Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2461
Hei,

Jeg studerer forkurs slik at jeg kan begynne på dataingeniør til høsten(forhåpentligvis).
Men så kom jeg over informatikk, og ser at dette retter seg mer mot programmeringsdelen.

Jeg har egentlig vært helt fast bestemt at ingeniør er studiet for meg, men når ble jeg plutsetlig litt usikker.

Hva er det egentlig som er forskjellen på dataingeniør og informatikk, er det noen som studerer, har studert og jobber innenfor en av disse som kan forklare meg med litt teskje hva dere gjør om dagene, og hva disse yrkene innebærer.

Jeg forstår at dette er litt som å spørre hva en mann i Australia gjør om dagene, siden disse studiene spenner over et stort område.

Det jeg har sett for meg at jeg vil gjøre er å programmere, utvikling innenfor teknologi eller drift.
Eller kanskje en blanding innefor disse.

Utviklingen innenfor teknologi er den som høres mest interessant ut, kunne gjerne ha vært med på å utvikle interaktiv glassplate.

Hvis det er noen som kan hjelpe meg med dette, gi meg litt informasjon og kanskje råd, så har det hjulpet i bøtter og spann.

Takk.