Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1797
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje ganske rart å spørre om dette, men jaja.
Hver gang jeg tar speed må jeg alltid så jævli drite sånn 5 minutter etter første liner. Og det skjer kun når jeg tar det edru, altså uten å ha drukket alkohol først.
Haha er det noen flere som har dette «problemet»? Og er det noen som har en teori om dette?
Kan være tilfeldig, men jeg ble litt nysgjerrig på om det også er en årsak til det
Gjelder ikke det alle stimulanter (koffein, nikotin ++)? Og amfetamin er som kjent et kraftig sådan.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av zerto Vis innlegg
Gjelder ikke det alle stimulanter (koffein, nikotin ++)? Og amfetamin er som kjent et kraftig sådan.
Vis hele sitatet...
Kjenner et par som alltid må drite av kaffe, og en som ikke røyker til vanlig men kjøper røyk når han har forstoppelse haha så kanskje du er inne på noe. Har selv aldri merka noe til det men det er vel individuelt
Kan bekrefte at dette er vanlig på kokain i hverfall.
Sitat av zerto Vis innlegg
Gjelder ikke det alle stimulanter (koffein, nikotin ++)? Og amfetamin er som kjent et kraftig sådan.
Vis hele sitatet...
Dette er riktig. Det setter vel fart på fordøyelsessystemet.

Regner med at de fleste som tar pre workout før trening også legger merke til dette.
Sist endret av Superspurv; 24. februar 2020 kl. 18:22.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjenner et par som alltid må drite av kaffe, og en som ikke røyker til vanlig men kjøper røyk når han har forstoppelse haha så kanskje du er inne på noe. Har selv aldri merka noe til det men det er vel individuelt
Vis hele sitatet...
Blir sånn av koffein også, men da tar det ikke like kort tid som det gjør med speed. Etter koffein tar det vel rundt halvtime/time eller mer, men speed er det alltid rundt 5 minutter.
Er vel slik de andre sier, at det er på grunn av hvor kraftig amfetamin er.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir sånn av koffein også, men da tar det ikke like kort tid som det gjør med speed. Etter koffein tar det vel rundt halvtime/time eller mer, men speed er det alltid rundt 5 minutter.
Er vel slik de andre sier, at det er på grunn av hvor kraftig amfetamin er.
Vis hele sitatet...
Noen som veit hva konkret som egentlig skjer og hvorfor? Coken/amfen går jo ikke gjennom tarmene eller magesystemet på den måten orale inntak gjør vel
Sentralstimulerende (kaffe, amf, coke osv) øker mengden nevrotransmittorsubstans(dette er hjernens celler sin måte å kommunisere med hverandre på), som er det som gir rusvirkningen. Det aktiverer også den sympatiske delen av det autonome nervesystemet, som er den delen av det som gjør oss i stand til å flykte fra fare eller sloss mot den. En del av denne beredskapen er at fordøyelsen skrues av, slik at mer av energien vår frigjøres til å flykte eller sloss mot fare. Jeg tror dette er grunnen til at man må drite kort tid etterpå. Det kan dog antagelig også være knyttet til urenheter f.eks.
Anonym bruker
"Oppblåst Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kun skjedd med utblandet skit varer
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kun skjedd med utblandet skit varer
Vis hele sitatet...
Liker du ren amfetamin? Deg fins det faktisk ikke så mange av
Sitat av 420master Vis innlegg
Liker du ren amfetamin? Deg fins det faktisk ikke så mange av
Vis hele sitatet...
Hehe
Jeg tror det har noe med utløsning av adrenalin å gjøre. Kokain, koffein, amfetamin, MDMA og tannlege utløser adrenalin som stimulerer muskulaturen i tarmene.

Tar ca 30 min med kaffe fordi den må først absorberes i fordøyelsen, men speed snortes gjerne, og da tar det 5 min før den begynner å påvirke adrenalin-nivåer.

Sånn er det med sauer man møter i fjellet. Hvis de ser at du kommer på avstand, så tar de seg tid til å tømme tarmene før de legger på sprang. Sannsynligvis samme mekanisme.