra mi når jeg var stein Nå var jeg jo stein omtrent hele tida også da så det ble mer normalen enn noe annet, så røde øyne osv var det egentlig ikke så mye av. Kroppen tilpasser seg når man holder på med det kjøret der.
Sist endret av DeMenT; 14. oktober 2008 kl. 00:44.
Sitat av DeMenT
Mørkere og mørkere.. Mer bass liksom hehe. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, og er ikke sikkert det gjelder alle heller. Jeg har litt dyp mumlete stemme til vanlig så når jeg er helt baked blir den enda værre. Må nesten konse litt for å snakke høyt/tydelig ellers er det ingen som hører hva jeg sier hehe
Vis hele sitatet...
Tror jeg skjønner hva du mener.
Sitat av DeMenT
Har heldigvis ikke trengt å skule det så veldig for foreldre så nervøsitet osv har ikke spilt inn for min del hvertfall. Ikke det at foreldra mine egentlig er så liberale sånn sett, de likte det jo ikke, men jeg orka ikke skjule det mer når de allerede visste det, og jeg har alltid hatt kontroll på skole/jobb osv, og hatt et åpent forhold om det, så det gikk greit. Men det vanka selvfølelig en "Er du stein igjen nå?" når jeg kom hjem eller kom ut fra rommet. Hatt mang en "pratis" med morra mi når jeg var stein Nå var jeg jo stein omtrent hele tida også da så det ble mer normalen enn noe annet, så røde øyne osv var det egentlig ikke så mye av. Kroppen tilpasser seg når man holder på med det kjøret der.
Vis hele sitatet...
Med meg og mine foreldre har det blitt til en slags avtale vi ikke har pratet om men som vi alikevel er blitt enige om. Så lenge jeg ikke er fjern når de er tilstede og gjør det andre steder enn hjemme så er det ok. Da vet de liksom ikke om det og har heller "ikke noe problem" med det.

Men nok offtopic nå, tråden skal ikke skli helt ut.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei jeg har vært medlem en liten stund og lest mye om ymse emner.
Jeg og en kamerat drev på å jammet med gitar med hverandre for første gang, før vi bestemte oss for å tenne en joint. Jeg tok med en joint jeg hadde mekket med tørket peppermint og kattemint (catnip), for ikke å snakke om den dyreste hasjen jeg noen gang har kjøpt (dealeren sa han bare hadde ekstra bra kvalitet igjen). Vi lightet den nede på en mark ved huset mitt.

Etter vi har røkt den, begynner vi å gå hjem igjen. Plutselig slår det inn, vi blir helt vekke fra våre egne kropper. Jeg vet ikke med kameraten, men for meg kjentes det ut som jeg var utenfor min egen kropp, og at etter jeg hadde sagt noe, husket jeg stemmen jeg brukte som mye lysere enn det den faktisk var. Det bare fortsatte og fortsatte... Og nå ligger jeg her på sengen og skriver her, mens kameraten min ligger borte i sofaen og holder en pute tett inntil seg. Jeg er fortsatt helt merkelig, sitter litt utenfor meg selv og slikt. Det er akkurat som når jeg fokuserer på en kroppsdel kan jeg kjenne nervene på akkurat denne kroppsdelen. Helt ubeskrivelig. Jeg lurer fryktelig på hva dette kan være.

Kan hasjen være dyppet i noe? Jeg har aldri vært så loka før på hasj. Jeg tror kanskje det kan være syre i den, men jeg vet ikke, jeg. Det føles som det kanskje kan være halusinasjoner jeg opplever.

Jeg røykte en spliff med samme blandingen sammen med to jenter for et par dager siden , jeg hadde drukket en del før jeg røykte og kjente ingenting som dette jeg opplever nå. Jeg lurer fryktelig på hva det kan være.

