Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6677
Jeg har jobbet i samme butikk i snart 9 år. Har 100% stilling og tjener greit. Jeg trenger å finne noe nytt å gjøre, men vet ikke hva. Jeg har kun generell studiekompetanse. Å sette seg på skolebenken blir ikke aktuelt. Jeg er villig til å ta diverse kurs, men dette kan ikke ta all verdens med tid. Trenger tips til hva jeg kan gjøre. For ordens skyld, så er jobber innen barnehage eller helsesektor ikke aktuelt. Føler meg også ferdig innen "salgsfaget". Noen med samme erfaring?
Truckførerkurs eller maskinførerkurs. Instant jobb!
Trådstarter
33 5
Takk for forsalg. Brukte nok over gjennomsnittet på lappen når det kommer til tid og penger. Jeg er heller ikke glad i kjøre bil. Truckførerkurs eller maskinførerkurs blir nok ikke aktuelt.
Hva med å starte med å ramse opp litt interesser og hobbier? Når en vet dette, så er det enklere å finne arbeid en vil trives i også.
Sitat av olebull Vis innlegg
Takk for forsalg. Brukte nok over gjennomsnittet på lappen når det kommer til tid og penger. Jeg er heller ikke glad i kjøre bil. Truckførerkurs eller maskinførerkurs blir nok ikke aktuelt.
Vis hele sitatet...
Vekter?
Du vil ikke studere eller betale for kurs?
Da er mitt forslag å fortsette som butikkmedarbeider
Nattevakt hotell?
Jeg jobber med og klippe hekk og plener i boretslag og diverse andre tjenester som hører til.. Har du jobbet inne i ni år så er det sikkert godt og komme ut Tjener bra og..
Trådstarter
33 5
Sitat av Viggof Vis innlegg
Du vil ikke studere eller betale for kurs?
Da er mitt forslag å fortsette som butikkmedarbeider
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke tilbake til skolebenken, men er villig til å ta kurs. Men dette kan ikke ta all verdens med tid.
Sitat av olebull Vis innlegg
Jeg vil ikke tilbake til skolebenken, men er villig til å ta kurs. Men dette kan ikke ta all verdens med tid.
Vis hele sitatet...
Vekterkurs del 1 tar 16 timer, gjennomføres gjerne over ei helg. Det er nok til å få jobb som vekter. Variert arbeid og arbeidstid, men påfølgende lønnstillegg for ubekvem arbeidstid osv.

Tok del 1 selv for noen år siden, men jobbet aldri som vekter.
Det jeg hadde tenkt å anbefale deg har du allerede ekskludert (Pleiemedarbeider og truckfører).
De fleste jobber krever utdanning, og det har du jo stort sett utelukket. Da sitter du igjen med enkle jobber som butikk eller gartner.
Forskalingssnekker? Da kan du regne med en lønn på langt over 250kr/t.
Svært tungt yrke vel og merke, en grunn for at det blir flere og flere polakker
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
De fleste jobber krever utdanning, og det har du jo stort sett utelukket. Da sitter du igjen med enkle jobber som butikk eller gartner.
Vis hele sitatet...
Også hos gartnere har utdanningsnivået begynt å heve seg, dessverre.

TS: Ta kursing eller utdanning, ellers får du nøye deg med tilsvarende jobb du har hatt i 9 år.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har du noen hobby!

I så fall hva? Og kan du jobbe innen det?

Trening, tur, mat, meditasjon, frimerkesamming you name it.

Tenk hva du liker å gjøre og om du kan jobbe med det...
Lett å få seg jobb i utlandet med kundeservice (over tlf) i utlandet/syden. Krever null utdannelse. Fin opplevelse i et år eller to mens du finner ut hva du selv faktisk ønsker å gjøre i livet.
Fengselsbetjent, toller, flygeleder? Disse har vel «kortere» utdannelse og en del praksis.
Flygeleder har vel lang utdannelse??
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
62 8
Offshore
Flygeleder er to-årig utdannelse, hvor siste 12 månedene er praksis i kontrolltårn.
Sitat av Jacobpk Vis innlegg
Offshore
Vis hele sitatet...
"Offshore" er ikke en jobb.

TS: vil anbefale deg å være litt mer fleksibel med tanke på tiden og innsatsen du er villig til å legge ned i dette. Det virker ikke som om du gidder å gjøre mer absolutt minimum for å fikse deg en ny jobb, men hvis du tenker over hvor mye tid man tilbringer på jobben, hvor viktig lønn er for privat trivsel og ikke minst hvor mange år du har igjen i arbeidslivet så er det kanskje verdt å legge ned en liten innsats nå likevel.
Hvis trådstarter ikke synes det er aktuelt å sette seg på skolebenken, så blir det ganske rart å anbefale flygelederutdanning.. Selv AFIS-utdanning vil kreve rimelig mye "skolebenk" etterfulgt av diverse utsjekker etc..
New generation
colakork's Avatar
Hjelpearbeider.

Du kan få en fot innenfor mange fysiske yrker som hjelpearbeider. Tenker da på ting som:
Møkkasnekker
Snekker
Taktekker
Søppelbil
Posten
Vaskehjelp/ryddehjelp
Hoteller

Personlig så er jeg veldig fristet av disse "tilsynsvakt" stillingene i diverse haller, skoler og lignende. Da er jobben din lett, sitt og følg med..

