Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1352
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg og en kammerat hadde 4 divx filmer som vi fikk låne på skolen. Den personen måtte ha de igjen før skolen var slutt og vi la de inn på en skole-pc for å hente de dagen etterpå.
Da jeg dagen etterpå (idag) hadde med meg en hdd som jeg skulle kopiere filmene til, fant jeg ut at filene var slettet.

Vi har ingen spor om hvor filene ble av, men vi mistenker at data-mannen på skolen har slettet de.
Han vet sansyligvis ikke hvordan man sletter ting så de ikke kan bli funnet etterpå, så vi har tenkt å finne de.

MEN; vi vet heller ikke hvordan vi gjennoppretter slettede filer, så jeg spør dere, kan dere hjelpe oss? Hvordan gjennopprette filer som er slettet.
Vi har ikke tilgang til breibånd så vi har ingen sjanse om å laste de ned igjen.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
gjør det enkelt... lån cd'ene på nytt!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
gjør det enkelt... lån cd'ene på nytt!
Vis hele sitatet...
Går ikke, personen som vi lånte de hos, har ikke cd'ene mer.
Hun er heller ikke med på de lokale lan'partyene så vi har ingen mulighet om å få de på leeenge.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det er ikke sikkert det blir så enkelt å gjennopprette disse filmene. Vet du om filmene er slettet manuelt eller om det er smart card eller satt opp et spesielt system til å slette filer eller gjennopprette systemet på disse PC'ene. Siden det er en skole PC er det vel stor sjanse for dette.
For å gjennopprette filer kan du finne mange programmer til dette på for eksempel www.download.com eller www.tucows.com.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Jeg har en feeling av at de ble slettet manuelt, de har satt opp et system som sletter alt som blir lagra på c: etter restarting, dvs alt utenom systemfiler og office ovs. Vi lagra på d: og hele mappa vår var borte. Det ligger andre filmer og mp3'er på hardisken så jeg tror ikke det er automatisk sletting. divx kodeken ligger der på disken enda.
Data mannen var på skolen den dagen, han er bare her onsdag og torsdag.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Det er og en mulighet for at noen har klippt det ut og limt det inn på en annen pc.
Blir filene slettet da, eller hva skjer med de?
Det går ann hvis han slettet hele mappen.. jeg har et program liggende her som kan gjenopprette slettede mapper (med innhold), skal lete litt..

Fikk foresten dette progget av en her på nff, så hvis de finner det før meg er det flott..

Se på denne adressen om en stund, http://home.no.net/flashed/rehardisk.zip der skal det ligge (holder på å laste opp nå)
Sist endret av wwwking; 4. januar 2002 kl. 13:16.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Holder på å laste ned FileRestore 1.0
Satser på at det hjelper, har bare 20 min nå før jeg må gå fra rommet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Trådstarter Crew
Jaja, proget som jeg lasta først fant ikke noe, og jeg fikk ikke tid til å laste ned ditt prog wwwking.
Takk for hjelpen anyway.
Det er lite sannsynlig at et filopprettingsprogg kan gjenopprette 4 hele divx filmer, uten at det var installert før sletting ble foretatt.
jo, med det progget som jeg foreslo kan man det..

jeg gjennopprettet 8 GB uten at det var instalert først.

Det er en annen tread angående akkurat dette, http://www.iblis.nu/forum/showthread...jennoppretting
det hørtes villt ut, men jeg innrømmer gjerne feil