Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 648
Hei.

Har gått på paralgin forte i 2 år pga en skulder skade. Skal nå slutte. Har tatt 6/7 stk dagen og er nå tom i morgen.

Det jeg lurer på er: Vis jeg bare slutter og ta paralgin og heller tar en tramadol 50mg på kvelden vil det gjøre abstinensene litt lettere?

Og kan tramadol sammenlignes med paralgin? For jeg merker jo lite av de jeg tar nå. Vil ikke sitte sammens med familien og bli mongo av en tramadol på kvelden. Har 10 stk. Så tenkte om jeg dropper paralgin i dag. Og heller tar 1 tramadol på morgen og kveld i 3 dager så 1 om kvelden i 4 dager vil jeg være ferdig med værste abstinenser fra paralgin?

Takk for svar. Betyr mye. Aldri tatt tramadol før.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En tramadol har ca. Samme styrke som 2 paralgin forte. Virkningen likner, men da tramadol virker på andre reseptorer enn kodein så vil du nok oppleve en svak «rus» av 50
Mg. Mest sannsynlig i form av at du blir litt susete. Men da du daglig tar en del PF så vil dette være minimalt.

Har selv brukt tramadol mot abstinenser fra oxy som er mye sterkere enn PF og jeg opplevde at det fjernet så og si alle abstinenser så det vil fungere fint til dette formålet. Anbefaler at du prøver å holde deg til en om dagen før du kutter tvert om noen dager. Anbefaler også at du kjøper imodium (reseptfritt) for mageproblemene du kommer til å oppleve da etter min erfaring så hjelper ikke tramadol så veldig på dette problemet.

I dagene og tiden som kommer bør du prøve å få i deg sunn mat og være så mye fysisk aktiv som mulig. Kroppen din må lære å produsere endorfiner naturlig igjen og jeg opplevde store fordeler av å trene og å gå turer
i skogen. Å være sosial hjelper også mye på humøret som kan bli litt dårlig de første par ukene.

Men alt i alt så kommer dette til å gå veldig fint for deg. Jeg opplevde en veldig boost da jeg sluttet med smertestillende.

Lykke til!
Trådstarter
Tusen hjertelig takk for gode tips.

Tatt siste jeg hadde av PF Nå så da bare venter jeg til kroppen er stiv og støl og vondt også tar jeg en tramadol. Det gjør ikke noe om man har valium i kroppen! For fikk 10 valium og 10 sobril 10mg av en venn til og hjelpe meg igjennom abstinenser. Bare de ikke påvirker tramadolen da. Tusen takk. Gleder meg veldig til og kunne bli glad igjen og se fremover og tenke positive tanker