Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 9887
hei har bare noen raske spm... er en på jobben min som jeg mistenker er rusa, han påstår han ikke er det men jeg har mine tvil..

derfor lurer jeg på om noen av dere kanskje har en formening om hva personen evt kan være ruset på?

Denne personen er ofte vimsete (gjør ting motsatt av det han får beskjed om osv) er veldig distré og spiser også minimalt... (type en banan kanskje i løpet av 8 timer)

han har også hvite hender, og han snakker en del når han først setter i gang, kan også glane ut i lufta over lengre tid..

jeg har ikke tenkt til og melde noen til noen sjefer eller noe altså, er bare av egen interesse jeg lurer


beklager om denne tråden er i strid med regelverket eller no sånt, hvis ikke håper jeg noen kan svare meg

Mvh Kim-S
finner vel omtrent 50 tråder her på forumet hvor symptomer på speed, kokain o.l. står ramsa opp i lange baner.
Trådstarter
22 2
takker for linken OoM, der sto alt jeg trengte og vite =) prøvde og søke litt fant liksom ikke svaret jeg var ute etter...
Spør han om å få ta en blodprøve : ]
Sitat av olli408 Vis innlegg
Spør han om å få ta en blodprøve : ]
Vis hele sitatet...
Da går du vel litt for langt?
Høres mest ut som sosial angst.
Trådstarter
22 2
glemte og nevne en ting, denne personen liker og ta seg en fest i ny og ne... da med pepper og sånt, og sosial angst tviler jeg sterkt på men...
Spør han om han har prøvd Speed osv...
Sitat av Kim64 Vis innlegg
glemte og nevne en ting, denne personen liker og ta seg en fest i ny og ne... da med pepper og sånt, og sosial angst tviler jeg sterkt på men...
Vis hele sitatet...
Bare ikke bry deg, det som er best
så lenge han ikke er en ''god'' venn av deg.

Se på pupiller, og sjekk ut den linken som lå ute her.
Pupillene blir ofte en del større når man har tatt amfetamin.
Ikke alltid jeg heller har matlyst når jeg jobber, kjenner og andre som ikke alltid spiser før de kommer hjem ifra jobb. Spesielt kontorarbeid.
Skulle til å foreslå adhd eller noe, men gikk bort ifra det etter å ha lest tråden, men du vet aldri. Folk kan passe beskrivelsen du gir viss de har adhd.
Pupillene har blitt foreslått ovenfor ser jeg..
Hvorfor bryr du deg egentlig? Viss det ikke er en venn eller noe.
Sist endret av sneipen; 11. oktober 2009 kl. 22:51.
Rastløshet, gjerne en raser på å drikke masse vann, og som nevnt kan det virke som om en person som speeder skulle hatt ADHD. Følg med på hvor mye kollegaen din drikker, hvis det er store mengder er mer sannsynlig
Sitat av Kim64 Vis innlegg
glemte og nevne en ting, denne personen liker og ta seg en fest i ny og ne... da med pepper og sånt, og sosial angst tviler jeg sterkt på men...
Vis hele sitatet...
Hvis du VET at han bruker amfetamin på fest, da er det vel naturlig å tenke at han kanskje har begynt å bruke det samme stoffet på jobb også, om han er synlig ruset?

Er du hans overordnede? Er det at han tilsynelatende er ruset et problem i arbeidshverdagen?
Trådstarter
22 2
jeg er ikke no sjef i det hele tatt, er i samme stilling som han...

jeg tror noen her misforstår litt, jeg bryr meg ikke om at han er ruset eller ikke er bare av egen nysjerrighet at jeg lurer.

adhd er det nok ikke da jeg har flere venner med adhd og kjenner godt til sykdommen. men har lest litt i den linken og ble klokere, men kan ikke si sikkert om han er ruset eller ikke...