Sorry hvis det er skriveleifz og gjentakelser her. Veldig vanskelig å skrive skikkelig her, når jeg er så loka.
Sitat av Genodor Vis innlegg
Kan hasjen være dyppet i noe? Jeg har aldri vært så loka før på hasj. Jeg tror kanskje det kan være syre i den, men jeg vet ikke, jeg. Det føles som det kanskje kan være halusinasjoner jeg opplever.
Vis hele sitatet...
Det var nok bare usedvanlig god hasj.
Det er ihvertfal ikke syre i hasjen din.. Syre kan ikke røykes, og hasj blandes ikke ut med andre virkestoffer uansett. Det er en generell regel som er så veletablert at det fint går ann å generalisere med den.

Legg deg ned og slapp av, så kan du heller reflektere litt over det når du ikke er beruset lengre.
Sist endret av mentalmelt; 3. februar 2009 kl. 20:50.
Sitat av Genodor Vis innlegg
Hei jeg har vært medlem en liten stund og lest mye om ymse emner.
Vis hele sitatet...
Registreringsdato: Jan 2009?
han skrev en liten stund da........

men back to topic, som de andre sier, sikkert bare usedvanlig bra hasj)
Jeg leste igjennom innlegget ditt et par ganger og det slo meg inn at du ikke nevner om du synes rusen er behagelig eller ubehagelig. Hvis du opplevde rusen som ubehagelig så kan det være smart å ta en lengre pause fra cannabis. Spesielt når du er usikker på om du hallusinerer eller ikke..
Nei jeg digger det... ligge her og høre på bob marley, mens jeg loker. Men hvorfor fikk jeg ikke slik effekt når jeg røykte med de to?
Sitat av <33 Vis innlegg
Har fått hallis jeg også på brunt før..

røyka 2 sterke bonger rett etter hverandre, la meg på gulvet og trodde jeg var et romskip. fløy liksom rundt som ett romskip i space invanders.

kompisen min sa at jeg hadde fått cannabis sjokk, har aldri hørt om det. men,men
Vis hele sitatet...
Dette høres helt vilt ut, folk tripper baller på cannabis?

Har røyka i 3 år, har engang følt at en person fulgte etter meg, thats that.
Har vert i amster å røyka det sykeste som er, jeg tripper aldri.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
sabeehs: Da ville jeg ha vurdert sterkt å slutte totalt, om du ikke kan finne en mellomting, det er ikke noe som er så kjedelig å røyke så mye at du ikke får skikkelig effekt en gang.

Jeg har et alt for stort forbruk til noen tider av året, og det er da godt med en god pause, se livet fra en litt annen vinkel og sånt. Klart det sureste med å missbruke cannabis er et par søvnløse netter og litt kjipt humør i et par dager når man kutter rett av, men det er jo totalt min egen feil.

Poenget er at ja, man kan omtrent "trippe" av god cannabis, spesiellt sativa strains, man må bare ikke være så inni hampen innrøyka.
Jeg kunne ikke vert mer enig med deg dodecha.
Jeg har ikke røyka på 5 uker, har noen grønne skjønne jeg venter på skal bli ferdig

Men det å trippe på cannabis høres veldig rart ut.
Jeg kjenner en god del folk som røyker, har aldri hørt om noe annet enn noia historier.

Har spist mexican engang så jeg vet hva å trippe er, det suger.
Hah jeg kjenner flere folk, inkludert meg selv, som påstår de har hatt sine drøyeste opplevelser på cannabis. Setting og litt flaks ser ut til å ha en tjukk tommel med i spillet her, pluss at av man ikke må være innrøyka (eller helst hatt en god pause egentlig).

Meg og en kompis satt en gang og snakket med djevelen selv når vi røykte en gang, vi innså at det kun var en ruseffekt (mao. vi var ikke blitt psykotiske) men allikevel var det en sterk følelse av at selveste lucifer satt i hjørnet av rommet og snakket til oss. Det var forresten ingen noia involvert som førte til denne delusjonen. Ill shit ass.

Alt i alt ser det ut som effektene av cannabis er ekstremt individuelle på dette punktet, og jeg må si at jeg synes synd i dere stakkars jævler som aldri får opplevd å ture ordentlig på cannabis, for det er faktisk rimelig artig.

