Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1354
Hei!

Sitter å modifiserer et theme til Wordpress og sliter litt med å endre «les mer»-linken. Koden som må endres ligger vanligvis i index.php fra det bestemte theme, men i dette themet er tydeligvis dette endret... Har allerede lest gjennom det meste av kommentarer osv rundt themet, men jeg er helt fersk på wordpress, så det kan godt være jeg har oversett noe.

Her kan dere se hvordan jeg ligger an, og det er "more..." linken som skal oversettes til norsk. Kan noen gi meg et tips til hvordan jeg skal fikse dette?
Har ikke så god peil, men ser i kilden:

class="more-link">(more…)
Vis hele sitatet...
Der har du nok et spor å gå etter.

Fant ikke noe når jeg søkte etter "more" i filene til temaet. Kanskje det er i kjernefilene til wordpress?
Sist endret av Kanoner; 5. februar 2009 kl. 13:14.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Har ikke så god peil, men ser i kilden:



Der har du nok et spor å gå etter.

Fant ikke noe når jeg søkte etter "more" i filene til temaet. Kanskje det er i kjernefilene til wordpress?
Vis hele sitatet...
Ja, har allerede lett gjennom noen av de uten hell, det er ganske mange, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete... Har også tittet på denne linken uten å bli noe klokere
Sitat av ZrP Vis innlegg
Ja, har allerede lett gjennom noen av de uten hell, det er ganske mange, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal lete... Har også tittet på denne linken uten å bli noe klokere
Vis hele sitatet...
Står skrevet der jo..

If you want to change the words from more.... to something else, just type in the new words into the tag:
<?php the_content('Read on...'); ?>

Skriv 'Les mer' istedet for 'Read on...', eller i ditt tilfelle står det nok:
<?php the_content('more...'); ?>

Så bare let i index filen til wordpress..

Står lenger nede på siden, at det er mulig å har forskjellig 'more' teks for hver post også...

Although the_content() is usually called from the template with a standard text as described above, it is possible to have an individual text for certain posts. In the visual editor, simply write <!--more Your custom text -->.
Sist endret av Lanjelin; 5. februar 2009 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
By design, the_content() tag includes a parameter for formatting the <!--more--> content and look, which creates a link to "continue reading" the full post.
If you want to change the words from more.... to something else, just type in the new words into the tag:

<?php the_content('Read on...'); ?>
Vis hele sitatet...
Dette pleier å ligge i temafilene om ikke jeg husker feil. Har oversatt noen temaer til norsk på den tungvindte måten (uten .pot filer), og da mener jeg at det meste skjedde i selve temafilene. Bruker ultraedit slik at det blir lettere å skille det som kan endres.

Har bare notepad her, men ser ut som det står noe om "more" i :

wordpress-2.7\wordpress\wp-includes\post.php

Om det er relevant til det du prøver å fikse vet jeg ikke siden jeg sitter på jobb, og bare har notepad *grøss*.
[C:\Documents and Settings\******\My Documents\wordpress\wp-includes\post-template.php]
Line 183 : $more_link_text = __( '(more...)' );

Muligens?
Sist endret av Lanjelin; 5. februar 2009 kl. 13:38.
Ja, prøv å endre ( '(more...)' ); til ( '(Les resten)' );

Husk at om du skal bruke æøå i kjernefilene til wordpress bør du bruke html entities slik at det vises riktig.
ZrP
ZrP's Avatar
Trådstarter
Sitat av DrMight Vis innlegg
[CDocuments and Settings\******\My Documents\wordpress\wp-includes\post-template.php]
Line 183 : $more_link_text = __( '(more...)' );

Muligens?
Vis hele sitatet...
Jøss! Der gikk det gitt! Takk for hjelpen
Anbefaler Notepad++ til videre redigering...
Veldig mange bra funksjoner i det, som f.eks den jeg brukte her:
Åpnet bare alt av filer i wordpressmappa, og søkte "Find in all open documents' for å finne den linja på ca. 2sekunder..
Sist endret av Lanjelin; 5. februar 2009 kl. 13:49.