Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1269
Hallo.

For moro skyld søkte jeg opp mitt eget reg nr på brreg.no i dag og fikk meg litt av en overraskelse. Der står det at det ble inngått en leasingavtale på bilen i fjor. Bilen ble kjøpt ny for 7 år siden, betalingen skjedde kontant og den står her hjemme i gården så det er jo ingen som har leaset den. I Brønnøysund er den registrert på et firma i Asker.

Noen som aner hva som kan ha skjedd her? Kan det være et svindelforsøk av noe slag? Altså, om de svindler på forsikring/lån e.l. Aner ikke men merkelig er det. Kan det være så enkelt som at de har tastet feil nr ved registrering?

Jeg sendte sms til Statens Vegvesen og bilen er riktig registrert her, men hvorfor stemmer ikke disse opplysningene med det som står i B'reg? Jeg har søkt mitt på reg. nr. tidligere og da stod den i mitt navn.

Nyskjerrig på om andre har opplevd noe slikt.
Sikkert bare noen som har tastet feil regnr (ditt) på en annen bil. Du bør nok kontakte Brønnøysund og få dette sjekket opp og rettet. Kan bli trøbbel når du skal selge bilen.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv om bilen min allerede stod i brreg pga billånet så ble den nevnt der enda en gang når et inkassoselskap tok utlegg i bilen, og etter den saken ble ordnet så måtte jeg purre det inkassoselskapet 4 ganger før utlegget ble fjernet. I starten trodde jeg det var de som feilet, men de 3 siste gangene ble jeg satt på kopi på mailene de sendte til Brønnøysund, og jeg de viste meg svarene de fikk, men en uke senere stod utlegget der fortsatt. Hadde alltid godt inntrykk av Brønnøysundregistrene før dette, men de er tydeligvis tidvis inkompetente de også.
Som Ivar sa, det der bør du få rettet opp i, og begynn tidlig, for slike ting (utenom det vanlige) tar tid.
Sitat av kaanneh Vis innlegg
Hallo.

For moro skyld søkte jeg opp mitt eget reg nr på brreg.no i dag og fikk meg litt av en overraskelse. Der står det at det ble inngått en leasingavtale på bilen i fjor. Bilen ble kjøpt ny for 7 år siden, betalingen skjedde kontant og den står her hjemme i gården så det er jo ingen som har leaset den. I Brønnøysund er den registrert på et firma i Asker.

Noen som aner hva som kan ha skjedd her? Kan det være et svindelforsøk av noe slag? Altså, om de svindler på forsikring/lån e.l. Aner ikke men merkelig er det. Kan det være så enkelt som at de har tastet feil nr ved registrering?

Jeg sendte sms til Statens Vegvesen og bilen er riktig registrert her, men hvorfor stemmer ikke disse opplysningene med det som står i B'reg? Jeg har søkt mitt på reg. nr. tidligere og da stod den i mitt navn.

Nyskjerrig på om andre har opplevd noe slikt.
Vis hele sitatet...
Brønnøysund registrer bare heftelser og hvem som har registrert heftelse på bilen. Det må ikke forveksles med hvem som er registrert som eier på bilen.

Uansett, absolutt verdt å undersøke.