Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2800
Hei. Er det noen her som jobber hos en av Netcoms fysiske utssalgssteder? Hva ligger lønnen på sånn ca.? Er lyst ut et vikariat her, som jeg vurderer å søke. Men ser ikke poenget om lønnen ligger myye lavere enn det jeg har i nåværende jobb...
Den er sikkert omtrent den samme som omtrent alle andre butikkjobber, altså 135-150kr/timen.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av lroedal Vis innlegg
Hei. Er det noen her som jobber hos en av Netcoms fysiske utssalgssteder? Hva ligger lønnen på sånn ca.? Er lyst ut et vikariat her, som jeg vurderer å søke. Men ser ikke poenget om lønnen ligger myye lavere enn det jeg har i nåværende jobb...
Vis hele sitatet...
Kjæresten min jobber i NetCom-butikk. Hun har ca 145,- i timen + provisjon. Timelønnen varierer også med tanke på alder.
Trådstarter
Ok, tusen takk. Kan jeg tørre å spørre sånn ca. hva hun pleier å oppnå i snittprovisjon?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av lroedal Vis innlegg
Ok, tusen takk. Kan jeg tørre å spørre sånn ca. hva hun pleier å oppnå i snittprovisjon?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvilken butikk du er stasjonert i, om de har mange nytegninger/forlengelser av abonnement, så det varierer fra måned til måned og kan ikke si noe med sikkerhet. Nå har jeg ikke tallene helt i hodet, men tror det var snakk om rundt 100kr per abonnement (avhengig av type).
Trådstarter
Ok, men da har jeg uansett en viss pekepinn! Tusen takk for svar, så får jeg se hva jeg bestemmer meg for...
Bare lurer: Er 25.500 kr netto i måneden bra betalt for en butikkansatt?
Sitat av Cydonia Vis innlegg
Bare lurer: Er 25.500 kr netto i måneden bra betalt for en butikkansatt?
Vis hele sitatet...

Ja, det er veldig bra. Det er lederlønn.
Sist endret av Mr. Flash; 12. april 2013 kl. 21:55.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Ja, det er veldig bra. Det er lederlønn.
Vis hele sitatet...
Lederlønn? Haha! Jeg ligger bare 27-28 netto og jeg kjører taxi, så jeg ville vel ikke kalt det noen lederlønning. Hadde ikke tatt på meg noe ansvar for den lønna der
Bra du sammenligner to vidt forskjellige yrker, da.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Bra du sammenligner to vidt forskjellige yrker, da.
Vis hele sitatet...
Har ingen betydning at det er noe forskjell på yrkene, vel. Poenget mitt er at hvis du velger å fraskrive deg en del velferdsgoder, som for eksempel hjelp fra lønnsgarantifondet ved konkurs, så burde man tjener betraktelig mer
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Lederlønn? Haha! Jeg ligger bare 27-28 netto og jeg kjører taxi, så jeg ville vel ikke kalt det noen lederlønning. Hadde ikke tatt på meg noe ansvar for den lønna der
Vis hele sitatet...
Det var jo veldig bra, jobber du mer enn fulltid, dvs 37,5t/uke?
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Har ingen betydning at det er noe forskjell på yrkene, vel. Poenget mitt er at hvis du velger å fraskrive deg en del velferdsgoder, som for eksempel hjelp fra lønnsgarantifondet ved konkurs, så burde man tjener betraktelig mer
Vis hele sitatet...
Du vet det er forskjell på å være franchisetaker og normal ansatt leder/nestleder i en butikk?

Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Lederlønn? Haha! Jeg ligger bare 27-28 netto og jeg kjører taxi, så jeg ville vel ikke kalt det noen lederlønning. Hadde ikke tatt på meg noe ansvar for den lønna der
Vis hele sitatet...

Så jobber du vel bare natta og over 7,5t dagen.
Sist endret av Mr. Flash; 12. april 2013 kl. 23:19.
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Du vet det er forskjell på å være franchisetaker og normal ansatt leder/nestleder i en butikk?




Så jobber du vel bare natta og over 7,5t dagen.
Vis hele sitatet...
Som daglig leder mister du mye rettigheter, du behøver absolutt ikke være eier. Og er du eier av et aksjeselskap begynner du å miste rettigheter allerede ved 20% aksjeandel.

Jeg jobber ikke 7-15 man-fredag, nei. Jeg starter mellom 7 og 7.30 og slutter mellom 15 og 17.00. I tillegg jobber jeg noe helg, aldri søndag. Jobber ingen natt i uka. Overarbeida er jeg absolutt ikke, dessuten er jeg mye hjemme og slapper av/ser tv mellom turer

Nå skal det sies at dette ikke er standarden i det norske drosjemarkedet. I Oslo for eksempel, kan de måtte jobbe det dobbelte for å tjene halvparten. Det handler om hvor godt regulert markedet er mht. antall løyver