Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1202
Hei
Selvmedisinerer med 50mg quetiapin nå og da for bedre søvn uten bivirkninger.
Igår slo jeg på stortromma og tok 150mg, og etter en time trodde jeg regelrett at jeg skulle ta kvelden.

Hjertet mitt hoppa nesten ut av brystet. Jeg turte ikke å legge meg i frykt for å aldri våkne igjen. Makan til hjertebank har jeg aldri opplevd før.

Er det fler som har oppleve dette ved bruk av Quetiapin/seroquel?
Ja det kan skje ved for rask doseøkning. Ikke noe digg følelse det nei men er ikke farlig. Trapp sakte opp og ned for å unngå ubehag
Vanlig bivirkning, ubehagelig men som regel ufarlig
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sadf Vis innlegg
Hjertet mitt hoppa nesten ut av brystet. Jeg turte ikke å legge meg i frykt for å aldri våkne igjen. Makan til hjertebank har jeg aldri opplevd før.
Vis hele sitatet...
I mine mørkere dager ble jeg utskrevet Seroquel som antipsykotika. Opplevde nøyaktig det samme, også på anbefalte doser. Reiste meg en natt for å flytte meg på sofaen, for å unngå vinterkulden på soverommet. I det jeg gikk opp trappen banket hjertet så jeg trodde det skulle hoppe ut av brystet, og jeg mistet ca. 70% av synet (synsfeltet ble flekkete og mørkere en vanlig). Kunne ha sverget i det øyeblikket at dette ble min siste natt på jord.

Roommates fant meg i svimende på sofaen morgenen etter. Jeg hadde visst gått rett forbi en av dem ute å merke en dritt, selv når hun skal ha sagt navnet mitt høyt og spurt meg hva jeg gjør oppe på natten.

Serquel er noe av det verste drittet jeg vet om. Kastet fort ut resten av pillene.

Kan godt være at det har en potensierende effekt med grønt, ettersom jeg så å si var skækk 24-7 den gang
Derfor tar jeg bare 25-50mg ved behov
Jeg bruker quetiapin depot selv nå og sover bare jævlig godt når jeg får sove. Aldri fått hjertebank..... Har funnet ut hvordan jeg balanserer det med de andre medsinene jeg tar nå, og merket quetiapin og vallergan ikke skal tas sammen. Tar nå fire vallergan på sen ettermiddag, slapper bedre av og sovner til slutt, så våkner jeg før midnatt og tar 150mg quetiapin depot. For meg er faktisk dette ganske bra når jeg er i balanse på andre områder. Om det går hardt for seg med stoff utenom ender jeg opp som søvnløs i dagevis med et lass med sovepiller, uten at det hjelper en dritt. Glad for å ha sovet godt fire netter nå, jeg er en ny mann=)

Peace=)

s
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
"At very low doses, quetiapine acts primarily as a histamine receptor blocker (antihistamine) and α1-adrenergic blocker. When the dose is increased, quetiapine activates the adrenergic system and binds strongly to serotonin receptors and autoreceptors."