For å slenge inn et lite råd da, av personlig erfaring så får jeg den beste effekten av cannabis når en annen person har ordnet alt til meg, for da forventer jeg ingen spesifikk styrke ettersom jeg ikke aner hvor mye som er i. Jeg har blitt tatt på sengen et par ganger sånn som det.
men betyr det at neste gang jeg røyker dette vil jeg mest sannsynlig ikke få den effekten?
rottegift, jeg greier meg bra med at mat,sex,søvn og all musikk blir bedre
Er du hypp på tur? spis sopp
Å påstå at å trippe suger, fordi du har hatt en dårlig tur må sies å være litt tynt.
Sitat av selvmord Vis innlegg
Og husker en gang jeg røyka noe goood bruning når jeg var ganske på fylla, da fikk jeg en intens pipelyd inne i hodet mitt som var så ille at jeg bare lå og vrei meg på bakken, så gikk det over til en eller annen trance låt, noe som også var ganske ubehagelig!
Men det gikk heldigvis ganske fort over, så bare kosa meg etterpå. Hehe..

Så jeg tror det bare er det at folk reagerer forskjellig.
Vis hele sitatet...

ja har selv opplevd da jeg startet å røyke, att vinden, og kornvifta fra felleskjøp bygget i bygda, ble til en trancelåt, med usedvanlige lavfrekvent piping..det var litt ubehaglig...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei.

Vil starte med i si at jeg ikke er noe serlig god i norsk, så beklager eventuelle skrivefeil (er 100% norsk om noen lurer) og hatt litt skole problemer. men nokk om det.

Lurer på ett par ting angående cannabis.
Har røyka cannabis i omtrent ett år nå, men har ett lite problem jeg aldri egentlig har funnet ut av.

Vanlighvis når jeg røyker mekker jeg opp en joint eller bong på 0.05 - 0.15 gram.
men hvis jeg tar mer, så blir liksom alt bare rart. vanskelig å forklare.
men blir litt sånn trippy. ikke noe digg egentlig.
mens andre folk jeg er med pleier og ta sånn 0.5 - 1.0 gram, å får det digg.
mens jeg egentlig ikke har samme "Godfølelsen", om dere skjønner.
får ofte noia for ting jeg ikke hadde fått noia av til vanlig.

Kan fortelle om en episode, der det ble for mye.

Jeg og en kompiss dro til en kompiss av meg.
der satt folka å fyrte når vi kom. så spurte de om jeg ville ha noen trekk,
så jeg tokk 2 eller 3 trekk.
sirka 2 min etterpå så merker jeg at dette ble for mye, 5 min etterpå så klikker det helt for meg,
gikk inn på kjøkkenet til kompissen min for å prøve å roe meg ned. men klarte det virkelig ikke.
følte at jeg på en måte var innestengt og måtte komme meg ut.
jeg og en kompiss stakk deretter ut en tur. merka at det hjalp litt, men hadde fortsatt noia.
vet ikke helt om jeg kan kalle det for noia, ettersom jeg var ikke redd for noe, men det føltes helt ille ut.
så gikk vi innom den lokale butikken for å kjøpe noe brus (for å lande fortere pluss at jeg var drit tørst).
deretter stakk vi ned til kjelleren til han kompissen som ble med meg ut, ettersom jeg ikke klarte å gå inn til de andre igjen.
når vi gikk bort til kompissen min, så skjedde det noe rart. armene mine gikk på en måte i en fast takt og føltes nesten ikke ut som om de var der.

Sirka 5 minutter senere så ankommer vi kjelleren til kompissen min, der blir vi sittendes og ikke gjøre noe serlig mye. ettervært begynner jeg å gjøre rare ting med hendene, en ting jeg husker godt var at jeg tokk frem begge hendene foran kompissen min mens de var lukket og sa, "hvilken hånd velger du?" så sa kompissen min venstre eller høyre, så åpna jeg hånda og sa, der står det "bla bla bla", husker ikke helt hva jeg sa da, men var bare masse tull

Etter noen timer senere så begynner jeg å bli meg selv igjen, og kan dra hjem til meg selv igjen.

