Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  559 57309
Hei gutta,

jeg tenkte jeg bare skulle spørre om litt hjelp til å spre ordet om mitt nyeste prosjekt Biip.no - som forøvrig er blitt diskutert tidligere her på forumet.

Greia er at vi fra og med i morgen av gir bort ubegrenset gratis SMS til absolutt alle medlemmer - en hel måned. Du kan sende en eller 1000 SMS om dagen; vi gir katta, så lenge du er medlem.

Det jeg kunne ha trengt hjelp til, var å spre ordet om dette - samt gjerne linking fra deres websider (noe som upper Google-rankingen på sida)...

Understreker at det ikke er noe "lureri" med i bildet her: Selskapet som jeg jobber for (telitas) tar regningen for å sende alle disse SMS'ene - og etter kampanjeperioden går vi ned til 3 eller 5 gratis SMS om DAGEN.

Linken er www.biip.no
Sist endret av Stormen; 3. mai 2005 kl. 10:37.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
The word has been spread!
Bra ting dette, for de som sender mange SMS og vil spare litt penger.
Supre greier. jeg skal spre nyheten
Vet ingenting
ååh sinnsyke
Digg med slike sms-tjenester. Dessuten ble jeg nettopp fri for penger på mobilen, så dette kommer in handy
Aiaiaii! Nice! Ordet skal bli spredd!
Ikke akkuratt min ting, men ok. Eneste jeg ville kommentere er anntall gratis sms etter kampanjen. 3 til 5 gratis sms i måneden er vell ingenting i dagens sms-sammfunn?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Såvidt meg bekjent, er det ingen "ordinære" operatører som gir ut mer enn 5 gratis SMS om dagen. Inpoc gir 25 i måneden, Eurobate 3 om dagen, Gulesider gir 3 om dagen... Eneste jeg tror gir mer, er Telenor og Netcom (på sine kundesider) - men til gjengjeld har jo ikke de noen utgift på dette.

Telenor og Netcom trenger ikke betale for å bruke sine egne nett; det gjør alle andre, som f.eks Telitas (som jeg jobber i).

edit: Ser nå hva du mente! Jeg hadde prestert å skrive 3 eller 5 i måneden; men det var selvfølgelig OM DAGEN jeg mente
Sist endret av Stormen; 3. mai 2005 kl. 10:34.
Naai, gulesider gir 5 om dagen. *pirke*
Åpner ikek selve sms siden før imorgen? klarte ikke å finne den:P
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Nei, selve SMS-siden åpner ikke før i morgen... Vi holder fortsatt på med en adressebok, som lar folk lagre nummerne de sender SMS til.

Dere kommer forøvrig til å se bannere for Biip.no på alle de store ungdomssitene i Norge, så da vet dere hvem som står bak når dere ser det Takk til alle som sprer ordet!
dette var bra, akkurat det jeg trenger!

Dette skal spres...
gjelds 400k+ sider pr mnd som stor side? ikke bare portal men innholdsleverandør tilogmed... Kanskje litt eldre målgruppe enn biip riktignok, men alle elsker jo gratis sms ta en titt: www.repeat.no
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
atomet, jeg valgte mellom to annonserings-leverandører da vi planla markedsføringsplanen for Biip.no: Advertising.com og Adlink. Adlink hadde et godt tilbud, men vi valgte til slutt Advertising.com. Hvorfor nevner jeg dette? Fordi en av sitene Adlink foreslo at vi skulle annonsere på, var nettopp Repeat.no

Men de ga riktignok andre tall da: 300.000 sidevisninger i måneden og 25.000 unike brukere. Så du får ta en prat med Stig Aukan hos Adlink, og oppdatere tallene hans. Hehe
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hvem står som avsender når man sender en SMS?
Stormen: så en liten pirkefeil på den siden der.. Når jeg har logget inn, så trykker jeg på biip banneren igjen, så kommer enda "logg inn" baren øverst i hjørnet der. Jeg er ikke logget ut, men kanskje slenge "innboks" eller no annet der istedenfor "logg inn", kan forvirre folk. :/
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
"BIIP" tror jeg står som avsender når man sender gratis SMS..

