Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1724
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har funnet en grei leilighet ute på Dikemark i Asker. Jeg er ikke lokalkjent og flytter fra en annen landsdel. Grunnen til at jeg begynner å tvile på den aktuelle leiligheten er at den har vært ute for salg i rundt en mnd nå uten å bli solgt. Det var også bare ett annet par der samtidig som oss, og megler antyder også at det blir lite konkurranse på bud.

Derfor lurer jeg litt på hva som kan være årsaken. Er det bare det at det er usentralt, eller finnes det andre ting i det området som jeg burde vite om? Selve leiligheten er det i alle fall ikke noe galt med, det har blitt sjekket ganske grundig.
Tror nok området er litt mindre populært fordi man må ta buss til Asker hvis man f.eks skal dra på jobb i Oslo med kollektivt.
Så det kommer nok litt ann på hvor du (dere) skal jobbe om det er et greit sted å bo.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal jobbe på Fornebu, men har bil. Sånn sett så ser jeg ikke på akkurat det som et problem. Er bare skeptisk til hvorfor det er så lite interesse. Tenkte at det kanskje var noe jeg ikke visste om området.
Det er tidligere område (Dikemark sykehus) hvor Oslo oppbevarte sine sinnsyke, er vel fortsatt igjen en lukket avdeling der.
Å kjøre bil bør du teste på en hverdag i rushet før du bestemmer deg. Når jeg bodde i Asker for ca 15 år siden var det kø på e18 fra før kl. 7, kan ikke tenke meg det har endret seg...
Sist endret av dggr; 26. september 2017 kl. 13:15.
Som dggr sier. Kø fra helvete hver jævla hverdag.
Og ikke bare kø på veien i bil. Alt av kollektivt inn og ut av byen er helt katastrofe også.
Skal du bo i de områder bør du ha god tid.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvor lang tid snakker vi på den strekningen? I følge maps tar det jo rundt 25 min. Kan man forvente en time?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor lang tid snakker vi på den strekningen? I følge maps tar det jo rundt 25 min. Kan man forvente en time?
Vis hele sitatet...
Du kan sjekke google maps på den tiden du kjører om morgenen.

Da jeg kjører fra andre siden av byen inn til lambertseter på 15min tar det 40 i rushen. Google maps pleier treffe ganske bra.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar folkens. Endte opp med å kjøpe =)
Kos deg med rush fra helvete for resten av livet ditt.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Kos deg med rush fra helvete for resten av livet ditt.
Vis hele sitatet...
Jøss, så positiv du var da

Har hørt at en del folk pendler med tog fra Asker. Dessuten blir vi jo nødt til å flytte om noen år uansett pga barn.
Har du regna på hvor mye tapt potensiell arbeidsinntekt som går med til pendling? Skulle likt å sett et typisk slikt regnestykke.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Har du regna på hvor mye tapt potensiell arbeidsinntekt som går med til pendling? Skulle likt å sett et typisk slikt regnestykke.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg ser poenget ditt, men på en annen side så er jo arbeidstiden 8-4. Da er det jo i såfall tapt fritid.
Da er du prima kandidat for å kjøpe deg MC. Så slipper du kø halve året i hvert fall! Håper du har sikker parkering!
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Da er du prima kandidat for å kjøpe deg MC. Så slipper du kø halve året i hvert fall! Håper du har sikker parkering!
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg tar lappen på det etterhvert
Mener du sikker parkering i den forstand at de områdene er ekstra utsatt for tyveri?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje jeg tar lappen på det etterhvert
Mener du sikker parkering i den forstand at de områdene er ekstra utsatt for tyveri?
Vis hele sitatet...
Kan være greit, du tjener fort inn noe av lappen i bompenger også. Koster fort over hundrelappen per dag å kjøre bil inn/ut av oslo(noe usikker på hvor mange passeringer du gjør om du bare skal til fornebu).

Hva angår sikkerhet ved motorsykkel så kommer du langt med en lås og et enkelt trekk.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Kan være greit, du tjener fort inn noe av lappen i bompenger også. Koster fort over hundrelappen per dag å kjøre bil inn/ut av oslo(noe usikker på hvor mange passeringer du gjør om du bare skal til fornebu).

Hva angår sikkerhet ved motorsykkel så kommer du langt med en lås og et enkelt trekk.
Vis hele sitatet...
Jeg sjekket det med bommene hos statens veivesen og flere. Det er faktisk ingen på den strekningen jeg skal kjøre

Ruta skal i følge maps ta rundt 45 min på hverdager, så jeg tenker at jeg er safe om jeg kjører en time før.

Så det eneste jeg taper på dette er faktisk tid. Men holder på å undersøke hvor lang tid det tar med de andre fremkomstmidlene og.
Er endel potensielt artige folk som bor rundt dikemark sykehus. Masse omsorgs/kommunalblokker osv. men det går sikkert bra. Fint område...