Dette er det som pleier å skje om jeg røyker for mye, men her ble det alt for mye.
noen ganger kan jeg også få vondt i hodet.
Det føles ut som jeg ikke får fullt utbytte av cannabis. siden når jeg tar så lite som jeg gjør, så merker jeg det knapt.
og hvis jeg prøve og bare ta litt mer, så kommer noia og slike ting som jeg sa her.
vil også legge til at det er samma om det er grønt eller brunt, men det går mest i brunt.


Det jeg lurer på her er.

Tåler jeg ikke cannabis? eller gjør jeg noe feil?
er det noe jeg kan gjøre for å få samma feeling som de fleste andre?
eller er det noen erstatning som funker tilnærmet likt som cannabis?

Takker kjempe mye for svar
Alle reagerer forskjellig ved inntak av cannabis produkter. Jeg syntes nå personlig at 0.05-0.15g var utrolig lite i en joint eller bong. Jeg røyker, som du selv sier andre kompiser av deg gjør, ca 0.5-1,5g.
Jeg kan ikke se at du faktisk gjør noe feil ved røykinga, men kanskje du kan prøve med en liten økning, men ikke så "drastisk" som å gå fra 0,05g til 0,5g (som er 10x så mye cannabis). Prøv deg frem med 0,2 og 0,3g.

Et annet tips jeg vil gi deg, iom. at du ikke tåler så mye cannabis om gangen, er å mekke alt selv så du er sikker på hvor mye som er i.
Psykisk sett tåler du åpenbart ikke cannabis så veldig godt. Det er mange som reagerer på samme måten, og da er vel egentlig det eneste logiske å bare holde seg unna dette rusmiddelet.
Jeg vil anbefale deg å røyke joint. Hold deg unna bong og evt. bøtte.
Du vil oppleve en mye mer sigende effekt og ikke så veldig "BANG-effekt".
Takk for svar folkens

Har prøvd og øke litt og litt også, hjelper ikke noe serlig, blir bare den samma bad feelingen.
noen ganger kan jeg sitte helt i min egen verden, uten og snakke med folk eller no sånt.
Har prøvd mange ganger, sikkert ett sted rundt 100 - 200.
Men hvis det er slik at jeg ikke tåler det da, finnes det noen alternativer? eller noe jeg kan blande cannabis med for å få en annen feeling?
Du kan jo muligens prøve å innta cannabis på andre måter som i mat og drikke.
Dette kan forøvrig leses mer om i møkk sin tråd: "Den store cannabis-tråden".
Har du ikke lest den så anbefaler jeg deg, selv om du har røykt i 1 år.
Sist endret av Clr; 16. februar 2009 kl. 00:38.
Sitat av Solstråle Vis innlegg
Men hvis det er slik at jeg ikke tåler det da, finnes det noen alternativer? eller noe jeg kan blande cannabis med for å få en annen feeling?
Vis hele sitatet...
Ikke alle rusmidler passer for alle mennesker. Det vil ikke hjelpe å blande det med noe annet, du bør heller slå deg til ro med at det ikke er så viktig å gjøre akkurat det samme som vennene sine hele tiden. Fokuser heller på hva som er godt og riktig for deg. Rutinemessig hverdagsrus bør man uansett holde seg for god for, og i helgene kan du jo heller kose deg med en vin eller noe sånt.
Sist endret av mentalmelt; 16. februar 2009 kl. 00:58.
Hva med å planlegge en annen setting neste gang du bestemmer deg for å røyke. En rolig og avslappende filmkveld med kompisen din der du slipper å ha fokus på omgivelsene og heller retter all oppmerksomheten til handlingen i filmen? Kanskje vil du oppleve rusen mer behagelig og komfortabel med den rette settingen. Kjenner folk jeg som kun røyket ved visse anledninger fordi de måtte føle seg til rette for å kunne nyte rusen. Ikke noe uvanlig med det, tror jeg.
Clr:

