Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2518
Data er noe driiiiit, uten tvil!!!!

Har en Intel PII 800Mhz, 70GB HD, GeForce, mye mer....
Hver eneste dag kommer minst 10 "bluescreens" opp, og jeg sitter kun 1-3 timer dagen. Det står noe som fatal exception in module XXXXXX VCD blablabla. Det ender med at jeg må trykke CTRL+ALT+DELETE, en kommando jeg etterhvert har blitt altfor godt kjent med... Jeg formaterte hele driiiten, men nei da, det hjalp ikke i det hele tatt. Hva kan jeg gjøre? Hjelper det å oppdatere BIOS?

En annen ting også er at 8/10 ganger når jeg skal spille filmer i Windows Media Player 7.1 så står det en eller annen form for ERROR. Hvis jeg da lukker media player, og starter på ny hører jeg kun lyd, men ser svart bilde. Hva f.... er dette??? For at bildet skal komme igjen må jeg restarte hele maskinen....

Åhhhhhh, jeg blir gæren!!!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
oppdatere bios.. innstallere ny OS..
Har hørt at mye feilmeldinger kan dukke opp dersom pc'en får for lite strøm.

Min pc krasjet mellom 1-30 ganger daglig og da hjalp det verken formatere eller bytte OS, måtte oppdatere BIOSen.. så du bør prøve det du også
etter du har formatert og lagt inn ny bios så legg inn win2k, det eier
datamaskinen min har ikke kræsjet en eneste gang etter jeg begynte å kjøre windows totusen. windows åtteognitti hang seg opp hele tiden...
er skikkelig glad i totusen jeg også :P

men krever en god del mer ram enn sine brødre..

(gleder meg til å få igjen datan min med nytt skjermkort, legge inn win2k og fyre opp photoshop på to skjermer :)
Trådstarter
så dere anbefaler meg win 2000? har hørt at det ikke funker så bra med spill og programmer, stemmer det? Kan jo prøve å finne en nyere versjon av BIOS'en først....
hva hjelper det å oppdatere BIOS'en?
Og hvor/hva skal jeg laste ned for å gjøre det?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
BIOS-oppgradinger er ikke mye vits så lenge du ikke har noen problemer. BOIS-oppgradinger kan fort by på trøbbel, så lenge du ikke har det fra før.
Opprinnelig postet av Camv
så dere anbefaler meg win 2000? har hørt at det ikke funker så bra med spill og programmer, stemmer det? Kan jo prøve å finne en nyere versjon av BIOS'en først....
Vis hele sitatet...

Det er noe bullshit, jeg var veldig skeptisk til det samme men når jeg testet det virka det som faen.

La oss ikke glemme at winxp faktisk har fått bedre score i noen spill tester (fps snakker vi om) en win9x/2k, og det lover bra for XP.


Men det med at win2k er dårlig til spill er bullshitt!
ingen dårlig performance nei, men det er ikke til å komme utenom at det er relativt mange spill det ikke støtter.
noob killer
elukS's Avatar
Opprinnelig postet av tore-
Men det med at win2k er dårlig til spill er bullshitt!
Vis hele sitatet...
Å ja, masse spill som ikke funker under 2k :P
Men d er blitt bedre etter sp2

elukS = MCP i win 2k
Sist endret av elukS; 26. oktober 2001 kl. 01:15.
Opprinnelig postet av elukS
Å ja, masse spill som ikke funker under 2k :P
Men d er blitt bedre etter sp2
Vis hele sitatet...

burde vel tatt med at en del gamle spill ikke støttes, men de nye spillene støtter i 99,9% av tilfellene win2k/xp
Ang. fps i Windows 2000 måtte jeg fyre opp Nvidia Refresh Rate Fix før jeg ble noenlunde fornøyd med fps'en min (gjelder CS). Det er mulig det er skjermen min som er dårlig (selv om den er relativt ny)?

Dessuten krasjer Windows 2000 mer enn Windows 98 på min maskin, derfor er jeg en tilhenger av Windows 98 Second Edition..