Og takk for tipset, Fase^... Will do!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Kan jeg melde meg ut av dette senere hvis jeg ønsker?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe... Nei, selvfølgelig ikke Joda, det burde gå greit. Vi har ikke laget noen funksjon for det enda, men det kommer.
Får tele2 brukere så er det et problem. Man får ikke mottatt den sms-en fra dere. Blir det da umulig å registrere seg?
får man masse spam etc på mobilen eller noe slikt?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av bjerkreimruler
får man masse spam etc på mobilen eller noe slikt?
Vis hele sitatet...
1-2 nyhetsbrev i måneden.
Sist endret av Kakcoo; 3. mai 2005 kl. 14:03.
ok *registrerer når jeg kommer hjem*
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Kakcoo, hvor har du 1-2 nyhetsbrev i uken fra? Det blir snakk om maks 2 i måneden; og da levert til innboksen din på Biip.no

Mobilen sender vi ingenting til.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Gryxor: Siden du ikke fikk mottatt sms så antar du automatisk at det er tele2-brukere som vil få problemer? Jeg hadde omtrent samme problemet tidligere, men jeg snakket litt med stormen og det hele ble fikset. Prøv igjen å sende melding inn. De har vist en del registreringer, så det kan være det som gjør at du ikke får sms tilbake.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ja, vi fikk faktisk 60-70 medlemmer i løpet av veldig kort tid, og da det ble utført oppdateringer på serveren samtidig ble det crash. Men alt skulle være i sin skjønneste orden nå
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Stormen
Kakcoo, hvor har du 1-2 nyhetsbrev i uken fra? Det blir snakk om maks 2 i måneden;
Vis hele sitatet...
Ja. Rettet det seks minutter før du skrev denne posten
Sitat av Stormen
og da levert til innboksen din på Biip.no
Mobilen sender vi ingenting til.
Vis hele sitatet...
Beklager. Jeg som misforstod. Men den misfortsåelsen kan jo andre gjøre også. Kanskje dere burde gjøre det helt klart at man ikke får noe tilsendt til mobilen
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Bra poeng Kakcoo Skal fikse det.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Og da er vi faktisk LIVE Nå er det bare å begynne sende gratis SMS - på Biip.no's regning. Husk gjerne å spre ordet litt også da. Som f.eks til jenter; for nå er innmeldingsraten på ca 1 jente for hver 10.ende gutt. Hehe.

(neste steg på veien for Biip.no blir forøvrig en dating-tjeneste, slik at alle under 24 år også kan bedrive nettflørt)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Testet nettopp SMS-tjenesten. Er litt slit at man må skrive hvem det er i fra ved hver SMS man sender.

Dette er en test.
Tester tester.
GRATIS SMS?
www.biip.no
Fra:Biip
Vis hele sitatet...
Vet Gule siders SMS-tjeneste automatisk legger til f.eks Mvh Ola Nordmann.
Ser sånn ut! Jævla tungvindt igrunn. Men for all del, kongeside! Ingen verdens ulemper med dette, stormen?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Meget heftig tilbud. Den adresseboken.. Den funker vel ikke helt som den skal? Bruker firefox i den, og får ikke opp nr som er lagret i den ned til SMS boksen. Så jeg må manuelt skrive inn nr. Er det en bug, eller firefox som tuller?
Sendes det med reklame i sms'en?
Anyways, reklamerer på div. forum og i msn. Good luck

Fikk noen til å poste det på deiligst.no forumet også. Fjortiss-bølga kommer!!
Sist endret av Goda; 4. mai 2005 kl. 10:09.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Reklame i meldinga er jo ikke noe positivt, men damn om det er ubegrenset og gratis er det jo akseptabelt

Eneste er at jeg savna input type="password" på registreringa. Ikke sånn at folk ser hvilket passord jeg skriver. Evt. en confirm passord om du er pønsj.
Kan ikke dere heller la vær å si at vi sender fra www.biip.no

Vi kan heller reklamere selv dette istedenfor at dere hilser på slutten av vår mld når vi sender til noen?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Yo boys Hehe.. Dritfett at dere sprer ordet. Anyway, for å svare på spørsmålene deres:

- Ja, vi putter inn 20 tegn i slutten av meldingen dere sender om at man kan sende gratis SMS fra Biip.no
- Navnet på avsenderen er foreløpig BIIP - men vi planlegger å endre dette ganske snart til deres innloggede nummer
- Vi jobber med noen heftige spam-filtere nå, da vi ser at det er en del av det. Jeg håper ingen av dere er så kjipe at dere holder på med slikt.
- Adresseboken fungerer ikke 100% i firefox enda, men vi jobber med det. Vi programmerte nesten hele SendSMS- og adressebok-applikasjonen i natt, så vi har ikke fått "summet oss" enda
Kewl! Har skrevet opp adressen til siden i klasserommet, tok bilde av det med mobben, men det ble monga

Skrev; "Biip.no - 1000 gratis SMS om dagen"
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg følte meg pliktet til å melde i fra om at mine øyne takler teksten man skriver i SMS-tekstfeltet veldig dårlig. Må nesten med ansiktet helt opp i skjermen for å se hva som står.
Offtopic: Hva må til for å sende sms? Servere, leverandører osv, hva slags teknologi ligger bak sms-fra-pc-tingen?
Enda litt offtopic: Var det bare jeg som syns den tekstskriften på siden ble litt "grimm" og vanskelig å lese? Veeeeldig smålite. Må jo sette oop med lupe for å lese den minste der.