Ellers så er det gode muligheter for arbeid i spania/malorca uten utdannelse, som telefonselger.
En venn av meg flyttet ned spontant og søkte på jobb ETTERPÅ, han fikk intervju/jobb samme uka..!!
Sist endret av colakork; 1. juli 2019 kl. 00:01. Grunn: Grammar
Trådstarter
33 5
Sitat av colakork Vis innlegg
Hjelpearbeider.

Du kan få en fot innenfor mange fysiske yrker som hjelpearbeider. Tenker da på ting som:
Møkkasnekker
Snekker
Taktekker
Søppelbil
Posten
Vaskehjelp/ryddehjelp
Hoteller

Personlig så er jeg veldig fristet av disse "tilsynsvakt" stillingene i diverse haller, skoler og lignende. Da er jobben din lett, sitt og følg med..

Ellers så er det gode muligheter for arbeid i spania/malorca uten utdannelse, som telefonselger.
En venn av meg flyttet ned spontant og søkte på jobb ETTERPÅ, han fikk intervju/jobb samme uka..!!
Vis hele sitatet...
Hehe. Takker for forslag. Vi hadde post i butikk hos oss tidligere. Det som en mix av å drive et sosialkontor og skipper worse.
Tror han mente postutlevering Dette er et døende yrke, men det vil fortsatt være behov for postbud i noen år fremover. Allerede nå har både postsorteringsanlegg og postkontor blitt lagt ned over en lav sko, og det snakkes om postutlevering kun annenhver dag fremover.
De aller fleste yrker som passer dine krav har allerede blitt nevnt. Muligheter for folk uten fagbrev eller høyere utdannelse er nokså begrenset.
Hvis du er i god fysisk form, så foreslår jeg at du tar deg en tur til Frankrike og forsøker å bli med i Fremmedlegion. Du får lønn (ganske høy lønn hvis du blir fraktet til en krigssone), venner for livet, lærer fransk i helvetes tempo og, viktigst av alt, militær trening av høyeste kvalitet. Deretter kan du tjene fett på å være en leiesoldat borti Afrika/Midt-Østen. Det er litt teori involvert i prosessen, men det kompenseres med svært mye praksis. Spenning i hverdagen er garantert.
Sikkerhetskurs for å så jobbe på båt da?
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
De aller fleste yrker som passer dine krav har allerede blitt nevnt. Muligheter for folk uten fagbrev eller høyere utdannelse er nokså begrenset.
Hvis du er i god fysisk form, så foreslår jeg at du tar deg en tur til Frankrike og forsøker å bli med i Fremmedlegion. Du får lønn (ganske høy lønn hvis du blir fraktet til en krigssone), venner for livet, lærer fransk i helvetes tempo og, viktigst av alt, militær trening av høyeste kvalitet. Deretter kan du tjene fett på å være en leiesoldat borti Afrika/Midt-Østen. Det er litt teori involvert i prosessen, men det kompenseres med svært mye praksis. Spenning i hverdagen er garantert.
Vis hele sitatet...
Hæ..?

Det er jo helt absurd å anbefale noen å søke seg inn i Fremmedlegionen bare fordi personen er lei av jobbe i butikk... Én ting er å anbefale noen å bli soldat - det er noe de færreste av oss egner oss til. Det er absolutt ingen verdens ting ved det lille TS har sagt om seg selv som tilsier at han er egnet til å være yrkesmilitær. Hvordan du kom frem til at å verve seg, og det attpåtil i Fremmedlegionen, virker som en god løsning - det er for meg en fuckings gåte.

(Og seriøst, hvorfor Fremmedlegionen? Hvorfor ikke bare i det norske militæret??)

Sitat av dnbalex Vis innlegg
Sikkerhetskurs for å så jobbe på båt da?
Vis hele sitatet...
Som hva da? Sjøfolk er utdannede folk. På sjøen ønsker man av naturlige årskaer å ha færrest mulig folk, så de som jobber der er der fordi de har kunnskaper og evner til noe som er helt nødvendig for at skipet kan driftes. Det er ikke slik at man bare kan ta et sikkerhetskurs og så er man kvalifisert for en jobb på båt eller plattform. Man må liksom kunne noe.
Sist endret av Sjølvaste; 1. juli 2019 kl. 10:23.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hæ..?

Det er jo helt absurd å anbefale noen å søke seg inn i Fremmedlegionen bare fordi personen er lei av jobbe i butikk... Én ting er å anbefale noen å bli soldat - det er noe de færreste av oss egner oss til. Det er absolutt ingen verdens ting ved det lille TS har sagt om seg selv som tilsier at han er egnet til å være yrkesmilitær. Hvordan du kom frem til at å verve seg, og det attpåtil i Fremmedlegionen, virker som en god løsning - det er for meg en fuckings gåte.

(Og seriøst, hvorfor Fremmedlegionen? Hvorfor ikke bare i det norske militæret??)
Vis hele sitatet...
Det var et forsøk på en spøk, beklager for at jeg ordla meg litt for lite sarkastisk.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Det var et forsøk på en spøk, beklager for at jeg ordla meg litt for lite sarkastisk.
Vis hele sitatet...
Ah, den tok jeg dessverre ikke. Men takk og lov, jeg ble oppriktig bekymret på dine vegne.
Et godt eksempel på hvorfor humor på Internett er så vanskelig