Så forresten et intervju med Bill Gates ang. Windows XP i dag morges, han får det til å høres veldig bra ut, selv om jeg personlig syns det er dritt!
zeth, det er som sagt en kjent feil, men det påvirker ikke fpsen din, det påvirker Hz på skjermen din, dvs., den fps du egentlig merker.


Eks., hvis du har 200fps i spillet, og skjermen kun støtter 100Hz på den oppløsningen du kjører, vil du kun oppfatte 100fps, siden det er skjermen som bestemmer hva du vil oppfatte.
Ergo, du kan sette opp kavliteten.

Vet ikke om dette var relativt men men
Merket da fint forksjell på de 60fps'ene som sto uten Nvidia Refresh Rate Fix og de 85fps'ene jeg fikk etterpå. Om det var forskjell på de 85fps'ene med Refresh Rate Rix og de 99 fps'ene jeg fikk i Win98SE vet jeg ikke, men det var en litt annen følelse og spille så jeg kan ikke nekte for det.

(La oss holde oss til saken heretter ;)
Trådstarter
hvor kan jeg skaffe gratis oppdatering til BIOS'en, har en Award Bios v.6.000 ...
Gå på produsenten av hovedkortet ditt sin side. Du kan ikke laste ned en som er rett fra selve bios-produsenten.
Hvis AOpen hovedkort og type AK73 (eks) så går du på www.aopen.nl og leter etter bios-oppdatering til AK73.
Så bare at noen syntes at win xp kom til å bli bra.
Dette kan godt hende, men det må være ganske bra hvis man først må betale masse penger for os'n og så betale ekstra hvis man skal sette inn mer enn 4 deler i året!
Jeg synes at win xp høres ut som enda en av microsoft's idiotiske monopol programmer, jeg skal skifte til Linux!
Better than thou.
Jaja, nok en 'windass-er-lame-jeg-r0x0r-linux' unge.. Får se hvor lang tid det tar før du går tilbake til windows da.. BTW så er den sperren soooooo cracka.
jeg har kjørt XP i 2 mnd nå, og jeg har ikke hatt én eneste kræsj.
kjører masse progs, gjærne 8-10 om gangen, og maskinen står på 24/7. derfor så skjønner jeg ikke helt den kommentaren som du kommer med der nightrider, uten at jeg skal begi meg inn på en linux vs. windows diskusjon.

et tips til camv kan da være og bytte til XP Professional.
Helt klart, og meget enig der ja. Har også kjørt XP i 2 måneder, og har aldri hatt en så stabil maskin før. Forrige OS var Win2K, som ikke er så stabilt, hverken hos meg eller hos kompiser.
JA! data er no dritt

Jeg må kanskje amputere det ytterste leddet på den ene finger'n pga. data...

uhm ok her er historien:
jeg fikk en data(amd k6-2 300MHz) av en 'kunde' og skulle bruke denne som server, for å få denne med hjem bar jeg den oppi en bærepose som hadde skarpe håndtak, det var kalt og det regnet så jeg gadd ikke stoppe for å bytte hånd når jeg kjente at 'dette var tungt'... så nå kjennes det som det ytterste leddet på finger'n 'har sovnet' og har ikke følelse i det... det har vert sånn siden fredag (26.10.01 kl 23:40) uten å ha blitt noe bedre...

faen å... pass dere data er FARLIG...
Opprinnelig postet av Red-Bull
så nå kjennes det som det ytterste leddet på finger'n 'har sovnet' og har ikke følelse i det... det har vert sånn siden fredag (26.10.01 kl 23:40) uten å ha blitt noe bedre...

faen å... pass dere data er FARLIG...
Vis hele sitatet...
sorry mate, håper det går bra
Trådstarter
noen som vet hvor jeg kan kjøpe WIN XP ENGLISH billigst?
du kan kjøpe winXP home edition uk upgrade for ca 1400 spenn, vi selger den hvertfall her på computercity for den prisen. en annen mulighet er og laste ned professional edition gratis på nettet :]

uk full koster 2799, professional koster 3999 for full og 2699 for upgrade.
Opprinnelig postet av Camv
noen som vet hvor jeg kan kjøpe WIN XP ENGLISH billigst?
Vis hele sitatet...

kjøpe?
noen må jo kjøpe microsoft produkter også, er en grunn til at de har så mye penger i banken som de har.

