Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3975
Jeg skal begynne ny jobb, og arbeidsgiver har ikke nevnt noe om mitt vitnemål. Kan arbeidsgiver gå inn og se mitt vitnemål uten min tillatelse gjennom f,eks altinn/vigo? Vil staten automatisk sende dem mitt vitnemål uten samtykke? Har i grunn ikke fullført VGS og vil ikke arbeidsgiver skal finne ut av dette.
Kan aldri tenke meg at de kan det.
Nei - arbeidsgiver får ikke tilgang til ditt vitnemål, med mindre du gir arbeidsgiver tilgang.
Trådstarter
5 0
Sitat av dggr Vis innlegg
Kan aldri tenke meg at de kan det.
Vis hele sitatet...

Sitat av nehmZ Vis innlegg
Nei - arbeidsgiver får ikke tilgang til ditt vitnemål, med mindre du gir arbeidsgiver tilgang.
Vis hele sitatet...
Takk for svar folkens, virkelig lettet
Dersom du er lærling vil arbeidsgiver ha tilgang gjennom opplæringskontoret. Dette er antakeligvis fordi lærlinger er i "skole" helt til de tar fagprøven.
Det de derimot kan gjøre er å ringe skolen du gikk på og be dem bekrefte at "NN ble uteksaminert i 2010".