men samme kan det være, satt bare og kjedet meg på jobb da jeg lagde denne tråden og tenkte kanskje noen her hadde noen innspill =P
Er egentlig bare og se etter om han har litt uvanlige store pupiller og om han forsvinner inn på dassen mere enn normalt osv..
Er ikke så vanskelig og se symptomer på makka bruk
Sitat av Kim64 Vis innlegg
jeg tror noen her misforstår litt, jeg bryr meg ikke om at han er ruset eller ikke er bare av egen nysjerrighet at jeg lurer.
Vis hele sitatet...
Du er nysgjerrig på noe du ikke bryr deg om?.. Da foreslår jeg at du lar det ligge. Jeg ville ikke likt om mine kollegaer lagde slike tråder om meg på et forum, selvom det er åpenlyst at han ikke vet om det.
Sitat av spittfire88 Vis innlegg
Er egentlig bare og se etter om han har litt uvanlige store pupiller og om han forsvinner inn på dassen mere enn normalt osv..
Er ikke så vanskelig og se symptomer på makka bruk
Vis hele sitatet...
Store pupiller?
Jeg har ADHD og har fått beskyldninger og måttet levere urinprøver i nykter tilstand.
Men nå er vell folk mer oppmerksomme siden jeg er xnarkoman.
Alikevell...når jeg har angst kan også folk tro jeg er rusa fordi jeg virker fjern og stressa.
Sitat av Kim64 Vis innlegg
hei har bare noen raske spm... er en på jobben min som jeg mistenker er rusa, han påstår han ikke er det men jeg har mine tvil..

derfor lurer jeg på om noen av dere kanskje har en formening om hva personen evt kan være ruset på?

Denne personen er ofte vimsete (gjør ting motsatt av det han får beskjed om osv) er veldig distré og spiser også minimalt... (type en banan kanskje i løpet av 8 timer)

han har også hvite hender, og han snakker en del når han først setter i gang, kan også glane ut i lufta over lengre tid..

jeg har ikke tenkt til og melde noen til noen sjefer eller noe altså, er bare av egen interesse jeg lurer


beklager om denne tråden er i strid med regelverket eller no sånt, hvis ikke håper jeg noen kan svare meg

Mvh Kim-S
Vis hele sitatet...


Du sier personen spier veldig lite.
Min påstand : Lavt blodsukker
Lavt blodsukker gjør deg vimsete, blodfattig.
Han blir vimsete, stirrer ut i luften av ingen spesiell grunn og han maser i et sett om alt mulig når noen først legger penger på han.

Er også mulig han røyker liggegranne grønt eller brunt. Se etter blanke øyne, konstant drikking ( vann, brus. o.s.v ikke alkohol) er lett og bli desorientert, maser mye og spiser "eksotiske ting"

ADHD? Meg? neeei.....
Spør om han har en justering
Ja, av lavt blodsukker blir jeg også sånn. NOen er mer følesomme enn andre.
Så da kan det være adhd, lavt blodsukker, sosial angst, problemer han går å tenker på og sikkert 1000 andre ting
Øynene, Unormal glede? altfor kreativ?
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av El MunchoGrande Vis innlegg
Spør om han har en justering
Vis hele sitatet...
hahahahhahaha.
enkelt og greit:

store pupiller som regel pga urolighet
smatting og fråding rundt munnvikene
stram kjeve
skikkelig glad i musikk hehe

alt avhenger om en person har adhd eller andre sykdomer som feks narkolepsi.
de kan ofte bli sløve og godt konsentrert eller helt motsatt. ting fungerer forskjellig på alle folk.
er du bekjymret så spør du bare. greit å være ærlig med seg selv og heller si at du er en nyskjerrig person.

Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Øynene, Unormal glede? altfor kreativ?
Vis hele sitatet...
ja.
veldig konsentrert
kukan holde på med dandering og slikt som skru på en gammel mobiltelefon i flere timer og støv på hjernen og slikt hehe

kukan faktisk... du kan skulle det stå hehe
Det virker som han tar seg kanskje en liten stripe før jobb.
Who is he to blame? Du jobber raskere, du har mer energi, du spiser mindre.
Kaffe er ikke noe særlig bedre, så hvem bryr seg.
Sitat av Kim64 Vis innlegg
hei har bare noen raske spm... er en på jobben min som jeg mistenker er rusa, han påstår han ikke er det men jeg har mine tvil..

derfor lurer jeg på om noen av dere kanskje har en formening om hva personen evt kan være ruset på?

Denne personen er ofte vimsete (gjør ting motsatt av det han får beskjed om osv) er veldig distré og spiser også minimalt... (type en banan kanskje i løpet av 8 timer)

han har også hvite hender, og han snakker en del når han først setter i gang, kan også glane ut i lufta over lengre tid..