Har lest den tråden før, tror jeg har lest det meste under rusmidler på nFF, må si det er mye bra info her
har tenkt på det der med å inta det oralt. men har aldri tørt det.
ettersom jeg er redd for å få sånn bad feeling, men bare att det varer mye lengere.

mentalmelt:

skjønner hva du sier, men har bare så utrolig lyst til å kunne nyte cannabis som de fleste andre.
er ikke noe serlig glad i alkohol heller.
jeg er villig til å prøve det meste for å kunne nyte det like godt som de fleste andre.

paranoy:

har prøvd litt diverse settings, men virker ikke ut som det har all for stor innvirkning.
har satt film hos en kompiss av meg engang mens jeg var fjern, det som skjer da er at jeg ikke klarer å følge med på filmen i det hele tatt, og heller nesten ikke huske noen ting fra filmen, noen ganger husker jeg ikke engang hvilken film jeg har sett.
husker engang da jeg fyrte hjemme, også skulle spille Gta 4, så føltes det som om jeg var "Drunk" i spillet hele tiden. (Dere som har spilt Gta 4 vet hva jeg mener) med andre ord, så var det nesten umulig å spille eller gjøre andre ting.
det høres ut som om dette er bare noe rart som skjer bare med noen få mennesker noen få ganger en vennine av meg fikk en slags psychose og denne psychosen varte i flere år selv om hun fikk antipsychotiske midler(zyprexa,sobril u name it) selv har jeg ikke opplevd å få psychose av bønner men er vel mulig.. min konklusjon er at de som er veldig uskyldige til sinns ikke burde ta droger men heller drikke eller ikke røre noe i hele tatt.
Har selv opplevd VELDIG kraftige synsforstyrrelser ved cannabis bruk.
Røyka da helt rent uten tobakk eller noe. Røykte på hjemmelaget tørr-bong og tok noen heftige trekk.. Endte med at jeg måtte ligge i sengen min for å prøve å sove.
Alle lyder var helt rare og gav gjenklang overalt. Synet mitt var helt blurry og alt hadde superkraftige farger.
Veggene var helt rosa og alt var bare helt sinnsykt rart. Våknet dagen etter helt fin, bare litt slapp.

Røyka samme weeden flere ganger. Alle jeg røyka det med fikk litt trippy effekt av den.

Må innrømme at det var en meget skremmende opplevelse, men samtidig interessant og lærerik.
Prøver her i stedet for å starte en ny tråd.

Jeg har en bekjent som jeg har røyket med et par ganger. Første gangen vi røyket, så var det noe potente gram som ble inhalert og da uten problemer. Neste gang vi skulle røyke, fikk han veldig munch og kastet mest sannsynlig opp pga det. Men, den tredje gangen vi røyket, gikk det 25-30 minutter før han ble dårlig, og da vi prøvde å prate til han svarte han med oppkast(igjen), noe som førte til at vi tror han kanskje ikke kastet opp pga alt han spiste andre gangen.

Det jeg lurte på var om noen hadde noen lignende erfaringer med seg selv/kompiser? Om jeg ikke har utdypet nok, still spørsmålene om informasjon dere mener jeg har glemt.
Tror ikke det er uvanlig, hvis en er for stein på cannabis, at en kaster opp. Det kan være andre årsaker også som forårsaker det som f.eks lukt. Men kaste opp er det mange som har gjort på cannabis, spesielt hvis den er potent som du sier.
Så det vil si at han kanskje røyker mye mer enn hva han klarer? Men kan for mye og dårlige tanker sammen føre til oppkast? Som i at dårlige tanker er en viktig faktor til at han kaster opp?
Godt mulig, vil tro at når han blir så stein at han må kaste opp så påvirker det måten å tenke på også. Jeg fikk følelsen av at det "vibrerte" i hele huet og en knip i mageregionen, det ble tungt å holde kroppen i oppreist eller sittende stilling og hetetokter. Dette skjedde stort sett så raskt at jeg aldri rakk å tenke dårlige tanker, jeg gav vel egentlig f.. for jeg følte meg dårlig. De gangene jeg tenkte dårlige tanker var jeg langt fra dårlig på den måten, men likefullt stein. Er en tilvenningsfase for noen, be han ta mindre trekk og heller puste ut saktere.