Sorry for en del offtopics :>
Når man registrerer seg skjules ikke passordet når man skriver det inn.

Regner med at det er lett å fikse. Ellers takk for fin side, så lenge de mange gratis sms varer.
Du er min venn
niigu's Avatar
Pleier å bruke freesms, gulesider og lignende. Dette skal føres opp på lista mi Har spredd det til 5 stk på msn, samt noen jeg nettopp snakket med i telefonen! Blir mer etterhvert.
Selv bruker jeg Inpoc, NetCom, freesms.no og Gulesider.
Siden din skal brukes flittig.

Edit: Og ja, jeg skal reklamere. (;
Sist endret av random8173; 4. mai 2005 kl. 15:15.
er det mulig å kunne avregistrere
seg om det skulle være ønskelig?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hei igjen gutter,

for å svare på spørsmålene som er kommet inn:

- for å få til noe slikt som dette, så trenger du en ganske heftig deal ja. Du må ha avtale med en SMS-leverandør (vi bruker en i utlandet til å sende meldingene veldig billig), du må ha norske servere koblet opp mot internett - og om du ønsker å tilby content (som oss), så må du også ha en såkalt platform, hvor all trafikken blir administrert. 2-3 millioner, så har du kanskje en OK plattform på bena.

- Ja, du skal kunne melde deg ut av Biip.no senere, men jeg skal gjøre mitt ytterste for at ingen skal ville det

- Og ja, gratis SMS VIL fortsette i all uoverskuelig fremtid. Det er bare det at vi om 1 måned reduserer til 5 gratis SMS om dagen - men det burde allikevel være nok til de fleste. Kanskje setter jeg også opp noen no-limit kontoer til gode hjelpere
Sitat av Stormen
atomet, jeg valgte mellom to annonserings-leverandører da vi planla markedsføringsplanen for Biip.no: Advertising.com og Adlink. Adlink hadde et godt tilbud, men vi valgte til slutt Advertising.com. Hvorfor nevner jeg dette? Fordi en av sitene Adlink foreslo at vi skulle annonsere på, var nettopp Repeat.no

Men de ga riktignok andre tall da: 300.000 sidevisninger i måneden og 25.000 unike brukere. Så du får ta en prat med Stig Aukan hos Adlink, og oppdatere tallene hans. Hehe
Vis hele sitatet...
Isjameg... sånt kan vi ikke ha noe av... Har sagt fra til "vår mann" så får han ta det videre med adlink Har egentlig lyst til å spørre om hva kostnadene på den kampanjen var, for å sammenlikne litt med prisene vi har lagt oss på når vi selger selv. Kunne du ha sendt meg en PM?

Og til little joey: Står litt lengre opp her, funksjonen er ikke lagt inn enda, men den kommer.
Vil det bli sånn at man kan "spare" opp meldinger? Hvis man ikke sender noen meldinger den ene dagen får man 10 den andre osv..?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Jeg kan gjerne si prisene her, fordi Adlink oppga ikke nøyaktig pris på Repeat.no.

Gjennom Advertising.com, så skal vi annonsere fast på Deiligst.no og 123spill.no (blant 30 andre siter). Der betaler vi begge 5000 kr dagen. Men nå skal det nevnes at Deiligst.no er den 13. eller 14. største siten i Norge også, så vi regner med å tjene det inn igjen.

Teigen: Det har vi ikke bestemt enda
Tjener deiligst.no 5000 kroner per dag per reklame?
For å komme med litt tilbakemeldinger angående gratis SMS tjenesten:
Jeg liker det at man blir bedt om å lagre navnet etter å ha send melding. Da får man raskt en stor og fin adressebok.

Det hadde dog vært bra om adresseboken fungerte som bl.a. hos Inpoc. Altså som rullegardin hvor man velger navnet.

Hadde vært også fint om man hadde større plass til å skrive meldingen, da per i dag brukes kun en veldig veldig liten del av siden når man skriver melding.

Nok om det.
Når siden åpner for fullt og gratis sms blir innskrenket, får man da mulighet til å kjøpe sms som hos eurobate og inpoc? Dette er en funksjon jeg tror mange setter pris på, bl.a. meg som sender mer betal-sms fra data enn fra mobil.

edit: Sendte en melding for 5 min siden. Den har ikke kommet frem.
Sist endret av djemb; 4. mai 2005 kl. 16:26.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
duxo: De tjener mye mer enn det. Karen som startet deiligst.no bor i frankrike og er millionær. Hehe.

arehei: Takk for gode innspill! Alt dette skal vi jobbe med