Har mere lyst på en uke i syden enn ms win xp, men men... folk prioriterer forskjellig.

Det virker som du i utgangspunktet har ustabil maskin. Sjekk minnet ditt, sjekk at alle deler sitter skikkelig fast, sjekk at du har nok strøm (nytter ikke m/200w power hvis det skal drive masse stæsj)
Sjekk tempen til prossessor. Hvis alt dette er ok. Kan du oppdatere bios. W98se er stabilt, w2ksp2 er best.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opprinnelig postet av Camv

En annen ting også er at 8/10 ganger når jeg skal spille filmer i Windows Media Player 7.1 så står det en eller annen form for ERROR. Hvis jeg da lukker media player, og starter på ny hører jeg kun lyd, men ser svart bilde. Hva f.... er dette??? For at bildet skal komme igjen må jeg restarte hele maskinen....
Vis hele sitatet...
Virker som om du hadde det samme prob. som jeg. Jeg har et Matrox G450 millenium og et creative 1024 LIVE lydkort, I win 98 var prob. at drivern til skjermkortet og lydkortet kranglet med med os`en [Win 98 se]. Og det gjorde at jeg ikke fikk kjørt noe som hadde med lyd og bilde, i såfall kom det bare en haug med bluescreen.
Til slutt måtte jeg bytte til Xp pro og da gikk alt feilfritt...
Sist endret av Xylotion; 12. desember 2001 kl. 19:01.
Hihi... det er så gøy med disse datamaskinene Det er så mye her jeg har kunne kverrulert og kranglet i det uendelig om, men jeg har ikke lyst i dag, btw.. betaler du for en MS lisens vil jeg ikke være vennen din lenger...
Opprinnelig postet av veggiss
du kan kjøpe winXP home edition uk upgrade for ca 1400 spenn, vi selger den hvertfall her på computercity for den prisen. en annen mulighet er og laste ned professional edition gratis på nettet :]

uk full koster 2799, professional koster 3999 for full og 2699 for upgrade.
Vis hele sitatet...
det er jo dritdyrt, åsså er det kun en upgrade
winXP er billigst i kjøp og salg forumet
Knightrider: du høres ut som en fjortiss uten peil(og det er du jo forsåvidt også )...
selv de største linux-entusiastene har respekt for microsoft og windows. btw, nybegynner-boka til redhat er på en ca. 500 sider. og her er det ikke snakk om kommandoer for avanserte funksjoner!
Sist endret av comicz; 13. desember 2001 kl. 16:28.
Opprinnelig postet av comicz
btw, nybegynner-boka til redhat er på en ca. 500 sider. og her er det ikke snakk om kommandoer for avanserte funksjoner!
Vis hele sitatet...
Lenge leve GUI !
Opprinnelig postet av comicz
winXP er billigst i kjøp og salg forumet
Knightrider: du høres ut som en fjortiss uten peil(og det er du jo forsåvidt også )...
selv de største linux-entusiastene har respekt for microsoft og windows. btw, nybegynner-boka til redhat er på en ca. 500 sider. og her er det ikke snakk om kommandoer for avanserte funksjoner!
Vis hele sitatet...
1. Hvorfor gidder du å svare på disse "gammmmmle" postene?

2. Bare fordi jeg ikke sitter forran dataen like mye som deg betyr ikke at jeg er fjortis uten peil. Men jeg må innrømme at jeg burde kunne mere om software. Tror jeg (og tor) kan mere hardware og casemod'ing en deg...

3. Har win 98 se og det er så irriterende som faen!