Presser han pusten ut etter en bong-trekk kan ofte følelsen av at mage, brystkasse, lunge "henger" igjen og skape "trykkfølelse" som etterhvert gjør en kvalm. Det kan enklest beskriver som noe tungt som ligger oppå brystkassa di så du puster tyngre. Og hver gang du puster virker det som brystkassa kommer på etterskudd, eller henger igjen - tung på en måte. Gjorde meg kvalm noen ganger ihvertfall. Det burde hjelpe om han drakk vann etter trekkene også, ikke brus eller saft, som føles litt slimete.
Hei!

I helga valgte jeg å prøve amfetamin for aller første gang, hadde lest en del om stoffet først, snakka med mange kompiser osv, og etterhvert(etter alle andre jeg kjenner), bestemte jeg meg for å prøve, endte vel opp med å sniffe ca 0.5g pluss at vi drakk ekstremt mye. Dette var på Lørdagskvelden, altså den 21.

Sleit ikke så ille med å sove den natta, men har rett og slett følt meg skikkelig deppa siden morgenen etter. Er dette vanlig? Noen som har opplevd lingnende, eller er det bare tilfeldigheter?

Ingen av kompisene mine har merka slikt før, derfor jeg spør her.
Nedtur på amf? Vanlig bivirkning...
Det er veldig vanlig. Og jeg vil komme med en påstand om at kompisene enten dine lyver om eller underdriver sin egen nedtur.
Uff, formulerte meg kanskje litt dårlig der.

De har hatt nedturer hele gjengen, men aldri så lenge som jeg! Går somregel over av seg selv iløpet av morgendagen senest sier de, og siden den vi brukte i helga var ekstremt utbøffa, merka de ingen nedtur i det heletatt.

Ingen av oss fikk makkakuk heller.
Det er helt normalt å reflektere over sine følelser på makka-nedtur, for visse folk også lenge etter og kan i mange tilfeller være svært nyttig for vedkommende selv. Det mest nyttige i dette tilfellet er vel at vedkommende får svar på et spørsmål som ofte dukker opp, og som ikke umiddelbart sier seg selv av ulike årsaker - i dette tilfellet manglende opplevde erfaringer rundt en nedtur og varighet på nedturen.

Det er ikke unormalt at varigheten på en makka-nedtur kan strekke seg over flere døgn for en uerfaren bruker, og selv for en erfaren bruker er muligheten absolutt tilstede. For en avhengig bruker kan denne nedturen befinne seg konstant over lengre perioder og være medvirkende årsak til at de fortsetter å bruke stoffet, for å få bukt med "nedturen" sin. Det er dog ikke like innlysende hva folk kaller nedtur og hvor intens en merker slik nedtur etterhvert. Depressive tanker som fellestrekk på en nedtur er ikke en ueffen beskrivelse, for mange veldig passende nok og for noen blir det problematisk.
Tusen takk for et skikkelig svar paranoy!

Akkurat svaret jeg var ute etter KP!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heisann. Kjøpte meg en toer med brunt i går. Reiste hjem, satte på noe bra musikk, rullet meg en joint. Fyrte opp, trakk ned, holdt, pusta ut igjen.
Etter 2-3 minutter kjente jeg at noe var på gang, jeg ble svimmel, ting gikk seint. Fortsatte å ta trekk fra jointen, men det ble ikke noe mer rus for å si det sånn. Jeg ble hvit i ansiktet, måtte nesten spy etter hvert.

Er dette vanlig?
Ja, det er helt normalt å ikke klare å identifisere ruseffekten av cannabis de første gangene. Det er heller ikke uvanlig å bli kvalm hvis man får i seg en del cannabis og kroppen ikke er vant til det.