Mvh Kim-S
Vis hele sitatet...
Dette høres ut som meg på en helt vanlit dag. Selv om folk oppfører seg anderledes vil det ikke dermed si at rus er inne i bildet.
Sitat av Kim64 Vis innlegg
jeg er ikke no sjef i det hele tatt, er i samme stilling som han...

jeg tror noen her misforstår litt, jeg bryr meg ikke om at han er ruset eller ikke er bare av egen nysjerrighet at jeg lurer.

adhd er det nok ikke da jeg har flere venner med adhd og kjenner godt til sykdommen. men har lest litt i den linken og ble klokere, men kan ikke si sikkert om han er ruset eller ikke...

men samme kan det være, satt bare og kjedet meg på jobb da jeg lagde denne tråden og tenkte kanskje noen her hadde noen innspill =P
Vis hele sitatet...
Adhd er IKKE en sykdom. Det er en diagnose...
Så med engang noen er litt spessielle har de tatt speed?
Slett ikke alle man kan se at er speeda!
Jeg får uuuuhyret skjelden store pupiller og jeg har veldig store øyne og pupiller fra normalt av.
Jeg skravler ikke noe mere.
Blir faktisk roligere fremfor urolig.
Og når folk snakker om oppheng på spill og annet.... Nei ikke det heller.
Jeg spiser minimalt fra før av så ingen merker forskjell der.
Og har alltid slitt med søvn, så noen våkennetter er ikke uvanlig.
Ikke en gang venner som er makka freaks ser det.

Jeg blir kald på fingre og tær, tisser mye og ellers litt mere selvsikker.

Det er skummelt og misstenke folk... Men hvis han sier han bruker i helgene på fest osv så vil jeg tro at beskrivelsen din og misstanken din er rett. For det er sinnsykt mange normale folk i norge som tar en liten før jobb. For mange er det kaffekoppen )
Sitat av Rusketulla Vis innlegg
Slett ikke alle man kan se at er speeda!
Jeg får uuuuhyret skjelden store pupiller og jeg har veldig store øyne og pupiller fra normalt av.
Jeg skravler ikke noe mere.
Blir faktisk roligere fremfor urolig.
Og når folk snakker om oppheng på spill og annet.... Nei ikke det heller.
Jeg spiser minimalt fra før av så ingen merker forskjell der.
Og har alltid slitt med søvn, så noen våkennetter er ikke uvanlig.
Ikke en gang venner som er makka freaks ser det.

Jeg blir kald på fingre og tær, tisser mye og ellers litt mere selvsikker.

Det er skummelt og misstenke folk... Men hvis han sier han bruker i helgene på fest osv så vil jeg tro at beskrivelsen din og misstanken din er rett. For det er sinnsykt mange normale folk i norge som tar en liten før jobb. For mange er det kaffekoppen )
Vis hele sitatet...
Sitert for sannhet.

Har shitloads med kompiser i midten av tredveåra som fortsatt har helg fra Torsdag til Tirsdag
Bruker vel Onsdagen til å stresse varer eller no.

Aner ikke hva slags stilling TS har, men kan jo være en ide å sjekke produktivitetsforskjeller på fyren. enkelte ganger jobber han for 3 og andre ganger for 1/4 person
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Du jobber raskere, du har mer energi, du spiser mindre.
Vis hele sitatet...
Ja det er jo veldig sundt siden du forbruker med energi og spiser mindre? Eller er det noe jeg missforstår her?
http://img402.imageshack.us/img402/4240/speeduser.jpg

Ser han sånn ut?
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Ja det er jo veldig sundt siden du forbruker med energi og spiser mindre? Eller er det noe jeg missforstår her?
Vis hele sitatet...
Tja, jeg vil ikke kalle det direkte usunt.
Har et par venninner som bruker det for å få treningslyst og holde formen slank.
Staggere: hahahaha det er det beste! flirer godt

det gjør mest skade på skjelett og tenner i det lange løp.
værst er det faktisk for jenter, fordi vi fra før av har større risiko enn menn for å utvikle benskjørhet når vi eldres.
Sitat av Martinsh Vis innlegg
Adhd er IKKE en sykdom. Det er en diagnose...
Vis hele sitatet...
det er en forstyrrelse faktisk, siste D i adhD er disorder.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Tja, jeg vil ikke kalle det direkte usunt.
Har et par venninner som bruker det for å få treningslyst og holde formen slank.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke vil kalle amfetamin en usnunn måte å slanke seg på burde du lese litt mer om stoffet.